Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 129
    Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det. Flere og bedre bilder kommer når jeg er helt ferdig... Sofaen skal komme i slutten av måneden, det blir bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette rommet blir kjempebra! Kjenner litt missunnelse på gang hos meg her.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødsbra, kompis! Digger centerstativet!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg veit. Hadde bare tenkt til å ha det midlertidig, men siden det ser så smashing ut så spørs det om det ikke blir stående...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud så kult det er med lerretet rett på veggen, istedenfor et sånt som henger i taket! Vet ikke hva du har gjort av redigering med bildet osv, men det ser jo nesten ut som det bare er et vindu der, istedenfor et lerret.

Gleder meg til den dagen jeg flytter ut og har plass til å få plass prosjektor og lerret selv!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    Herregud så kult det er med lerretet rett på veggen, istedenfor et sånt som henger i taket! Vet ikke hva du har gjort av redigering med bildet osv, men det ser jo nesten ut som det bare er et vindu der, istedenfor et lerret.

Gleder meg til den dagen jeg flytter ut og har plass til å få plass prosjektor og lerret selv!
    På det siste bildet har jeg "jukset" litt, satt sammen to bilder. Enig med type lerret, ser litt mer "kino" ut med rammelerret.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var stereobenk på plass, ble en "Bestå" fra Ikea i brunsvart. Måtte ha en relativt lav benk, så da passet denne ypperlig med sine 32 cm høyde.

Var også innom AVshop og plukket opp noen meter med scenemolton til å lage gardiner av. En tur innom Maxbo ble det også tid til, plukket opp en pakke med Paroc lydplater.

Prøvde såvidt noen minutter Call of duty nede i kinoen, men det kan jeg si med en gang ikke kommer til å bli så ofte, ble jo rent sjøsyk av det. Tiden får vise om det er en vanesak eller ikke.

Det som gjenstår nå er å sy/lage noen gardiner av moltonen, det blir nok satt bort til enten mor eller svigermor. Så må jeg lage rammer til lydplatene og henge opp de.
    Når sofaen kommer i slutten av måneden får jeg hengt opp bakhøyttalerene, plasseringen av disse avhenger litt av hvor sofaen blir stående.

Har forresten heller ikke hengt opp projektoren enda siden jeg mangler stort nok bor til takfestet, men det får jeg tak i til helgen.

Ellers så har NAD'en jeg skal ha oppe i stuen begynt å fuske, den venstre kanalen funker bare av og til. Det er litt irriterende. Tror ikke jeg vil koste på meg en ny forsterker nå, men har tenkt til å følge litt med på bruktmarkedet.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar16_-004a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar16_-005a-jpg

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er noe irriterende å endelig ha fått tak i stort nok bor til takopphenget mitt for så å oppdage at man ikke har en passende bit(s) til skruene som skulle feste det til taket...

Jeje, prøver igjen i morgen.

Sofaen ankom i dag, to uker før tiden. Bilder kommer etterhvert.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tar jo form i rekordfart, kompis! Deilig å se så stort bilde!

Active Kvindølen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja,dette ble jo flott!

Fint teppe også.

Når det gjelder spillingen er det vel stort sett en vanesak,selv om jeg tror ikke alle klarer å venne seg til det. Blir du kvalmen av å se feks Cloverfield på lerret sliter du kansje litt med FPS spill også. Nå mener jeg selv at alt av FPS bør foregå med mus og tastatur ved en pc benk,men det er vel meg som er gammeldags. ops:

Bilspill fungerer i alle fall supert på lerret.
    "Luck is my middle name....Mind you,my first name is Bad." -Rincewind

The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed

Byggetråd

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du somlar ikkje du:-)

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen vits å somle....
    Veldig fornøyd med teppet, vurderte et som var nesten svart, men dette passet bedre til malingen.

Har jo bare gjort "overflate"-ting, så da går det jo relativt kjapt (så sant utstyret er på plass da...)

Litt synd at helgen stort sett er booket med besøk, volleyballkamper og bursdager...

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig hengt opp projektoren i taket med mitt selvlagde takoppheng til den nette sum av ca 150 kroner. Kanskje ikke høyest WAF-faktor, men patenten funket.

En stk 1 meter hobbyplate delt i to, 2"4-stender for å få nok avstand fra taket, fire vognbolter på 20 cm. Diverse skruer og bolter. Kan justere høyden ved hjelp av mutterene på boltene.

Fikk også satt opp sofaen i går og hengt opp bakhøyttalerene (men ikke koblet opp enda da jeg tenkte jeg skulle lakkere kabelgatene svarte først.)

Gardinsying er satt bort til svigermor.

Bildene er tatt med vidvinkel, så vinkler og slikt kan se litt rare ut..

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-004a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-005a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-009a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-010a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-012a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-015a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-017a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-018a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-027a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar19_-023a-jpg

Tror det er behov for en litt rydding etterhvert...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble bra det. Bare du får opp en stikkontakt bak projektoren nå så...;-)

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Ble bra det. Bare du får opp en stikkontakt bak projektoren nå så...;-)
    Den kommer i en kabelkanal som skal enten males i samme farge som rommet, eller lakkes svart. Har en kontakt bak sofaen, og ledningen er lang nok.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke skjedd så veldig mye de siste dagene, men har malt noen kabelkanaler i kveld, samt lekt litt med litt belysning. (Nei, ledningene skal ikke henge slik....8)

Fikk også sendt avgårde scenemoltonen med svigermor så hun kan sy gardiner til meg.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar21_-192a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar21_-193a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar21_-196a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar21_-204a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar21_-208a-jpg

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, måtte le litt når jeg så kablene foran lerretet. Det var godt du presiserte at det ikke skulle henge slik

Det blir bra med sorte kabelkanaler. Et tips, dog kanskje litt sent nå, er å spraye dem med sort matt lakk fra Biltema. Har gjort dette med stort hell tidligere, og det er litt enklere å få jevnt enn maling.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Haha, måtte le litt når jeg så kablene foran lerretet. Det var godt du presiserte at det ikke skulle henge slik

Det blir bra med sorte kabelkanaler. Et tips, dog kanskje litt sent nå, er å spraye dem med sort matt lakk fra Biltema. Har gjort dette med stort hell tidligere, og det er litt enklere å få jevnt enn maling.
    Er forsåvidt lakk fra Biltema, men ikke den matte. Men de skal bare være til høyttalerkablene til surroundhøyttalerene så det er ikke så nøye. Skal jo også sitte inne i "skjøten" mellom panelene, er det falsen det heter?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser jo nå at det er en sprayboks på bildet over. Da blir det nok bra når det tørker gitt at du ikke har sprayet alt for nærme :-)

Fslsen er vel korrekt det om jeg ikke tar feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt stykke arbeid dette!