Danky´s Hjemmekino (XTZ)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Danky´s Hjemmekino (XTZ)

Hei hei folkens

Jeg heter da Dan Kevin og meldte meg inn i forumet slik at jeg kan dele hva jeg har investert i, også kanskje få litt input på når det gjelder hva en bør ha/ ikke ha osv.
    Jeg er i grunn ganske grønn når det kommer til hi-fi, men man får lære mens man lever

Jeg må nok si at jeg er en av de som kjøper etter tester og hva som får bra omtaler. Kanskje dette vil forandre seg med tiden, men så langt har jeg vært svært fornøyd med kjøpene mine.
    Og må si jeg er veldig glad i det som kalles gadgets.

I forrige uke så handlet jeg surround anlegg i sort pianolakk fra XTZ som jeg har i grunn siklet etter i flere år.
    Jeg komponerte det selv, håper jeg har satt det sammen med brukbare elementer.

Jeg fikk litt kniven på strupen siden subbene hadde gått ut av produksjon, men produsenten hadde et par subber igjen som hadde gått som demo i butikken deres.
    Var litt betenkelig ved kjøpet, men da vet jeg at de funker og siden butikken har åpent 2 timer på hverdager så må det være begrenset hvor mye de er kjørt, samt de er produsenten av subbene.

Grunnen til at jeg ville kjøpe dette anlegget var at jeg ikke har sett noe negativt, samt at det tar seg godt ut i den ny oppussede stuen min.
    Så jeg er ganske spent å se hva som venter i posten, når jeg kommer hjem fra sjøen i neste uke.
    Vil nok med tid og stunder bygge meg en bolig, men til da er nok dette mer en nok for min blokk leilighet.
    Er litt av baktanken ved at jeg valgte XTZ også, slik at med tiden kan jeg handle inn flere subwoofere samt kanskje kjøre på med Divine serien.

Til nå har jeg kjørt min Pioneer vsx-lx 50 sammen med Cerwin Vega V-12f og da i stereo. Det er vel en del som frynser på nesen bare ved det å høre det.
    Men høyttalerne har vært god nok for mitt bruk, men har savnet et surround system siden jeg tidligere i år kjøpte en god 8 seire plasma tv fra Samsung.
    Forsterkeren er kanskje due for utbytting, men håper den klarer å dra høyttalerne fra XTZ sånn rimelig greit siden den ikke trenger å tenke på subwooferne.

Er for tiden mye armer og bein hjemme til meg, siden jeg holder på med å pusse opp både bad og kjøkken samtidig.
    Så får se hvor mye tid jeg får før året er omme til å sette opp alt jeg har investert i det siste året.

Sånn ellers så jobber jeg som overstyrmann på en stor tankbåt som ligger å putrer langs norske kysten, leverer det sorte gullet til havner i Europa.

Høyttalere
    front : Cerwin vega V-12f (blir nok å kvitte meg med disse)
    front : XTZ 99.26 mk II
    center : XTZ 99.25 mk II
    Bak : XTZ 99.25 mk II m/ Floorstand
    Subwoofer : 2 x XTZ 99 w 10.17 p

Kabling:
    Her ser det ut for at jeg går for en meget billig løsning, såfall til å begynne med.
    Det blir å kjøpe inn downlight kabler 2 x 2.5 satt sammen i bi-wire også lodde banan plugger fra ebay.

Forsterker
    Pioneer vsx-lx 50
    Sub Forsterker
    XTZ Sub Amp 1 DSP

Hodetelefoner ( har igrunn en hel drøss, får nevne noen
    For gaming : Astro A50 (digital 7.0 dolby)
    Mixing: Sony VDR 700 DJ
    Ut å flyr : Bang & Olufssen i3

Tv
    Samsung PS64E8005XXE

Tv box
    Get box HD PVR

Gamekonsoll
    Playstation 3
    Nintendo wii (ikke tilkoblet)

Fjernkontroll
    Logitech harmony 1100

Lys styrings system
    Nexa wireless
    JB media ´(konverterer signalet slik at jeg kan styre lyset på Harmony 1100 og med app til Iphone, samt programmere lyssettinger med et dataprogram)

CD-spillere
    Pioneer cdj 400

Mixebord
    Pioneer djm 400

Stasjonær PC
    Apple Imac 2011
    Bærbar PC
    Apple Macbook pro retina 2012

Mini anlegg
    LG FB163 (tilkoblet Imac)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut som du har satt sammen et veldig bra XTZ-oppsett. Lykke til, håper det gir deg masse morro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg Vis post
    Det ser ut som du har satt sammen et veldig bra XTZ-oppsett. Lykke til, håper det gir deg masse morro.
    Vi får satse på at det blir bra greier å mye kos i framtiden, synd det ikke kommer opp før på nyåret.
    Men må skåne pianolakken for byggstøv
    Fant ut å pensjonere Pioneer LX-50 med å oppgradere til Pioneer SC-LX77.
    Så da har jeg nermere 200 kg med hifi i posten de nermeste dagene.

Ser du sitter jo på det meste av det jeg har kjøpt. Har du noen formening om innspilling på 99.25/26?
    Lest at de trenger ganske mange timer. Bør jeg da gå for "normalt" bruk eller evt sette de opp og la de spille på et lavere volume over lengre tid ?

Lignende tråder

1. Danky´s Hjemmekino (XTZ)
    By Danky in forum minHjemmekino og minHiFi
    Svar: 2
    Siste melding: 11-27-2013, 05:47
  2. tceteams hjemmekino's hjemmekino
    By tceteams hjemmekino in forum Hvilket utstyr har AVforums medlemmer?
    Svar: 7
    Siste melding: 03-03-2012, 16:27
  3. Business projektor vs hjemmekino projektor til hjemmekino?
    By mrmuffin in forum Digitale projektorer
    Svar: 3
    Siste melding: 10-07-2009, 12:06
  4. HiFi vs. hjemmekino i bladet "Hjemmekino"
    By Gimsegutten in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 17
    Siste melding: 10-17-2008, 21:41
  5. Magasinet Hjemmekino starter nytt sammarbeid med hjemmekino.no
    By Skrotnisse in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 6
    Siste melding: 10-15-2008, 20:00

Stikkord for denne tråden