Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  3
Like Like:  36
Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 367
    Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM Vis post
    Tror ikke en god måling av Excess Group Delay er så viktig for god lyd, men min er nå ihvertfall innenfor +/- 2 ms fra 20hz til 20.000hz.
    Vedlegg 110795
    Wow! Det var det flateste jeg noen gang har sett!

Og ja, EGD er ikke et must for god lyd. Ingen av disse målingene er det. Det absolutt viktigste er at ting låter bra. Men folks gehør og erfaring varierer, og verktøy som REW kan være et svært nyttig verktøy for å finne hva det kan være når man føler det er noe som ikke sitter i lydbildet. Den gangen man glemmer å lytte og bare styrer etter målinger, da er man på villspor!
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 8x12_TOM Vis post
    Tror ikke en god måling av Excess Group Delay er så viktig for god lyd, men min er nå ihvertfall innenfor +/- 2 ms fra 20hz til 20.000hz.
    Vedlegg 110795
    Må du være så ekkel ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Oi. Satte virkelig dere i gang...

Jeg er ingen ekspert på GD, så jeg har nok ikke så mye peiling som det kanskje kunne virke som. Det er en relasjon mellom group delay (GD), minimum group delay (MGD) og excess group delay (EGD) uten at jeg helt kan forklare hvordan. JonhM (REW forfatter) skriver så vil enhver hump på amplitudeplottet (SPL) gi en hump på GD og dermed kan det være vanskelig å lese noe rett ut fra GD. Ved å prosesserere GD og SPL matematisk, kan man generere MGD og EGD. Jeg har ikke enda funnet praktisk bruk for MGD.

Jeg tror subforsinkelse på 25ms kanskje påvirker lydopplevelsen som en opplevd treghet, ja. Det trenger ikke være subben som er treg, men at rommet trenger tid på å bygge opp trøkket. Når jeg kjapt ser over mine egne EGD plott, så ser jeg at jeg tangerer 20ms jeg også (uten at jeg påstår at mitt system er definisjonen på korrekt).

I receivere kan man ofte sette tidsforsinkelse som avstand til HT i meter. For å få sub til å spille tidligere må man sette opp avstanden på sub-kanalen. Måten dette gjøres på er at receiver forsinker alle andre kanaler for at sub skal kunne spille tidligere. 1m bakover er ca 3ms tidsforsinkelse. Så 25ms er omtrent 8 meter(!).

Retep Jeg kjenner ikke oppsettet ditt, men du har kanskje ikke receiver i stereo-oppsettet? Dersom du skal få sub til å spille tidligere, må du nok desverre forsinke frontene, ikke sub.

Kanskje den mest korrekte måten å integrere sub er å først sikre at timingen/avstand er korrekt med EGD og så skru på fasen på sub for å få glattest mulig overgang i x-over frekvensgangen? Jeg har ingen sub med justerbar fase (enda), men det hadde vært interessant å forske på ja!

Plottet jeg postet i #73 er kun justert på avstand, ikke fase. Og her vises det at fasen i x-over blir påvirket av tidsjustering. Derfor er ikke tid og fase helt frikoblet hverandre.

Forresten: Blauert & Laws har forsket på hvor mye GD man tillater seg i lydgjengivelse. Se på side 301:

http://books.google.no/books?id=b_wx...ed=0CDwQ6AEwAg

Men på den tiden (1978) var jo ikke sub vanlig, så jeg vet ikke om det finnes data på hvor mye GD man finner akseptabelt for under 50Hz. Tallene i tabellen snakker om 2-5ms-ish. Hvordan dette relaterer seg til REWs GD og EGD, eller om det i hele tatt kan sammenlignes vet jeg ikke.

Fikk jeg svart på alt dere lurte på nå?
    Takker for at du deler din kunnskap
    Fikk jeg svart på alt dere lurte på nå?
    Det var dette med glatting da?
    Er det noen regler for hvilke glatting man kan/bør eller ikke bør bruke når man ser på dette ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Takker for at du deler din kunnskap

Det var dette med glatting da?
    Er det noen regler for hvilke glatting man kan/bør eller ikke bør bruke når man ser på dette ?
    Ikke som jeg har et forhold til. Det er vel det samme som med SPL, at dess mer glatting, dess mindre informasjon får du. Jeg ser også at dersom du går inn i GD med ingen glatting på kurven og trykker Generate minimum phase, så legger den på en 1/48 oktavs glatting automatisk.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Ikke som jeg har et forhold til. Det er vel det samme som med SPL, at dess mer glatting, dess mindre informasjon får du. Jeg ser også at dersom du går inn i GD med ingen glatting på kurven og trykker Generate minimum phase, så legger den på en 1/48 oktavs glatting automatisk.
    Virker sannsynlig det ja. Tenker vel at det kan være greit å tolke det med mindre og mindre glatting dess lengre ned i frekvens man kommer , slik som med SPL ....?

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja... Skal ned til 8x12 Tom på lørdag. Får håpe jeg klarer å dra ut noe informasjon om hvordan man skal gjøre det...
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Jaja... Skal ned til 8x12 Tom på lørdag. Får håpe jeg klarer å dra ut noe informasjon om hvordan man skal gjøre det...
    Det blir nok en spennende opplevelse - misunner deg

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morsomt å få opplevd det rommet en eller annen gang, ja. Har sikkert lest denne tråden noen ganger...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff. Ble en svært interessang tur til 8x12Tom. Såpass at jeg har leita frem verktøyet. har tenkt å stjele det jeg har av isolasjon i garasjen. har noen rester som jeg trykte inn i veggen på den ene langsiden for vinteren slo til. De blir nok brukt til akustiske tiltak her på rommet.

Klippa og lima litt fra et annet forum...

Etter en hyggelig biltur med innlagt pølsestopp så ankom vi Langesund rett før kl 10. Opp trappa så står Tor å koster teressen. Da hab hadde brukt hele ettermiddeg og kvelden samt morran til å pynte/ferdigstille de akustiske tiltakene etter beskjed fra EHED. Og det ser jo meget bra ut, og jeg fikk litt hakeslepp når jeg såg de subbene på hver side, Det var større enn jeg hadde trodd.

Etterhvert så kom jeg meg i sweetspot, og det som er helt klart er at dette rommet er statt opp med tanke på at det skal være god lyd i akkurat denne stolen. Det jeg legger mest merke til er at med et som som er så kontrolert så er det utrulig enkelt å høre opptaksrommet, og deltaljer i som ofte ikke er lett å få med seg. Nå har jeg også et godt kotrollert rom, ikke så godt som Tor sitt, men bedre en snittet. Jeg har imidlertid litt lenger lyd om det er slik man skriver det. Altså lyden ligger lenger i rommet. SOm man kan se lett på vannfaller for de som har fulgt med på hva Tor og jeg har lagt ut.

Det som skiller våres oppsett og lyd er at Tor har et langt mer fysisk anlegg, og man kan spille høyere uten at lyden klapper sammen. Men uten at deltaljene blir borte, fordi det er så kontroll på rommet. I sweetspot så er pinpointingen meget godt, og jeg liker at en vokal står så sentrert, i mange andre oppsett så er det vanskelig å se hvor vokalisten står.

Jeg spillte av en låt fra Extreme som heter Warheads. Dette er en låt full av enegi og som trøkker godt, inne i sangen så kommer det inn et barn som syner/sier en strofe, hjemme hos meg så kommer dette rett ut til høyre, Hos Tor så kom dette fra baksiden av høyre skulder og bare suste forbi meg. Vanvittig morsomt!

Bassen her sitter som ei kule, lydbildet er stort i alle retninger. Sammenlignet med hvordan lyden er hjemme hos meg så er det under 40-50hz og trøkket som er den største forskjellen. Alt jeg har har Tor også, men Tor har dette i mye større grad. Denne turen får meg til å ville jobben enda mer med rommet for å nærme meg enda mer hvordan dette låter. Tor nevnte også at han ikke var helt ferdig med oppsettet, og at han ville gå inn å bruke ørene for å dra lyden helt slik som han liker. Fordelen med å ha et så kontrollert rom er at de punktene i EQ man vil forandre på, er de som faktisk blir forandret på. Det er ingen selvfølge!

Skal jeg prike på noe, så er det at at trompet/kornett høres ørlite dempet ut, kanskje ikke dempet, men mer at de ikke høres så ubehagelige som jeg vet hvordan de skal være. Men nå har jeg heller ikke hørt en kornett/trompet avspillt i dette rommet heller. Og det er rett og slett mulig at rommet/utstyret som blir brukt her hos Tom er så nådeløst mot innspillinger at det er problemene i andre rom som gjør dette. Og at det er lyden i rommet til Tor som er riktig og slik den er mikset på plata. Men dette er pirk. Dette blir referansen min, og jeg vil jobbe mot å komme nærme meg den kontrollen dette rommet gir musikken.

Kaka var god, både den medbrakte og den hjemmelaga sjokoladekaka. Kaffien var aldri langt unna, og var akkurat slik man liker den.

Rommet er fullt at tiltak som jeg har tenkt mer og mer på. Og jeg kommer nok til å stjele noen av ideene og prøve de i rommet mitt.

Takker så veldig mye for at vi fikk komme, det er en opplevelse dette, som jeg vil ta med meg videre på veien mot min go`lyd.

Takker så mye for meg.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Del gjerne her på forumet også slik at vi som ikke er på "andre fora" får det med oss.

Newcomer vidareje sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Rasta
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får legge ut bildene også Retep

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det Vidar...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den siste uka jobba med rommet etter å ha blir veldig påvirka av besøket klubben vår hadde til 8x12Tom. Kontoll kontroll kontroll er vel et stikkord. Likte det jeg hørte såpass godt at jeg tok ned hele rommet akustisk sett. Og gikk inn for å få det så nært opptil som mulig uten at rommet skulle visuellt bære så stor preg av det. Jeg har jobba ekstra hardt med førsterefleksjonspunkta og for å få en så jevn bass som mulig. liker litt ekstra i bassen så jeg har sikta med inn på rundt 5-6db fra 200hz og ned.

Regner med jeg har brukt nye 30 timer på dette, og resultatet kom, jobba fælt og lenge med subbene og fant et helt kongeplass. På toppen av racket!! Spillte fantastisk og jeg trodde jeg var ferdig, putta på en film og neida, der kunne de ikke stå. Lyden var helt topp, men lerretet bevegde seg....

Jobber nå med å plassere og justere subber og er nok snart imål, for denne gangen. Legger ut bilder og målinger om noen har intr av det.

Har brukt samme antall absorbent plater, men har samla de og dempa tyngre der jeg har gjort tiltakene. Har ført til at lyden har blitt enda større, dypere og bredere, men jeg har også fått noe bedre pinpointing. Nå håper jeg bare jeg får til subbene. Er ok imål med de, men ikke helt fornøyd enda.
    Sist endret av Retep; 04-02-2014 kl 13:27

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

På sideveggene/kneveggene så er det nå en absorbent på hver side. 120cm bred, 25cm dyp, (ramma er 20cm) hvor jeg har satt inn 5cm rockwool akustikkplate og 7cm rockwool pipwisolasjon som var den tygnste og tetteste isolasjonen jeg fant. og med ca 5cm klaring mellom veggen og ramma for å slippe ut noe av energien som kommer igjennom isolasjonen. Har trekt ramma med sort barkduk og et Metallica flagg. Slik ser de ut;

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1814-jpg

Venstre side med James, Kirk, Lars og Jason

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1815-jpg

Høyre side med Death Mangnetic .

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1813-jpg

Undertegnede i sweetspot. Og om dere tror det spøker her, det gjør det ikke...
    Sist endret av Retep; 04-03-2014 kl 09:12

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På skråtaket er bredden på absorbsjonen økt med 60cm slik at den nå er 180cm bred, 5cm tykk og som går i en bue over hele bredden av rommet. I taket er det også samlet 9 stk ( 3x3) 60x60x5cm Auralexplater. Etter mye prøving og feiling så kom jeg frem til at om jeg hengte de opp i en bue. Så fungerer de faktisk som en absorbbent og samtidig som en relativt stor polydiffusor på 180cm bredde. Den største avstanden mellom tak og absorbent er 26cm på midten og på sidene inntil skråtaket der er de klint inntil taket.

Jobba en del med dette og både målte ( Frekvens, Impulse, Vannfall ) og lytta på forskjellene med "flat tak" og "bua tak" og på impulse grafene så var det faktis relativt stor forskjell på dette. På øret så hører jeg at det er et større lydbilde med bua tak. Ikke store forskjellene, men de er der.

Slik ser taket ut nå:

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1817-jpg

Og dere ser hvordan det buer...
    Sist endret av Retep; 04-03-2014 kl 09:13

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På gulvet i førsteref punktene så ligger det 1 stk absorbent for hver høyttaler. Hver av de består av 1stk 2cm trinnlydsplate og 1stk 5cm rockwool akustikkplate. og 8cm luft under. Platene er trekt i barkduk. Jeg brukte litt tid på å måle hva som slapp igjennom mest energi v ulike stoff, og barkduk kom svært godt ut. Samtidig som at det er svært billig.

Jeg har også diffusjon rett ved høyttalerene. De er laga av rør med 30cm i diameter som er er delt i 3. og rør med 25cm i diameter delt i 3. på baksiden så har jeg en ramme som er 120cm x 60cm x 20cm der jeg har fjerna mesteparten av treet i ramma på de på kortsida og på langsida. Hele ramma står inntil kneveggen. inne i kneveggen er et også en 5cm rockwool akustikkplate.. Jeg har som nevnt tidligere målt og lytta til alle mulighetene. Med 3stk 30cm rør, 3stk 25cm rør og alle kombiansjoner med de. Med og uten ramme med og uten rockwool. Det som måler best og som heldigvis høres best ut er. 3 rør i denne rekkefølgen: 30cm 25cm 30cm med ramme og 5cm rockwool.

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1821-jpg

Diffusorene er det sorte rett ved HT.
    Sist endret av Retep; 04-03-2014 kl 09:14

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som dere ser så hadde jeg etter mye flytting av subber, plassert de på toppen av racket! Der er det jeg får den beste bassen på musikk. Glad og fornøyd så har jeg kost med med musikk fra sofaen. Satt på en film igår og fant relativt raskt ut at her kan ikke subbene stå. Bildet beveger seg for mye.. Så leita meg frem til en sub plassering som fungerer godt. Alternativet var jo å kjøpe lydtransparent lerret, men fant for ut at det ville koste for mange kronene. Skal legge ut målingene som viser hvordan dette endte og hvordan det såg ut før jeg gjorde dette siste stuntet med tiltakene.

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1818-jpg Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-cimg1820-jpg
    På bakveggen så er det en kombinasjon av absorbsjon og refleksjon! De lilla platene er jo auralex sine plater, men de sorte platene er faktisk reflektorer, hvet ikke hva jeg skal kalle de. Men det er trinnlydsplater satt opp på veggen slik at lyden fra HT blir reflektert bort fra øret mitt, men blir reflektert til sideveggen og skråtaket. Platene er festa med 4 skruer, en i hvert hjørene, slik at de kan justeres. Til å finne vinkelen så brukte jeg et speil og en laserpeker som lyste med den fra ht i rett vinkel. Fikk så naboen til å vinkle spegelen silik at den traff sideveggen. I det punktet satt vi et nytt speil og justeret det første speilet slik at etter 2 refleksjoner så treffer lyden hode mitt i sweetspot. Dette fører til at jeg har litt liv i Impuse responsen målt med REW etter en viss tid.

Prøvde dette flere plasser på bakveggen, men synes ikke det hørtes så bra ut. Jeg bruker målinger og øret for å justere inn tiltakene. Det hjelper ikke at det måler bra om det høres kjedelig ut. Jeg er glad i bass, men er ikke glad i jooooming, Den skal være tight, dyp og kontant.
    Sist endret av Retep; 04-03-2014 kl 09:15

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser frekvensresponsen ut før og etter siste tiltak:

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-frekvensdang-15-500hz-jpg

Blå kurve er slik det såg ut før, grønn er etter siste tiltak. Alle målingene her er med begge høyttalerene. Frekvensresponsen er med 1/3 glatting.
    Som dere ser det er vesentlige forskjeller her. Det som skjer under 50hz legger jeg ikke spes godt merke til, men det som skjer fra 100hz og oppover mot 1000hz er det lett å høre. Forskjellene på målingene er med 0,7db. Man merker dette spes på stemmer og på akustiske instrument.

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-vannfall-og-etter-jpg

Vannfallet som viser klangtiden i rommet. Har sikta meg inn mot 350ms og her er det bra kontroll. Har mista litt av bassen under 20hz men har bedre kontroll mellom 20-50hz og har en jevnere klang i bassen helt nede.

Retep`s lytterom. Fra 2 kanaler til Atmos-impulse-og-etter-jpg

Så der det det som har gjort mest utslag. Refleksjonene mine. Sofa/høyttalere er på nøyakting samme plass og det er samme utstyr og samme toe in. Det eneste som er forandret er akustikk tiltakene. Som nevnt jeg har brukt akkurat like mange akustikkplater, men har samlet de mer og plassert de på riktig plass. Det gamle oppsettet av tiltak var satt på plass ved hjelp av speil, det nye rommet der er tiltakene plassert kun ved hjelp av målinger. Og som dere ser det har gitt store utslag. Rommet virker dempet når du kommer inn, men det er langt ifra overdampet. Foruten tiltakene som har direkte innvirkning på lyden, så er det plassert noen plater rundt i rommet for å få bort flutterekko. Jeg har noe 1m bak sweetspot oppe ved taket, men føler ikke at det gjør noe.

Dette er nok ikke lyd for alle, da mange vil opplave dette som tørt og kjedelig siden det ikke er noen store stående bølger her, og heller ikke noe store topper i frekvensgangen i bassen. Men dette er lyden slik jeg liker det. Over tid så vil et slik oppsett føre til at men hører veldig mye flere detaljer som slike stående bølger og store topper/dipper i frekvensgangen dekker til.

Om noen har intr av å få en lytterunde så får vi nok til det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss! Uten å påberope meg særs ekspertise ang. målinger, ser jo dette unektelig veldig bra ut! Vanvittig bra jobbet med rommet. Nesten så du nærmer deg referansen nede i Langesund...bare å smette inn et par basstårn nå

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX Vis post
    Jøss! Uten å påberope meg særs ekspertise ang. målinger, ser jo dette unektelig veldig bra ut! Vanvittig bra jobbet med rommet. Nesten så du nærmer deg referansen nede i Langesund...bare å smette inn et par basstårn nå
    Vel... Langesund nivå, det er det nok ikke nei, men det er nok det som er referansen. Men basstårn skulle jeg gjerne hatt.. Er heller ingen expert på målinger, men har lært meg til å tolke de greit og ser hva som skjer når jeg flytter på ting. Jeg kan ikke bare se på en måling å vite hva som er galt. Jeg må måle, prøve, måle prøve osv. Tar litt tid, men det er sinnsykt morro når det sitter.

Side 5 av 19 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... SisteSiste

Lignende tråder

1. MMLs lytterom: 100% ferdig
    By MML in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 141
    Siste melding: 04-05-2016, 20:16
  2. Vi bygger lytterom i 2etg.
    By Retep in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 12
    Siste melding: 03-03-2013, 14:36