KristianW´s Hjemmekino. DIY Skyline Diffusor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

KristianW´s Hjemmekino. DIY Skyline Diffusor

Stor takk til alle de hjelpsomme, kunnskapsrike og ivrige medlemmene på avforum :-D

Lagde meg våren 2012 min egen dedikerte hjemmekino i kjelleren. Har nå endelig fått laget meg profil på min egen kino.

Ta gjerne en kikk på:
    http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/KristianW

Vurderer å få tak i akustikkplater til å montere i taket og bakveggen. Om noen ser gode akustikse løsninger ut ifra bildene hadde det vært flott!

Godt Nyttår til alle!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest i denne tråden http://avforum.no/forum/kalibrering-...g-av-bass.html kjøpte jeg en 50x50x5cm betonghelle i dag. 56kr på Heimdal Naturstein i Trondheim. Pga. at betonghellene er så tunge skal det visst nok være vanskeligere å sette disse i bevegelse slik at mindre bass kryper inn i gulvet. Skal også gi bedre lyd i bassen.

La en bit av et liggeunderlag under for å ikke ripe opp parketten og for å dempe vibrasjoner.

Kjøpte i tillegg et sett med spikes som jeg satte under suben og oppå betonghella. Han på Soundgarden sa at det hadde vært kult å i tillegg sette spikes under betonghella for å gi enda et lag med lite kontakt til bakken. Kjøpte bare et sett i dag jeg da.

Har ikke fått testet mye men føler at jeg fikk noe bedre lyd av suben og trolig også noe midre vandring i resten av huset.

Har lyst til å oppgradere suben da det anlegget jeg har er av den mindre typen. Lurer også på å oppgradere til en større center dersom dette vil gi en god bedring av lyden i forhold til de satelitthøyttalerne jeg har nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var forresten å besøkte NRK i Trondheim i dag. Fikk se en forvisning av en liten serie som skal være med på Newton som jeg er med i. De hadde en liten kinosal der. 15 sitteplasser i gode sofaer fordelt på 3 rader. Hvitt Dreamscreen lerret på minst 120" og en Sony projektor. Går utifra det var HW 10, 20 eller 30. Tror det var mest B&W og SA høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DIY Skyline Diffusor

Har i går og i dag bygget 2 Skyline Diffusere. Brukte DIY guiden til BEF. Takk skal du ha :-D

Hadde ingen kappsag men brukte en sirkelsag og kappet opp til 5 2x2" i gangen. Deretter pusset jeg alle klossene med båndsliper satt på hodet. Limingen tok også ganske lang tid. Om jeg hadde gjort det igjen tror jeg jeg ville brukt en bøtte med lim eller helt fra flaske uten toppen og smurt på med pensel. Har sprayet alt svart og tenker å prøve å henge opp på bakveggen i kveld :-D

Tror jeg brukte rundt 14 timer tilsammen utenom innkjøp av materiale.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først må jeg bare si du har en meget flott kino, det ser meget så trivelig ut hos deg.

Så er det godt å se det er flere som ikke er redd for å jobbe litt for god lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det BEF :-D
    Har sett igjennom din byggetråd på avsforum.com BEF from Norway, HiEnd Theater 44.000watts
    Helt utrolig! Kjempeimponerende og spennende å se og lese :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •