Vegardxf's Stuekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer vegardxf sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vegardxf's Stuekino

Hei!

Tenker det er på tide å legge ut en oppdatering på hva jeg har, hadde liggende gamle oppsettet under "min hjemmekino" men der er jeg aldri så legger heller ut den nye her.

Av lydutstyr så har jeg nå en Denon 3311 reciever, ATI AT1807 effektforsterker, Ken Kreisel Q125 center og front, KK trifx surround, noen små dali høyttalere til front wide og bestilte nettopp ett par KK QFH som skal oppunder taket i front. Til bass har jeg en Velodyne EQmax12.
    Lyd- og bildekilder er en Panasonic dmpbd65 spiller, Pro-ject rpm1.3 til vinylspilling og en helt ok PC til streaming av serier og musikk. Så en PS4 til spilling.

Har dette fremvist av en gammel men fremdeles god Pioneer 5080 plasma tv, denne er sannsynligvis klar for utbytting om ikke altfor lenge, bare håper den holder til Oled har fått bedre fotfeste.
    Så har jeg og plass til nedtrekkbart lerret og en videokanon, men de får bli ved senere anledning sier lommeboka.
    Sist endret av vegardxf; 10-05-2015 kl 12:34
    Pioneer 5080XA. KenKreisel x7. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Pro-ject RPM 1.3. PS4. HTPC. Panasonic DMP-BD65.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har satt opp bassfeller i hjørnene forran, 50x50x80cm ca, fyllt opp med rockwool jeg hadde liggende på garasjen fra tidligere eier. Billig og fungerte meget bra! Fikk strammet opp bassen veldig merkbart med dette. Trukket med scenemolton forran, veldig heldig med fargen i forhold til veggen!

Vegardxf's Stuekino-dsc_0021-jpg
    Pioneer 5080XA. KenKreisel x7. Velodyne EQ-Max12. Denon 3311. ATI AT1807. Pro-ject RPM 1.3. PS4. HTPC. Panasonic DMP-BD65.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oversiktsbilde tatt fra andre siden av stuen. Har en større sofa bak her som blir brukt til oppholdsrom og avslapping. Veldig fint å sitte slik at man ikke ser tv'en når man har besøk og skal nyte noen kalde!
    Ja, ser at jeg burde snart kjøpe ett skikkelig kamera.

Vegardxf's Stuekino-dsc_0020-jpg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "bygget" stereobenken av leca og sorte plater. God og fleksibel plass til alt jeg trenger. Var litt skeptisk til om det var god nok plass til ATI'en, men har enda ikke merket at den har blitt spesielt varm. Følger med når jeg ser film innimellom for å være sikker.

Vegardxf's Stuekino-dsc_0022-jpg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I år blir det ikke gjort mer enn noe justering og måling etter jeg får opp Front High. Har en Umic liggende og tar målinger i REW avogtil for å lære og se hva som foregår i rommet.
    Neste år har jeg lyst å hvertfall få inn ny sofa! liker veldig godt den Ivory 3-seter fra FNKY. Projektor og lerret hadde og vært artig, har plass til 100" mellom fronthøyttalerne. Dette blir en dyr affære, så må se ann etterhvert hva man får råd til.
    Er veldig fornøyd slik det låter nå! Så har ikke noen behov for å gjøre så mye mer med lyden. Hadde vært artig med en XTZ 3x12, så vi får se neste år hva som byr seg. Hører KK kommer med nye modeller neste år, kansje ny subb?

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du brukt rew mye for å optimalisere sitteposisjon og høyttalerposisjon? Det er noe eget med mye følsomhet/headroom i bassen. Man får en letthet som er vanskelig å ikke bli avhengig av.
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke så mye brukt REW enda, er fremdeles i startgropa og lærer om programmet. Har selvfølgelig tatt målinger før og etter bassfeller og flyttet litt rundt på høyttalere. Prøver så å lytte for å finne sammenhenger med hva jeg ser i REW. Er også begrenset med plass, så sofaen blir stående der den står. TV'en er bare 50" så kan ikke komme for langt ifra!
    Er artig og bruke REW så etter noe mer bruk forstår jeg kansje hva jeg styrer med etterhvert!

Ja, har desverre fått følelsen av hvordan det kan bli med mye headroom i bassen, og lengter etter og få den følelsen hjemme i stua!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal snart ta nye bilder!!

I mellomtiden fikk jeg lyst og dele noen tanker, og kanskje få noen gode ideer fra andre.
    Har lenge lurt på å montere projektor og ca 100" lerret i stua her, men nå begynner jeg og bikke over på om det harr vært vel så artig og gå for en 65" tv fra f.eks Panasonic som nå kommer med 4K og HDR iløpet av året (65DX900), tilhørende blueray 4K spiller og en marantz prosessor.
    TV'en jeg har nå begynner og dra på åra så den må byttes ut snart uansett, så går jeg for PJ må jeg ha TV også. Da blir plutselig prisen meeeeget stiv om man skal ha HDR og 4K i alle retninger.....
    Dette blir ikke før til høsten, kanskje. Har ikke sett pris på den nye TV'en fra Panasonic enda, så hviler litt på hva den ender på.
    Sist endret av vegardxf; 04-11-2016 kl 18:16

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegardxf's Stuekino-wp_20160423_15_50_42_rich-jpgVegardxf's Stuekino-wp_20160423_15_50_26_rich-jpg

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solen er oppe og sommeren nærmer seg! Dette merkes godt da tiltakslysten kommer sigende.... Endte opp med å henge opp ett par slike panel jeg hadde liggende. Har hørt litt på musikk i dag, og de første tankene går til at det ble en annen lyd her. I mangel på store fine ord, føles de mindre anstrengt og mer behagelig. Skal kjøre ny korreksjon på reciever, så får vi se.
    Har og fundert på dette med ny TV, ser at LG kommer med en 75" UH770. Bakbelyst, 4K og en slags HDR? virker som ett bra kjøp! skal vurdere denne sterkt, men skal se den i live før den blir betalt.

Vegardxf's Stuekino-wp_20160426_20_04_01_pro-jpg
    Sist endret av vegardxf; 04-27-2016 kl 15:12

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter ny runde med audyssey samt litt justering av sitteposisjon, er de ganske klart at tiltakene som har blitt gjort i stua gir utslag! Detaljer i musikk kommer frem som man bare såvidt har kunnet legge merke til tidligere. Bassen sitter meget godt! Vanskelig hvertfall for mine ører og legge merke til noen overgang, selv om disse høyttalerene ikke akkurat spiller langt ned i frekvens.
    De får bli nok for i vår med fjasing og innkjøp til denne hobbyen, så blir det sannsynligvis TV og ett par andre prosjekt? Vi får se. Har ett par biler og en motorsykkel som trenger oppmerksomhet i sommer!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svak i sjelen som man ofte blir, bukket jeg under for mitt eget press og bestilte en Rega Planar 3 platespiller
    Har slitt lenge med denne jeg har nå, etter jeg byttet til ortofon 2M Red pickup har den hatt store problemer med utvalgte plater. Har justert i alle vinkler uten tilfredsstillende resultat (nei, har ikke justert meg ut på viddene). Får heller ta den frem når vinteren kommer, kanskje det er mulig og få orden på den og selge den om ikke annet
    Bestilte og en Pro-ject Phono box S RIAA.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg fornøyd med den nye platespilleren! En fryd både for øret og øyet. Blir og brukt mye mer nå når jeg ikke har problemene som var med den gamle.
    Den har jeg nå brukt noe tid på, og fått den mye bedre! Så den ser ut til å ende opp hos en musikkglad kompis.

Lignende tråder

1. Hifi plumber's stuekino..Plumber gir seg med stuekino.Alt selges.Rubbel og bit!
    By HiFi Plumber in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 593
    Siste melding: 09-22-2014, 22:56
  2. Hightemplar's stuekino
    By Hightemplar in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 06-12-2011, 13:54
  3. Cyber's stuekino!
    By cybervision_ in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 48
    Siste melding: 03-21-2011, 16:13
  4. r0lfi's iNy stuekino
    By r0lfi in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 0
    Siste melding: 05-24-2009, 02:35
  5. Ariens stuekino
    By Arien in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 12
    Siste melding: 01-16-2008, 22:13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •