TorTorden's lille tidskapsel:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 87
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TorTorden's lille tidskapsel:

Nyeste status bilde: Som alltids amatørs photoshopping, og billig kamera
    TorTorden's lille tidskapsel:-front_section-jpg

Ja da var det vel på tide med en tråd fra meg og.
    Skulle vel bare mangle siden jeg har verdt ganske aktiv her på Avforum i de fleste andres tråder
    Det skal vel egentlig være godt og gjort om du ikke har sett kommentarer fra meg under dagens tråder.
    Jeg velger og sånn sett kalle den for min lille tidskapsel, for det er jo det jeg bruker den til, og reise i tid, dog går den bare en vei og det er framover, men du verden og fort tida kan fly framover her inne

Kort sagt litt om meg:
    Er 32, og leier en 55m2 leiglihet, og har ingen bedre halvdel til og stoppe meg, og det burde vel kanskje ha skjedd for lenge siden....

Kan like gjerne innrømme det, jeg har egentlig ikke snøring eller særlig erfaring, fram til starten av 2012 var jeg hovedsaklig Pc-nerd og hadde da bare en liten krok med en 32" tv og en Nad receiver uten HDMI som jeg brukte som stereo annlegg til pcen over en 10m optisk kabel med et minst et brudd i, altså ikke helt på stell.
    Rommet har blitt justert på en del, men det er nok langt langt laaaangt fra og være såpass godt utført som så mange andre kino rom her på forumet, og langt fra så pent som så mange andre stue-kinoer.
    Denne tråden kan vel kanskje heller brukes som et skrekk eksempel av dere som er i forhandlings stadiet med fruen deres om og få inn surround anlegg eller projektor i stuen.
    Jeg har heller ikke noe bra kamera, så dere får ta det som kommer.

På starten av det nye året i 2012, la jeg merke til at det faktiskt gikk ann og finne projektorer til en pris som kunne rivalisere en rimelig 45" tv, og etter og ha blitt massivt skuffa av en kant Led tv fra sony som jeg hadde innom fra Elkjøp hoppa jeg like godt i det.
    Skulle jeg kanskje ikke ha gjort for ned det berømte kanin hullet datt jeg, og har enda ikke kommet ut igjen.

Det starta da med en Optoma hd 100x som ble montert ganske prekært på toppen av en bokhylle
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0452-jpg

Det som er litt små komiskt var at nettop den plasseringen fikk projektoren til og peke rettere på lerretet enn takfestet jeg kjøpte til den senere
    (jeg kjøper ikke billige takfester på netonnet igjen).
    Jeg har nevnt det før og jeg synes jo man kan få veldig mye valuta for disse rimelige DLP projektorene, men de har drawbacks selvsagt.

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0451-jpg

Slik så det da ut i starten, men syntes akustikken ble rotete så da måtte jo hele kåken rokkeres om på.
    Jeg fant nemlig ut at jeg kunne flytte kontor (les pc'en) og slå ned lettveggen ved siden av og få kanskje et lite rom, men et rom med symmetriske vegger og langt nok kast for projektoren.

Det ble da seende slik ut (nei det er ikke jeg som har malt der)
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0461-jpg

Ved dette bildet var vel utstyret, en optoma hd100x projektor, Nad t744, med pc og en ps3 som kilder.
    På Concept 6, Lektor LCR og en Dali e-12f sub.
    TorTorden's lille tidskapsel:-kose_gutten-jpg

Ble ikke få late timer her.

Vel oppgraderings spøkelset lot ikke vente på seg nei, først ut var Nad'n den ble da byttet ut med en Pioneer sc-lx85.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0616-jpg

Har her også fått besøk av katten til huseier. (en smule overvektig cornish rex)
    Etter Nad'n ble det subben sin tur, e-12f spiller pent den, men til film bruk blir den rett og slett mager, og for husfredens skyld ble Dali subben gitt til huseier så de kan få dundre løs de og.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0628-jpg

Så inn kom 2 xtz w99 12.16. Ser også at jeg har fått inn en Samsung 6505 plasma her også for og avbelaste projektoren litt (gikk 2000 timer på 6 måneder ca)
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0647-jpg

Og en Antimode til og roe de inn litt, kan egentlig ikke tenke meg og ikke ha denne på de nå, har faktiskt ikke enda fått oppgraderings spøkelse på subbene mine enda, og jeg tror den Antimoden har mye og si der.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0774-jpg

Concept 6 holdt jo da heller ikke mål, og jeg ville ha en skikkelig oppgradering, en jeg kan ha lenge så etter hard sparing og et godt tilbud kom Mentor 6 inn og du verden og jeg nyter disse, da holdt jo selvsagt ikke Lektor LCR heller så måtte ha en Mentor vokal også.
    Jeg har også trukket mesteparten av rommet med sort bomulls lerret, et meget billig alternativ til scene molton, koster knapt 30kr metern..

Forsterkerne har blitt flyttet ut og står nå ved siden av pcen, og frontene og sentern blir nå drevet av en Emotiva XPA 5
    TorTorden's lille tidskapsel:-20130701_133444-jpg

uggh, kabel rot... Men meget greit og få disse klossene ut av stua.

Til slutt ble det tid for og tenke på det store bildet igjen og denne gangen ble det også en solid oppgradering.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0807-jpg

Først nytt lerret, rettere sagt et Dreamscreen tab-tension, desverre siden rommet er lite, bare 92" stort, vel 90" for bilde flaten er 200cm bredt.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0844-jpg

Det ble også en pent brukt Sony hw50, tidligere eid av Andreas21, har enda ikke fått opp takfestet, men den står adskillig bedre der enn den første projektoren min sin bok stabel
    Av ren latskap henger enda optoma'en i taket, den har jo forsåvidt ca 1000 timer til på lampa så tanken var kanskje og enda bruke den til ting som playstation gaming og slikt, men det ser jo bare så mye bedre ut fra hw50, skulle jo bare mangle til 5x prisen, linse lusa er også på plass han også (det har nesten verdt vanskelig og finne bilder uten han).

Prikken på kilden kom på fredag kveld, med pakke fra Dynabel.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0855-jpg

Nettop, en Oppo 103d. Jeg var litt nysgjerrig på Darbee, og dette ble faktiskt ikke så urimelig måte og skaffe en på når jeg også ville ha bd spiller som kunne gjøre god nytte av cd, sacd og diverse.

Neste på planen er vel eventuellt få opp hw50 med tak feste, men ser ut som andre deler av husholdning bør ha litt innsats, stekovnen min f.eks er snart 20 år gammal....

Til slutt et bilde av sweet spot når 'kinoen' er i egoist modus, jeg dytter inn sofaen helst før jeg får besøk
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0805-jpg

Og det er ikke bare kattene våres som sitter på ting.
    TorTorden's lille tidskapsel:-20120427_114410-jpg
    Sist endret av TorTorden; 07-24-2016 kl 22:57
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,664
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint og ha en egen tråd der man kan drodle frem og tilbake , og diskutere med seg selv og andre
    Flott oppsummering så langt dette !
    Det er jo hyggelig også og ta seg en titt bakover i tid av og til , og det kan også være ganske nyttig faktisk - det hender jo man "har tatt feil"
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt, utstyret bør jeg ha på plass enn så lenge så litt av tanken med denne er og muligens dra frem måle mikrofonen igjen og ta REW målinger igjen, også finne ut hvor jeg kan gjøre akustiske tiltak etc.

Også kan jeg la være og kapre trådene til andre
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig med ny tråd! Du har brukt "litt" penger de siste to årene ser jeg.....

Hvor har du forresten kjøpt dette bomullsstoffet? Kunne være greit å ha i tankene etterhvert som kinobyggingen skrider frem.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MorJohan Vis post
    Artig med ny tråd! Du har brukt "litt" penger de siste to årene ser jeg.....

Hvor har du forresten kjøpt dette bomullsstoffet? Kunne være greit å ha i tankene etterhvert som kinobyggingen skrider frem.
    Ja når jeg først starta så tenkte jeg at ca 20k skulle holde,,,, det holdt ikke og nå er jeg vel i området at man ikke sier prisen nøyaktig, hehe..
    Det har jo også blitt mye bedre enn jeg egentlig ville trodd var mulig her inne.

Det ble kjøpt på nett fra Stoff og stil, og har sånn sett bare stifta det rett på veggen og i taket, tok to mann kanskje 1 og en halv time og slenge opp, og vil ta knapt 5 minutter og rive ned tipper jeg, tenker jeg tar resten en vakker dag, hadde jeg verdt litt mer tålmodig så haddde det kanskje sett penere ut og.

Selvsagt er det ikke i nærheten av hvor pent limt scene molton blir, men når jeg skjønte det var valget mellom scene molton eller ny senter så blei jo valget tatt hehe.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesing! Skal si at oppgraderingspøkelelset satte fart i deg når du først begynte! Du har hatt flere anlegg på to år enn jeg har hatt på tyve...

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede! Den Antimode-saken ble jeg nysgjerrig på. Den fungerer bra altså? Hvor har du kjøpt den hen? Jeg har ikke sett omtaler av denne før. Eller kanskje det bare er jeg som er treg og ikke har fått det med meg....

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står masse om Anti-mode her på forumet
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne likte jeg

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0452-jpg

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tid for hjem versjonen hvor interiørdesigneren fikk i oppgave å lage hjemmekino. "Det skal være sånn".
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Newcomer MortenTS sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier som regel bare å lese utstyrstråder, men som du sier selv i ett av innlegene her så har du svart på mye, inkl mine spørsmåls tråder. Så legger ved en kommentar her .
    Mye kjekke bilder og info, blir morsomt og følge med videre, tenker du ligger på toppen av minhjemmekino sida innen et par år om du fortsetter å øke pengebruker på hjemmekino i samme grad som du har til nå .
    Lyd: Klipsch RF 82, RC 62, RS 52. XTZ: W10.16. Dynavoice: S-5. Emotiva: XPA-5
    Bilde: Epson: EH-TW9100. Grandview: 106" 0.8 grått ramme. Panasonic BDT330 Bluray spiller
    Komponenter: Yamaha RX-V663 Receiver
    Div: Pc, Asus Prime Tablett, SGS 3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Spennede! Den Antimode-saken ble jeg nysgjerrig på. Den fungerer bra altså? Hvor har du kjøpt den hen? Jeg har ikke sett omtaler av denne før. Eller kanskje det bare er jeg som er treg og ikke har fått det med meg....
    Kjøpte denne på avshop etter tips fra Torolan, Pioneer receivern har praktiskt talt ingen EQ eller rom korreksjon på LFE.
    Det er vel også en egen dedikert tråd for Antimode med mange erfaringer og
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW Vis post
    Gravde igjennom bilde mapper på 4 hardisker før jeg fant det bildet, bare måtte ha det med for det beskriver egentlig meg som person på en meget nøyaktig og effektiv måte
    Kort sagt er ikke så mye jeg egentlig begir meg ut på som ender opp i vater før jeg har gjort det en 3-4 ganger...
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Tid for hjem versjonen hvor interiørdesigneren fikk i oppgave å lage hjemmekino. "Det skal være sånn".
    Det går jo en sånn "Norges styggeste rom" konkuranse nå, kanksje det hadde verdt noe hehe.

Nå kan det vel også nevnes at rommet foran 'kinoen' er virkelig helt på trynet, hele huset er egentlig ganske småsært både med tanke på planløsning og ned til bygnings materialer.
    Nå blei det jo også satt opp av en murer som 'lånte' fritt fra arbeids plassene sine for å bygge det, og var ellers kjent for og være hard på både flaska og kona (hvis man skal tro på de gamle bygde ryktene.)

Sitat Opprinnelig postet av MortenTS Vis post
    Pleier som regel bare å lese utstyrstråder, men som du sier selv i ett av innlegene her så har du svart på mye, inkl mine spørsmåls tråder. Så legger ved en kommentar her .
    Mye kjekke bilder og info, blir morsomt og følge med videre, tenker du ligger på toppen av minhjemmekino sida innen et par år om du fortsetter å øke pengebruker på hjemmekino i samme grad som du har til nå .
    Etter og verdt en relativt høylytt kikker selv her på avforum så har jeg skjønt at regel 1 i slike tråder er bilder bilder bilder

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt Vis post
    Spennende lesing! Skal si at oppgraderingspøkelelset satte fart i deg når du først begynte! Du har hatt flere anlegg på to år enn jeg har hatt på tyve...
    Vel nå håper jeg vel egentlig og ha i alle fall mentorene i gjerne 20 år til, concept 6 og Nad'n var første annlegget jeg kjøpte meg selv, og disse hadde jeg i 5-6 år før jeg havnet ned kanin hullet januar 2012 så fullt så fort har det da ikke gått heller.

Tror/håper det kan stå stille på utstyrs fronten nå, og heller tweake det jeg har, skulle f.eks gjerne hatt inn flere seter, men det blir jo trangt på et rom som er 2.73*3.6m, har sånn sett allerede forsiktig begynt og lufte en liten strukturs endring av leigligheten med huseier som kanskje kan hjelpe på dette.

Kommer egen post om dette etterhvert, med diverse tegninger av ymse kvalitet.

Apropos, jeg glemte og nevne at jeg har et par concept 1 som side høytalere plassert omtrent helt inn i hjørnene, de er nesten i såpass skarp vinkel at de kunne fungert som bak kanaler.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk Vis post
    Står masse om Anti-mode her på forumet
    Tenkte meg vel egentlig det...

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Kjøpte denne på avshop etter tips fra Torolan, Pioneer receivern har praktiskt talt ingen EQ eller rom korreksjon på LFE.
    Det er vel også en egen dedikert tråd for Antimode med mange erfaringer og
    Takk! Da skal jeg søke opp den tråden.

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    768
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Flott at det kom en tråd for oss som ikke har et strøkent dedikert kinorom
    Ligger vel på samme linje selv, med rotete stue som også er kino på kveldene.
    Ser ut som du har bra utstyr, så dette er sikkert morsomt å se film på.
    Fornøyd med Oppoen?
    -Triple Atmos Receivers
    -Atmos 13.1.8/DTS:X 9.1.8/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tråd. Utstyrsmessig fin kino. Godt det er andre ungkarer her som gjør med "stuen" som det paser dem selv.
    Det neste blir mer scenemolon i tak og på vegger. I tillegg til noen lydplater strategisk plassert. Gjør mye for lyd og sortnivået på lerretet.

Administrator
    Medlem siden
    Jan 2001
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ørliten test

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Artig tråd. Utstyrsmessig fin kino. Godt det er andre ungkarer her som gjør med "stuen" som det paser dem selv.
    Det neste blir mer scenemolon i tak og på vegger. I tillegg til noen lydplater strategisk plassert. Gjør mye for lyd og sortnivået på lerretet.
    Det er forsåvidt det som er litt videre av planen, ta fram mikrofonen igjen og se gyve løs på REW, og diverse tiltak.
    Jeg har også mer sort bomull liggende tilfelle lysta inntreffer, men slik det er pr nå, er egentlig hele syns feltet ifra sweetspot maskert og lat som jeg er har da bare blitt sånn..

Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Så bra! Flott at det kom en tråd for oss som ikke har et strøkent dedikert kinorom
    Ligger vel på samme linje selv, med rotete stue som også er kino på kveldene.
    Ser ut som du har bra utstyr, så dette er sikkert morsomt å se film på.
    Fornøyd med Oppoen?
    Virker litt som det var fler mindre perfekte kinoer før, nå er de flotte om enn kanskje noe formel aktige, altså dedikert rom, lyd-isolert og maskert.
    Jeg vil kanskje heller prøve og si det slik at har du lyst og litt fanden i voldsk frekkhet så kan du få det veldig bra selv om man ikke har dedikert rom (ikke trenger man og bruke så mye penger som jeg har endt opp med heller), øker kanskje desverre sjangsen for og forbli en ungkar men pyttsann.
    Tror faktiskt dette er bedre nå enn om jeg enda hadde hatt 5 pc'er i variabel tilstand, kort sagt jeg var mer 'nerd' før

Ok, her kommer midt korte og uoffisielle 'annmeldelse\erfaringer' av Oppo 103d.

Ja er det, jeg ville ha en bd spiller som føltes litt i tråd med resten av annlegget, hittil har jeg en liten phillips som jeg rett og slett måtte holde på for og trykke på knappene og som nesten hopper når man sender ut skuffa :Pinnsats

Det kan man trygt si ikke er noe problem med oppo'n.

Jeg vil også da bruke denne som cd\Sacd spiller, samt til f.eks de høytoppløste filene jeg har som Sonos'n ikke takler.
    Sonos er flott som streaming dings, særdeles for spotify, men jeg har en meget eklektisk musikk smak så jeg hører på alt fra Lady gaga til 60\70 jazz, rock og klassiske symfonier og på spessilt på det siste trengs all oppløsning man kan få tak på.
    For ny laga pop som også er dynamisk komprimert ihjel holder spotify lange baner.

Kan si det også med engang, om man sammenligner Oppo med en billig bd spiller som også sender lyd\bilde via HDMI er det ikke mye som skiller de, før man slår den ekstra bilde behandlingen som Oppoen har, mens lavere oppløst video materiale er en heste lengde foran annet jeg har sett, til og med netflix ser bedre ut fra oppo'n og det hadde jeg ikke forventet, nesten bra nok til at jeg kunne sett det på lerretet, Grimm f.eks har overaskende godt bilde og lyd for og være netflix synes jeg.

Jeg har også planer om og bruke alle nettverks funksjonene, eller i det minste den brede støtten for codecer og filtyper man nesten ellers hadde måtte hatt en HTPC for og spille av.
    Jeg har dog enn så lenge ikke fått den til og komme inn på pcen min, men DLNA fungerer bedre enn jeg hadde forventet, men DLNA er DLNA og mildt sagt ustabilt.

Enkelte filer jeg har låser oppo'n i ca 30 sekunder om jeg prøver og spole i de (men kommer seg tilbake til home menyen), men om jeg tar disse over på en usb pen og spiller direkte har jeg ikke det problemet i det hele tatt.

Det er nok heller ikke oppo sin skyld at jeg ikke får den inn på mine delte filer, men windows 7 som suger balle på fildeling, vi har en Debian maskin på nettverket med et samba share som den kommer inn på uten problemer.

Det er nok stor sjanse for at jeg bare skaffer en ekstern disk jeg plugger direkte i oppo'n for da trenger jeg egentlig ikke måtte slå på pc'n for og finne de og vil forenkle bruken en del.

Jeg har sånn sett bare sett en par filmer enda, men så langt liker jeg veldig godt hva darbee gjør, den er ikke i nærheten av og være så tung på labben som sony sin Reality Creation så den har gått fra og kanskje stå på 20 i oppløsning, til enten minimum eller bli slått helt av (det var ikke alle filmer jeg kunne ha den på heller) mistenker den kan ha innført noe harde graderinger også.

Jeg har ikke helt bestemt meg, men kan godt være mulig Darbee havner på noe mellom 35-50 i styrke, skal ikke være så alt for bastant, men det kan vel ikke være så veldig mye og hente fra dette oppsettet her nå og 4k :P

Kort sagt har ikke hastverk til og kaste meg på UHD bølgen.
    (har kanskje litt med at jeg nettopp har svidd nesten 30 laken på 1080p utstyr...)

I bunn og grunn lever Oppo'n opp til testene og anmeldelsene, men kanskje ikke fullt opp til hypen, uten prosseringen i bildet så var det faktiskt større aha opplevelse og gå fra ps3 som bd spiller til en billig dedikert en, men selvsagt med disse prosserings chippene aktivert i rette innstilling så er det små, men store forskjeller og jeg er ingen 'video-purist' så jeg tar imot alt jeg kan av 'digital magi' så lenge jeg kan tune det riktig inn etter egen smak.

Jeg kunne kanskje kjøpt en bd spiller til 2500 som også kan spille SACDer, men da ville f.eks Darbee kommet i tillegg og prisen hadde blitt det samme og gjerne uten alle nettverks funksjonene og det lille ekstra som følger med en Oppo, bare det faktum at Oppo i motsetning av så mange andre større merker
    *Kre(Pioneer)mt* er kjent for upåklagelig support veier tungt i dems retning.
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en lang post uten bilder så her kommer det noen fler.

Først opp er 'mikro' baren og hylla for tastatur\mus og fjernkontrol. Jeg har også ladestasjon for pad\mobil her.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0858_remotes-jpg

Og her er da alle fjernkontrollene som Harmonyen erstatter til daglig bruk.
    Selv om Harmony Ultimate ellers er ganske overprisa, så blir den verdt hver gang jeg tenker på hva slags fjernkontroll vals dette hadde blitt..
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0864_all_remote-jpg

(De to helt til venstre er vel egentlig overflødige nå)

Også da side høyttalerne jeg glemte forrige runde Dali Concept 1, trykkt langt inn i hjørnet.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0860-jpg

Til slutt, jeg kan jo ikke gjøre noe (utenom og vaske) uten at linse lusa skal med, så mens jeg prøvde og ta bilde av fjernkontrollene, så hoppa han selvsagt inn i hylla over.
    Som er full av filmer..

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0863-jpg
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pen Katt. Artige og koselige dyr. Han holder seg unna høyttalerne dine(med klørne)? Du vet det er han som eier deg, ikke du som eier han?

PS: er også glad for å ha rydda unna fjernkontroll jungelen. Jeg har dog "bare" Harmony one.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja Vis post
    Pen Katt. Artige og koselige dyr. Han holder seg unna høyttalerne dine(med klørne)? Du vet det er han som eier deg, ikke du som eier han?

PS: er også glad for å ha rydda unna fjernkontroll jungelen. Jeg har dog "bare" Harmony one.
    Ja ingen tvil om hvem som er sjefen her i kåken (hint, det er ikke meg) men så lenge han får litt våtfor og kos med begge hender så er ting ok.

Han har heldigvis ikke vist noen interesse i de, nå står de jo også godt opp i andre delen av rommet og jeg beveger meg knapt lenger inn en sweetspot, han har en tendens til og vise slik interesse til ting jeg tar i ofte.

Den venstre concept 6 høytalern min derimot fikk gjennomgå grundig, da stod også den høyttalern utsatt og på et sted han passerte ofte så kanskje ikke overaskende det.
    Litt det samme med hylla projektoren står på, jeg er ofte innom der og velger film\sorterer filmer, og den står relativt sentralt i kåken.

Dagens leveranse fra amazon
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0866-jpg
    Skarve 16£ og.
    Denon AVR-4520 CI

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. På tide med ny PC !
    By StoneCold in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 15
    Siste melding: 09-09-2008, 21:53
  2. Etterlyser en forum tråd. Tråd funnet :)
    By mrgood in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-2008, 17:05
  3. På tide med ny PC eller?
    By Sphinx in forum Generell HTPC
    Svar: 26
    Siste melding: 02-02-2008, 00:06
  4. På tide med ny TV
    By imho in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-2005, 16:28
  5. Når er det på tide å si stopp?