TorTorden's lille tidskapsel: - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 87
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    begynner så smått irriterer meg nå på denne bokhylla som står omtrent midt inni i stua mi så har da bestemt for og gå til anskaffelse av et tak feste HW50 (tok omtrent 4 måneder bare :P)

Til vanlig er den vel egentlig ikke mye i veien, men synes selv den ser ganske upassende ut estetisk og den fjerner all mulighet for og dytte inn en par ekstra stoler.
    Og en hjemmekino med plass til maks 2 gjester kan fort bli litt upraktiskt, jeg har pleid før og kunne kyle inn ekstra stoler etter behov som en adhoc rad 2 og den muligheten savner jeg.

Har da som mange andre eiere av HW50 sikta meg inn mot 22.7 Kg chief festene hos avshop.

Siden da dette forsåvidt innebærer en smule matematikk ønsker jeg om noen ser over utregningene mine litt, hovedsaklig ligger spørsmålet i hvor lang stanga skal bli.

Jeg kan iterere litt med at jeg da har et 90" bilde, altså høyden på dette er ca 112cm.
    Hw50 sin manual om jeg leser korrekt har 71% lens-shift ifra linse senter hver vei, altså projektor hos meg kan da maks plasseres 79cm over midtpunkt av bildet, Korriger meg om jeg har misforstått noe.

Per nå har jeg midtpunkt av bildet 105cm fra taket (takhøyde på 220) og med makset lens-shift ville jeg måtte hatt en 13cm med stang.
    Jeg liker dog ikke tanken på å maksimere lens-shift helt og allerede med f.eks en 15cm forlenger stang vil projektoren komme langt nok ned til at jeg og andre vil kunne stange i den, vi i denne slekta er kjent for og være overraskende harde i skallen så ønsker jo da og unngå kollisjoner så godt som mulig.

Siden realiteten er slik den er da, tenker jeg da og heller skaffe en 30cm forlenger stang og da etter mine kalkuleringer bruke omtrent 55% bilde forskyvning, og få projektoren såpass lavt at man ser den før man stanger i den.

Da bør jeg forsåvidt ha litt fleksibilitet i bilde plassering med tanke på hvor mye feste etc bygger.

Jeg trenger ikke og ønsker og bruke så lite horisontal lens-shift som mulig, så skulle vel egentlig ha fullt tilgjengelig vertikal justerings muligheter.
    Men slik jeg sitter per nå ville jeg kanskje optimalt helst hatt lerretet noen cm lavere, selv om jeg har hatt det en del høyere med den gamle projektoren men det var jo ikke helt optimalt.

Det jeg tenker på og bestille er da og om noen kunne tipset meg om jeg har bomma med noe i løpet av helgen eller om det bare er og kjøre på hadde det verdt flott, ellers regner jeg med og bestille på mandag.
    Takfeste: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:6763919
    Takplate: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1821672
    Stang: http://www.avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1821670

Etter alt jeg kan se så skulle disse delene da passe hverandre godt, men åpen for tanker og forslag.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate MorJohan sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Halden
    Poster
    675
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke svare direkte på dine spørsmål, men denne kalkulatoren stemmer bra med min Epson-projektor.
    Både med tanke på hva som står i manualen, og nøyaktigheten i forhold til hvordan jeg har plassert den.

Jeg har lagt inn din projektor i kalkulatoren, så du kan jo leke litt med den og se om du har resonnert riktig.
    Sist endret av MorJohan; 02-14-2014 kl 21:30 Begrunnelse: Litt utdyping.
    Min byggetråd: Prosjekt Hjemmekino

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke sett den før, men tallene jeg får ut av den stemmer med hve jeg selv får ut av regne arket mitt med 99% så tenker jeg at jeg kan stole på tallene mine

Siden jeg ikke ønsker og heve lerretet, og da ikke vil få projektoren høyt nok til at jeg eller andre kan stå oppreist under den, tenker jeg det er like greit og heller ha en forlenger som er lang nok enn og teste noe som kan være for kort.

Takk for linken.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan også sjekke tallene med denne. Det er et lite regneark jeg lagde når jeg skulle beregne takfestet til min HW50. Formlene kommer fra Sony-manualen
    Vedlagte filer Vedlagte filer
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg lagt inn bestilling hos avshop, regner med og ha det på plass i løpet av uka som kommer.
    Tok da med en fast forlenger på 30cm, minst 10cm mer enn jeg trenger men det skader jo ikke ha litt lens-shift og gå på

Har vel som så mye overtenkt litt på det hele, men etter og driti litt på leggen med den forrige projektoren og takfeste til den har det vel ikke skada og ta en ekstra planleggings runde,
    eller ti.

Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jaja, her fomles det videre.

Jeg fikk da selvsagt takfeste for en par uker siden (Chief RPEU), men skjønte fort det ikke hadde fullt så mange justerings muligheter som jeg trodde, og etter en liten vater test på taket ble det sendt i retur til fordel for bestilling av av RPMEU billigere enn og rive og rekonstruere et 60 år gammelt tak, jeg må også innrømme at jeg har byttet den 30 cm søylen etter en par aha opplevelser til en 7.6cm stubb.

Skjønte fort at det og kun ha projektoren 160 cm over gulvet var dødfødt, jeg kunne sikkert klart og holde meg unna men besøkende kunne fort fått seg en kul i panna/fjeset.
    Feste mekanismen i seg selv bygger en par cm mer enn beregnet, og det store festet har noen cm ekstra så da går det akkurat med den korte stanga også.

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0871-jpg
    Som dere kan se en langt mer åpen inngangs passasje og det er faktiskt plass til og slenge inn noen stoler bak sofaen sånn i tilfelle.

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0875-jpg
    Jeg kom også til konklusjonen om og ikke kjøpe verken ps4 eller xbone, så da tok jeg meg råd til en b-vare nintendo

TorTorden's lille tidskapsel:-img_0873-jpg
    Har selv ikke funnet noen gode bilder av selve prosjektor monteringen så her er da min, om jeg har gjort noe feil så hyl ut, jeg synes selv det hele sitter ganske stødig, veldig lite til ingen slark.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med egen tråd,jeg har ikke sett denne før idag.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk, tok meg 'bare' omtrent 3 år og starte en
    Denon AVR-4520 CI

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgraderings spøkelset fikk balle grep på meg for en liten stund tilbake, moderate til høye forventinger i luften
    Teaser:
    TorTorden's lille tidskapsel:-teaser-png
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skimter en O og en N nederst i høyre hjørne, så tipper et DENON produkt. En reciever muligens? AVR X4000?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen Vis post
    Skimter en O og en N nederst i høyre hjørne, så tipper et DENON produkt. En reciever muligens? AVR X4000?
    Jupp, men nei, klinket til med avr 4520 :-)
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitan med ny reciever som vi sier i Bergen :-)
    Spent på å høre hva du synes om byttet fra Pioneer.
    Du kommer vel med tilbakemelding.
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt lagt merke til at du er over gjennomsnittet aktiv er på AVF, og spesielt i den viktige tiden med plattform-overgang der AVF var ræva. Men ræva er det ikke lenger, for er her nå daglig. Skal følge med her i tråden, merkelig at jeg ikke har sett den før.

Film med god lyd og bra bilde i fokus i ett ungkarsrede og nerder slik man vil. Kjenner meg igjen og vanskelig å ikke like! Selv om surround og projektor er byttet ut i to kanaler og i en betydelig mindre plasma er ikke interessen på noe som helst vis borte.

Grattis med Denon-receiver. Marantz står mitt hjerte nærme i surround-verden og det er nok mye likt med Denon (søsterselskaper?).

Stå på AVF-helt!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, takk for den :-)

Hender ofte jeg sitter foran tven og kjeder meg litt, så da finner jeg paden og slenger ut noen maltrakterte setninger her og der, er enten dette eller og trolle i itavisen artikler og det er jo bare for enkelt ikke veldig konstruktivt.

Det er jo også ganske frustrerende for en ny bruker og f.eks stille et spørsmål og ikke få svar, så da svarer jeg som regel bare om jeg tror jeg kan, om jeg tar feil blir det ofte rettet på av noen annen for det er jo ingen som ikke elsker og peke ut feil på internett så selv om kanskje gir et feilaktig svar, vil bare det alene øke sjangsene for at noen andre svarer trådstarter og jeg lærer noe, hehe.
    Regner vel med at det enten ender med at jeg blir bannet eller satt til arbeid som moderator

Jeg har vel da stukket nesa mi innom de fleste aktive tråder her på forumet siden 2011 og startet ikke denne tråden før etter v2 hadde stabilisert seg så tråden min er ikke gammel.

Er ikke sikker på dette med marantz og denon selv, men virker som de kanskje eies av samme moder selskap og deler mye utvikling, men ja skal ærlig si at f eks stylingen på marantz sine modeller er penere.

Angående grunnen til og bytte receiver er det vel egentlig mest nysgjerrighet, av det praktiske er det største savnet mitt en OSD, lx85 har ikke noen og jeg bruker en harmony til og styre ting så f.eks vanskelig og vite hva volumet er på utover kvelden :-) merkelig hvor mye sånne småting kan bety.

Skal selvsagt skrive en så detaljert anmeldelse jeg får til, men må jo bli litt kjent med den først, MCACC har verdt ganske sær for meg her så blir spennende og se hva audessey er god for.
    Har også lyst til og se om jeg får satt opp en zone 2 i mono på kjøkkenet, har enda en ikon vokal mk2 liggende og den ville jo kunne blitt en meget kapabel radio og spotify løsning der. Og etter hva jeg har lest i manualen etc så skulle ikke det være noe problem.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner, hobbyer i og utenfor må man ha. Liker forum-taktikken din generelt. Er jo ikke like bra aktivitet som den en gang var, men begynner jo klatre seg opp igjen, mye takket være aktive forum-nisser

Og joda, Marantz sine forsterkere er lekre, men Denon er ikke akkuratt stygg den heller. Rene linjer, men betydelig mer diskre. Liker'e! Selv om lyden jo er viktigst når alt kommer til alt (burde i hvert fall være det).

Angående kalibrering: I mitt gamle rom med Klipsch-kino hadde jeg en Marantz AV7005, og lyden ble større og mer riktig (bedre atmosfære) på filmer etter Audessey i forhold til det YPAO klarte med en Yamaha RX-A2010 jeg hadde tidligere.

Blir spennende, og alltid gøy med bruker-omtaler av slike produkter, spesielt med tanke på du allerede har en grom receiver å basere sammenligningen på!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei å gratulerer med ny tråd og reciver
    Har vurdert å gjøre noe lignende, men det er den berømmelige tiden og lysten
    Blir morsomt å følge videre
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,667
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette blir spennende , du får holde oss oppdatert
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny flott receiver
    Du får komme med tankene rundt den når du har fått testen den litt.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja satser på at det blir noen interessante uker, er jo film lyd og surround opplevelse jeg setter som høyest men det hadde jo verdt flott om den spiller bra nok til musikk også.

Den kan jo ikke være alt for ille siden du har en sjøl, og pioneeren kan gi noe lytte tretthet i enkelte sjangere.
    Nærmeste jeg har denon inntil nå er en 10 minutters lytt på en helt ukalibrert x3000 på noen ikon 6, og det var jo absolutt greit det.

Har som alltids ofret f5 tasten til post gudene i dag og det er jo (krysser fingrene) at jeg kan få den inn døra i morgen.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate thohaug sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    699
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir nok bra vettu! Spent på å høre hva du synes om den.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Har som alltids ofret f5 tasten til post gudene i dag og det er jo (krysser fingrene) at jeg kan få den inn døra i morgen.
    Kjenner meg igjen i den der ja.
    Akustikk, [SIZE=4]Akustikk, [SIZE=6]Akustikk!
    [SIZE=2]
    Min tråd: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...ml#post2045901

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. På tide med ny PC !
    By StoneCold in forum Konsoller og PC-gaming (hardware)
    Svar: 15
    Siste melding: 09-09-2008, 21:53
  2. Etterlyser en forum tråd. Tråd funnet :)
    By mrgood in forum AV-rom konstruksjon / optimalisering
    Svar: 3
    Siste melding: 02-02-2008, 17:05
  3. På tide med ny PC eller?
    By Sphinx in forum Generell HTPC
    Svar: 26
    Siste melding: 02-02-2008, 00:06
  4. På tide med ny TV
    By imho in forum TV-apparater
    Svar: 15
    Siste melding: 07-06-2005, 16:28
  5. Når er det på tide å si stopp?