Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino

Hei.

Nå har jeg tatt meg vann til langt over hodet. Håper på bistand fra lekfolk på forumet. Jeg har liten erfaring, men har lest meg opp litt. Her er min tidligere tråd som nok forteller at jeg ikke har peiling og at budsjettet er lavt. http://avforum.no/forum/showthread.p...IY-in-wall-sub . Vel, planer er til for å endres og budsjetter er til for å brytes.

Jeg har kjøpt meg tre stk Triad InWall Silver 6 Monitor: http://www.triadspeakers.com/products/iws6mon.html . Seas diskant og Scanspeak mellomtoner. Disse har jeg lest endel sterkt positive omtaler om. Byggekvaliteten virker bunnsolid, kabinettet kjennes ut som om det er bygget i stein. Jeg gleder meg, dette må da være et bra utgangspunkt?

Jeg ser for meg et 7.1 (evnt 7.2) oppsett. Har litt dårlig plass på bakveggen desverre, men håper på to i/på vegg og to i tak. Vi ser TV, film, hører på musikk og radio her i stua vår.

Men først er det frontveggen som skal bygges ut. Den er på 2" nå. Høyttalerene er 13,5cm dype. Jeg håper å få tak i "drivved", gammel værslitt bordkledning fra et naust el.l til å kle denne veggen med. Bør det holde at jeg forer på med stendere, plater to lag med gips og kler med drivved? Elller bør veggen bygges som "hel ved" av gulvspon eller MDF?

Å prøve seg frem med å bytte rundt på mange forskjellige kabler når en har innebygde høyttalere ser jeg på som tungvindt. Kan jeg satse på noe så enkelt som 2,5mm2 strippet PR kabel? Prismessig midt i blinken ;-)

Ny effektforsterker skal jeg også ha, men det får bli litt senere. Den norske importøren NCMS anbefalte meg Parasound Halo A31. Håper å finne en noe rimeligere 7 kanals, kanskje brukt.

Som nevnt håper jeg at det er noen som vil være med å veilede meg litt gjennom denne prosessen. Setter meget stor pris på hjelp.

Er det noen som har erfaringer med Triad?

Mvh

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde (med et pent motiv) fra frontveggen.Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino-frontvegg-jpg

Mvh

Jarle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino-dscf8825-jpg

Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino-dscf8826-jpg

Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino-dscf8827-jpg

Triad InWall Silver 6 Monitor i hjemmekino-stue-4-jpg

Her er noen bilder og en tegning over stua. "Hjemmekino delen" er ca 2.85m x 4.15m

Surfer endel på hvilke subber jeg skal ha. Ebay, finn mm. Håper å finne noe fint brukt. Budsjettet er jo sprengt allerede…

Har fått testet Triadene. Med de aller dårligste kablene. Var ikke så veldig imponerende, men regner med det bor mer i dem enn dette.

Mvh.

Jarle

Lignende tråder

1. Ny Monitor Audio Silver Series !
    By Purolatino in forum Høyttalere
    Svar: 1
    Siste melding: 10-17-2013, 17:08
  2. Monitor Audio Silver RS6
    By xnn3882 in forum Høyttalere
    Svar: 3
    Siste melding: 07-26-2009, 22:07
  3. Monitor Audio Silver RS8 + Abrahamsen V2.0