Espen-Hj Stereotråd - Bilder av nytt lydrom! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 64
    Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Grattis! Tiden går alltid sakte når man venter på varer i posten, hyggelig at de dukker opp før tia!

Antar det er polaritetsjekker på strømsiden du referer til, hvordan funker denslags? Nå spør jeg av uvitenhet men er ikke polariteten fra strømnettet uvesentlig?
    Takk for det, Ender. Var ferdig innsmurt med tålmodighet, så dette var ein hyggelig overraskelse.

På TN-Nett er N-leder koblet mot Jord ved overgangen fra C til S.
    På IT-Nett, som dei fleste i norge har er jord flytende/variabel. T+A Powerbar vil gi feilmelding i hytt og gevær på IT-Nett fordi den ikkje klarer å finne N(nøytral) leder. Riktig polaritet(fase) kan være feil neste dag.

Er det hørbart? Sikkert for noen, men eg bruker funksjonen siden den er der. I teorien skal det gi ein positiv effekt. God lyd kommer det uansett hvilken vei det står, og det er det viktigeste for meg

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, da lærte jeg noe i dag også.

Utrolig kule de aluminium-standa du har under høyttalerene dine by the way!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Se der, da lærte jeg noe i dag også.

Utrolig kule de aluminium-standa du har under høyttalerene dine by the way!
    Takk for det. Konstruktøren var nok glad i aluminium, også bassportene er av samme sort. Det eneste negative med aluføttene er at høyttaleren blir litt ustødig når den balanserer på 3stk Pulsar Points. Så når det er mye trafikk i rommet blir høyttaleren plassert inn mot veggen. Vil helst ikkje tenke tanken på å få dei veltet *grøss*

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T+A Powerplant Balanced har fått nokon dager på seg til å bli varm i trøyen. Den spiller aldeles flott, med stålkontroll på bassen. Har aldri hørt slik lydkvalitet i denne prisklassen, men så selger også T+A disse med tap, skal vi tro dem selv.

Ut med 2 stk Rotel effekttrinn som kommer for salg snart. Dette gav plass for at Xboxen får stå inne i racket.
    Litt (dårlige) bilder følger:

Avsluttende bilde av ein vellydende kombo. T+A Poverplant Balanced og Oppo BDP-105

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok ein nykommer i anlegget!
    Adyton Ribbon Supertweeter er på plass, koblet opp og godkjent.

I samme type aluminium som andre detaljer på høyttalerene, Jensen kondensator og Nordost Valhalla kabling.

Det gjenstår no bare små detaljer i oppsettet. Litt nye kabler, ekstra demping og ein universal fjernkontroll siden det begynner å hope seg opp med enkle. Hvis noen har erfaringer med diverse modeller så del dem gjerne i tråden

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om stueanlegget er så og si ferdig, så stopper ikkje ting opp. Har eit ledig rom som skal taes i bruk. Det har blitt brukt til lagerrom i ein lengre periode.
    Inn der skal alle musikkinstrumenter, og det skal settes opp ein liten musikkstasjon med head-fi og høyttalere.

Planen var først å sette sammen eit retroanlegg med ein liten rørforsterker og vintage høyttalere. Det er ikkje utenkelig at det blir sånn, men har eit par andre alternativ i kikkerten, bl.a PS Audio sin Trio serie. Då blir det i tilfelle vintage parret med dagens teknologi. Først og fremst skal dette rommet få nytt gulv og lister siden det blir ryddet tomt i disse dager, så kommer the fun stuff etterpå

Angående kilde så er eg litt usikker. Det første som slo meg var iPad i stativ/holder med tastatur, tilkobling som tapper digitalt signal som sendes videre til dac. Bruksområdet blir streaming og litt musikk research. At nettbrettet kan taes med er jo ein bonus.

Kom gjerne med innspill angående løsninger som kan fungere bedre, alle forslag taes imot med stor takk

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virkelig spennende med de supertweeterene!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    virkelig spennende med de supertweeterene!
    Var selv veldig spent på disse. Supertweeterene er laget for akkurat disse høyttalerene, så forventet forbedring som det også blei. Lydbildet opplever eg som veldig komplett. Optimalt sett burde det vert 2 raske subwoofere i oppsettet. om eg kjøper det no, eller venter til eg har dedikert rom vil vise seg.
    Supertweeterene utgjør ein tung last for forsterkere, så det er viktig at forsterkeren takler det. T+A Powerplant Balanced er stabil i 2ohm kontinuerlig, så det klarer den med glans.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å handler inn til oppsettet som skal inn på det ledige rommet og lurer på om eg skal gå for aktive eller passive høyttalere. Dynaudio DBM50 er ein av kanditatene Musikkweb.no | Dynaudio DBM50

Om nokon har lyst til å komme med forslag til gode (aktive og passive) høyttalere for nærfelt så tar eg imot med stor takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Sitter å handler inn til oppsettet som skal inn på det ledige rommet og lurer på om eg skal gå for aktive eller passive høyttalere. Dynaudio DBM50 er ein av kanditatene Musikkweb.no | Dynaudio DBM50

Om nokon har lyst til å komme med forslag til gode (aktive og passive) høyttalere for nærfelt så tar eg imot med stor takk!
    Jeg hadde DMB50 en stund. En god høyttaler til prisen det er det. Kanskje ikke helt typisk dynaudio lyd da disse kommer med digital forsterker. Detaljert, godt med trøkk og kontroll men mangler kanskje litt sødme og sjarm, Det sistnevnte var grunnen til at mine forsvant videre. Finner du et par Dynaudio Focus 110A på brukten er det et bedre valg i mine ører, hatt disse også. Her er det klasse AB forsterker og litt mer sødme og fylde som får musikken til å låte veldig behagelig. Jeg drev de med Hegel HD20, men dette ble for klinisk og ville nok matchet de med noe litt varmere. Sangfuler uten sidestykke og godt med bass størrelsen tatt i betraktning.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Jeg hadde DMB50 en stund. En god høyttaler til prisen det er det. Kanskje ikke helt typisk dynaudio lyd da disse kommer med digital forsterker. Detaljert, godt med trøkk og kontroll men mangler kanskje litt sødme og sjarm, Det sistnevnte var grunnen til at mine forsvant videre. Finner du et par Dynaudio Focus 110A på brukten er det et bedre valg i mine ører, hatt disse også. Her er det klasse AB forsterker og litt mer sødme og fylde som får musikken til å låte veldig behagelig. Jeg drev de med Hegel HD20, men dette ble for klinisk og ville nok matchet de med noe litt varmere. Sangfuler uten sidestykke og godt med bass størrelsen tatt i betraktning.
    Takk for flott beskrivelse Quisten! Setter stor pris på dette.
    Skal undersøke modellen du nevner litt nærmere

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om hovedkomponentene er på plass og oppgraderingssyken er milevis unna så kommer det litt tilbehør inn no og då. Har til no lånt eit sett XLR kabler og det var på høg tid å få inn noko eget.

1 sett Nordost Baldur XLR har kommet i posten

Oppo BDP-105 har fått nye føtter, Nordost Sort Kone

Komponentene til headfi og monitor oppsettet begynner å komme inn dørene. Hvilke studiomonitorer det blir er litt usikkert enda, men dei blir aktive.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hektiske dager på andre kanter enn denne gjør at det har tatt litt lengre tid enn planlagt å få ting på plass i det nye rommet, men det begynner å fylle seg opp med esker og det tyder på at det ikkje er så lenge til det er oppe og går.

Har mottatt dac og headamp ifra PS Audio. APC står for filter og vern.
    Det blir litt DIY på kabelfronten då eg ønsker kabler i tilpassede lengder, og ikkje metervis med overflødig rot.

Med tanke på at iPad skal være kilde så vandrer eg inn i ukjent terreng. Er det nokon som har erfaringer med streaming av flac via iPad? går det smertefritt?
    Store deler av musikksamlingen ligger nemlig som flac på ein server eg har stående som kjører Win7 OS. Kom gjerne med tilbakemeldinger på dette

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lenge siden sist oppdatering no, mykje på grunn av alle problemene som har vert på forumet i forbindelse med overgangen til ny versjon. Sjølv om det har vert stille ifra meg på forumet så har det levd litt i og på stereobenken. Vinylsnurrer har kommet inn og står plassert på benken i vente på ny pickup og phonomodul. Slik er foreløpig ståa på platespillerfronten:

AVID Diva II
    Avid Platform
    Rega RB301 Tonearm

X antall kilo vinyl har også funnet sin plass i hyllene. Det er jo tross alt musikken som er det viktigeste!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er langt mellom oppdateringene for tiden, og det skjer lite på anleggsfronten. Har pakket ned mye av anlegget, og resten går på lager etter helgen.
    Cd, vinyl og alt annet er også pakket og satt vekk, og eg merker at det er noko som mangler i kvardagen.

Heldigvis er det bare snakk om ein periode på 3 uker. Då overtar eg nytt hus, og anlegget får eit eget rom å stå i, endelig!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men da er det jo ikke så ille. Trodde det var noe annet da jeg så overskriften. Hvor stort er rommet? Vi snakker dedikert rom altså?

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir det spennende å følge med på, satser på masse bilder!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøyaktig mål på rommet har eg ikkje, men bredden målte eg til 3,5m når eg var der sist. Det er no åpen løsning ut mot gangen, men planen er å få satt opp vegg der, så rommet blir lukket. Rommet kommer til å trenge litt akustisk behandling, så i ledige stunder prøver eg å fordype meg litt i dette temaet.
    Taket er delvis skrått.

Legger ved litt bilder som eg har liggende. Bildene er ikkje fra mitt rom, men er bygget på samme tegningene.
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -loftstue-jpg   -loftstue2-jpg   -loftstue3-jpg   -loftstue4-jpg  

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg har alltid lyden vert prioritert forran bilde, men planen er å få inn eit rammelerret og ein projektor etterkvart. No er det lenge siden eg har fulgt med på utviklingen og nyhetene, så kordan er dagens projektorer i prisklasse opp til 15 000kr?
    Projektor kommer dog langt ned på listen av prioriterte ting, så det er muligens kommt nye modeller innen eg skal kjøpe, men vil prøve å orientere meg litt i markedet igjen.

I stova i 1.etg blir det ikkje plass til høyttalere, forsterker, kilde av den tradisjonelle sorten, så har bestemt meg for å prøve ut noko fra Geneva sitt sortiment, nermere bestemt Geneva XXL. Tvbenk, streaming, høyttalere og sub i kompakt utførelse blir ein god løsning for det rommet. Så håper eg bare at lyden og brukervennligheten står til forventningene

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har flyttingen startet!
    Det kommer til å gå litt i rykk og napp for at det skal klaffe med alt annet som skal gjøres, men det igang
    Geneva XXL er bestillt, og ankommer i slutten av denne måneden. Fiber fra Altibox blir også lagt inn samtidig.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •