Christoffer`s Zensor hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Christoffer`s Zensor hjemmekino

Heisann!
    Navn: Christoffer, 24 år, bor i Haugesund i en "leilighet" på ca 190kvadrat, har 1 stk. samboer + 1stk katt.
    Etter en GOD stund har jeg da "fått lov" av hun jeg bor med til og kjøpe litt snadder!
    Er forsåvidt en ganske (les: GANSKE) fersk nykommer i HiFi verden, men har med god hjelp/veiledning ifra Hi-Fi Klubben Haugesund da fått det meste på plass!
    Hjemmekinoen består av følgende:

Dali zensor7 (White), front.

Dali zensor wocal (white), senter.
    Dali zensor3 (white), bak.
    Dali sub e12f (white).
    Dali E600 stand (black).

NAD T757V2.
    Sonos bridge (silver).
    Sonos connect (white).

Argon blue SC2, ledninger.

Argon 5451 bananplugger.

+ En nylig hjemmesnekkra (hvit) Tvbenk
    Kom gjerne med tips og triks!

Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-5-jpg   Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-1-jpg   Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-4-jpg   Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-6-jpg  
    Sist endret av CHåland; 09-23-2014 kl 17:03

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget stilrent og pent, og da mener jeg ikke høyttalerne.

Har skal man virkelig kunne kose seg :-)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til vår verden :-)

Pent og ryddig oppsett! Kul TV-benk.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint oppsett. Jeg har ca samme selv, nedgradert fra Helicon. Zensor er overraskende bra til prisen...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis Vis post
    Fint oppsett. Jeg har ca samme selv, nedgradert fra Helicon. Zensor er overraskende bra til prisen...
    Ja, ble ganske overrasket over hvor bra de var/er

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zensor spiller meget bra i forhold til prisen, og beviser at Dali fortsatt kan gi bang for the buck
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zleepyme Vis post
    Zensor spiller meget bra i forhold til prisen, og beviser at Dali fortsatt kan gi bang for the buck
    Jepp! Helt supert for sånne som meg, som har/hadde et budsjett og følge (er ikke bare, bare og ha ei og bo med) :P

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Startet selv med budsjettmodellen Dali 104 på 90 tallet, og det er en høyttaler som ble legendarisk på grunn av akkurat dette med mye lyd i forhold til pris
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer og oppgradere til ny forsterker (ifra T757V2) til T777, noen som har noe positivt/negativt og si om den, da med tanke på hvordan den kommer til og jobbe sammen med det jeg allerede har ifra før?

Samt. noen som kan anbefale en bra bluray-spiller?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kan bruke standard HDMI overgang og kun er ute etter avspilling av blueray så kan du komme deg unna med nesten hva som helst til omtrent tusen lappen, kan sikkert øke litt i pris og få litt bedre bygge kvalitet, men om en bd spiller gjør jobben ok så vil bilde sendes ubehandlet til tv, og receiveren tar seg av all lyd dekoding.
    Elkjøp\lefdal er egentlig ganske kurant der, kjøp en spiller og om den ikke funker for deg så lever den tilbake på 30 dagers retur.

Om man trenger analoge utganger etc og gode DAC'r for musikk og SACD bruk så kan man fort ende på noe alá Cambridge 752 eller en Oppo spiller (Oppo og cambridge er nesten samme spilleren), disse koster dog fort 6-7 laken og det finnes mye i mellom disse.
    Personlig landet jeg på en Oppo med Darbee innebygd, men jeg ønsket også mulighet for SACD og diverse og jeg sitter omtrent 2.5m unna et 90" lerret så var meget nysgjerrig på "Darbee effekten" som man ellers måtte kjøpt ekstra til en 3000 kr.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv en Denon BR spiller. bra byggekvalitet i forhold til prisen. Dbt1713(støtter også SACD) Koster rundt 2700 nå. Men riktig som nevt ovenfor at spillere til 1000 lappen gjør mye av det samme.

T777 er et råskinn av en reciver iallefall på strømreserver! Det at den kan oppgraderes med hdmi2.0 osv er jo også en fordel, men det kan du kanskje med t757 også? Klart i denne prisklassen, så er alle surroundrecivere meget bra, og valget kommer vel ned på hva man liker, og hvilke preferanser du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører selv en Denon BR spiller. bra byggekvalitet i forhold til prisen. Dbt1713(støtter også SACD) Koster rundt 2700 nå. Men riktig som nevt ovenfor at spillere til 1000 lappen gjør mye av det samme.

T777 er et råskinn av en reciver iallefall på strømreserver! Det at den kan oppgraderes med hdmi2.0 osv er jo også en fordel, men det kan du kanskje med t757 også? Klart i denne prisklassen, så er alle surroundrecivere meget bra, og valget kommer vel ned på hva man liker, og hvilke preferanser du har.
    Har en forkjærlighet for nad her i huset - så "lurer" litt på NAD T567 Blu-ray spilleren ( http://www.hifiklubben.no/Products/n...spiller-31786/ ). Har du noen formening om denne?

jepp, utskiftbar modul på T757 også, men etter og ha hørt T777`en (dog. ikke på de høytalerene jeg har), så føler jeg at jeg mangler noe, viss det i det hele tatt er så mye mer og hente utav de jeg har??

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CHåland Vis post
    Har en forkjærlighet for nad her i huset - så "lurer" litt på NAD T567 Blu-ray spilleren ( http://www.hifiklubben.no/Products/n...spiller-31786/ ). Har du noen formening om denne?

jepp, utskiftbar modul på T757 også, men etter og ha hørt T777`en (dog. ikke på de høytalerene jeg har), så føler jeg at jeg mangler noe, viss det i det hele tatt er så mye mer og hente utav de jeg har??
    Nad br spilleren er nok et godt valg den også Disse er ganske like og ligger i samme prisklasse tror jeg. Klart så passer Naden bedre til Nad Surroundreciver Har selv Denon surroundreciver, og litt av grunnen til at jeg valgte den var jo nettopp dette å ha samme merke. Samtidig så virker Denon spilleren mer robust bygd. Tyngre og større strømforsyning o.l. Men ikke sikkert dette har så mye å si...
    Om du går for Naden blir du neppe skuffet

Med mer strømreserver, så vil nok reciveren ha enda bedre kontroll påde 4X7" elementene i zensor 7, så den blir nok ikke å skuffe den heller Og om du skulle gå for en dyrere og mer krevende høyttaler senere, så har du masse reserver i den reciveren

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CHåland Vis post

Hvis matchende bluray-spiller er et stort poeng, så begrenser vel valget seg.

Personlig syns jeg selv at dette er en bluray-spiller som er midt på treet. Panasonic sine spillere leverer bedre bilde til en lavere pris.

Når det kommer til oppgradering fra 757 til 777, så ville jeg heller gått til anskaffelse av en effektforsterker. F.eks'

http://www.hifiklubben.no/Products/nad-c275bee-effektforsterker-27694/

Da sitter du igjen med mer enn nok krefter til å drive ditt oppsett, samt en god del ekstra tusenlapper som kan legges i en heftig bluray-spiller, f.eks:

http://www.hifiklubben.no/Products/c...spiller-56191/

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat Vis post

Personlig syns jeg selv at dette er en bluray-spiller som er midt på treet. Panasonic sine spillere leverer bedre bilde til en lavere pris.

Når det kommer til oppgradering fra 757 til 777, så ville jeg heller gått til anskaffelse av en effektforsterker. F.eks'

Da sitter du igjen med mer enn nok krefter til å drive ditt oppsett, samt en god del ekstra tusenlapper som kan legges i en heftig bluray-spiller, f.eks:

Forsåvidt enig med Bullfrog ang effektforsterker. Der vil du spare en del og få masse krutt! Har to av disse selv som effekter til mine
    På Blu-Ray, så må du bare teste litt ut Tror ikke Panasonicen er bedre til lavere pris, men hvem vet. Bildemessig er det nok liten om ingen forskjell selv om Panasonicen har 4k oppskalering. Hurtighet på loading av "tunge" blu-ray plater, der har jeg sett enorme forskjeller på rimeligere blu-ray kontra litt mer påkostete.

Edit: Den Cambridgen som referers til er en av kongene på haugen når det gjelder blu-ray spillere!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hurtighet på loading av "tunge" blu-ray plater, der har jeg sett enorme forskjeller på rimeligere blu-ray kontra litt mer påkostete.

Edit: Den Cambridgen som referers til er en av kongene på haugen når det gjelder blu-ray spillere!
    Når det kommer til hastighet er jeg absolutt enig. Men etter hva jeg kan huske så var ikke NAD-spilleren bemerkelsesverdig rask, heller motsatt. I tillegg til en del andre hangups. Jeg satt ihvertfall ikke igjen med ett kvalitetsintrykk. Dersom valget mitt sto mellom DBT1713 eller T567 er ihvertfall ikke jeg i tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bullcat Vis post

Da kommer effektforsterkeren i hus ila. uka for "testing" :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2014
    Sted
    Haugesund
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger også ut noen bilder av hvordan "kino oppsettet" ser ut.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-1-1-jpg   Christoffer`s Zensor hjemmekino-bilde-2-1-jpg  
    Sist endret av CHåland; 05-20-2014 kl 23:59

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott og lys stue, hadde fint kunnet sett noen filmer der :-)
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med TorTorden her. Dette ser bare helt lekkert ut! Du kommer nok til å ha mange koselige stunder der ja!
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Christoffer´s hjemmekino. Hoheey! Mye nytt på gang!!!
    By zantrix in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 279
    Siste melding: 07-26-2013, 18:23
  2. Lektor 6 vs. Zensor 7
    By xYLein in forum Høyttalere
    Svar: 0
    Siste melding: 11-23-2012, 16:53
  3. Zensor 7 (?)
    By BlackDragon98 in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 10-09-2012, 15:40
  4. Svar: 1
    Siste melding: 02-07-2012, 22:04
  5. Zensor 5 vs Zensor 7. er 7 lettere å drive?
    By olegje31 in forum Høyttalere
    Svar: 5
    Siste melding: 12-04-2011, 17:58

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •