Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er vel andre ting en burde ta med til deg enn en fjernkontroll vil jeg anta, RoKo..

Det er kun en liten gimmick, musikken og lydgleden er det viktigste oppi alt dette.

Et besøk hos deg har stått på planen lenge nå. Absolutt på tide å gjøre noe med det så fort jeg og akto har kommet oss hjem fra fisketuren i Troms, kanskje?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Quad?
    Quad er britisk. Kan ikke huske at jeg skrev England på den lille kandidatlista mi...:twisted: ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er vel andre ting en burde ta med til deg enn en fjernkontroll vil jeg anta, RoKo..

Det er kun en liten gimmick, musikken og lydgleden er det viktigste oppi alt dette.

Et besøk hos deg har stått på planen lenge nå. Absolutt på tide å gjøre noe med det så fort jeg og akto har kommet oss hjem fra fisketuren i Troms, kanskje?
    Jepp - det høres bra ut!
    Ta med det du vil - alt annet (livsnødvendig... hvordan du nå enn definerer akkurat dét...) finnes sikkert her... allerede... ;-)

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naim eller Rega? Eller best av alt Musical Fidelity.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles feil land, Henning... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel et par drypp kan vel komme. Men jeg begynner i store trekk. Kandidatene til nå kommer fra landene Tyskland, Kina, Italia og Danmark.
    Jeg prøver:
    - Kina : JungSong
    - Danmark : Lyngdorf (med RoomPerfect)
    - Tyskland : Burmester (tror at jeg tar helt feil, det er vel alt for dyrt ...)
    - Italia : Unison Reseach (Valve tipper jeg)

Hvis alle kommer med en del forslag så klarer vi vel å få Anfield til å forteller oss hva han driver med. Ellers får vi ringe kona hans når han er borte

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bakgrunnen for salget av noe av elektronikken i kinoen var jo at det skal bygges opp et bra budsjett/mellomklasseanlegg i stua som referanse for testing. Og valget på forsterker falt, kanskje ikke spesielt overraskende, på:

Arcam DiVA A70.

Arcams lydsignatur appelerer sterkt til meg, og setter meg i tillegg i en god og fri posisjon for å velge høyttalere og CD-spiller med sin nøytrale lydsignatur.

"The search continues......."

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ellers får vi ringe kona hans når han er borte
    Hehe, der blir hu svar skyldig tror jeg.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg prøver:
    - Kina : JungSong
    - Danmark : Lyngdorf (med RoomPerfect)
    - Tyskland : Burmester (tror at jeg tar helt feil, det er vel alt for dyrt ...)
    - Italia : Unison Reseach (Valve tipper jeg)
    Jeg kan si at du har rett på en av fire....:-D

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nr. 4?

Skal si det var ting på gang her, har ikke sett innom på ei stund. Spennende å følge med gitt! Men Vistaene står stødig altså?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vistaene står stødig.

Unison Research fra Italia er en av kandidatene ja, så det var nummer fire som var riktig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er to uker av "ferien" unnagjort, med ingenting annet enn regn, regn og atter regn. Trøsten er at jeg har jobbet som en tyrk innendørs og på 9 dager ble badet ferdigstilt. Begynte å rive opp flisene og ta ned veggene fredag 29/6, og søndag 8/7 fuget jeg det siste på flisene. Puuuuhhhhh....

Snekkeren ferdigstiller også uteplassen som jeg har avbildet som arbeidsplass tidligere i tråden, så nå nærmer det seg ro og orden i heimen igjen.

(Bilder kommer senere....)

Dette gir igjen tid og plass til det som virkelig betyr noe, musikken i kjelleren. CD-spilleren Marantz SA-15 fikk ny eier i går kveld, og fra før har devilej tatt hånd om Rogue Stereo 90. Arcam MFJ C31 har også fått ny eier her på forumet. Det betyr at et nytt oppsett er "under arbeid" og nærmer seg sluttfasen. Jeg har testet noen timer hver kveld i byggeperioden, og i kveld kommer en god audiovenn på besøk for å "låne meg sine ører" og har med den siste kandidaten til ny forsterker. Det nærmer seg med andre ord den endelige avgjørelsen på hvilken elektronikk som skal benyttes i CA i tiden fremover. Jeg legger ut en liten rapport om hvilke produkter som var i betraktning og de forskjellige erfaringene etter at valget er tatt.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er to uker av "ferien" unnagjort, med ingenting annet enn regn, regn og atter regn. Trøsten er at jeg har jobbet som en tyrk innendørs og på 9 dager ble badet ferdigstilt. Begynte å rive opp flisene og ta ned veggene fredag 29/6, og søndag 8/7 fuget jeg det siste på flisene. Puuuuhhhhh....

Snekkeren ferdigstiller også uteplassen som jeg har avbildet som arbeidsplass tidligere i tråden, så nå nærmer det seg ro og orden i heimen igjen.

(Bilder kommer senere....)

Dette gir igjen tid og plass til det som virkelig betyr noe, musikken i kjelleren. CD-spilleren Marantz SA-15 fikk ny eier i går kveld, og fra før har devilej tatt hånd om Rogue Stereo 90. Arcam MFJ C31 har også fått ny eier her på forumet. Det betyr at et nytt oppsett er "under arbeid" og nærmer seg sluttfasen. Jeg har testet noen timer hver kveld i byggeperioden, og i kveld kommer en god audiovenn på besøk for å "låne meg sine ører" og har med den siste kandidaten til ny forsterker. Det nærmer seg med andre ord den endelige avgjørelsen på hvilken elektronikk som skal benyttes i CA i tiden fremover. Jeg legger ut en liten rapport om hvilke produkter som var i betraktning og de forskjellige erfaringene etter at valget er tatt.

Aaah, mer spennende lesning i sikte

Hva bruker du som kilde til testingen nå som SA-15 er ute av huset?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ett (av mange vanskelige) valg er tatt…

En såkalt ”nedgradering” er en vanskelig ting. En ting er å finne produkter i en litt lavere prisklasse, men det er vanskelig å justere seg selv ned når det gjelder det musikalske preferansenivået. Men etter en del ukers leting og testing har jeg kommet opp med noen alternativer som gir meg en utrolig musikkglede og som også tilfører anlegget mitt et par ting jeg ikke hadde før.

Jeg har bevisst lett etter en integrert forsterker denne gangen. Løsningen med separat forforsterker og effekttrinn er jo mer fleksibel, men også som oftest mer kostbar. I tillegg har jeg jo solgt CD-spilleren min (Marantz SA-15), så den må jo også erstattes.

Og akkurat når det gjaldt CD-spiller, viste det seg at det skulle bli det letteste valget (selv om det også ble et litt mer kostbart valg enn først planlagt ;-) )

Copland CDA-823

På alle de forsterkerne jeg har testet denne spilleren på, disket den opp med de samme lydmessige kvalitetene. En utrolig dynamikk, skikkelig rytme og driv, et godt bassfundament og ikke minst: den er utrolig oppløst og har en luftig lydsignatur. Her er masse luft rundt stemmer og instrumenter. De som kjenner meg og mine musikalske preferanser vet at dette treffer meg midt i hjertet og jeg falt pladask allerede ved første gjennomlytting.

Nettopp dette med dynamikken er et viktig poeng. Jeg har aldri opplevd skarptrommeanslag, saksofon og trompet og ikke minst akustisk gitar med stålstrenger mer ekte og levende enn med denne spilleren (i mitt oppsett). Når Antonio Forcione drar til på det beste er det som om tonene skyter ut i rommet og musikken gjengies på en utrolig ekte og troverdig måte. Så denne spilleren måtte jeg bare ha. Så får det heller gå at den kostet litt mer enn planlagt.

På forsterkersiden er jeg fremdeles litt usikker, men har klart å kutte ned alternativene til to. Hver med sine styrker og ”svakheter” så her spiller ens personlige preferanser inn. Begge forsterkerne gir med CDA-823 en lyd som jeg mener kan sammenlignes med Marantz/Rogue/Arcam-kombinasjonen jeg hadde inntil nylig. I hvert fall kan jeg meget godt leve med lyden fra begge. Men et valg må jo snart taes……

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland er jo utvilsomt et spennende merke. Hvordan sammenligner du spilleren med SA-15, so mer min referanse..... ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland CDA-823 går littegrann dypere, men de største forskjellene oppleves nok i øvre mellomtone og diskant. Mer luft og et høyere detaljnivå. I et feil matchet (og for lystklingende ) oppsett kan jeg nok tenke meg at Coplanden fortere kan bli "for mye av det gode", der er Marantz SA-15 et "safere" valg. Uten at jeg sier at CDA-823 er for pågående av den grunn.... ;-)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland CDA-823 går littegrann dypere, men de største forskjellene oppleves nok i øvre mellomtone og diskant. Mer luft og et høyere detaljnivå. I et feil matchet (og for lystklingende ) oppsett kan jeg nok tenke meg at Coplanden fortere kan bli "for mye av det gode", der er Marantz SA-15 et "safere" valg. Uten at jeg sier at CDA-823 er for pågående av den grunn....
    Gleder meg til høsten, og nytt Arendal besøk

Fått knotet med RC-5400 enda?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, har jo siklet litt på denne selv som du vet, men den koster jo nok for å si det sånn.. Ble forsterkertestingen suksess? Venter et fyldig referat

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Gleder meg til høsten, og nytt Arendal besøk
    Som alltid, hjertelig velkomne...

Fått knotet med RC-5400 enda?
    Ikke noe særlig tid til det enda, men den virker ihvertfall mer enn avansert nok til mitt bruk....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Ble forsterkertestingen suksess?
    Mye ble klart under gårsdagens og nattens forsterkertest. Vi fant vel ikke veien til senga før i 0200-tiden, litt klokere enn før vi begynte....:-D

Side 99 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •