Tommas første ekte hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tommas første ekte hjemmekino!

Har endelig gått til skaffe av ordentlig utstyr for å kunne nyte filmer hjemme, og vil jo gjerne vise fram 8) Bor i dag i en liten leilighet så har aldri tenkt så mye på å gå til skaffe av nye seriøse greier. Det var helt til jeg tilfeldigvis fikk en mail fra Hifiklubben forrige uke om et tilbud på Dalis Zensor serie.

Jeg klinte til og kjøpte så har i dag:
    Dali Zensor Vokal
    Dali Zensor 5
    Dali Zensor 1
    Dali Sub E-12
    Denon AVR-3313
    Samsung UE55D8005

Utrolig fornøyd med kjøpet. Før dette hadde jeg kun et billig Sony 2.1 system med "forsterkeren" innebygget i subn. Er relativt grønn på dette området, men har en lidenskap for fet lyd og bilde så dette forumet virker som den ideelle plassen for å diskutere og få/finne informasjon.

Legger ved noen bilder med kommentarer til slutt

Litt "rotete" bilde som ble tatt i litt hast etter ENDELIG og fått ryddet opp i alle ledninger bak og montert opp enda en 4 x stikk

Ikke helt ferdig enda. Skal bytte ut tv bordet iløpet av uka. Tenkte å lage denne Maxbo Mediabenk. Dropper bakplaten for best mulig kjøling samt heller lage dører med stoffet som er foran høyttalere. Ikke bestemt med om jeg skal ha hvit bord med svarte dører eller svart bord med hvite dører. Men tanken er at det bli sende slikt ut.

Har ikke giddi og tatt bilder av sittedelen da jeg ikke er fornøyd i det hele tatt der. Nå står bakhøyttalerene på gulvet bak sofaen og masse rot rundt subn. Skal få ryddet og satt de bakre på stativ.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott oppsett! vi på forumet liker bilder, så sleng ut fler 8)

Active bircoff sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen til forumet.

Som joakim sier er vi veldig glad i bilder, så det er bare å slenge ut bilder i fleng.

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer,flott oppsett og velkommen til forumet.
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott Dali-anlegg

Har du prøvd å sette frontene litt lengre fra hverandre og litt mere ut fra veggen?

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr. Oppsettet ser både pent og ryddig ut og det er gode komponenter du har anskaffet deg. Velkommen til forumet
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle sammen!

@Supertramp. Har tenkt litt på det. Har de klint inntil for å holde det litt ryddigere, men skal absolutt prøve det. Må vel fra med odyssey'n igjen for å stille det inn. Ikke lett å stille inn med en hund som klikker helt på test lydene fra høytallerene

Kan legge ut ett litt morsomt bilde. Nemlig det gamle anlegget Heftge greier!

Fikk ryddet litt i dag også før jeg bytter tv-benken.

Fjernet den gamle skjøteledningen og monterte en 4 utakks stikkontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått gjort en hel del i helgen. Fant aldri det tv-bordet jeg ville ha. Det jeg synes var fint var enten alt for dyrt eller for lite. Så da snekret jeg like gjerne mitt eget. Utrolig deilig egentlig da jeg fikk det akkurat etter de målene jeg ville ha. Nå har receivern god plass med masse lufting. Har også valgt og sette inn sentern. Den vil da ikke havne helt i senter men det var et kompromiss mellom min samboer. Har brukt samme stoff som sitter foran på høyttalerne så det funker fett å bruke kontrollen igjennom dørene.

Imens jeg skrev dette fikk jeg en tlf fra posten om at stativene til bakhyttalerne var på vei så nå har jeg montert opp dette og er egentlig 100% ferdig med min hjemmekino får nå. Er SUPER fornøyd!

Her er resultatet!

Sweet spot

Bak høyre står egentlig ikke sånn til vanlig om noen lurer. Er bilde lenger ned som viser hvor den havnet til slut

Slik blir den altså stående

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde du hatt centerhøyttaleren på toppen av tv bordet,viss du kan det:wink:
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •