Kentis musikkino *Stereo+ på besøk* - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  7
Like Like:  32
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 102
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig flott og gjennomført rom!!!

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud så griselekkert dette ble! Gratulerer, det må føles herlig å ha rommet ferdig ell? Veldig flottte valg du har tatt med farve, teppe, disse kanalene langs gulvet, stolene, høyttalerne og ikke minst ledningene da mann!! Prikken over I'en, hehe.
    Og ikke ofte bildene gjør rommet rettferdig(eller åssn det sies), men dette må være temmelig nære! Du kan være stolt med rette av alt dette, vil jeg si da.

Har du fått hørt noe på lyden nå med alt på plass? Er vel litt nye høyttalere og kalibrering her kansje?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Sted
    Stavanger
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flott gjennomført kino! dette er sikkert en motivator for mange

Newcomer Rovik sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Frei
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et meget gjennomført rom både rom messig og utstyrs messig
    * Dynabel SuperExact * SVS SB12-Plus * EAD (Theatre Master Ovation) * EAD (Theatre Vision P) * Monster Power HTS5100
    * Vincent SAV-P200 * Hitachi PJ-TX300 * Dreamscreen V1 Dynagrey alumotor 92"

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hva skal man si? Dette ble jo bare helt utrolig bra. Og når man har sett på byggekvaliteten underveis, så vet man at her er det ikke fusket i faget. Topp kvalitet fra innerst til ytterst. Og bildene du tar er av en helt annen verden. Skulle ikke tro at man kan ta så bra bilder i et såpass mørkt rom. Førsteklasses her også, hele veien. Slikt tar tid, og det er nok mange som ikke vet hvor mye arbeid som ligger bak.

Nå håper jeg du blir fornøyd med lyden også. Du har gjort en del fornuftige trekk, blant annet taket, som ser veldig bra ut. Og du vil sikkert også måtte justere på ting etterhvert, er spent på å se målinger fra ferdig rom!

Gratulerer så mye med det ferdige resultatet. Nå må bare gutta fra Watt komme å lage reportasje, det gleder jeg meg til!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bakkelitt Vis post
    Gratulerer med flott gjennomført kino! dette er sikkert en motivator for mange
    Sitat Opprinnelig postet av Rovik Vis post
    Gratulerer med et meget gjennomført rom både rom messig og utstyrs messig
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Ja, hva skal man si? Dette ble jo bare helt utrolig bra. Og når man har sett på byggekvaliteten underveis, så vet man at her er det ikke fusket i faget. Topp kvalitet fra innerst til ytterst. Og bildene du tar er av en helt annen verden. Skulle ikke tro at man kan ta så bra bilder i et såpass mørkt rom. Førsteklasses her også, hele veien. Slikt tar tid, og det er nok mange som ikke vet hvor mye arbeid som ligger bak.

Nå håper jeg du blir fornøyd med lyden også. Du har gjort en del fornuftige trekk, blant annet taket, som ser veldig bra ut. Og du vil sikkert også måtte justere på ting etterhvert, er spent på å se målinger fra ferdig rom!

Gratulerer så mye med det ferdige resultatet. Nå må bare gutta fra Watt komme å lage reportasje, det gleder jeg meg til!
    Takk så mye alle sammen, det er veldig hyggelig å få slike tilbakemeldinger. Det ligger mye jobb bak, og det er da morsomt å høre slikt Må si jeg er fornøyd med rommet slik det fremstår nå.

Det blir nok litt mer justring ja, Hunsbedt. Sånt tar tid, og man kommer jo sjeldent i "mål"
    Watt har nok sett så mange spennende rom i det siste.. Men det hadde selvfølgelig vært moro. Gratulerer forresten selv med vannvittig gode tilbakemelinger og reportasje i L&B. Vel fortjent!

Edit: Har forøvrig oppdatert først post med utstyrsliste nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino og ikke minst BILDENE

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann - ser du har en Dualcore 2.0 du også.
    Bruker du den analogt inn/ut mellom CX-A'en og de aktive frontene dine eller ? Hvordan opplever du dette i såfall ?
    Jeg har også en slik en , men pr idag bruker jeg den til subene , men har lurt på å prøve den mellom prosessor og effekt-trinnet.
    Men sist jeg prøvde dette , så slet jeg litt med klipping hvis jeg spilte for høyt.....
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du opplever clipping så har nok "compensation" blitt satt for høyt. Gå inn i menyen å juster ned denne litt, så bør det gå bra.

Hva hadde du satt volum til i Dual Core når dette skjedde?

Jeg opplever ikke noe clipping nå, det eneste som er ulempen er litt sus når man ikke spiller av lyd. Dette er dog ikke så veldig høyt, så det er ikke noe problem så fort man spiller musikk. Det er ikke hørtbar i lytteposisjon heller.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,666
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Hvis du opplever clipping så har nok "compensation" blitt satt for høyt. Gå inn i menyen å juster ned denne litt, så bør det gå bra.

Hva hadde du satt volum til i Dual Core når dette skjedde?

Jeg opplever ikke noe clipping nå, det eneste som er ulempen er litt sus når man ikke spiller av lyd. Dette er dog ikke så veldig høyt, så det er ikke noe problem så fort man spiller musikk. Det er ikke hørtbar i lytteposisjon heller.
    Jeg hadde ikke mye økning noe sted heller egentlig - gjorde det meste manuelt . Mener jeg hadde volum på 0 db i DC .
    Ja jeg også opplevde bittelitt susing når det ikke var lyd på. Du opplever heller ingen hørbar nedgradering pga ad/da konverteringen ?
    Sist jeg prøvde var med 3020'n og Hypex trinnet , så kanskje jeg skulle prøve igjen nå med CX-A'n og MAc'en som effekt
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også opplevd dette første gang jeg satt den opp, men tror det var at volum var satt for lavt (og ikke compensation som jeg først skrev, selv om det også kan føre til clipping). Da jeg satt volum til 0 ble alt bedre, og jeg har ikke opplevd clipping siden uansett hvor høyt jeg har spilt. Grunnen til at jeg prøvde med lavere volum først var for å redusere litt av suset, selv om det som sagt ikke er et problem i seg selv da det er ganske lavt.

Det kan også være en idé å sjekke ut input sensitivity. Den står på "High" som default.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Gratulerer med et fantastisk rom. Må nesten si meg litt misunnelig! Utrolig spennede å se resultatet og det er utvilsomt et rom som gir meg inspirasjon.

Tusen takk for at du også har delt hele byggeprosessen med oss! Det har utvilsomt tatt mye tid å gjøre det, så det er ikke en selvfølge.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, Midas! Det er morsomt å følge opp slike byggetråder når det er såpass mange interesserte. Jeg følger med på de andre trådene, blant annet din når du holdt på, med stor interesse.

Du har fått i stand en flott kino/lytterom selv

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,227
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk pen kino dette kentis! Rett og slett lekkert. Gratulerer så mye
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utolig lekkert Kenti.
    Gratulerer igjen med ferdig kino. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette rommet var bare fantastisk flott. Grattis. Kom gjerne med en omtale av KK høyttalerne. Disse står høyt på ønskelisten.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige ord!

Er veldig fornøyd med Ken Kreisel, ahilmen. Skal komme med litt mer utfyllende rapport senere.

Hentet i dag en Darbee Darblet og en ekstra kabel hos avshop. Har testet litt, og selv om de ikke er abnorme forskjeller det er snakk om er det ganske enkelt å se hva denne boksen gjør når man A/B-tester i demo-mode. Nå gjenstår det bare en ny kalibrering av projektoren til det hvite lerretet, og ikke minst det nye rommet, så begynner det å blir greit også på bildesiden.

-01_img_5939-jpg

-02_img_5949-jpg

-03_img_5947-jpg
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -01_img_5939-jpg   -02_img_5949-jpg   -03_img_5947-jpg  

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk kino, fantastiske komponenter og ikke minst fantastisk bra bilder. Dette var rett og slett utrolig flott.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk, tjommi

Driver forøvrig å snuser litt på Monster Bass Traps fra GIK. Noen som har erfaring med disse?

Jeg hadde i utgangspunktet sett for meg å teste ut noen 1D-diffusorer i rommet, men etter å ha konversert en del via e-post med rommet mitt som utgangspunkt mener sjefsakustikeren hos GIK at diffusor ikke vil være veien å gå i mitt rom rett og slett pga størrelsen og avstanden fra sitteposisjon til bakvegg. Han mener at Monster Bass traps sammen med "Range limiter" vil være det beste hos meg.

Tanken da blir evt 5 stk slike på 120 x 60 cm på bakveggen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også noe litt OT; ble ny bil på oss for ikke så lenge siden, og her er den klargjort for våren etter en grundig utvendig rengjøring avsluttet med Svisswax Shield

-vokser-jpg

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Lignende tråder

1. Kentis musikkino v2 - *FERDIG - med bilder*
    By kenti in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 485
    Siste melding: 03-08-2016, 21:12
  2. Kentis temporære kino
    By kenti in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 1621
    Siste melding: 09-14-2012, 20:23
  3. Kentis kinobygging
    By kenti in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 191
    Siste melding: 01-19-2010, 14:29

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine