Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har et noenlunde likt rom som deg mtp at det ikke er helt "tett". Jeg valgte å bare ta å feste en gardinskinne i rommet, og feste to relativt tjukke og lystette gardiner til denne. Da er det hvertfall mørkt i rommet.

Det noen sier med at bass kan bli trøblete er nok sant, men dersom rommet ikke er en dedikert kino så vil det vel neppe ikke bli spilt på øredøvende nivåer heller.

Jeg er ihvertfall noelunde fornøyd med mitt oppsett uten at jeg har så veldig mye annen lyttereferanse. Den dypeste bassen er der, men det rister ikke i sofaen. Dette har jeg tenkt å løse ved å feste noen basshakers under sofaen.

Ellers så var det en fin farge du hadde valgt til rommet.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Her går det fremover ja. Ser ut som du får relativt mørke vegger, og det er jo bra for bildet. Bare taket som gjenstår nå ;-)

Parocplatene fungerer veldig bra de. Har brukt de selv i min forrige kino. Hvis du sjekker denne posten, og noen videre ser du hvordan jeg lagde dem

http://avforum.no/forum/1434708-post1258.html
    Takk for link til bygging av lydplater. Ser ut som en grei jobb det. Tror du det er nødvendig med noe å holde platene på plass med? Er vel kanskje ikke tunge sakene de platene?

Hvis jeg henger 5-6 sånne plater i taket før vel det ta unna den verste lysrefleksjonen håper jeg.

Sitat Opprinnelig postet av sndrem
    jeg har et noenlunde likt rom som deg mtp at det ikke er helt "tett". Jeg valgte å bare ta å feste en gardinskinne i rommet, og feste to relativt tjukke og lystette gardiner til denne. Da er det hvertfall mørkt i rommet.

Det noen sier med at bass kan bli trøblete er nok sant, men dersom rommet ikke er en dedikert kino så vil det vel neppe ikke bli spilt på øredøvende nivåer heller.

Jeg er ihvertfall noelunde fornøyd med mitt oppsett uten at jeg har så veldig mye annen lyttereferanse. Den dypeste bassen er der, men det rister ikke i sofaen. Dette har jeg tenkt å løse ved å feste noen basshakers under sofaen.

Ellers så var det en fin farge du hadde valgt til rommet.
    Jepp, er enig i det du sier. Selv om jeg kan få det helt mørkt i gangen er planen å ha en gardinskinne med noen tykke, mørke gardiner, kanskje av scenemoloton. Blir jo litt mer kinofølelse når rommet blir "tett" enn at det er en svær åpning. Og siden jeg har naboen på hver side blir det nok heller ikke fokus på høyest mulig lyd i kinoen. Fornøyd med fargen selv om jeg trodde den skulle være litt mer brunere, bare få klint opp et strøk til nå så...

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir bra, skal følge med

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tw6000 for 10000 brukt hørtes ikke ut som en fornuftig pris da ville jeg heller kjøpt Benq 1070, har sett den på perfekt lærret i 139 tommer! fantastisk kvalitet til prisen! kanskje jeg ikke er så nøye på bildekvalitet, men kan få anskaffet et bilde av skjermen når jeg får besøkt kompis

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her for hvordan du kan gjøre det med platene som skal opp i taket. Jeg tok ingen sjanser :-)

http://avforum.no/forum/1436758-post1273.html

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her for hvordan du kan gjøre det med platene som skal opp i taket. Jeg tok ingen sjanser :-)

Er det altfor veldig viktig å ha akuratt de platene, eller funker det og presse inn vanlig rockwool? konge gjordt med de dørstopperene!

Newcomer HaakonDrang sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2012
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har kjøpt projektor enda, anbefaler jeg deg å ta en titt på Mitsubishi HC4000! Utrolig bra projektor.
    Den koster 14 000 på Soundgarden. Mitsubishi HC4000 DLP-projektor - Sort

Den fås for kun 8000 på Pixmania nå. Jeg har bestilt en derfra. MITSUBISHI Videoprojektor HC4000 - svart | Pixmania

Test i Lyd&Bilde: Mitsubishi HC4000 | Lyd & Bilde

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    Er det altfor veldig viktig å ha akuratt de platene, eller funker det og presse inn vanlig rockwool? konge gjordt med de dørstopperene!
    Vanlig rockwool og disse akustikkplatene har ikke helt de samme egenskapene, men hvis det står mellom rockwool og ingenting vil de helt klart gjøre en forskjell hos deg vil jeg tro.

En annen ting å tenke på er at disse platene er en del stivere enn normal steinull, og er dermed mye enklere å jobbe med. Denne kan du presse inn i rammeen, mens normal rockwool vil gi for mye etter og falle sammen.

Dørestopperen ble en suksess ja

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    tw6000 for 10000 brukt hørtes ikke ut som en fornuftig pris da ville jeg heller kjøpt Benq 1070, har sett den på perfekt lærret i 139 tommer! fantastisk kvalitet til prisen! kanskje jeg ikke er så nøye på bildekvalitet, men kan få anskaffet et bilde av skjermen når jeg får besøkt kompis
    Tja, jeg tror det var en bra pris jeg, var TW6000W (trådløs HDMI), projektoren hadde ikke blitt pakket ut av esken engang, alt av beskyttelsesplast var fortsatt på. De ligger jo på over 13 000 kroner (sett bort i fra Pixmania) og det fulgte med et brillepar til ca 600 kroner. Og man slipper å bruke en del hundrelapper på lang HDMI-kabel. Kvittering fulgte selvsagt med. "Taper" et år med reklamasjonsrett, men det er alt.

Koster jo ikke mange minuttene å gjøre noe lignende nei.

Sitat Opprinnelig postet av HaakonDrang
    Hvis du ikke har kjøpt projektor enda, anbefaler jeg deg å ta en titt på Mitsubishi HC4000! Utrolig bra projektor.
    Den koster 14 000 på Soundgarden. Mitsubishi HC4000 DLP-projektor - Sort

Den fås for kun 8000 på Pixmania nå. Jeg har bestilt en derfra. MITSUBISHI Videoprojektor HC4000 - svart | Pixmania

Test i Lyd&Bilde: Mitsubishi HC4000 | Lyd & Bilde
    Som jeg skrev i tråden din så stoler jeg kort og godt ikke på Pixmania.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er projektor i hus, det ble en Epson TW6000W, selger kjøpte den for et år siden, men har stått ubrukt og i esken sin siden et hjemmekinoprosjekt gikk i vasken. Har bare fått den i hus, ikke testet den eller noe. Les mer i posten over.

Var også innom Teppeabo for å sjekke litt vegg-til-vegg-tepper, tok med hjem to prøver. Skal ned i kjelleren i morgen for å se hvilken som passer best.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-003a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-004a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-006a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-009a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-010a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-013a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-015a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar08_-019a-jpg

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult sjef! Her går det unna!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Kult sjef! Her går det unna!
    Hehe, det går heldigvis fremover..

Dagens lille innstats, malte 2. strøk på gulv- og taklister samt den korteste veggen.

Håper å male de tre siste veggene til fredag. Vurderer å kjøpe vegg-til-veggteppe på lørdag, tror jeg havner på den lyseste av de to, den er ikke så langt unna fargen på veggen.

Pakket også opp projektoren og testet den fort og gæli på stueveggen. Ser lovende ut.

I morgen kommer også Tollpost med lerretet mitt etter å ha ligget på lager hos de i over en uke. Mailet og etterlyste det i går, men de kunne ikke finne det. Men litt ut over dagen fikk jeg en mail om at det hadde blitt lokalisert.

Får egentlig slått to fluer i en smekk mens jeg holder på, får jo spilt inn de nye høyttalerene også...

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar09_-001a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar09_-005a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar09_-009a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar09_-013a-jpg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir dødsbra, kamerat! Gleder meg til å komme og hilse på!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag klarte jammen Tollpost å komme med lerretet. En dårlig debut med Tollpost, først klarer de å ha lerretet liggende på lager i over en uke uten å kontakte meg for utkjøring (jeg unnlot med vilje å etterlyse det med en gang da det egentlig var en fordel at jeg ikke fikk det da...), men da jeg etterlyste fant de det ikke før litt ut på dagen. I går (eller rettere sagt i forigårs siden klokken har passert midnatt) skulle de komme med det. Fikk en telefon fra sjåføren som var ti minutter unna, han spurte litt om veien og om jeg var hjemme. Jeg var på jobb, men hadde hengt ut en fullmakt hvor det stod at de kunne sette det utenfor døra. Men da jeg kom hjem var det ingen lerret på utsiden, og etter en kjapp sjekk på sporingen stod det at det var ankommet lageret igjen. Noe småpussig synes jeg, og litt teit av sjåføren å ikke ringe tilbake.

Ringte Tollpost for å spørre hva dette var for noe, kunne ikke gi noe ordentlig svar, men bestilte ny utkjøring i dag. Skulle etter planen ha kommet mellom 13 og 17, men like etter 11 fikk jeg telefonen fra sjåføren om at han var i nærheten. Så lerretet stod nesten to timer lenger "ubevoktet" utenfor døren enn det som var beskjeden. Men heldigvis kan jeg tydeligvis stole på naboene....

Men nok klaging. Fikk malt ferdig strøk nummer to i kveld/natt, så nå er malejobben ferdig. Ble bra synes jeg. I morgen tror jeg at jeg skal kjøpe vegg-til-vegg-teppe, regner med at det går greit å kjøre med et fem meter langt teppe på taket av bilen. Noen med erfaringer på det området?

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar11_-003a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar11_-006a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar11_-018a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar11_-019a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar11_-026a-jpg

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har planer om å henge noen akustikkplater i taket, mest for å dempe lysreflekser i og med jeg ikke skal male taket.
    Tenker å henge opp seks plater, to rekker med tre plater i hver-

Spørsmål 1: Regner med at første rekke bør henge ganske nær lerretet for best mulig lysdemping?

Hvis ja på det spørsmålet, vil det ha noe lydmessige fordeler ved å henge nært lerretet? (sikkert vanskelig med noe fasitsvar på dette men) De vil jo bli hengende nesten rett over frontrekka.

Hvis det ikke vil ha noen særlig lydmessige fordeler så lager jeg kanskje bare noen rammer uten dempeplater i på den første rekken.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    riktig plassering må måles opp etter at høytalerene har fått sin plass. første refleksjonen kan du finne ved ar madammen setter seg i sweetspot mens du tar håndspeilet hennes og måler. Når hun kan se høytaleren i speilet har du funnet hvor første refleksjonen for den høytaleren er.

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får teste ut litt forskjellig

I dag har jeg kjøpt og lagt vegg-til-vegg-teppe, veldig fornøyd med fargevalget. Litt knotete å jobbe med et teppe på 5x4-meter, men med hjelp fra kona så gikk det ganske greit.

Begynte såvidt å montere lerretet, men ble ikke helt ferdig. I morgen håper jeg å kunne flytte ned anlegget, henge opp projektor og lerret.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-009a-jpg
    Vennligst overse den særdeles møkkete bilen....

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-016a-jpg
    Ikke min hånd....

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-017a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-021a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-024a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar12_-025a-jpg

Jeg får sikkert litt "kjeft" for hvite stikkontakter, men de blir stort sett skjult av diverse ting og tang så da er det ikke så nøye...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nærmer seg nå, kompis! Gøy å se hvor fort det går hos deg!

Active Wessey sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, de største jobbene er unnagjort. Nå gjenstår det bare litt småting som kan taes etterhvert.

Har gjort litt i dag også, monterte lerretet og hang det opp. Jeg hadde tenkt til å henge opp projektoren, men grunnet at jeg ikke hadde stort nok bor til DIY-festet mitt falt det i vasken. Men koblet den opp og satte den på et bord. Testet noen minutter med den nyeste Batman, og førsteinntrykket av bildet er iallefall veldig bra.

Byttet også plass på anleggene, oppeanlegget ble bært ned, og det jeg hadde nede ble bært opp. Har ikke noe benk til det enda, så enn så lenge står det bare rett på gulvet.

Mye midlertidig altså...

Bildene er tatt med mye vidvinkel, så vinkler og slikt på tas med en klype salt...

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-001a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-004a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-012a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-013a-jpg
    Markere hvor hullene til projektorskruene skulle være.

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-023a-jpg

Wesseys budsjett-kjellerstuekino -15. jan 2013 - Dvd-kommode ut, hyller inn ...-januar13_-038a-jpg

Newcomer ThomasOslo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0