Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ... - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 129
    Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wessey
    I dag fikk jeg endelig hengt opp projektoren i taket med mitt selvlagde takoppheng til den nette sum av ca 150 kroner. Kanskje ikke høyest WAF-faktor, men patenten funket.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-027a-jpg
    Dette blir et flott rom!
    DIY takfestet ble fint det. Men hva med å snu boltene andre veien slik ad de avrunnede hodene vender nedover og mutterne mer eller mindre skules på oversida? Ville ikke det bli penere?

Newcomer Swiffer sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går skruene til takfestet gjennom takbjelkene eller kun trepanelet?

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette blir et flott rom!
    DIY takfestet ble fint det. Men hva med å snu boltene andre veien slik ad de avrunnede hodene vender nedover og mutterne mer eller mindre skules på oversida? Ville ikke det bli penere?
    Hmmm, et veldig godt spørsmål som jeg egentlig ikke skjønner at jeg ikke tenkte på selv. Men nå henger den helt der den skal, så da får jeg evt prøve å snu de hvis jeg av en eller annen grunn må ta den ned igjen.

Sitat Opprinnelig postet av Swiffer
    Går skruene til takfestet gjennom takbjelkene eller kun trepanelet?
    Bare skrudd i panelet, men er festet med seks lange skruer, og panelet var ganske tjukt, så jeg er 100% sikker på at ingen får den i hodet....

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært en liten tur i kjelleren i dag også, målet var å sette opp kabelkanalene.
    Et par problemer dukket opp, de kabelgatene jeg hadde tenkt til å bruke (og hadde lakket) var for små til kablene. Så neste gang skal jeg sjekke det at kablene faktisk passer i kanalen... Så da måtte jeg lakke et par som var litt større, så de får jeg sette opp i morgen. De jeg faktisk har hengt opp ser kanskje litt korte ut, men de vil bli tildekket.

Det andre problemet (som egentlig ikke var noe problem) var at kabelkanalene langs gulvet godt kunne vært hakket større. Var litt pes å gå igjennom fem kabler der. Men det gikk jo.

Jeg måtte bruke litt tid på feilsøking, for da jeg kjørte "test-tone" var det veldig svar lyd fra den ene bakhøyttaleren. Men etter å ha testet litt forskjellig fjernet jeg bananpluggen fra kabelen og koblet den rett til forsterkeren, og vips var det problemet ute av verden.

OG ja, rommet trenger en skikkelig opprydding.....

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-003a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-004a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-006a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-007a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-014a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar22_-012a-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klassisk den med å ikke sjekke om ting passer først Det er som de fleste av oss det, gidder ikke å lese bruksanvisningen før det brenne skikkelig..

Det du driver med nå er jo egentlig kosearbeid. Jeg gleder meg til jeg selv kommer så langt som dette.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal aldri gå helt etter planen, kompis! Sånn er det, men dette ser ut til at kan bli et svært koselig rom!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen feil må man tåle, og dette var jo en særdeles lite alvorlig en...

Har fortsatt "kosearbeidet" i dag, har hengt opp et par enkle, LED-"spotter" fra Ikea i taket foran lerretet, de løse ledningene skal selvsagt festes ordentlig, men klokken hadde passert "ikke-lov-å-banke"-tiden så det får jeg ta i morgen.

Har festet de siste kabelkanalene, til de to siste høyttalerene og til kablene til projektoren. Måtte legge inn en bryter til spottene jeg skal ha i taket over sofaen i kabelkanalen, men det ble greit nok.

Må nok også på jakt etter et nytt bord, det pensjonerte stuebordet er jo alt for stort. Regner med at jeg finner et billig et på IKEA.

Før og etter
    Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-001a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-008a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-004a-jpg

Har også endelig ryddet litt, det var på tide. De eskene inneholder filmene mine, de skal oppi kommoden etterhvert, jeg må bare være helt sikker på plasseringen av den.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-009a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-011aa-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-016a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar23_-021a-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sweet!

Nuff said :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flott!

Er det noko grunn til at racket ikkje står beint under lerretet? Skal det inn sub på høgresida?

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Veldig flott!

Er det noko grunn til at racket ikkje står beint under lerretet? Skal det inn sub på høgresida?
    Takker

Grunnen kalles slurv...

Er ikke helt ferdig med å jobbe bak benken, så bare dyttet den inn for et par kjappe bilder...
    Blir nok midtstilt når jeg er helt ferdig.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel egentlig det eg tenkte... Eg er mektig imponert over tempoet de har hatt!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Var vel egentlig det eg tenkte... Eg er mektig imponert over tempoet de har hatt!
    Takk for det, har jo ikke gjort noe bygningsmessige forandringer, så da går det jo relativt radig. Håpet er å få kjøpt og begynt bygging av akustikkplater i helgen, har til og med lånt meg en "ordentlig" sag av far....

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer ikke så veldig mye for tiden, har holdt på med noen småting som f.eks belysning. Har hengt opp en lampe i taket og fem spotter helt bakerst.
    Har også kappet til materiale til akustikkplatene, men har ikke fått ånden over meg til å lage de enda.

Har også lekt litt med lyden, kjørte den automatiske romkorreksjonen, men synes egentlig ikke det ble så bra, senteren ble litt borte. Så har stilt litt her og der og jeg begynner å bli ganske fornøyd. Men før jeg har fått opp akustikkplatene legger jeg ikke sjelen min i det...

Er på jakt etter en ny forsterker da min gode, gamle NAD er på vei til å kaste inn håndkleet. Innemellom får jeg ikke lyd i noen av fronthøyttalerene, av og til er det bare lyd i den ene, og helt plutselig fungererer alt som det skal.
    Har sett meg ut en pent brukt Pioneer VSX-920 (http://www.whathifi.com/review/pioneer-vsx-920). Kan få den til 1500 kroner, noen som har en formening om den prisen?

Den skulle i utgangspunktet være til anlegget oppe, men i og med at den støtter 3D-lyd og presence ender den kanskje opp nede i kinoen (hvis jeg kjøper den da). Da dropper jeg bakhøyttalerene oppe, og bruker de som var tiltenkt den oppgaven som presence-høyttalere nede i stedet.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar31_-001a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar31_-031a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar31_-008a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar31_-029a-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ryddig og fint. kompis! Et lite tips vedrørende kalibreringen av anlegget ditt. Les DENNE tråden fra kringlyd. Da får du fort mest mulig ut av anlegget ditt. Tipper også at du gjør lurt i å kalibrere best mulig før du får inn absorbenter. Sikkert mange måter å gjøre det på, men jeg har prøvd med og uten absorbenter her hjemme, og lyden sitter bedre hos oss når rommet kalibreres uten tiltak og div stæsj i rommet. Når platene er på veggen da, så er det bare bedre og fyldigere lyd enn når jeg prøver å kalibrere med. Jeg er absolutt langt ifra noen ekspert på dette her, men lek deg og bli fornøyd! Anbefaler kringlyd tråden!

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av quiltmaster
    Sweet!

Nuff said :-)
    +10

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    +10
    Takk for det.

Fikke endelig begynt på akustikkplatene i dag. Kjøpte materialer til fire stk da jeg ikke var helt sikker på dimensjonene på lektene jeg kjøpte (48x23 var det vel). De var jo egentlig noen mm for lave, men har jo lest i ettertid i diverse tråder at det går helt fint. Noen av de var veldig skeive, så lagde tre stk.
    Lagde de litt for "små" slik at akustikkplatene ligger støtt.

Har også fått malt de et strøk i samme farge som veggen for å slippe at den lyse trefargen skinner igjennom høyttalerstoffet (plukket opp det tipset i en annen tråd her på forumet) Har gitt de ett strøk, kan vel tenkes at det holder.

Er ikke helt sikkert på plasseringen enda, men tror jeg henger tre i taket, en stor på høyreveggen under vinduet, og to mindre (60x60 eller noe) bak sofaen. Tror ikke jeg får plass til noen på venstreveggen, iallefall ikke en stor. Men får ta en runde med speilet etterhvert.

Ellers så er svigermor ferdig med syoppdraget mitt, men det tar noen uker før jeg får de da hun bor i Arendal.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-010a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-011a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-014a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-015a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-016a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-020a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-021a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-022a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-023a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-februar02_-027a-jpg

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Familiens yngste medlem har også tatt i bruk kinoen... Ble litt skummelt og voldsomt med Istid 3, da var det mye bedre med Sauen Shaun gitt...

Beklager det relativt dårlige mobilbildet...

'Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-img_20130131_154911a-jpg

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fler i Nittedal med samme interesse Ser du har samme kjeller som meg men med en litt annen løsning. Mistenker nesten vi ikke bor så langt fra hverandre men kan ta feil.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Fler i Nittedal med samme interesse Ser du har samme kjeller som meg men med en litt annen løsning. Mistenker nesten vi ikke bor så langt fra hverandre men kan ta feil.
    Nygård, Rotnes her...

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •