Espen-Hj Stereotråd - Bilder av nytt lydrom! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 64
    Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ryddig og fint det der8)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Par excellence!

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble jo både pent og stilfullt.

Og gode komponenter :-)
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hyggelige tilbakemeldinger folkens!

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer ein liten presentasjon av høytalerene eg bruker i oppsettet mitt, Adyton Eben X-3.

Starter ifra bunnen av. 4stk Nordost Pulsar Points (NPP)

Oppå dei står foten som er frest ut i "high grade" aluminium med toppdelen av NPP montert i bunn.

Oppi denne foten er det frest ut spor til 3 nye NPP

Bunnen av høyttalerene har i likhet med foten NPP montert op undersiden. Bunnen består av 10mm aluminium av samme sort som foten

Og slik ser det ut når alt er montert:

Som nevnt tidligere i tråden så har høyttalerene ingen delefilter. Kabinettet er konstruert slik at det ikkje er nødvendig og er delt opp i 5 kammer innvendig. Internkablingen er gjort med Nordost monofilament og er utført som bi-wire.
    Har fått opplyst at det finnes ca 100 par av disse i Skandinavia og Europa.

4Stk 5.5" "High speed low mass" elementer. Tror det er Dynaudio som har stått for diskanten.

Frequency response: 28-22000 hz
    Sensitivity: 91dB
    Weight: 35kg

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så fett ut det der8-)
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefalk
    Så fett ut det der8-)
    Takk for det! Det låter ikkje så verst heller

Skal ned til Haugesund og lytte til, og forhåpentligvis låne ein Hegel H300. Venter på svar på forespørsel ifra Soundgarden. Skal også være med å teste ein av rørforsterkerene til Line Magnetic Audio for norsk importør. Det blir spennende å prøve rør på disse høyttalerene.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vert på Soundgarden å hentet følgende utstyr for test idag:

Hegel H20
    Hegel HD25
    Nordost Heimdall II høyttalerkabler
    Nordost Heimdall XLR
    Nordost Coax

Alt er koblet opp og prøver diverse kombinasjoner. HD25 mot Oppo sin innebygde, XLR mot RCA, Coax mot optisk, volumstyring osv...
    Skal tilbake med utstyret på mandag, så det blir ei helg med masse musikk og kritisk lytting

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første konklusjon er vertfall nådd angående HD25. Volumstyringen som er innebygd i denne dacen feiler enormt. Dynamikken strupes og mye av musikkgleden blir utelatt.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke HD25 32-bit oppløsning for volumkontrollen? Man skulle vel ikke miste så mye dynamikk selv med 24-bit musikk.. Mulig nad sin m51 er hakke bedre med 35-bits oppløsning. Mener jeg leste noe om dette for en stund siden, orker ikke søke opp referansen igjen

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Har ikke HD25 32-bit oppløsning for volumkontrollen? Man skulle vel ikke miste så mye dynamikk selv med 24-bit musikk.. Mulig nad sin m51 er hakke bedre med 35-bits oppløsning. Mener jeg leste noe om dette for en stund siden, orker ikke søke opp referansen igjen
    Er usikker på akkurat det. Det står lite om volumkontrollen i håndboka. Har koblet om slik at Oppo 105 tar seg av volum og dac, og lyden er som det skal være igjen. Ser HD25 har 2 filtervalg som eg skal sjekke ut. Har ingen store forhåpninger om at det skal endre seg så veldig masse siden den no står på "normal filter"

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterker og dac står midlertidig plassert for helgens test:

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nærmer helgen seg slutt. Hegel og Nordost produktene er pakket ned og returneres til Soundgarden imorgen etter jobb.

Hegel HD25: Som tidligere nevnt så var denne dacen skuffende. Selve konverteringen er det lite å si på, men føler allikevel ikkje at den har noe nevneverdig overtak på andre dacer.
    Volumstyringen henger ikkje på greip. Lyttet ifra 1 til 80/100 på volum. Føler det gav ein jevn degradering av lyden hele veien opp, og eg mistenke at noko er feil med dette produktet. Selgeren nevnte at denne hadde vert mistet i gulvet og kunne være ustabil og miste signalet. Eg håper for Hegel sin del at deres toppklasse dac skal yte bedre enn dette, og at denne er delvis defekt.

Hegel H20: Dette var eit meir hyggelig bekjentskap. Brukte Oppo 105 som volumkontroll istedenfor HD25
    Gav god tyngde på lavere frekvenser, noko eg har savnet litt i mitt nåværende oppsett. Oppfatter denne som ein presis og solid effektforsterker.
    Den er kanskje litt mindre oppløst i diskant enn andre forsterkere i denne prisklassen, men den får godkjent for helgens prestasjon.

Kablene fra Nordost har eg ikkje testet frem og tilbake på da det var forsterkeren og dac som stod i fokus.

Klapp på skulderen til hyggelig selger hos Soundgarden som gav en kort demo, god service og en hyggelig hifiprat.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jakten på forsterker fortsetter. Det blir ny ringerunde etter helligdagene er unnagjort og meir testing. Hegel gav meg dessverre ikkje det eg var ute etter i stor nok grad, og i den prisklassen som H20 ligger så er det bedre alternativ, bl.a Musical Fidelity M6i som har imponert meg før når eg hadde Tannoy Revolution Signature stående i stova. Dei står no på lager i vente på ny eier. Synd å ha så vellydende stående ubrukt, men Adyton X3 er i ein annen liga. Logisk nok siden prisen er 10 ganger høyere.

Litt av planen med å bytte forsterker var å få bedre plass i racket, samtidig som å finne noko som låter meir high-end. Men jammen tar eg meg sjølv i å snuse på Jeff Rowland 201 monoblokker. Riktignok utgjør 2stk av desse samme bredde som ein vanlig forsterker. Jeff Rowland er eit merke eg har vert nysgjerrig på men aldri hørt, så kom gjerne med egne erfaringer og innspill her.

Shortlisten ser no slik ut:

T+a Powerplant Balanced
    Jeff Rowland 201 Mono (Adyton Pre)
    Musical Fidelity M6i

I tillegg har Sveinung fra Mala Audio satt meg opp som testperson for Line Magnetic sine nye rørforsterkere, så det skal bli spennende å prøve dei ut. Skal prøve å time det sånn at eg har ein annen transistorforsterker inne så det går ann å prøve dei hver for seg og sammen (rør på topp og transistor på bass)

Kommer tilbake med meir når helligdagene er forbi og det har gått noen tellerskritt rundtom til hifibutikkene.

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av at vinglepetter(undertegnede) skal bestemme seg for ein forsterker så blir det ein velfortjent service på Rotel RB-981 forsterkerene mine. Dei har fortjent ein overhaling etter mange år i trofast tjeneste.

Det som skal gjøres er følgende:

*Bytte kondensatorbank.
    *Skifte til lukkede multiturn potensiometer.
    *Nye terminaler av høyere kvalitet.
    *Bias justering.
    **Vurdere å montere IEC nettbrønn.

Skal prøve å få tatt litt bilder av arbeidet. Først og fremst må millivoltmeter og ny loddebolt på plass. Jobber med handleliste til dette koseprosjektet 8)

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Line Magnetic LM 216IA til test om dagen. Omtale skrives for Sveinung i Mala Audio etter testperiode.

Står no tilkoblet Tannoy Revolution Signature DC6 etter å ha prøvd seg på Adyton X3 noen dager. På dager som dette har eg lyst til å beholde begge høyttalerpar, men Tannoyene er reservert. Disse kler virkelig gode rørforsterkere

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omsider landet på ein forsterker. T+A Powerplant Balanced er bestillt sammen med litt annet "snacks".

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren ankommer dessverre litt seinere enn planlagt, antatt August pga ferieavvikling hos T+A. Resten av bestillingen blir nok også utsatt til dess.
    Ventetid er kanskje noko av det værste eg veit, men det er, om ikkje annet, noko å glede seg til når ferien er unnagjort

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første feriereise er unnagjort. Pakket alt ut heime og det ringer på døra. Naboen som har tatt hånd om posten kommer med det som har samlet seg opp etter 1 veke. Der ligger det ein hentelapp ifra Oslo HifiCenter. Skulle ikkje forsterkeren komme i August? Neida, dei har klart å skaffe ein lenge før datoen, så no står T+A Powerplant Balanced å spiller seg inn i stova mi. Og spiller, det gjør den virkelig!
    T+A Powerbar kom også, med tilhørende T+A Power Four kabel og innebygget polaritetssjekker. Bygget for TN-Nett som eg har hos meg.

Har litt meir på bestilling som kommer fortløpende. Noko som skal løfte lydopplevelsen ytterligere, etter alt å dømme ;-)

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Tiden går alltid sakte når man venter på varer i posten, hyggelig at de dukker opp før tia!

Antar det er polaritetsjekker på strømsiden du referer til, hvordan funker denslags? Nå spør jeg av uvitenhet men er ikke polariteten fra strømnettet uvesentlig?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •