Espen-Hj Stereotråd - Bilder av nytt lydrom! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ein liten oppdatering i sommervarmen!

Ein hektisk periode går mot slutten og fokuset kan falle tilbake på å gjøre ferdig loftstova :-) Akustikkpanel må bygges og henges på veggen da det er litt for mange glatte flater i rommet. Det er dog ferdig møblert og det aller mest nødvendige er på plass.
    Noko å sjå film på har også dukket opp, http://www.lg.com/uk/tvs/lg-70LB650V. Projektor og lerret blei valgt vekk pga det blir vanskelig å få max ut av ein slik løsning med kritthvite vegger osv, men 70" tv blir forhåpentligvis eit godt alternativ :-)
    Geneva XXL har virkelig overrasket, og den fungerer veldig bra i stova sammen med ein Oppo BDP-105.

Det kommer bilder og litt meir info om ca 1 veke
    god sommer til alle, nyt været!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som lovet så kommer det litt bilder. Dei er dog tatt med mobilkamera under dårlige lydforhold...dere er herved advart! :-)
    Det er no i hovedsak akustikkpanel, mørklegging av vindu og litt belysning som gjenstår. På utstyrsfronten så skal det monteres ny tonearm og pickup på platespilleren og eit strømfilter skal inn i kjeden. Mørkleggingen skal etter planen være klar til eg er tilbake fra neste jobbreise. Då starter eg også med akustikkbehandling av rommet.
    -imag0847-jpg
    -imag0855-jpg
    -imag0857-jpg

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

REW

Hvilket lydkort anbefaler AVF's finest til REW målinger? skal brukes med bærbar pc, så finnes det usb alternativer som er verdt å satse på?

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lille jeg har rotet med rew (fant ut at det var et kaninhull jeg kunne brukt mye tid i så satt det prosjektet på pause)

Men enkleste måten og komme i gang greit på for min del er hdmi til receiver som da fungerer som dac, og en usb mik.
    F.eks http://www.avshop.no/UMIK-1-USB-male...-p/c/p10516898 som jeg har selv, meget enkel og sette opp, plugg and play.

Om jeg husker rett skulle vel oppo 105 ha usb dac inngang så da skulle den fungere ypperlig.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •