americanFord's lyd og bilde-krok! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med denne: Norwegian Custom Media Solution AS - Parasound

Vet at valg av PU også gjør mye med lyden, feks denne: DENON DL-103 Pickup | Hi-Fi Klubben

Ellers har du jo mye å velge i feks fra Ortofon.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Thank you! Tror det blir bra. Ville ha noe som skilte seg litt ut utseendemessig fra de trasisjonelle spillerne (ikke at det er noe galt med de. Men heller ikke noe spesielt - utseendemessig).

Klipsch, og pils høres ikke feil ut. Til tross for at jeg viste litt "Klipsch-hating" på sentralen i ett innlegg i en tråd der. Digger Klipsch, men ss'ne er jeg desverre allergisk for. Veldig synd egentlig, for dæven så mye morro man kan ha det med Klipsch!! Sjekka innom tråden din, men rakk ikke å kommentere. Gratulerer med Klipsch igjen. Kom ikke som ett sjokk :-D Får ikke sagt det nok hvor fornøyd jeg er med PMC, da de spiller bra allround med mye morro. Men... jeg når aldri klimaksen når det kommer til morsomhet på samme måte som jeg gjorde på Klipsch.
    Trodde ikke du skulle "svikte" Klipsch
    Mye Klipsch som er bedre enn 82,men jeg skjønner at du ville teste noe annet. Jeg testet en del merker i vinter og våres,men endte opp med RF 63 igjen. Fin tråd du har skal følge med og se om det ikke dukker opp Klipsch igjen

O

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to!

Zebby: Den skal sjekkes ut. PU kommer også til å bli skiftet ut etterhvert ja, der Ortofon sin Bronze er første kandidat pr. nå. Ønsker ett så behagelig analogt lydbilde som mulig, uten å miste gofølelsen i mellomtonen. Hvordan er den Denon'n lydmessig, styrker/svakheter? Hørt Grado sine skal ha fyldig, og god mellomtone. Hmm...

wickstrøm: Hehe, venta på at noen trofaste Klipsch'ere skulle stikke snuten innom! Hehe:wink:
    Savner ikke Klipsch som høyttalere, men mer morrofaktoren de kan gi ved dynamiske scener i filmer som Transformers. Samme med "in-yourface" man opplever ved livlige live-opptak.

Men.. har ikke rom, og nok tid til å få Klipsch til å blomstre hos meg, og da er PMC 22'ne ett mye mer lettplassert valg, som spiller ypperlig på de aller fleste parametere. Litt kjedeligere enn Klipsch, men likevel langt i fra kjedelig. Får se hva fremtiden bringer, skal nok ikke se bort i fra ett ekstra par morrobokser fra Klipsch ved behov ala Quisten her :-)
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg leste omtalen om PU`n fra Denon, men det var noe med den som gjorde at jeg la den på minne, tror du finner en review hvis du søker litt, lurer på om det ikke var Fidelity som hadde testet den?

americanF
    Guest
    Bilder kommer når V2 er på stell!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er tilbake her, men V2 er ikke helt på "stell" enda, selv om det begynner å ligne noe. Sitrap'n pr. nå er at platesnurrer'n Pro-Ject RPM 5.1, sammen med Phono Box S er på plass i racket. Foreløbig er jeg veldig begeistret av, og ha "entret" vinyl-verdenen. Må gi det litt mer tid før jeg tør si om dette vil vare, men plateinnkjøpingen har starta som jo er ett bra tegn. Og jeg koser meg, som må være ett enda bedre tegn! Deilig å ha både en digital kiilde (typ. Spotify, og Apple tv), og analog (dvs, vinyl), som begge sitter som ett skudd lydmessig på hver sin måte, i forhold til min, og andre lytteres sinnstemning, og situasjonen der, og da.

Blir mindre, og mindre forum, og mer tid på musikk, og kilder generelt som kan gjengis gjennom anlegget. Livet er herlig med god lyd, og en bra plate, være seg musikk, eller film! Snart helg igjen også, så da kan det nytes med litt brunt i glass uten dårlig samvittighet.
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er PMC Twenty 22 på tur ut, og Spendor SA 1 i Zebrano Gloss finish på vei inn. Men nysgjerrigheten er der alltid, og fikk en god byttedeal med noen lapper i mitt favør. Blir artig å teste Spendor etter mye og ha lest mye positivivt opp i gjennom åra!

Er spent på SA 1. De er jo knøttsmå, så mindre bass blir det nok. Men de skal også ha sine sterke sider. Er visst vanvittig bra på jazz, klassisk, og akustisk, og det er jo 22'ne også, så dette blir spennende. Håper det passer med Primare elektronikken!

Håper å ha de i oppsettet rett over helga.

Slik ser de ut uten frontstoffet:
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder americanFord's lyd og bilde-krok!-7429017952_84aa482d9b_z-jpg  
    Sist endret av americanFord; 09-27-2013 kl 09:46

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt Nyttår..

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det egentlig stått på stedet hvil siden LM Audio 216IA kom inn i desember i fjor, og årsaken er simpel: jeg er fornøyd. Krem forsterker, og jeg har enda ikke surra meg til å teste noen andre rør. Denne BLIR stående, lenge!

Høyttalere derimot; meget fornøyd med Spendor. Mange kvaliteter man forbinder med high-end (skulle jo bare mangle med tanke på den lille fysiske størrelsen sammen med en nypris på 15 000,-). Så det er på ingen måte det at jeg er misfornøyd, heller nysgjerrig og nå som det er silkemykt og flott over hele linja som man aldri blir lyttetrett eller vrenger og vrir seg i øreblod av, tennes man litt ved tanken om noe med litt mer sprut, spesielt til film. JBL monitorer ala 530 o.l er aktuelt, samtidig som jeg har vært fram og tilbake rundt noen små alu-bokser fra Piega. Og nå er Tannoy Autograph Mini på ønskelista nå som Stereofil har tilbud på disse. Liker retro-looken godt, og tror de vil passe godt med LM ampen min. I utgangspunktet ønsker jeg likevel noe med følsomhet på midten av 90-tallet med tanke på å kunne kjøre LM'n på triode uten angst, men samtidig er jeg blitt frelst av lite kabinett-støy og porter å ta hensyn til som med Spendor SA1. Så ikke lett det her. Mulig det beste er å beholde Spendor for alltid? Spendor SA1 er flotte høyttalere som bare spiller flott og behagelig samme hva dagsform og sinnstemning. Men er de perfekte? Nei, desverre.

Innspill?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Våg å prøv Tannoy, du vil bli glad !!

Ville ikke sett meg blind på følsomhet. Siste fuglekasser innom her har vært under 90db, og mine 50 watt har stålkontroll. De lærde sier det handler om hvor lavt ned i ohm en høyttaler dipper. Din lysrigg er jo rene V8'ern sammenlignet med en 110 watt reciever uansett så jeg ville ikke være bekymret.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •