Johnsens kinostue; Prosjektor og lerret valgt. Tak eller veggfestet?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Valgte endte på 92". Rett og slett for å få mest utbytte siden jeg valgte gråtona lerret.

Skal jeg velge takfestet eller veggfestet prosjektor? Isåfall hvilket feste er å anbefale? Så avshop hadde noen i den pakken men to tusen for festet syntes jeg virket litt i overkant eller koster det såpass?

-Patrick
    Til min HW30 har jeg takfeste. Mer bestemt dette: Andersson PCM 3.0 - Projektorfeste med vri- og tiltfunksjon

Rimelig greit å montere, men litt hodebry er det. Det er medfølgende nøkkel.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke at veggfeste skulle være noe bedre eller enklere enn takfeste.
    Men om du kan bruke veggfeste kunne du f,eks bare ha snekra en litt stødig hylle istedenfor, det trenger ikke koste mange kronene.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser for meg mindre bevegelse i takfeste kontra veggfeste?

Dette AVshop.no / CHIEF MFG RPA Basic Universaloppheng - Sort <font color="#ff0000">(maks 22,7kg)</font> fungerer fint til min HW 30, klarer kanskje å få det på samme forsendelsen?
    Litt vibrasjoner blir det når det spilles virkelig høyt, men fungerer greit på normal "høy" lyd.

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som veggfestet kan være en greiere løsning med tanke på at hylla må være ganske stor hvis hw30 og kabler skal ut bak på hylla der.

Med tanke på pris på de to som ble foreslått her så var det ganske stort prisskille. Er det slik at alle universalfester passer på denne?
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnsen90
    Ser ut som veggfestet kan være en greiere løsning med tanke på at hylla må være ganske stor hvis hw30 og kabler skal ut bak på hylla der.

Med tanke på pris på de to som ble foreslått her så var det ganske stort prisskille. Er det slik at alle universalfester passer på denne?
    Jeg tror ikke alle fester passer til HW30, men den jeg linket til gjør det. Det eneste som er ulempen med dette festet, er armene. Det er fire armer og man får bare benyttet tre pga. av 3 skruehull på Sonyen. Den henger dønn fast for det, men det er noe å ha i tankene

Jeg er hvertfall fornøyd, rimelig lavtbyggende å

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ganske enkelt og grei ut den goose. Det enkle er ofte det beste heter det ikke det.

Men kom over en Vogel's EPW 6565 til under 1000lappen ny kan vel ikke være så galt såfremt den passer til sonyen.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin kino dette. Prosjektor er et møst, så kudos for det..:-P

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lerret på plass. Venter på prosjektoren.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blitt forsinkelser hos Avshop da de ikke hadde flere av projektoren på lager.
    Så da får jeg vente ytterligere en uke, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt meg akkurat det samme som deg. Problemet er at rommet ikke er helt ferdig, så jeg har det bortgjemt enda. Men kjenner at det klør i fingrene, tror det blir kjempebra.
    Hjem å pusse gulv i kveld for å komme ett steg nærmere.
    Gleder meg til å høre om du blir fornøyd!

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er spent selv. Første gang jeg har projektor så blir spennende. Ifølge avshop så kunne jeg forvente å få den neste uke en gang.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og god kveld

Mottok til min store glede en hentelapp i posten idag. Projektoren har visst kommet alt!
    Takk til Gorm som nesten må ha jobbet overtid for å få kalibrert den siden den kom på lager igår og er i postkassa her hos meg idag.

Må finne en midlertidig løsning på hvor jeg skal ha den imens da jeg ventet med å bestille takfeste da jeg regnet med pakka skulle komme neste uke. Klønete ass!

Mitt oppsett-dsc01131-jpg
    Mitt oppsett-dsc01129-jpg
    Ny CRT!-dscf3134-jpg

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha testet et par filmer så syntes jeg bildekvalitet var meget god, men litt "suddete". Dog litt usikker på zoomen. Føler at jeg får bildemessig mye bedre kvalitet på bildet hvis jeg har den nesten rett opp eller litt ekstra "ut zoom". Men da må jeg sette projektoren lengre bakover. Har prøvd nå å ha den på ca 3,6-3,8m fra lerret, men tror jeg har kommet frem til at jeg må ha den ca på 4m.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •