Ender´s Hjemmekino - Ny HeadFi i hus - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Tja, er vel ingen måleguru enda for å si det sånn men man lærer litt hver gang. Syntes det er interressant å se hvordan tiltak i rommet osv både gir hørbare resultat og målbare resultat. Ikke minst hvis man hører noe er feil, måle seg frem til feilen for så å korrigere slik jeg gjorde med subproblemet mitt litt tidligere i posten.

Har fulgt projektorprosjektet ditt de siste dagene, tror jeg skal stjele litt ideer fra deg med kasse og kjøleløsning Må få bygget inn min også da jeg irriterer meg over susinga i projektoren.
    Skulle gjerne bidratt mer i tråden din, men fryktelige mye grafer

Bare å låne i vei! Har nå kommet til en løsning som funker bra! I skrivende stund er det 14 grader ved projektoren!:-)
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må ha meg en sånn en :-)

Har vurdert en RS men har jo allerede et db meter og ser ikke helt grunnen til og kjøpe en når den ikke er særlig egna til hva jeg trenger.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grandis
    Skulle gjerne bidratt mer i tråden din, men fryktelige mye grafer

Bare å låne i vei! Har nå kommet til en løsning som funker bra! I skrivende stund er det 14 grader ved projektoren!
    14 grader er veldig bra, antar vifra knapt går i projektoren da. Må få snekra meg ei kasse til våren.

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Tror jeg må ha meg en sånn en :-)

Har vurdert en RS men har jo allerede et db meter og ser ikke helt grunnen til og kjøpe en når den ikke er særlig egna til hva jeg trenger.
    RS er veldig enkel i bruk til SPL måling men som målemic er den så som så. Har du db meter hadde ikke jeg giddi og kjøpt RS, en målemic gjør jo dette uansett.

Ønsker man derimot å måle hele frekvensspekteret må man vel over på en UMIK-1 evt Behringer, disse koster jo ikke all verden heller. Det som er fint med UMIK-1 er at det følger med kalibreringsfil til hvert enkelt serienr og REW gjennkjenner miccen når du plugger den inn i PCn. Greit for oss hobbymålere

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nettopp målemic jeg savner og en USB mic som er testa\utvikla opp mot REW høres veldig kurant ut.

Kort sagt, en UMIK-1 skulle snart være på vei til meg og

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gallo Nucleus Micro og TR-1 i hus

Siden jeg har gått for så stort som mulig i hjemmekinoen tenkte jeg å prøve motsatt filosofi i stua. Har lenge vært på utkikk etter noen små høyttalere som spiller bra og det jeg har lest om Gallo virket lovende.

Så i dag tok jeg den helt ut og kjøpte 7stk Gallo Nucleus Micro og 1stk TR-1 Sub. Håper jeg blir fornøyd. Disse skal selvfølgelig opp i stua og ikke i kinoen.

-gallo-jpg

Har koblet opp to stk i kinoen for å teste litt og førsteintrykket er at det låter spinklere enn hva jeg er vandt til (ingen bombe) men stereobildet er overraskende bra.

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hatt gallo adiva ti og med Tr-1 og jeg var meget godt fornøyd.
    Mange som ble overrasket over lyden i disse kulene men sub er et must.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Siden jeg har gått for så stort som mulig i hjemmekinoen tenkte jeg å prøve motsatt filosofi i stua. Har lenge vært på utkikk etter noen små høyttalere som spiller bra og det jeg har lest om Gallo virket lovende.

Så i dag tok jeg den helt ut og kjøpte 7stk Gallo Nucleus Micro og 1stk TR-1 Sub. Håper jeg blir fornøyd. Disse skal selvfølgelig opp i stua og ikke i kinoen.

-gallo-jpg

Har koblet opp to stk i kinoen for å teste litt og førsteintrykket er at det låter spinklere enn hva jeg er vandt til (ingen bombe) men stereobildet er overraskende bra.
    blir det WAF med alle de kablene da? :-D

spiller sikkert kjempebra! hvertfall til å være et lite stueanlegg :-D

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, kablene skal jeg nok få mer eller mindre usynlige bak ei kabellist men fruen var fornøyd ja. Hun er vel ikke akkurat bortskjemt med små høyttalere så disse ble vel mottatt.

Som du påpeker Olebrum, sub er absolutt et must! Disse er mer eller mindre ubrukelige under 100Hz. Men jeg håper at til normal filmtitting og litt musikk så leverer det sikkert varene. Skal jeg blåse malingen av veggene så får jeg gå ned i furterommet mitt

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om så brukte jeg 2stk Tr-1 så det var ikke så værst trykk heller. Kona var kjempe fornøyd og sa at de var pene. Så waf er høy.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Feilsøking sub, whats next?

Gallosettet kjøpte jeg brukt vel vitende om at subben var død, prisen var derimot så latterlig lav at jeg ikke kunne la det gå fra meg.

Har feilsøkt litt på subampen i dag uten særlig hell. Har litt begrenset utstyr, dvs ikke noe skop så det blir det det blir. Gått over noen tvilsomme loddinger men ingen ting ser brent ut, kondensatorene ser hele ut og det er spenning på alle kortene. Noen som har noen heite tips til hva som er feil?

Snakket med norskaudioteknikk i dag for å se om jeg kunne få kjøpt en skjematikk men det fantes ikke Så alternativet er enten å kjøpe ny forsterkermodul, kr 1700,- + frakt eller kjøpe en annen liten sub.

Hva anbefaler forumets kloke hoder? Vurderer litt en supercube 2000 evt 4000 i stedet for bruke 2000kr på galloen.

-subamp-jpg

-kabinett-jpg

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsker tips til en evt to passende subber som skal spille sammen med Micro Nucleus i ei ca 50m2 stue.

Budsjett ca 6000kr, men kan flekse litt. Innbiller meg at subben bør spille opp til ca 120-150Hz for å ikke pushe Micro Nucleus for mye. Små nette subber er å foretrekke.

Kandidatene fra min side er:

1. Definitive Technology SuperCube 4000 eller 2000
    2. XTZ 99 W10.16
    3. Oppgradere den defekte TR-1 subben jeg har til TR-1D

Ikke låst til noen av disse men var de jeg kom på som kanskje kunne passe greit. Evt er det noen som har noe brukt de vil selge meg er jeg åpen for det også

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Headfi i hus :)

Lenge siden jeg har oppdatert noe her så noen bilder er vel på sin plass.

Etter litt frem og tilbake og mye surfing på nettet har jeg pensjonert mine trofaste Bayerdynamic dt-770pro. Har hatt disse traverne nå i en 5-6års tid. Tenkte jeg skulle bevege meg over til noen klokker som hadde bedre soundstage/større lydbildet til bruk hovedsakelig på hjemmekontoret. Fikk en del innspill i denne tråden:

http://avforum.no/forum/head-fi/1315...d-2-kjopt.html

Valget sto til slutt mellom Sennheiser HD800 og Audeze LCD-2. Etter litt demo hos duet så kjøpte jeg HD800 da jeg likte lyden veldig godt samtidig som de var fantastiske å ha på hodet.

-hd800_small-jpg

Etter intensiv lytting gjennom helga så satt jeg fortsatt med følelsen av at jeg kanskje burde lytta mer til LCD-2... Var LCD-2 bedre? Fikk ikke roen så da kjøpte jeg likesågodt LCD-2 også Best å være sikker!

-wp_20130819_007-jpg

Frem til nå så har jeg hatt et Xonar STX lydkort som har drifta Bayer klokkene med stort hell. Siden jeg da hadde fått to så flotte hodetelefoner i hus så burde de nesten ha en ordentlig forsterker.

Da jeg var ute å testa klokker så hørte jeg på Schiit Lyr og Auralic Taurs. Syntes egentlig Taurus forsterkeren spilte veldig fint på både HD800 og LCD-2 så jeg klinte likesågodt til med en Taurus amp også. Leste en del om denne på nettet i forkant og det skal da være en duganes forsterker.

-wp_20130821_007-jpg

Så nå får jeg lytte alt jeg orker på begge klokkene men det er nok mulig det ene paret ryker ut etter hvert. Foreløpig må jeg si at HD800 leder. Og til de som sier at HD800 ikke har bass, tull!

Bruker fortsatt Xonar STX som DAC men ikke umulig det kommer nytt der om en stund

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Headfi du har fått i hus! Dette gir nok utallige timer med musikkglede.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •