Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 98 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,941 til 1,960 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har første audition blitt avholdt i Cinema Anfield, og kandidaten var:

Hegel H200.

Det er logisk å vurdere en integrert stereoforsterker når en skal "spare" litt penger, og denne har jeg lenge ønsket å forsøke i eget oppsett.

Hegel H200 har masse krefter, har prosessorinngang og et klassisk og tidløst utseende. Dette er stilrent.

For å ta det positive først: Den har en helt enorm kontroll i bassområdet, og rock på høyt volum spiser den glatt til frokost. Den er detaljert i toppen, men dersom du matcher denne feil kan det gå skikkelig galt. Med Marantz SA-15 og mine Vista synes jeg at den ble hakket for pågående i diskantområdet. Tanker jeg tilbake mener jeg at den allikevel ikke er så analytisk låtende som lillebror H1 kunne være. Men når en har vært vant til magien tryllet frem av Rogue og Arcam, så ble dette en svært så tosidet opplevelse. Den oser muskler og kontroll, og formelig blomstrer når du vrir opp volumet og liker å spille musikk av det litt røffere slaget på et voksent lyttevolum.

Men til min musikksmak, lyttevolumer og på mine høyttalere opplevde jeg ikke den store magien. Jeg ble aldri bare sittende å nyte musikken, jeg ble lyttende etter egenskapene. Den totale holografien kunne vært bedre, og i mellomtonen savnet jeg litt av den luften og varmen jeg ønsker i min musikkgjengivelse. Jeg savnet rett og slett litt sjel.

H200 var et hyggelig bekjentskap men går dessverre ikke videre til neste runde. Men har du litt effektkrevende høyttalere og liker din rock på høyt volum har du en kremkandidat her.

Jakten fortsetter derimot......

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med SA-15 og Vista bør du kanskje prøve å finne en forsterker som er litt "rundere i kantene" ? Hva med noe amerikansk?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Med SA-15 og Vista bør du kanskje prøve å finne en forsterker som er litt "rundere i kantene" ? Hva med noe amerikansk?
    Å du, jeg er på saken. Selv om andre land enn USA er mer interessante i øyeblikket..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å du, jeg er på saken. Selv om andre land enn USA er mer interessante i øyeblikket..
    Har vi reist vestover, over fjorden?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad ditt nye motto: blir ikke et slikt mål veldig dyrt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan tenker du? Kjøp og salg? I så fall er det klart et argument. Men alle hobbyer koster jo penger...

Om det er et nytt motto kan vel diskuteres, jeg har vel til nå levd etter dette og forsøkt nye veier innimellom så lenge jeg kan huske... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Har vi reist vestover, over fjorden?
    Akkurat nå så er vi på denne siden av Atlanteren ihvertfall. Under vurdering akkurat nå er lander som England, Danmark, Italia og Tyskland i hvertfall representert....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Hegel H200.
    Den er detaljert i toppen, men dersom du matcher denne feil kan det gå skikkelig galt. Med Marantz SA-15 og mine Vista synes jeg at den ble hakket for pågående i diskantområdet.
    Dette er det samme jeg opplevde når jeg testet denne. Hadde hørt så mye positivt om Hegel at jeg ble litt skuffet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke mye annet enn Vista'ene som får stå urørt i "sjokobunkern", noe jeg setter stor pris på. Blir mye godt lesestoff i tråden din av sånt.

Når det gjelder Hegel sitter jeg igjen med et ganske likt inntrykk. Riktignok har jeg kun hørt den i butikk under langt fra optimale forhold.

Har du en liten "teaser" på neste kandidat?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Er ikke mye annet enn Vista'ene som får stå urørt i "sjokobunkern", noe jeg setter stor pris på. Blir mye godt lesestoff i tråden din av sånt.
    Hehe, bra det er godt for noe.:-D

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Har du en liten "teaser" på neste kandidat?
    Vel et par drypp kan vel komme. Men jeg begynner i store trekk. Kandidatene til nå kommer fra landene Tyskland, Kina, Italia og Danmark.

Ellers så har jeg sett meg lei av mange dårlige og uoversiktlige fjernkontroller, så jeg har i dag bestilt meg en slik:

En Marantz RC-5400. Elsker utseendet på denne. Liker også godt at det er noen faste knapper i tillegg til LCD-skjermen til de funksjonene en benytter mest. Vurderte et par andre alternativer også, deriblant Logitech sine toppmodeller. Men jålebukken i meg "vant", jeg synes de ser litt billige ut.

Spennende, spennende....

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD Master serien?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har første audition blitt avholdt i Cinema Anfield, og kandidaten var:

Hegel H200.

Det er logisk å vurdere en integrert stereoforsterker når en skal "spare" litt penger, og denne har jeg lenge ønsket å forsøke i eget oppsett.

Hegel H200 har masse krefter, har prosessorinngang og et klassisk og tidløst utseende. Dette er stilrent.

For å ta det positive først: Den har en helt enorm kontroll i bassområdet, og rock på høyt volum spiser den glatt til frokost. Den er detaljert i toppen, men dersom du matcher denne feil kan det gå skikkelig galt. Med Marantz SA-15 og mine Vista synes jeg at den ble hakket for pågående i diskantområdet. Tanker jeg tilbake mener jeg at den allikevel ikke er så analytisk låtende som lillebror H1 kunne være. Men når en har vært vant til magien tryllet frem av Rogue og Arcam, så ble dette en svært så tosidet opplevelse. Den oser muskler og kontroll, og formelig blomstrer når du vrir opp volumet og liker å spille musikk av det litt røffere slaget på et voksent lyttevolum.

Men til min musikksmak, lyttevolumer og på mine høyttalere opplevde jeg ikke den store magien. Jeg ble aldri bare sittende å nyte musikken, jeg ble lyttende etter egenskapene. Den totale holografien kunne vært bedre, og i mellomtonen savnet jeg litt av den luften og varmen jeg ønsker i min musikkgjengivelse. Jeg savnet rett og slett litt sjel.

H200 var et hyggelig bekjentskap men går dessverre ikke videre til neste runde. Men har du litt effektkrevende høyttalere og liker din rock på høyt volum har du en kremkandidat her.

Jakten fortsetter derimot......
    Interessant å høre dine erfaringer Rune. Beskrivelsen er nesten identisk med min oppfatning av H200 hos meg selv. Bassen i H200 har høy "hakeslepp-faktor" og på rock spiller den ring rundt alt jeg har hatt hjemme. Mellomtonen er som du sier et lite ankepunkt, da den kan låte litt "kjølig". Lurer på hvordan Arcam pre med Hegel effekttrinn spiller...?

La du forresten merke til at fjernkontrollen på SA-15 kan justere volumet på H200?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg sett meg lei av mange dårlige og uoversiktlige fjernkontroller, så jeg har i dag bestilt meg en slik:

En Marantz RC-5400. Elsker utseendet på denne. Liker også godt at det er noen faste knapper i tillegg til LCD-skjermen til de funksjonene en benytter mest. Vurderte et par andre alternativer også, deriblant Logitech sine toppmodeller. Men jålebukken i meg "vant", jeg synes de ser litt billige ut.

Spennende, spennende....
    Pøh - det var nok kun fordi du fikk den vesentlig rabattert.

Kan ikke påstå at denne ser mindre billig/bedre ut enn Logitech sine... ;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Den ser i allefall vesentlig bedre ut enn min 895... Logitech 1000 har jeg ikke sett annet enn på bilder. Dog, gadget-smurfen i hodet mitt mener den skulle hatt fargeskjerm, men da er sikkert prisen litt annen.

Er det samme måte å programmere denne som på Philips Pronto serien?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropo Logitech er det merkelig at de ikke kan lage universalkontroller i samme stil som Wirless Dj. Den er bare helt rå i design og kvalitetsfølelse.

I forhold til Marantz ser den bra ut synes jeg. Men lurer litt på om den blir sånn som min TC (H/K & Mikrosoft) litt for stor og uhåndterlig til å bare bruke en hånd. Det går men er ikke helt behagelig.

Nevo er vel den beste men koster jo deretter også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    NAD Master serien?
    Nope...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    La du forresten merke til at fjernkontrollen på SA-15 kan justere volumet på H200?
    Samme som på Arcam'en...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Prisen var faktisk ikke avgjørende, vurderte Pronto også. Men alt i alt tror jeg nok at jeg blir fornøyd med denne.

Heldigvis er smaken forskjellig.... ;-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen var faktisk ikke avgjørende, vurderte Pronto også. Men alt i alt tror jeg nok at jeg blir fornøyd med denne.

Heldigvis er smaken forskjellig.... ;-)
    Heldig - for hvem?
    Joda, den er sikkert fennomenaaaal. Du får ta den med når det måtte passe å ta en tur... du vet... hva jeg mener.... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garantert en fin fjernkontroll, Rune. Jeg fikk min RU990 her om dagen, men har ikke rukket å teste den noe enda. Førsteinntrykket er likevel litt "plastic fantastic". Skjermen virket bra, men kunne nok vært enda bedre. Dog, virker den som forventet, veier det mer enn opp for de negative tingene :-D

Quad?

Side 98 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 94 95 96 97 98 99 100 101 102 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •