Min lyd i stua

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Baetylos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Min lyd i stua

Cairn 4808 NorthFace integrert stereo forsterker.
    Cairn K3 stereo effekt forsterker.
    Meridian G07 CD-spiller.
    Meridian MSR+ universal fjernkontroll
    Pro-Ject Debut/Phono SB platespiller
    Panasonic DVD-XV10 DVD-spiller
    Magnat Vintage 650 høyttalere.
    Harmonic Technology Precision Link signalkabel.
    Harmonic Technology ProSilway II signalkabel.
    Harmonic Technology Pro-11 plus høyttalerkabler (2 sett siden jeg bi-amper).

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet :wink:
    Du har lagt av noen kroner til anlegget ser jeg!
    Fornøyd med oppsettet ditt?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen lapper har det jo blitt, men det er fortsatt langt igjen til å ta fullstendig av hehe
    Jeg er veldig fornøyd med lyden. Det spiller meget bra på alt av musikk og det er viktig for meg siden jeg hører på veldig mye forskjellig.

Hadde tidligere MIT 750 bi-amping høyttalerkabel og var fornøyd med den, men da jeg byttet til Harmonic Technology Pro-11 plus åpnet det seg opp en helt ny verden. Da merket jeg hvor elendig MIT er i forhold til prisen.
    Så nå er det en helt annen kontroll i bassen, rikelig med punch, dybde, stor bredde i lydbildet, flott oppløsning, naturtro i toppen, veldig avslørende på produksjoner og enorm detaljrikdom. Og det aller viktigste: det er engasjerende og dynamisk.

Jeg koser meg i stua for å si det slik

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et fint oppsettet det der. Har du noen bilder av stasjet eller?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ser ut som et fint oppsettet det der. Har du noen bilder av stasjet eller?
    Har noen dårlige bilder. Og et par produktbilder.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var fint det der. Liker designet til MEridian godt. Synd at toppen på den blir gjemt inni tv-bordet. Stilrent design på Cairn produktene også, får litt Hegel assosiasjoner .

Like fancy tv-bord som meg og resten av halve gjengen her på AVforum

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Var fint det der. Liker designet til MEridian godt. Synd at toppen på den blir gjemt inni tv-bordet. Stilrent design på Cairn produktene også, får litt Hegel assosiasjoner .

Like fancy tv-bord som meg og resten av halve gjengen her på AVforum

Ja det nye designet på Meridian er lekkert. De har alltid hatt bra lyd, men tidligere så har designen vært helt på bærtur. Cairn ser også meget bra ut. Og begge merkene spiller utrolig bra i tillegg til å se bra ut.

Litt synd å gjemme bort dette ja. Men den gamle haugen av en Panasonic TV skal byttes ut mot en plasma på veggen etterhvert, så da flyttes nok Meridianen opp.

Det er fristende å enten skaffe et Cairn effekttrinn til eller skifte ut Cairn med Meridian G01 preamp og G57 effekttrinn. Vi får se, jeg er ihvertfall strålende fornøyd med lyden så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har samme høtalere som deg men kjører en Vincent SP 331 MK effektforsterker. Jeg har noen gamle tynne høytaler kabler som jeg har tenkt å bytte ut og ble jo interessert når jeg ser du skryter av dine. Hvor kan jeg få kjøpt de kablene rimelig? Trenger ganske lange kabler siden effektforsterkeren står et stykke fra høytaleren.

Jeg har litt problemer med høytalerene når jeg spiller veldig høyt. Bassen vrenger seg eller lager små skurrelyder. Hører det spesiellt bra dersom man legger øret inntil høytaleren. Jeg har lurt på om jeg rett og slett har nådd det maksimale av hva høytaleren tåler, eller om det er høytalerkablene som er for dårlige. Jeg har også fundert på om det kan være elementet som dulter litt borti selve den "pilspissen" som stikker ut midt i elementet. Den beveger seg ikke men står helt i ro og elementet beveger seg oppå denne.

Har du noen erfaring rundt dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av otv
    Hei! Jeg har samme høtalere som deg men kjører en Vincent SP 331 MK effektforsterker. Jeg har noen gamle tynne høytaler kabler som jeg har tenkt å bytte ut og ble jo interessert når jeg ser du skryter av dine. Hvor kan jeg få kjøpt de kablene rimelig? Trenger ganske lange kabler siden effektforsterkeren står et stykke fra høytaleren.

Jeg har litt problemer med høytalerene når jeg spiller veldig høyt. Bassen vrenger seg eller lager små skurrelyder. Hører det spesiellt bra dersom man legger øret inntil høytaleren. Jeg har lurt på om jeg rett og slett har nådd det maksimale av hva høytaleren tåler, eller om det er høytalerkablene som er for dårlige. Jeg har også fundert på om det kan være elementet som dulter litt borti selve den "pilspissen" som stikker ut midt i elementet. Den beveger seg ikke men står helt i ro og elementet beveger seg oppå denne.

Har du noen erfaring rundt dette?
    Har tatt en prat med forhandler og han mener det er begrensninger i høytaleren. Det er en high end høytaler som spiller svært reint og klart men det er ingen "disco" høytaler og de fysiske lovene begrenser litt på hva som er mulig å yte av 6,5" elementer ned mot 20 Hz.

De spiller mer enn høyt nok for min del og jeg er mer opptatt av et korrekt lydbilde enn å spille allverdens høyt. Men må nok bytte ut høytalerkablene uansett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •