Haakons kjellerstuekino med mye DIY

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Haakons kjellerstuekino med mye DIY

Da tenker jeg at det er min tur til å lage en liten fremgangstråd om mitt eget hjemmekinoprosjekt.

Starter rett og slett med en utstyrsliste slik at det er lett å følge med (blir oppdatert etter hvert som ting skjer).

Kilder:
    PS4 for spill og Blu-ray
    XBOX 360 slim m/ HD-DVD spiller

Receiver:
    Yamaha RX-V767

Høyttalere:
    LCR: DIY veggmonterte høyttalere med 1stk 8" Dayton PS220-8 fulltone i hver
    Surroundhøyttalere: Patos Basic C210 mk2 (egentlig en senterhøyttaler)
    Sub: DIY 18" aktiv sub med Digital Designs 3518H subwoofer og Dayton 1000W plate amp

Bilde:
    BENQ W1300 projektor
    DIY 104" 16:9 lydtransparent rammelerret

Utgangspunktet er en kjellerstue med endel utfordringer når det kommer til layout, men det er fullt mulig å få et greit resultat uansett.

For noen år siden så lagde jeg en skisse i Sketchup i anledning at det skulle gjøres om til kombinert hjemmekontor/tv-krok. Nå er hjemmekontoret flyttet ut i egne kontor/produksjonslokaler og hele plassen kan tilegnes hjemmekino igjen. Problemet her er at jeg ikke har brukt Sketchup siden, og glemt alt jeg hadde lært meg dengang for fire år siden.. Men klarte i det minste å slette alt kontorutstyret så det ble et åpent rom igjen

Som man ser har hele kjellerstuen en L-form, og den er igjen oppdelt med lettvegger og et "rom-i-rommet". Baren er langt fra så fin som den ferdige jeg fant i Sketchup, hehe... Den delen som er tilegnet kinorom er 420cm i bredde og 400cm i dybde. Men det står en peis på ene veggen som bygger nesten en meter ut. Lite å gjøre med dette desverre.

Noen bilder av tom kjellerstue (jammen får man mye med på bildet med en 8mm fisheye linse)

Dette var utgangspunktet. Ikke akkurat ideelt verken med tanke på layout eller farger, men det blir gjort noe med dette etterhvert som prosjektet går fremover

Er glad i å bygge ting selv, så det som går ann å bygges selv blir også gjort det fremover her. Lerret, høyttalere, subwoofer etc. Noe er på plass allerede, og noe står ennå på gjøremålslisten.

Første steg i neste post blir konstruksjon og bygging av lydtransparent rammelerret
    Sist endret av Haakon O; 01-04-2015 kl 21:26

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KONSTRUKSJON AV DIY LYDTRANSPARENT RAMMELERRET

Sist jeg hadde projektor i kjelleren her så besto oppsettet av en Sony VW50, frontvegg dekket med svart velour og en plate i 5mm skummet PVC som "lerret". Denne var i 2.35:1 format, og det ble zoomet inn og ut etter behov (mellom vanlig widescreen og cinemascope, da med de sorte feltene utenfor lerret).

Da det ble behov for hjemmekontor i samme rom, så ble projektor solgt og en Samsung 63" Plasma innkjøpt. Faktisk som den første flatskjerm-tv'en jeg har hatt. Har hatt endel projectorer opp igjennom, og forrige tv før denne var en Sony 50" 720p bakprosjeksjon-tv. Men den Samsungen har vært en problem-tv neste hele tiden jeg hadde den. Rosa støy, byttet panel på garanti, mer rosa støy, fikset på garanti, hdmi innganger som har sluttet å virke, mer rosa støy igjen, inn på service igjen +++ Fikk endelig hevet kjøpet og refundert pengene (18k) nå i høst. Da den ble levert inn for fjerde gang hadde jeg egentlig besluttet å heller gå for en projektor igjen. Når man er vant til 100"+, så ble det rett og slett en stor nedtur å gå tilbake til tv.

For noen måneder siden hadde Avshop lagersalg på ymse produkter, inkludert B-vare lydtransparente lerretsduker. Tenkte da at om et lerret er satt ned fra 5500kr til 299kr, så er det for dumt å la være å kjøpe Skulle det bli helt elendig så er det ikke noe krise da man ikke har lagt mange kronene i det. Så selv om det ikke var noen umiddelbare planer om å bygge der og da, så kjøpte eg iallfall inn et sånt. 300cm bredde i 2.35:1 format. Skal man kutte det ned til 16:9 (tenkte å prøve det denne gangen) så blir det ca 228cm bredde.

Her er en oversikt over materialbruk og kostnad for alt som ble brukt i konstruksjonen:

Treverk fra trelasthandel: 2x4" hovedramme og 36x20mm avstivere: 96kr
    Listverk rundt lerret: 70mm gulvlist: 270kr
    Sort fløyel til trekking av listverk (3 yards = 91x136cm x3) 84kr
    Skruer/kroker/kjetting/stifter fra Biltema: 150kr ca
    Sort spraylakk: 69kr
    Dreamscreen AcousticHD V2 lerretsduk: 299kr

Sum: 968kr

Ramme er ikke så bananformet som kameralinsen vil ha det til!

Størrelse på lerret i forhold til frontvegg:

Bestemte meg for å bruke den grå siden av lerretsduken da det aldri kommer til å bli noen batcave i kjelleren her - selv om det vil bli gjort endel tiltak for å gjøre rommet mørkere på sikt.

(HER KOMMER FLERE BILDER AV SAMMENSETTING, MÅ HENTE KAMERAET PÅ JOBB FØRST DA FILENE LIGGER PÅ DET)

Noen ferdigbilder:
    Ganske utvasket bilde pga en 125w lyspære på rett ved lerret

Lerret henger i kroker fra taket, det som er bakom her er frontrekken av høyttalere.

Som man ser så får man ufrivillig ambilight om man ikke har enten sort blending bak lerret eller mørk vegg bak:

Dette er et av punktene som må tas tak i. Lurer på å trekke baksiden av lerret med svart høyttalerstoff kan gjøre susen?

Sånn ser det ut pr i dag, fremdeles mye å gjøre, men allerede så kan man virkelig kose seg med film og spill her:

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,669
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult - ser bra ut dette.

Spent på flere bilder av konstruksjonen av lerret!

Kjøpte forøvrig samme lerret under samme tilbud som deg, hvordan syns du blidet ble?

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder kommer litt etterhvert

Nå er jeg aldeles ikke bortskjemt når det kommer til å ha opplevd nye og dyre projektorer eller lerreter. Faktisk så er min gamle VW50 den beste jeg har sett med egne øyne og dermed referansen min. Så jeg er nok ikke den med det beste grunnlag for å uttale seg rent objektivt sett.

Men i forhold til den mildt sagt nedslående omtalen av denne duken her på forumet (på nivå med å bruke en gipsplate etc), så er jeg knusende positivt overrasket! Når det kommer til bildekvalitet i forhold til utlegg så er jeg også svært fornøyd. Spesielt det at lyden kommer ut av lerretet istedenfor nedenfor + sidene drar hele opplevelsen opp på et annet nivå synes jeg.

5. Takk sirant takket for denne posten
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede dette, gleder meg til fortsettelsen!

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ajajaj.... Dette var en forsømt tråd i fra min side! Ser den er opprettet rett over nyttår i fjor, da spoler vi bare fram et år og later som ingenting

Skal vise fremgangsmåten på det meste litt etter litt her.

Men aller først et spørsmål, kan hende noen sitter med gode råd? Veggene er jo trehvite nederst og har hvit strukturmaling øverst. Ikke noe særlig bra arbeidsforhold for en projektor. Taket er forøvrig også trehvitt. På sideveggene har jeg svarte fortrekksgardiner slik at sidene er helt svarte og ikke-reflekterene fra gulv til tak (minus en hvit list på ene siden).

Men det som dreper sortnivået er nok den hvite bakveggen (murvegg) og hvite peisen. Når projektoren lyser opp lerretet vil jo lyset reflekteres i bakveggen og således vaske ut sortnivået på lerretet.

Jeg har ikke lyst på en sortmalt vegg/peis, men jeg kan gjerne lage noen trekte rammer som dekker veggen uten at det blir helt permanent. Samme med peisen forøvrig. Dette er jo ikke noe optimalt hjemmekinorom, men alle tiltak i rett retning hjelper jo.

Kan det være en ide å handle inn et lite parti med diffusorer i skumgummi, slik som disse, for å dekke bakvegg/peis?
    Haakons kjellerstuekino med mye DIY-purple-charcoal-acoustic-wedge-soundproofing-studio-foam-tiles-jpg

Alle tips mottas med takk

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er fulltoneelementene som brukes til LRC kanaler, samt 1000W plateamp. Dayton audio alt dette:

4-seter reclinersofa fra fkny:

WinISD simuleringer av kassetype til Daytonene. Gikk tilslutt for 29L kasse med 40hz tuning (den flateste kurven med brattest avrulling)

For å få kassene så grunne så mulig (da de står utenpå veggen og lerretet henger foran der igjen) så ble de ganske brede og høye = stor baffel. Men det hadde vel blitt likt for innbyggingshøyttalere også. Har ikke testet om det har noe for seg, men har difraksjonsskum på bafflene.

Siden projektor og lerret først ble satt opp (akkurat i senter av frontvegg), så brukte vi testbildet til projektoren for å finne eksakt plassering av LCR rekken. Senterhøyttaleren er så midt i senter av lerret som det går ann, og sidehøyttalere ca så langt ut som er mulig (med klaring til selve rammen på rammelerretet:

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til løsing av problemstilling i post #6 mottas med takk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen løsning, men kult DIY du driver med her!
    Det mangler ikke på kreativiteten. Fortsett med bilder av prosessen

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    648
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du driver jo meddiy, så en kanonbra løsning på bakveggen mtp bedre lyd er å lage en kjempe bassfelle og trekke den med sort høyttalerstoff fra biltema. jo dypere bassfellen er jo lenger ned i frekvens vil den ta. Men jeg vil ikke anbefale noe grunnere enn 30cm. Helst det dobbelte. Materiale som fungerer ypperlig til dette er vanlig rockwool flexi-a som man får billig hos byggevarehandelen. Dette vil være et tiltak som vil hjelpe _enormt_ på akustikken i rommet.
    Det du linker til er forøvrig absorbenter, ikke diffusorer, og er i mine øyne altfor grunne til å ta noe annet enn kamfilter.

Her kan du se hvordan min bassfelle er laget og hvordan det blir seende ut.

Haakons kjellerstuekino med mye DIY-begynt-trekking-av-stenderverk-jpg

Haakons kjellerstuekino med mye DIY-img_1604-jpg
    Akustikk, Akustikk, Akustikk!

Min tråd:
    http://avforum.no/forum/hvilket-utstyr-har-avforums-medlemmer-/124180-thohaugs-lytterom-fra-toveis-til-treveis-5.html

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,452
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje litt dramatisk men hva med litt mer scenemolton Scenemolton og høyttalerduk på sideveggene. De sorte typene struper mye lys. I tillegg til å henge det fra taket på sidene av selve PJ, evt litt under også? Det fins skinner man kan feste i taket(bl.a. IKEA) for å henge opp i.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,743
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt du har gående her! Gleder meg til å følge fortsettelsen

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott lerret. Hvordan liker du lyden fra frontrekken?

Ref #6, jeg slet med samme problemet selv i min kjellerstue/kino. Siden vi er litt i limbo med oppussing valgte jeg å feste jysk-velour både i tak og på vegger. Dvs at velour på vegg er festet i tak og henger ned på vegg. Dette er i taket fra lerretvegg og tre meter ut samt sidevegger i samme lengde. Dette ga et enorm løft i bildet. Veggen med lerret er malt i koksgrå matt 01.

Som enkel og rask test kan du prøve dette på bakveggen. Jeg fant sort velour til rundt 50 kr, 3x1,5 m, hos jysk.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frontrekken er jeg positivt overrasket over, det er jo verdens simpleste konstruksjon. Fulltoner koblet direkte til receiver uten noe form for korreksjonskretser etc. Jeg var jo litt skeptisk til at en såpass stor fulltone (nesten 9 tommer) ville dabbe veldig av på toppen, men det er ikke tilfelle her. Verken bedømt med egne ører eller med måleutstyr.

Fulltoner har jeg brukt med hell før, men da i bil. Konkurransebil i bilstereo NM (lydkvalitet) forøvrig, og det holdt til NM-tittel det! 3" TangBand. Frontrekken her er jeg godt fornøyd med, men det er en dårlig match med bakhøyttalerene på alle måter. Disse skal jo med tiden byttes ut i noe mer passende, men for tiden så blir det litt krasj. For det første er følsomheten så høy foran at receiveren sliter med nivåmatchingen. Den stiller bakhøyttalerene på +10, og siden det ikke går høyere enn det, så demper den hele frontrekka med 4,5db. Altså nesten 15db forskjell mellom foran og bak(!). Så bakhøyttalerene har jo aldri en sjangs til å matche frontene når man drar litt på. Angrer på at jeg ikke kjøpte et knippe med 7" utgavene av samme elementet da jeg først handlet for dollaren har jo gått opp nesten 30% i ettertid..

Ser at det billigste man kommer unna med pr i dag er 295 dollar for 2stk inkl frakt og moms (forhåndsbetalt via ebay global shipping), det blir 2700kr med paypal sin vekslingskurs. Det er fra partsexpress, men kjøper man dem direkte fra webshopen er frakta 100 dollar istedenfor 32 dollar via ebay (til Norge). Forstå det den som kan.

Har noen målinger fra frontrekke med og uten sub, skal få lastet dem opp og lagt de inn her jeg.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer noen målinger. Alt er gjort med Dayton IMM-6 målemikrofon. Denne er kalibert og det følger med en nedlastingsbar kaliberingsfil som man legger inn i RTA-programmet/appen man bruker (såfremt denne støtter det). Jeg bruker AudioTool appen fra jjbunn til Android, denne koster under hundrelappen og støtter importering av kaliberingsfiler.

Her er en plot av støynivået i rommet målt fra lytteposisjon med projektoren i gang (i vanlig modus, ikke eco. Den går litt stillere i eco)

Oppgitt støynivå er vel 30db på denne (Benq W1300), og den er ikke så langt unna. Selv om den har et markant høyere støynivå enn min gamle Sony VW50 hadde.

Her er frontrekka helt uten korrigeringer (kjørt i Pure Direct på receiveren), målt fra lytteposisjon. De står jo da bakom lerretet. Sub avslått for målingen sin del:

Ruller litt av på toppen, men det gjør også mine 38 år gamle trommehinner
    En peak på rundt 80hz, men den temmes greit med eq.

Etter korrigering og med sub påslått. Deling på 60hz:

Ruller fremdeles av over 16khz, men det er et problem bare på papiret tror jeg. Det føles ikke som det mangler noe spesielt i toppen iallfall.
    Kan booste subben helt i bunn slik at den måler flatere, men er det noe som ikke mangler i denne oppsettet så er det tørr og kontant dypbass Det blir fort for mye av det gode, og samme hvor flåsete det høres ut så er det huset/rommet som gir seg først

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobben min er innen grafisk design, skilt og dekor, bilreklame - foliering etc, og da jeg kjøpte en en rull med helfolieringsfolie til bil i fargen matt metallic charcoal (mørk koksgrå) så begynte hjulene å kverne. Denne folien hadde vært ypperlig på en stereobenk til mitt eget bruk tenkte jeg.

En lørdag formiddag fikk jeg for meg å bygge en benk som passet inn både med tanke hva jeg har av komponenter, og ikke minst i rommet.
    Jeg fant ut at biltema hadde hobbyplater på 150x40cm, og dette var egentlig en grei størrelse på benken. Men såklart var det jo en dårlig oppdatert lagerstatus, så da jeg kjørte ut der så var det tomt i hyllene. Ikke noe gode alternativer på rundtomliggende butikker heller, så dro bort på jobben for å se om det var noe brukende der. Og jeg hadde et par MDF-plater i 19mm tykkelse (244x122cm størrelse). Ulempen med disse var at overflaten da såklart var ubehandlet MDF, mot hobbyplatene som var folierte på alle flater og kanter.

Men tok en sjangs på at folien hang greit nok direkte på MDF'en, så tok fram en plate og kuttet to biter på 150x40cm (topp/bunn) og 4 biter på 40x24cm (endeplater/avskillere). Kuttet 5cm av lengden på avskillerene så de ble 35x24cm siden disse skulle trekkes litt inn fra for/bakside.

Dårlig med byggebilder desverre, siden dette gikk unna i en fart, men alt ble slått sammen med spiker(stift)pistol og trelim. Så ble hele benken lakkert innvendig med matt sort spraylakk. Tenkte det ville bli en fin kontrast til den mørk grå folien. La så folie på det som er synlig: Topp, sider og sidekantene foran og bak. Var litt bekymret for hefteevnen til folien mot ubehandlet MDF, men det var ikke noe problem i det hele. Dette er forøvrig en selvklebende folie som har mikroskopiske luftkanaler i limskiktet, slik at eventuelle luftbobler lett strykes ut for et perfekt resultat. Den er dog veldig tynn (0,09 mm) så den skjuler absolutt ingenting av ujenvheter/defekter i finishen under.

Men det ble resultat, ferdig så ser den sånn ut:

Det er egentlig plass til XBOX 360'en inni den venstre hylla, men den er egentlig på vei ut av systemet etter at XBOX ONE kom på plass.

Denne mdf-platen fungerer både som avskiller og forsterkning. Nå blir det ikke noe spesielt med vekt oppå benken, men den tåler det iallfall om man skulle nå komme hjem med noen heftige monoblokker eller annet engang.

Man ser hvor folien er overlappet, men bare med zoom og blitz I normalt lys må man omtrent med nesa borti benken for å se noe.

Langtfra perfekt, men med tanke på at kl 15 den dagen så var det en bare en tanke, og kl 18 sto benken ferdig oppsatt i kjellerstua så er det greit nok for min del. Folien var det dyreste, det gikk ca 300kr i folie. 200kr i MDF og en hundrelapp i lakk og småtteri (forbruk av lim, spiker, møbelknotter etc). Så ca 600kr fiks ferdig.

Newcomer regnep sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2013
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den benken ble flott. Forøvrig samme folie i hvit matt jeg bruker til lerret hjemme direkte på koksgrå malt vegg. 123" til 600,- er ikke gale.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det ikkje skjedd så veldig mye, men satser på en oppgradering av projektor snart. Valget faller nok på en Sony igjen, den forrige jeg hadde før Benq'en var en VPL-VW50. Da må jeg i samme slengen få gjort noe med den hvite bakveggen som vasker ut sortnivået på lerretet, og aller helst gjort noe med det trehvite taket også.

20. Liker striky har likt denne posten
    Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter siste innlegg så ble det virkelig bruk for ny projektor, da pæren i Benqen sa takk for seg med en salutt! Hadde akkurat skrudd den på (15-20sek) da det kom et heftig smell bakfra og svart skjerm..

Fikk åpnet luka til pæreholderen og skrudd ut denne. Det som da har skjedd er at halogenpæra har eksplodert med en sånn kraft at både glasset som er rundt reflektoren har sprukket, glasset som står foran på pæreholderen har sprukket - og den lille kolben som er rundt lysfilamentet har rett og slett eksplodert og sendt glassklår overalt inni projektoren.. Har fått alt utav nå, men vet jo ikke om noe inni også har tatt skade - fargehjulet f.eks, eller dlp-panelet..

Kjøpte en løs pære på ebay, bare for å få lys i den igjen og se om noe annet har tatt skade, men såklart var jo denne feil når den kom (i dag). Og jeg gambler ikke på å kjøpe en ny pære med holder til 2500-3500kr (original benq koster sistnevnte sum) for SÅ å se om selve projektoren er i orden. Den er vel verdt kanskje 4k på bruktmarkedet i vel fungerende stand.. Så tror jeg bare skrinlegger hele fikseprojektet..

For øyeblikket så bruker jeg en Dell Ultrasharp 25" IPS-monitor som "hjemmekino"... DET er tragiske saker.. Har lyst å oppgradere betraktelig når en først må ha ny, noe jeg blir fornøyd med en god stund fremover. Så har tatt en vurdering på hva jeg har som jeg ikke trenger av stereokomponenter (for det aller meste bilstereo), og begynt å selge litt unna med tanke på å spe på projektorbudsjettet. Så får vi se hvor det ender. Som endelig mål har jeg satt meg Epson EH-TW7300 4k e-shift projektor. Men et eller annet mellom W1300 nivå og Epsonen blir det iallfall.

Frister også med Atmos såklart, men kommer ikke langt uten noe bilde å se på. Så det blir første prioritet

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    471
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tok fornuften(?) overhånd og ny økonomiprojektor er bestilt, slo til på dette dagstilbudet:

Siden dette er erstatteren til W1070+, som var lillebroren til W1300 som jeg har hatt til nå, så tipper jeg at det er stort sett på det jevne med hva jeg er vant til. Og den koster bare 2000kr mer enn en ny originalpære til W1300..

Da blir det nok ikke noe bildemessig nirvana i denne runden, men budsjettsmessig så åpner det jo for en upgrade til Atmos mye kjappere, og ikke minst ordentlige surroundhøyttalere. Skal også få gjort noe med den hvite bakveggen som vasker ut sortnivået

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...
    By Wessey in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 128
    Siste melding: 01-15-2014, 20:54
  2. Haakons hjemmekinoprosjekt (stauts: planlegging)
    By United in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 16
    Siste melding: 04-03-2005, 14:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •