TorTorden's lille tidskapsel: - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Støv, mer støv og masse kabler

Da fikk jeg stupt denne inn døra, tidsnok til og starte og rigge litt rundt 7 på kvelden,
    ser forsåvidt ut som noe har dunket borti esken, men jeg har da sett langt langt verre i min tid.
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0932-jpg TorTorden's lille tidskapsel:-img_0940-jpg
    Her har jeg akkurat fått nappet ut Pioneeren, og satt den oppå Denon, jeg hadde egentlig regnet med at de skulle være sånn nogen lunde like store og var ikke langt unna gjettet det, men AVR-4520 er faktiskt en cm høyere og litt kortere.
    Kommer kanskje ikke helt fram i bildet her, men man kan f.eks se på watt benevnelsen til LX85 er på 370 watt, og AVR-4520 på hele 780
    TorTorden's lille tidskapsel:-img_0943-jpg
    Som dere ser er det trangt i 'racket', og lurer nesten på om jeg bør jeg kanskje finne på noe angående den plasseringen, har bare stappet handa mi inn der for og kjenne, og skulle jeg tippe ligger det vel på en 50 celcius inni der, Emotivaen som driver frontene går stort sett aldri over 45c, men den har også mye mer fri luft.

Har så lenge stort sett bare prøvd meg på 2 kanals musikk og små testet med diverse ting.
    Den hadde jo noen artige meninger den også, men så langt tror jeg den har gjort mye mer riktig enn hva MCACC klarte, men den ville f.eks sette front rekka til full-range, og side kanalene med crossover på 40hz.
    Jeg tok meg den friheten og overstyre denne litt og satte frontene med x-over på 40, centern til 60, og sidekanalene til 100h, jeg brukte 100hz x-over på Pioneeren, med frontene som full range.
    Audyssey vil også faktiskt booste øvre diskant ganske heftig, 16khz båndet vil den gi faktiskt så mye som 6db ekstra, men rommet mitt kan vel fint klare og spise diskanten.

Har som sagt ikke fått testet så veldig mye enda dog det har vel blitt noen timer, men og gi noen dom på en receiver før man er sikker på at man har fått stillt den inn riktig er jo ikke korrekt heller.
    Jeg kommer også til og gi Audyssey kurvene en sjangse (dog jeg har justert crossover og boostet LFE ca 5db så de spiller like høyt som de andre kanalene), det ble jo litt ekstra luftighet i toppen synes jeg, og kanskje til og med noe bedre kanal separasjon.
    Så langt vil jeg si at den på par med LX85 på hva jeg har testet ut så langt, audyssey virker så langt lovende. I morgen skal jeg få tid til og sette igang med noe demo materiall og se hva den får til i surround :P
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et småkinkig problem, er fjernkontrollen.
    Jeg har jo blitt litt bortskjemt med rekkevidden på RF kontroller.
    Harmonyen fungerer jo selvsagt, men ville foretrukket og kunne i alle fall brukt Denonens orginale fjernkontroll i starten om ikke annet for og bli kjent med systemet, og som alltids kjekt og ha den i nærheten for og stille inn ting.

Komponent modusen til harmony Ultimate er jo ikke akkurat bruker vennlig hehe.

Det jeg lurer på da, går det ann og bare plugge noe slikt inn i IR input på receivern ?
    http://www.avshop.no/IR-Remote-Exten...00015/p1002958
    Eller trenger jeg en IR repeater ?
    http://www.netonnet.no/art/tv-og-bil...3/104388.3147/

Addendum:
    Har nå koblet på pcen, og det var mildt sagt en overraskende enkel affære.
    Om dette holder seg så blir det komiskt og tenke på hvor mye surring jeg har måttet tyne meg igjennom :-P kunne også da ikke dy meg og tester skjønnheten og udyret med hd master spor og er kanskje bare litt av stoltheten, men synes faktiskt surround lyden er noe bredere og det er en smule mer høyde i lydbildet, så ja dette virker enda lovende.

En annen ting jeg sanser litt er at det kanskje virker som denbhar kalibrert seg omtrent 5-6db lavere enn pioneeren, på mv -20 så ligger db meteret stort sett på 70db, mener jeg pleide og ha ca 75 før.
    Er kanskje bare en bagatell, jeg kan justere siden.
    Sist endret av TorTorden; 06-19-2014 kl 01:09
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny grom receiver
    Når det gjelder den wattbenevnelsen du snakker om , så er det ikke mulig og sammenligne det , siden det oppgis på forskjellige måter . Pio LX 85 kan trekke over en kw fra nettet på maks , og i tillegg er det en klass-D konstruksjon.
    Idiotisk , men sånn er det .

Håper du blir fornøyd med Denon
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja regner med at pioneer oppgir et rart gjennomsnitt for 2 timer musikk og 5 timer skavlan eller noe.
    Tar disse watt benevnelsene med like stor klype salt som de på en klesvaskmaskin som lister opp x watt i året, med 2 vasker beregnet i en uke..

Og sånn sett bytte pioneeren som verken er spessielt gammel, og har såpass god lyd kan vel nesten være grunnlag for å erklæres umyndig.
    Men:
    En liten detalj som jeg virkelig liker med denonen er at den ser ut til og beholde HDMI handshake, selv om man bytter mellom enheter, dette gjør ikke pioneeren og det fikk pcen til og tilte nesten hver jævla gang.

Har litt flaks så mer tid til og leke i dag :-D
    Sist endret av TorTorden; 06-19-2014 kl 09:36
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Ja regner med at pioneer oppgir et rart gjennomsnitt for 2 timer musikk og 5 timer skavlan eller noe.
    Tar disse watt benevnelsene med like stor klype salt som de på en klesvaskmaskin som lister opp x watt i året, med 2 vasker beregnet i en uke..

Og sånn sett bytte pioneeren som verken er spessielt gammel, og har såpass god lyd kan vel nesten være grunnlag for å erklæres umyndig.
    Men:
    En liten detalj som jeg virkelig liker med denonen er at den ser ut til og beholde HDMI handshake, selv om man bytter mellom enheter, dette gjør ikke pioneeren og det fikk pcen til og tilte nesten hver jævla gang.

Har litt flaks så mer tid til og leke i dag :-D
    Ja det er moro med noe nytt, og det tar litt tid før man får full oversikt over alt.
    Men det er jo moro når alt funker knirkefritt da , og jeg skjønner at det har vært irriterende med denne hdmi handschake problematikken.

Det som er litt dumt med Audyssey receivere er at man ikke får gjort noen EQ tilpasninger i etterkant , så derfor er det viktig at man er heldig med kalibreringen. Tror det kan lønne seg å prøve noen runder for å få det beste resultatet , men det er jo litt av moroa også
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste at man kunne kopiere audyssey kurven over på innstillingen for grafisk eq, og justere den.
    Men denne ser ut til og bare ha de oktavene mens kalibreringen jobber med en merkbart høyere oppløsning på eq, så hørte litt forskjell på en kopiert kurve og audyssey.

angående knirkefritt, så flår jeg ikke katten enda hehe, for alt jeg veit kan fint renne inn i et problem når som helst :-)

Et annet fare moment er hvor lenge det går før jeg bare MÅ ha to subber og en antimode til...
    Sist endret av TorTorden; 06-19-2014 kl 10:34
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, et merkelig problem har krøpet fram, når jeg startet annlegget i dag så var alle opsjoner for audyssey borte, selv om jeg kjørte kalibrering to ganger i går.

Men sjekker jeg opp hva som audyssey lagret i går så er dette lett tilgjengelig, men prøver jeg og slå på noen av funksjonene får jeg bare beskjed om og kjøre kalibrering.
    Har kjørt inn en ny firmware også idag, og kjører da kalibrering for tredje gang, så får jeg se hva som skjer :P
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesing!
    Gleder meg til å få din vurdering av oppsettet.

Hvis du har anledning (og lyst) til å kjøre denne kun på frontene fra Mentor og gi din personlige mening så hadde det vært helt konge. Skal også være fint mulig å bi-wire frontene og gi 2x150W med denne receiveren?

Har du forresten opplevd mye blinking i displayet på fjernkontrollen?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegger og teste uten effekten snart, mest sannsynlig til helgen eller noe, fjernkontrollen har jeg dessverre ikke egentlig hatt noen nytte av i det hele tatt, på grunn av plass mangel i rommet måtte elektronikken utvises til andre siden av veggen, så enn så lenge må jeg ty til harmony kontrollen og tablet appen.

Sist nevnte har egentlig også verdt ganske positiv og kapabel, kan bruke den til og gjøre nesten hva som helst av innstillinger, den kunne verdt en smule kjappere og den har krasjet på padden en par ganger men absolutt ikke noe unormalt hehe.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere, blir mange nye innstillinger å sette seg inn i.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.

Tror jeg har funnet ut av hvorfor audyssey forsvant for meg i dag.
    Var jo selvsagt jeg som hadde verdt inne og rotet i amp assign og forandret noe som den da vil ha ny kalibrering.

Har fått testet litt med art of flight og noen scener fra pacific rim i dag, og selv om den nesten nuker vekk frekvenser rundt 100-120hz så åpner det litt for de dypere frekvensene.
    Jo det høres fattigere ut, men det er nok langt nærmere 'korrekt'.

Bestemmelsen er vel tatt nå, Denonen blir nok værende ja.
    Sist endret av TorTorden; 06-19-2014 kl 22:40
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp.

Tror jeg har funnet ut av hvorfor audyssey forsvant for meg i dag.
    Var jo selvsagt jeg som hadde verdt inne og rotet i amp assign og forandret noe som den da vil ha ny kalibrering.

Har fått testet litt med art of flight og noen scener fra pacific rim i dag, og selv om den nesten nuker vekk frekvenser rundt 100-120hz så åpner det litt for de dypere frekvensene.
    Jo det høres fattigere ut, men det er nok langt nærmere 'korrekt'.

Bestemmelsen er vel tatt nå, Denonen blir nok værende ja.
    Meget fin receiver du har fått deg der og det sier jeg helt upartisk altså
    Fra tull til tøys, kom gjerne med flere bilder og mer opplysninger om hvordan du oppfatter lyden fra denne receiveren i løpet av denne helgen. I tillegg har du prøvd Nettverk og nettverk switch i denne?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja begynner jo og bli en par likheter på utstyrs listene våres, er vel bare og si at kloke hoder tenker likt :-)
    Har bare koblet selve receivern på nettet, og ikke andre enheter til denne, lurer sånn sett på om den har en faktiskt svitsj eller en HUB, sistnevnte gir meg som cisco utdannet it nerd kalde gjyss nedover ryggen.
    Og alt ellers i racket er koblet på en Gb/s svitsj som ligger der fra før, godt mulig jeg tester en gang.
    Det er jo egentlig perfekt sted og ha en, for videreføring til spill konsoll eller bd spiller.

Ja skal komme mer siden, ser på første uka går med til og bli kjent med den (begynner og komme seg snart nå), og kommentarene jeg kommer med nå er bare og regne som høyt tenkning, skal sette meg ned i løpet av sommeren og komme med en litt mer dypt gående sammenligning. Har også planer og dra fram måle mikrofonen igjen.

Tar en liten runde nå med en ekletiskt spotify liste (via sonos) med innslag fra deep purple til Frozen :-P
    Dette synes jeg dog blir best i pure direct, audyssey her blir rett og slett tamt :-\
    Men det er jo derfor vi har knappene :-D
    Sist endret av TorTorden; 06-21-2014 kl 10:57
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikla litt på 4520, men iom at den kun ville blitt brukt som preamp her, så fant eg ut at det ville blitt overkill Nøyde meg med lillebroren
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den lydmseeig mot andre forsterkere du har hatt ?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner vel og nærme meg en 'honeymoon' fase med denne her nå :-)

Har eksperimentert mer i går og faktiskt kommet til en par aha konklusjoner spesifikt i hvordan kalibreringen er programmertfor.

Først og fremst, jeg har jo et jævlig lite rom, knapt 2.5m bredt, så kort sagt her har det verdt mye bass rot i 100-50hz området, aydyssey kalibreringen tar faktiskt og nuker vekk mye (ser ut som eq korrigeringen på 80hz er på -10 f.eks) her for at resonansene skal spise opp de andre frekvensene, men den kalibrerer også med kun tanke for referanse volum.

Jeg hører ikke som regel musikk og filmfilm på i referanse volum, men heller gjerne med en 30db-20db dempning og vi har vel sett grafen midas (omtrent denne http://www.tubepreamp.net/images/hum...urve-graph.gif )linker hvor vi ser at bass frekvenser under 150hz trenger langt mer trøkk for og oppfattes likt.

Dette har de jo tenkt på og korrigerer for med dynamic eq funksjonen. Uten denne blir det mildt sagt meget tamt og nå som jeg har hatt lyd innstillingen satt på 'audyssey flat' med dynamic eq på.

Resultatet er at sideveggene mine får en ekstra meter på seg omtrent og lyd bildet fikk mer høyde og dybde illusjon.
    I tillegg har sweetspotten blitt bredere for stereo.
    Det spiller rett og slett som en oppgradering til 12 laken :-P

Hoved årsaken til dette må nok være aydessey kalibreringen, pioneeren hørtes faktiskt best ut om jeg bare level matchet høyttalerne og satte avstand etc manuelt og deaktiverte alt av eq etc. Faktiskt brukte jeg pure direct til alt omtrent. Og når jeg gjorde dette med Denonen hørtes alt flatt, snevert og komprimert ut.
    Men kalibreringen i denne er heste lengder foran, og denne receivern er langt mer korrekt i og korrigere for rommet mitt enn noe jeg har hatt tidligere.
    Og resultatet er rett og slett noe nytt.

Ja jeg har merkbart mindre bass, men den er nok langt nærmere korrekt (med dynamic eq på) og skulle jeg ha fram dunke dunk bassen igjen er det bare og sette den i direct modus så jar jo ikke mista noe.

Vet ikke helt hvordan dette svarer spørsmålet ditt H/k. Men er beste jeg kan komme med.

En av grunnene jeg gikk for denne og ikke x4000 var noen som påstod det var noen merkbare forskjeller mellom pre trinnet i denne og de litt rimeligere, også var det en tester som faktiskt solgte en xpa 3 og 2 xpa 1 monoblokker og bare kjørte rett fra 4520 etter og ha testet det.

Jeg er absolutt ikke sikker på om det vil gjelde for meg men kunne jeg f.eks selge emotivaen også så kan jeg kanskje gå i pluss på hele handelen.
    Denon AVR-4520 CI

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper på og ha råd til og bytte ut min gamle yamaha rx-v3800 mot slutten av året, eller kansje neste år.

Broren har skaffet seg en nyere rimelig onkyo. Ble overasket over hvor livlig og spillevillig lyden ble etter Audessey runde.

Så har et par recivere med audessey på interesse listen. Kansje til og med ARC.
    Men tror det skal kommer da en ny Avantage innen den tid. Og yamaha lyden er likanes når en først er hekta.

Merket også at audessey prøver virkelig og få lyden korrekt. Problemet er da at den kansje blir litt kjedelig i lengden ?

Lest om 4520. Og den har en del bedre preamp en de mindre denon modellene

Effekt eller ikke. Det er litt opp til om reciveren har noen problemer med og drive høytalerne når en gjerne vil vri litt opp på volumet.
    Effektforsterker av bra kvalitet vil som regel i alle tilfeller ha possitive resultater vs la en surround forsterker når det kommer til kringlyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Sted
    Trondheim
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner vel og nærme meg en 'honeymoon' fase med denne her nå :-)

Har eksperimentert mer i går og faktiskt kommet til en par aha konklusjoner spesifikt i hvordan kalibreringen er programmertfor.

Først og fremst, jeg har jo et jævlig lite rom, knapt 2.5m bredt, så kort sagt her har det verdt mye bass rot i 100-50hz området, aydyssey kalibreringen tar faktiskt og nuker vekk mye (ser ut som eq korrigeringen på 80hz er på -10 f.eks) her for at resonansene skal spise opp de andre frekvensene, men den kalibrerer også med kun tanke for referanse volum.

Jeg hører ikke som regel musikk og filmfilm på i referanse volum, men heller gjerne med en 30db-20db dempning og vi har vel sett grafen midas (omtrent denne http://www.tubepreamp.net/images/hum...urve-graph.gif )linker hvor vi ser at bass frekvenser under 150hz trenger langt mer trøkk for og oppfattes likt.

Dette har de jo tenkt på og korrigerer for med dynamic eq funksjonen. Uten denne blir det mildt sagt meget tamt og nå som jeg har hatt lyd innstillingen satt på 'audyssey flat' med dynamic eq på.

Resultatet er at sideveggene mine får en ekstra meter på seg omtrent og lyd bildet fikk mer høyde og dybde illusjon.
    I tillegg har sweetspotten blitt bredere for stereo.
    Det spiller rett og slett som en oppgradering til 12 laken :-P

Hoved årsaken til dette må nok være aydessey kalibreringen, pioneeren hørtes faktiskt best ut om jeg bare level matchet høyttalerne og satte avstand etc manuelt og deaktiverte alt av eq etc. Faktiskt brukte jeg pure direct til alt omtrent. Og når jeg gjorde dette med Denonen hørtes alt flatt, snevert og komprimert ut.
    Men kalibreringen i denne er heste lengder foran, og denne receivern er langt mer korrekt i og korrigere for rommet mitt enn noe jeg har hatt tidligere.
    Og resultatet er rett og slett noe nytt.

Ja jeg har merkbart mindre bass, men den er nok langt nærmere korrekt (med dynamic eq på) og skulle jeg ha fram dunke dunk bassen igjen er det bare og sette den i direct modus så jar jo ikke mista noe.

Vet ikke helt hvordan dette svarer spørsmålet ditt H/k. Men er beste jeg kan komme med.

En av grunnene jeg gikk for denne og ikke x4000 var noen som påstod det var noen merkbare forskjeller mellom pre trinnet i denne og de litt rimeligere, også var det en tester som faktiskt solgte en xpa 3 og 2 xpa 1 monoblokker og bare kjørte rett fra 4520 etter og ha testet det.

Jeg er absolutt ikke sikker på om det vil gjelde for meg men kunne jeg f.eks selge emotivaen også så kan jeg kanskje gå i pluss på hele handelen.
    Ville bare si at denne har svitsj ja.
    Spennende med tanke på effekten denne leverer, merker du noe iforhold til kraftreservene kontra pioneer'n da?
    meget fin meny på skjermen på denne, da pioneer Ser ut som den er i fra 90tallet.
    Selv vurderer jeg om jeg skal gå for parasound 2250 til og få ordentlig trøkk mentorene mine, med pioneer'n som pre amp.
    du får oppdatere oss videre når du har fått testet mere
    Pioneer SC-LX86. Pioneer Bdp-lx55. Dali mentor 6. Dali mentor vokal. Dali blue r1000. Dali ikon on wall mk2. SVS pb2000. Sony dlp hw40es. Dreamscreen v5 92".

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARC kommer du vel ikke utenom i disse tider, og egentlig burde jeg vel ha ventet et år, med tanke på hdmi 2.0 og det er relativt sikre kilder på at allerede i høst kommer nye denon receivere med nettopp hdmi 2.0 og støtte for dolby atmos.

Så om rykte børsen ikke er på viddene så lukter vi på at det kommer ny bd standard med uhd og atmos objekt simulert lyd.

Kort sagt om man vil ha det siste så er ikke dette tida og handle på, men jeg fikk hw50 før jul i fjor, og oppo tidligere i år, to enheter som jeg ser på som noe av det ypperste 1080p era'n vil kunne gi oss og jeg har ingen hastverk med 4k, kanskje ikke før om en 5-6 års tid håper jeg :-)

Og med et såpass lite rom tviler jeg rett og slett at jeg får plass til så mange mer enn de 5 kanalene jeg har :-)
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min Onkyo TX NR3010 har samme romkorrigering som Denon 4520.
    Synes denne er langt bedre enn MCACC, men som nevnt legges diskanten vel høyt for mine ører.
    Dette løser jeg ved en funksjon som heter RE-Q på. Den demper diskanten, så det låter helt perfekt i mine ører. Pioneer har tilsvarende x-curve hvor man kan dempe diskaten. Regner med Denon har noe tilsvarende, ellers tror jeg at jeg hadde benyttet manuel EQ.

Musikk i to kanaler spiller jeg kun i Pure eller Direct. Noe annet er å herpe lyden etter min mening
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. På tide med ny PC !
    By StoneCold in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 15
    Siste melding: 09-09-2008, 21:53
  2. Etterlyser en forum tråd. Tråd funnet :)
    By mrgood in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-2008, 17:05
  3. På tide med ny PC eller?
    By Sphinx in forum Generell HTPC
    Svar: 26
    Siste melding: 02-02-2008, 00:06
  4. På tide med ny TV
    By imho in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-2005, 16:28
  5. Når er det på tide å si stopp?