TorTorden's lille tidskapsel: - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 87 av 87
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var litt sugen på å kjøpe de Mentorene jeg også. Litt bekymret om jeg også fikk plass. Ser fint ut dette og god påske. Jeg forstår hva du skal fordrive tiden med?
    Sist endret av Rotja; 03-27-2015 kl 20:04 Begrunnelse: smiely

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja. Tror dere ikke jeg klarte og lene meg litt hardt på kabelen som går inn til kanal 1 på emotiva effekten og "knekk" sa det :\

Nå hsr jeg bare brukt den som en 3 kanals så har jo to ekstra kanaler så har bare flyttet den fronten over på den, har sånn sett koblet surround kanalene til receiver (denon 4520 bør klare såpass).

Har så fått lyd på, kjørt ny runde med audyssey og begynner nå og så smått teste med litt lyd, kjører først ut med litt SACD lytting, først og fremst det var med surround musikk jeg har merket at conceptene virkelig ikke har klart og holde tritt med lydbilde noe som da har resultert i at det stort har gått i stereo musikk.

Først litt 5.1 Pink floyd og nå Dire straights og sist nevnte fikk seg et voldsomt løft med disse side kanalanene.
    Kan i alle fall si at disse så langt absolutt holder tritt med front rekken, spessielt diskanten er krystall klar og luftig

Begynner forsåvidt og allerede mistenke at jeg hadde absolutt rett med tanke på bak kanalene, at de er for nære mentorene i plassering til og noe egentlig for seg men må teste litt mer.
    Anyhoo, påsken er planlagt hehe

Kommer med mer mobil bilder snart (kamera mitt er ikke no bedre hehe)
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg begynt og teste med litt film materiale og nå merker jeg oppgraderingen enda bedre
    Trodde annlegget var kapabelt så langt men nå plukker jeg opp atmosfæriske lyder med en helt annen dynamikk og detalj nivå.

Eneste grunnen jeg ikke er sur for ikke ha gjort dette før må være at denne prisen er særdeles god Hehe.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjedd lite I kinoen (utenom vanlig bruk) siden jeg har klart og bli hekta på pc spill igjen (Eliteangerous)

Men på fredag hadde jeg et langt besøk av @Andreas21 og kalibrerings utstyr. Og det har jo blitt mildt sagt en Aha opplevelse til slutt.
    Som relativt fersk I denne hobbyen har jeg jo aldri hatt mye kjennskap til et godt justert bilde og når man da bare justere litt etter øyemål og I tillegg ikke aner hva man skal sikte etter, ja da bygger man bare hus på viddene.

Også lært en par andre ting. Grå lerret spiser mye lys (1.0 gain. Ikke faen) og mi pære som knapt har gått 700 timer får til omtrent 10.5 Fl på et 90" bilde.
    Siden jeg kan stå ganske ledig til interiør her så er det jo da fristende og vurdere et hvitere lerret.

På det andre det er nok noe i dette med at lcos panelene til Sony ikke aldres spesielt pent. Den var ikke helt samarbeids villig gjennom prosessor.

Men etter en del timer kom vi langt, I alle I forhold til start punktet om det så kanskje ikke var helt I mål etter referanse punktene så er jo bildet et helt annet. Kan ikke helt beskrive hvor mye mer fargerikt og behagelig bildet har blitt nå så er meget takknemlig for innsatsen fra Andreas21, samtidig som man da begynner og lure på hva mer man kan hente med den foreslåtte eecolor prosessoren..
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God Jul ! og Ny sofa posten :)

Det meste de siste månedene har det heller skjedd ting på PC fronten.

Bygde ny pult som kan fungere litt mere effektivt med HOTAS oppsettet, og ny skjerm, 21:9 bredde 34".

Anyways, nå er det Jule tid og det er jo kino tid

Etter og lest litt i tråden til Grandis har jeg i dag gjort noen grove eksperimenter med og plombere subbene, noe som gir et merkbart resultat, mister kanskje en par av de laveste frekvensene men det er jo ikke der 12.16 har veldig mye fra før av heller så etter hva jeg har testet nå gir det merkbart løft på resten av sub registeret.
    Har ikke kjørt noen ny kalibrering bare manuelt sjekket volum etter plombering, og subbene trengte og justeres opp med 5db ca.
    Så burde kanskje strengt tatt kjørt ny antimode og audyssey kalibrering men per nå føler jeg ikke behovet.

Satte på en par demo scener fra Pacific rim sånn kjapt og med samtlige porter plombert var lyden merkbart mere brutal, og skulle faktisk tro jeg hadde fått nye og bedre rompe ristere igjen, kunne fysisk kjenne hvert klamp i gulvet og jeg var nesten forberedt på at naboene skulle banke på hehe

Så kort sagt, ganske liten justering og nesten nye subwoofere som resultat

Og, jeg har endelig fått ut fingeren og bestilt en FNKY Cinema 2-seter i sort mikrofiber, tar nok ei uke før den kommer noe jeg forsåvidt ikke kan klage på siden jeg bestilte den i går kveld.

Skal oppdatere med bilder når den er på plass

I mellom tiden

God Jul !
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God Jul til deg også

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Det meste de siste månedene har det heller skjedd ting på PC fronten.

Bygde ny pult som kan fungere litt mere effektivt med HOTAS oppsettet, og ny skjerm, 21:9 bredde 34".

Anyways, nå er det Jule tid og det er jo kino tid

Etter og lest litt i tråden til Grandis har jeg i dag gjort noen grove eksperimenter med og plombere subbene, noe som gir et merkbart resultat, mister kanskje en par av de laveste frekvensene men det er jo ikke der 12.16 har veldig mye fra før av heller så etter hva jeg har testet nå gir det merkbart løft på resten av sub registeret.
    Har ikke kjørt noen ny kalibrering bare manuelt sjekket volum etter plombering, og subbene trengte og justeres opp med 5db ca.
    Så burde kanskje strengt tatt kjørt ny antimode og audyssey kalibrering men per nå føler jeg ikke behovet.

Satte på en par demo scener fra Pacific rim sånn kjapt og med samtlige porter plombert var lyden merkbart mere brutal, og skulle faktisk tro jeg hadde fått nye og bedre rompe ristere igjen, kunne fysisk kjenne hvert klamp i gulvet og jeg var nesten forberedt på at naboene skulle banke på hehe

Så kort sagt, ganske liten justering og nesten nye subwoofere som resultat

Og, jeg har endelig fått ut fingeren og bestilt en FNKY Cinema 2-seter i sort mikrofiber, tar nok ei uke før den kommer noe jeg forsåvidt ikke kan klage på siden jeg bestilte den i går kveld.

Skal oppdatere med bilder når den er på plass

I mellom tiden

God Jul !
    Min erfaring er også at disse subene gir bedre og mer definert dypbass i lukket modus. Og særlig når man har to , for da har man mer headroom.
    God Jul til deg også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Lignende tråder

1. På tide med ny PC !
    By StoneCold in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 15
    Siste melding: 09-09-2008, 21:53
  2. Etterlyser en forum tråd. Tråd funnet :)
    By mrgood in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-2008, 17:05
  3. På tide med ny PC eller?
    By Sphinx in forum Generell HTPC
    Svar: 26
    Siste melding: 02-02-2008, 00:06
  4. På tide med ny TV
    By imho in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-2005, 16:28
  5. Når er det på tide å si stopp?