Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 129
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Var først tenkt å montera platene i taket med krokar, med eller utan ramma. Vurderer no å festa dei på same måte som deg. Det såg ganske ryddig ut.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Var først tenkt å montera platene i taket med krokar, med eller utan ramma. Vurderer no å festa dei på same måte som deg. Det såg ganske ryddig ut.
    Ganske grei måte å henge de opp på ja, dette nok ikke ned med det første.... Det ideelle er vel å ha litt luft mellom platene og taket, men det har ikke jeg takhøyde til så da ble det rett på taket.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bitteliten update i kveld...

På søndag hang jeg opp et par precence-høyttalere for så å egentlig finne ut at det ikke var mulig å ha både det og fire bakhøyttalere... Men lar de henge enn så lenge, kan jo veksle mellom front high og surround back ved å trykke på en knapp på fjernkontrollen til forsterkeren.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar27_-294a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar27_-295a-jpg

I dag fikk jeg endelig pusset og malt blu-rayhyllen samt en list...

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar27_-308a-jpg

Første strøk
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar27_-310a-jpg

Ferdig
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar27_-313a-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mr.Handyman! Flott hylle! Håper du poster noen erfaringer om ditt intrykk av surround effekten med eller uten presence!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Mr.Handyman! Flott hylle! Håper du poster noen erfaringer om ditt intrykk av surround effekten med eller uten presence!
    Jepp, skikkelig handy....

Får ta å teste litt når tiden strekker til, spent om jeg kommer til å høre så mye forskjell.

Fikk satt på plass hyllen i dag, og bare slang inn de filmene jeg hadde liggende.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar28_-003a-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott fremgang på rommet, har blitt meget stilrent. Ønsker å gjøre noe av de samme tingene selv

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av System audio
    Veldig flott fremgang på rommet, har blitt meget stilrent. Ønsker å gjøre noe av de samme tingene selv
    Takk for det. Det er bare å sette i gang selv :-D

Håper å få opp de siste listene og gardinene i morgen.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da nærmer "slutten" seg for alvor, har fått gjort et par ting de siste dagene. Har fått listet rundt pipa oppe og nede, byttet et bord/panel ved vinduet da det som var der før ikke dekket alle endene på panelet i taket, fått lagt presence-kablene i kabelkanaler og fått hengt opp gardiner/forheng. Og ikke minst har jeg fått ryddet litt igjen, jeg må være forumets mest rotete hjemmekinosnekrer....

Gardinene/forhenget er laget av scenemolton, var nede en tur i ettermiddag da solen stod rett inn, var temmelig mørkt der nede. Litt lys slapp gjennom et par glipper helt øverst, men det var absolutt godkjent og vel så det.

Da er det bare den siste finpussen igjen så vil jeg erklære kinoen som ferdig.

Et par kjappe bilder:
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-022a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-023a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-024a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-025a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-036a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-037a-jpg

Status i dag:
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-041a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-042a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-044a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-045a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-047a-jpg

Ser ut som gardinen er skeiv, men det er bare vinkelen som tøyser.
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars06_-048a-jpg

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å gjøre noe med denne skampletten...
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-077a-jpg

Skapet kostet den nette sum av 350 kr på XXL (uten skive...)
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-078a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-079a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-082a-jpg

Tenkte ikke på om skiva mi faktisk passet i skapet, men det gikk såvidt...
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-083a-jpg

Skal ha en plate bak skapet just in case...
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars12_-084a-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott!

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett kompis! Fått brukt rommet litt eller?

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflott!
    Takk for det

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Fett kompis! Fått brukt rommet litt eller?
    Jada, støtt og stadig. Var seks stykk på filmkveld her om dagen (7 inkl meg), fikk forsåvidt skviset de inn selv om noen måtte ta til takke med pinnestoler.

Holdt nesten på å slå til på en Fatboy (saccosekk) på tilbud her om dagen, men den fant jeg ut at hadde vært alt for svær like før jeg bestilte... Har vurdert å få tak i en liten "godstol" jeg kan ha der nede.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått hengt opp dartskapet i dag. Jeg lagde fire unødvendige hull i veggen da jeg fant ut at jeg ikke ville ha platen bak skapet alikevel etter at jeg hadde hengt den opp. Men de kan jeg leve med, får flekke litt over de med litt maling.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-002a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-006a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-036a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-029a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-027a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-025a-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    Har fått hengt opp dartskapet i dag. Jeg lagde fire unødvendige hull i veggen da jeg fant ut at jeg ikke ville ha platen bak skapet alikevel etter at jeg hadde hengt den opp. Men de kan jeg leve med, får flekke litt over de med litt maling.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-mars13_-029a-jpg
    Vurdert å male over bakplata i skapet? Ser litt uferdig ut i mine øyne - men jeg er ingen dartspiller, så kanskje det skal være sånn?

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen S. Andresen
    Vurdert å male over bakplata i skapet? Ser litt uferdig ut i mine øyne - men jeg er ingen dartspiller, så kanskje det skal være sånn?
    Ingen dartspiller jeg heller... Har ikke vært inne på den tanken, skapet blir jo bare stående oppe når man spiller, så da er det jo ikke så farlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett ekstrem forvandling før og etter ryddinga Rommet ditt ser veldig bra ut. Ser ut som løysinga med anlegg/lerret ved pipa og sofa ved motsatt vegg var den beste ops:

No er eg forresten omsider komt i gang med rammer til akustikkplatene sjølv. Har 10cm plater og 5cm rammer, så litt spent på korleis det blir. Ser ut som eg går for same løysing som deg ang. takmontering. Eg har heller ikkje mulighet til luft bak.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett og slett ekstrem forvandling før og etter ryddinga Rommet ditt ser veldig bra ut. Ser ut som løysinga med anlegg/lerret ved pipa og sofa ved motsatt vegg var den beste ops:

No er eg forresten omsider komt i gang med rammer til akustikkplatene sjølv. Har 10cm plater og 5cm rammer, så litt spent på korleis det blir. Ser ut som eg går for same løysing som deg ang. takmontering. Eg har heller ikkje mulighet til luft bak.
    Takk for det. Jeg har en tedens til å rote skikkelig når jeg gjør ting der nede, bare det å henge opp dartskapet resulterte i massevis av ting og tang som lå og slang...

Føler også plassen ble best utnyttet ved å ha det den veien ja, hvis ikke hadde jeg ikke fått plass til noe særlig annet enn kinoting.

Jeg er innom tråden din støtt og stadig, så blir jo spennende å se på hvordan det blir med akustikkplatene dine. Hvordan skal du gjøre det med de fem cm som blir rammeløse?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å ha ramma i bakkant av plata. På den måten vert heile greia smalare ytterst. Når egtrekker stoff rundt blir det då, etter planen, skrå kant rundt plata. Eg håpar det vil dempa inntrykket av plater som stikk 10cm ut littegrann.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen er å ha ramma i bakkant av plata. På den måten vert heile greia smalare ytterst. Når egtrekker stoff rundt blir det då, etter planen, skrå kant rundt plata. Eg håpar det vil dempa inntrykket av plater som stikk 10cm ut littegrann.
    Blir spennende å se på resultatet...

Over til noe annet, tenkte på noe da jeg kjørte hjem fra trening nå nettopp...

Jeg har hengt opp et 9.0 system, men må jo velge mellom enten front high eller surround back. Jeg har en gammel NAD stående (fusker litt, men funker stort sett). Kjører PS3 som bildekilde, den har jo mulighet for å sende lyd ut både via HDMI og optisk.

Det jeg tenkte på da var å ha en optisk kabel til min gamle NAD, koble front high på fronthøyttalerinngangene på den og "slår" av senterhøyttaleren i menyen til NADen. Det bør vel funke ok, eller??
    Ulempen er jo at man må stille lyden manuelt for de, men det er jo ingen sak.

Det må jeg uansett prøve når jeg får tid....

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfint rom du har fått deg komrad Wessey!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •