Får ikke bestemt meg..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bestemt meg..

Hei. har planer om å gjøre noe oppgradering på kinoen. Men har ikke råd til å gjøre alt jeg har lyst til, så må velge mellom to ting.
    Har for tiden en Epson eh-tw3200 projektor. Er helt greit bilde, men har lyst på en oppgradering.
    Subwooferen min er en Cerwin vega 15 ". Gir fra seg godt med bass, men blir veldig "Buldrette" og går ikke så dypt.
    Det jeg tenker å oppgradere til er :
    Projector : Sony VPL-HW50
    Subwoofer: 2 stk svs pb-2000
    Men i første omgang blir det bare en av tingene, da dette koster en del. Hva ville dere valgt ?
    Hvilken oppgradering vil gi meg den beste opplevelsen ?

vet ikke om jeg har postet på riktig sted jeg, men fant liksom ikke noe sted som passet så bra til denne posten.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann. PJ er vel der utviklinga går fortast. Derfor er det der prisen synk fortast, og der ein får meir for pengane om ein ventar. Trur eg ville gått for sub no, og sett kva pj som er tilgjengeleg når du har spart opp pengar til den.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser prosjektoren du ønsker eg ganske så kostbar. Har du testet ut noen rimeligere alternativer? Som sagt teknologien har gått ekstremt langt bare på de siste årene, og denne prosjektoren f.eks, er meget bra i forhold til pris : http://www.hifiklubben.no/Products/o...ojektor-62250/ Kan være verd en sjekk i allefall, så kanskje man har råd til begge deler?

Kanskje en eller to sånne? http://www.hifiklubben.no/Products/b...bwoofer-28559/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville også gått for subbene.
    Jeg tror bra lyd og "ok" bilde er bedre enn "dårlig" lyd og bra bilde.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar. Heller nok mer over på subbene jeg også så kan jeg heller spare til en pj. Men er veldig kresen på bildet også, så blir et vanskelig valg.
    Det værste som er, er å sitte å irritere seg over detaljer på film som en vet kunne vært bedre med en annen pj. Men vil nok bli noe helt annet å se film med to nye svs'er også

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja synes svs'ene ser på papiret ut som mye bedre subber til film, for penga med en frekvens gang på 16-240hz 3db toleranse og 500watt forsterker mot b&w sin på 25-120hz (ok noe særlig over 100 er lite interessant).

Jeg mistenker sånn sett at b&w heller lager subber til bruk for musikk så hvis film er fokus hadde jeg definitivt gått for svs'ene

Tror heller ikke optoma hd30 hadde verdt mye oppgradering, eneste du ville tjent på det byttet er eventuelt 3d støtte samtidig som du mister lens shift.
    Har hatt billig utgaven av hd20 og joda greit bilde for penga, men om jeg skulle hatt lampa på full styrke hørtes den ut som en liten og sinna støvsuger. Og bytte fra denne til hw50 var et like stort kvante sprang i film opplevelse som når jeg byttet concept 6 med mentor 6.
    Om jeg skulle vurdert en annen projektor ville jeg heller sett på http://www.avshop.no/SystemConfigura...;c:100563;fl:0 om du da har råd til hw50 kan du f.eks kunne ha råd til både den og minst en svs som du ser på.
    *ond latter*

Vet faktiskt ikke om det skjer så veldig mye på projektor siden enda, der det kanskje vil skje noe er inntog av 5k til neste år men det vil neppe komme i pris segmentet under 60 000 for optikken må være mye mer presis enn med fullhd, tror vi faktiskt må vente i nesten 4 år før vi får 4k projektorer i pris segmentet rundt 15-20 000, så jeg har selv valgt og kjøpe en full hd projektor nå og satser på og ha den gjerne i 5 år før jeg bytter den.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både HW50 og lillebroren til B&W suben du spør om. Jeg har ASW600. Jeg valgte å gå for HW50 først fordi jeg kom fra en moden Panasonic PT-AE700. Det var en helt fantastisk oppgradering.

Jeg er veldig fornøyd med suben jeg har. B&W lager gode subber som fungerer best til musikk og bra+ til film. Min går (kun) ned til 26Hz og blir i min 23kvm store loftstue litt pinglete. Det interessante er at subben, utrolig nok, klarer å henge med på filmer som Pacific Rim på medium volum. Det skyldes nok at det er en trykkammerkonstruksjon. Men den rister ikke av naboens tapet slik som SVS gjør. Så nå sikler jeg veldig på hvilken SVS jeg skal gå for.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Tja synes svs'ene ser på papiret ut som mye bedre subber til film, for penga med en frekvens gang på 16-240hz 3db toleranse og 500watt forsterker mot b&w sin på 25-120hz (ok noe særlig over 100 er lite interessant).

Jeg mistenker sånn sett at b&w heller lager subber til bruk for musikk så hvis film er fokus hadde jeg definitivt gått for svs'ene

Tror heller ikke optoma hd30 hadde verdt mye oppgradering, eneste du ville tjent på det byttet er eventuelt 3d støtte samtidig som du mister lens shift.
    Har hatt billig utgaven av hd20 og joda greit bilde for penga, men om jeg skulle hatt lampa på full styrke hørtes den ut som en liten og sinna støvsuger. Og bytte fra denne til hw50 var et like stort kvante sprang i film opplevelse som når jeg byttet concept 6 med mentor 6.
    Om jeg skulle vurdert en annen projektor ville jeg heller sett på http://www.avshop.no/SystemConfigura...;c:100563;fl:0 om du da har råd til hw50 kan du f.eks kunne ha råd til både den og minst en svs som du ser på.
    *ond latter*

Vet faktiskt ikke om det skjer så veldig mye på projektor siden enda, der det kanskje vil skje noe er inntog av 5k til neste år men det vil neppe komme i pris segmentet under 60 000 for optikken må være mye mer presis enn med fullhd, tror vi faktiskt må vente i nesten 4 år før vi får 4k projektorer i pris segmentet rundt 15-20 000, så jeg har selv valgt og kjøpe en full hd projektor nå og satser på og ha den gjerne i 5 år før jeg bytter den.
    Hvordan er tw9100 ifh til hw-50 da ? Er den på ca. samme nivå ?
    Subwooferene er det ikke noe tvil om. Er svs jeg skal ha denne gang da jeg bruker kinoen til 95 % film. Og når jeg hører på musikk går det mest i stereo uten sub allikevel.
    Men må nok handle to med en gang da jeg skal plassere de forran og har en liten tvangslidelse om at alt må være likt. Må ha en sub på hver side av racket hehe. hvis ikke blir det helt galt i huet mitt
    I dag står subben bak sofaen, men tror det mest optimale i rommet mitt er å ha sub stående forran sammen med front høyttalerene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. vanskelig valg dette her. Men spørs om ikke det blir å handle Svs'ene først. Savner liksom en del trykk i bassen.
    Og nå har jeg hatt den slitene cerwin vega'n i alt for mange år, så skal bli deilig å bytte den ut.
    Takker for alle tips, så får vi se hva jeg ender på til slutt

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig og si for jeg bestemte meg ganske tidlig for en sony litt pga av input lag, rapportert støy nivå (jeg har liten kino) og etter og hatt dlp projektor og jeg sitter nærme var jeg litt bekymret på netting effekt så ville jeg ha sxrd/kvosient paneler.

Uansett du har jo allerede en litt gammel (men god, der er jo en grunn til at den enda selges) lcd projektor så selv om jeg ikke har sett tw9100 selv tviler jeg ikke på om det hadde verdt en oppgradering, den kostet jo også før jul rett over 20k mener jeg.

Men om hva som skiller den og hw50 utover panel typen kan jeg ikke helt si, eller om dette er verdt 8000kr ekstra.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En LCD har enda lavere fillrate enn DLP så du vil få enda tydeligere screendoor på den Tor.

I mine øyne er HW50 en god del bedre enn TW9100 til 2D visning, mens TW9100 har et ørlite overtak i 3D. Totalt vil jeg ranke HW50 et godt stykke over TW9100 og verdt de ekstra pengene.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde DLP, men trådstarter har en aldrende epson tw3200 som er litt 'gammel' LCD så tror tw9100 er en bedre projektor.
    Men som du sier, tviler jeg vel ikke på om hw50 er bedre.

Men som regel er jeg oftest ute etter en 'ja takk begge deler' løsning så foreslår den med tanke på at han kan få råd til minst en sub også i tillegg
    Denon AVR-4520 CI

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS + CV er bra submatch. Den ene til musikk og den andre til film. De som sier noe annet har ikke hørt det
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Lignende tråder

1. Svar: 9
    Siste melding: 10-15-2013, 10:24
  2. Svar: 2
    Siste melding: 09-08-2008, 21:09
  3. bestemt meg for plasma....?
    By Øystein_ in forum TV-apparater
    Svar: 10
    Siste melding: 07-02-2006, 08:30
  4. Bestemt meg for B&W ASW750, trodde jeg...
    By 8-Ball in forum Høyttalere
    Svar: 28
    Siste melding: 12-19-2005, 21:53
  5. Nå har jeg bestemt meg. Pengene er klar men..
    By geiri in forum Digitale projektorer
    Svar: 16
    Siste melding: 04-15-2004, 14:21

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •