Amfi Della..Vi tar det fra starten; tomt og hustegninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amfi Della..Vi tar det fra starten; tomt og hustegninger

Heisan,

Etter mange år med bostedsadresser fra Abu Dhabi til trondheim og Bergen er det på tide at Della kommer seg hjem der han hører hjemme; på vigrestad i Hå kommune! :-D

Har hatt en leilighet på Mariero de siste årene, men sånn som prisene har blitt nå var det best å selge og bygge eget hus. For samme prisen som leiligheten er verdt kan jeg få en fin enebolig med kino og alt mulig snop.

Plassen jeg bygger på er den nye "stasjonsbyen" på Jæren, Stokkalandsmarka. Stasjonsby vil si et tettsted som dannes rundt et stoppested på jærnbanen. De regner med at det kan bli opptil 6500 mennesker på dette tettstedet, men den store utbyggelsen der vil gjøre at tettstedene Brusand og Vigrestad vil mer eller mindre vokse sammen til et stort tettsted. Tettstedene sør på Jæren sitter tett som haggel..

Som dere ser så er det et hus over 2 plan.
    Kinoen vil bli i forkant av huset, og gulvet i kinoen er senket 60 cm for å få god takhøyde. taket på kinoen blir en terrase med utgang fra stuen i andre etasje.

Er litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det med tanke på kinoen nå i første omgang;

1) Bygge som et vanlig rom, for så å utbedre med rom-i-rom når økonomien har fått kommet seg i gjenge igjen..
    2) Bygge rom-i-rom fra starten av, blir dyrt det...
    3) Bygge en tilnærming av rom-i-rom, noe som blir rimeligere og stjeler mindre av plassen i rommet.

Med tiden tror jeg at jeg vil prøve å ha "Bafflevegg" og høyttalerne gjemt bak lerretet, men i begynnelsen tror jeg det blir et veldig primitivt oppsett til jeg får ordnet alt annet på plass. Jeg må ha kino-stoler/sofa, må ordne amfigulv etc. I tillegg er det en del andre steder rundt om i huset som også krever litt avsatt kapital.. tror bonusen til neste år allerede er avsatt til kinobygging

Om noen har noen tips og/eller triks så er jeg alltid åpen for forslag!!
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fjerning av mold før sprengning

Da har graveren vært og fått fjernet det øverste jordlaget så vi kan begynne med litt kuler og krutt, eller dynamitt som vi vanligvis sier

Er ganske kjekt å se at det begynner å skje ting endelig. Nå må vi bare får sprengt vekk de verste kulene der og la støpingen begynne asap zulu.
    Det er fremdeles en del ting som avhenger av prisen på grunnarbeidet, og jo mer jeg må bruke på kjedelig grunnarbeid, jo mindre blir det til kjekke ting.
    Della
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono

Intermediate johnsen90 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Grålum
    Poster
    910
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å følge med her.
    Sony HW55 - Dreamscreen V5 Dynagrey 100" - Oppo 103D - Apple Tv - Panasonic ZT60
    Klipsch RF82-RC62-RS42 - Xtz 12.16 - Yamaha CX5000 - Emotiva XPA-3 - Rotel 1562

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo helt fantastisk ut, for en beliggenhet, for et flott hus det vil bli og sist men ikke minst for en stor kino du får deg

Gleder meg masse til å følge prosjektet ditt framover!!

Ang. rom-i-rom, så lenge du får støpt sålen avskilt fra resten av huset, bil du ha gjort mye i forhold til lyd isoleringen av rommet. Da vil du enkelt kunne fore ut veggene og isolere dem.

Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

AV-Forum er egentlig genialt. Nå kan jeg lage min egen byggedagbok her som vil bli oppdatert og vedlikeholdt for meg i all evighet

Koselig at folk er innom og følger med på hva jeg holder på med.
    Della

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)