Tannoygutten96's hjemmekino - Nye mellomtoner på vei!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoygutten96's hjemmekino - Nye mellomtoner på vei!

[/QUOTE][/QUOTE]Er en gutt på 17 år som aldri får nok fin lyd. Har vært innom ting som kunne spille helt sykt, men også stygt. Men fant til slutt ut at fin lyd og dyp bass var det jeg kunne sette meg ned til. Til min alder er det vel kanskje ikke helt vanlig at jeg foretrekker fin lyd framfor kun dunk dunk og Cerwin-Vega. Vel, er vel kanskje noen som kanskje blir litt "stolt" av meg for det..?
    Vel, siden plassen er minimal, så har jeg fått komponenter som passer små rom ganske ok, og størelser som en vanlig stue helt fantastisk. Rommer utstyret besitter seg i nå for tiden, er ganske enkelt, 8 kvadrat. Rommet blir brukt som soverom og kino for filmelskere som meg. Kan vel skrive litt om rommet da, kanskje? Vi flyttet inn i dette rekkehuset ganske nære Melhus i Sør-Trøndelag for ca. 3 og et halvt år siden. Her bor vi 5 stykk, og trives ganske greit alle sammen. Huset er et rekkehus, så er ikke absolutt alt som jeg kan dra med meg i hus. Det er også en av grunnene til at jeg foretrekker fin lyd, framfor bare trøkk og bråk. Ettersom jeg bor i naborom til ene broren min som er snart 3 år, så bruker jeg subben min ganske sjeldent. Ettersom den spiller SYKT!! Jeg har alltid vært fascinert av fatter'n mange gode oppsett. Og er vel der jeg har fått interessen fra. I vår familie er vi oppvokst med at vi skal kose oss med anlegget, ikke bare å ha største å værstingene av store klosser. Vi verdsetter musikken framfor å ødelegge musikken med største av det største. Skal vi "ødelegge" musikken, så drar vi like gjærne fra PA-systemet eller drar på konsert. Ellers lytter vi aldri etter ulyder, eller noe som kan få oss til å bytte ut komponentene. Vi bruker det vi har først (selv om jeg ikke alltid har vært sånn at jeg skal ta vare på alt jeg har/hatt). Jeg er selv opptatt av at det skal se greit ut, og det skal spille best mulig, uansett utstyr og rom. Det føler jeg at jeg har greid, og er veldig fornøyd med det jeg har stående nå.

Musikken jeg hører på:
    Vel, det er mye. Det kan variere fra dag til dag. Jeg har hatt uendelig spillelister, som nå er slettet og før inn på ny på Spotify. Ettersom jeg hører på masse forskjellig, er jeg opptatt av å ha produkter som kan fylle alle mine krav, uansett musikk. Musikk jeg hører på:
    Rainbow, Pink Floyd
    Kate Bush, Madonna
    Kim Wilde, Kylie Minogue
    Iron Maiden, Metallica
    W.A.S.P., Whitesnake
    Black Sabbath, Ozzy Osbourne
    Ellie Goulding, Dire Straits
    Slayer, Judas Priest
    Return, Bryan Adams
    Europe, Eric Clapton
    Kiss, Supertramp
    Phil Collins, Genesis Og mye mer!

Film:
    Der er det mye rart jeg liker. Er veldig glad i animerte filmer, sånn som Biler. Action og komedie er vel det jeg liker best. Gjærne med thriller på action. Er ikke mye å skrive om akkurat film, men liker det meste unntatt science fiction

Kan vel komme til poenget, da. Utstyr:

Samsung 32" (byttes vel ut til sommeren)
    Harman/Kardon HK 3390
    Marantz CD-63 (cd-spiller)
    Sansui D-W10 (kassetspiller)
    Garrard SP-25 MK2 (platespiller, mangler stift)
    Toshiba DVD-spiller (snart Samsung BD-spiller).

Tannoy Saturn S6 (fronthøyttalere)
    Tannoy 605 (bakhøyttalere ute av drift)
    Dali Concept CT (midtkanal)
    NTD FSW-120 (subwoofer)

Annet:
    Tannoy Revolution R3 til spilling av dubstep o.l.
    Canal Digital HD-PVR tuner
    TARA-labs Omni 3
    TARA-labs Prism Omni ST
    TARA-labs Interconnect 11 x4
    TARA-labs CD-kabel (tror jeg, den er grønn)

Hos han pappa:
    Harman/Kardon AVR 4500 (forforsterker)
    Harman/Kardon AVR 7000 (effektforsterker)
    Harman/Kardon DVD 21 (dvd/cd-spiller)
    Sony integrert forsterker (subforsterker)
    Cerwin-Vega! AT-80
    Proson HFC-10
    Eltax A-15(?) (subwoofer med Acoustic Pro element)

Noen bilder: Vedlegg 99913

Vedlegg 99914

Vedlegg 99915

Vedlegg 99916

Vedlegg 99917

Vedlegg 99918

Vedlegg 99919

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nye mellomtoner til Tannoy Saturn S6 er på vei! Gleder meg til å endelig få høre hvordan de er med mellomtoner

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •