Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2459
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For all del, det blir ingen rasering av oppsettet. Men det blir noen justeringer. Foreløpig er det snakk om Rogue Stereo 90 (solgt), Arcam FMJ C31 (til salgs) og muligens CD-spilleren.

Ellers er jeg enig med e-h, prislappen er kun et tillatelsesbeløp for å ta produktet med hjem, og gir ingen lydmessige garantier.

Suben skal etterhvert erstattes av en tube, bare Lsound får de inn til landet. Da kan den få sin fortjente hjørneplassering og det vil bidra til en økt effekt til film.

Etterhvert kommer nok oppgraderingene rekende på ei fjøl, skal du se.... ;-)

Bakhøyttalerne kommer nok også for salg, da jeg vurderer et par Klipsch i stedet.

Den som følger med får se. Høsten skal nok bli god skal du se, og da i to rom...:-D
    Greit å vite at jeg har ett (eller 2 ) spennende prosjekter å lese om når høsten kommer krypende. Jeg er overbevist om at du kommer til å få et meget velspillende oppsett i stua også. Du har jo blitt en meget dreven mann innen både lyd og bilde, så du har alle forutsetninger for å skape flotte opplevelser både på film og musikk. Jeg håper jeg får anledning til en nærmere innspeksjon når tiden er moden. Lykke til Rune

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner en bølge av sympati skylle gjennom kroppen ved tanke på at Rogue forlater deg. Det skal nok godt gjøres å gjenskape lyden fra så kraftige rørkontruksjoner på et lavere budsjett, men jeg regner ikke med at det er målet heller.
    "Veien er målet", sier du, men man skal også huske at det er mange veier som fører fram til ulike mål. Noen ganger er det vanskelig å vite hvilke veier som fører til et godt mål, men studerer man kartene, slik du garantert gjør, så skal det godt gjøres å gå helt feil. Lykke til!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du brukt subene dine i stereo gjennom C31?
    Sorry, mac! I mitt oppsett var sub i stereo ikke et alternativ.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Du skuffer aldri Anfield, Gleder meg til å se fortsettelsen på lyd eventyret ditt!

Regner med du holder oss løpende oppdatert med bilder og det mer ?
    Du har vært delaktig i rør fanatismen din til at jeg sitter sterkt å vurderer å prøve en liten rør-amp i oppsettet mitt. Sånn bare for å ha gjort det
    Takker for det. Kan anbefale alle å forsøke rør i en eller annen sammenheng, om enn "bare" rør i forforsterkerdelen. Er utrolige lydmessige forskjeller med å bytte ut to glassrør i en ellers identisk forsterkerkonstruksjon. Har en forsterker her nå på test som endret seg enormt (og da snakker jeg ENORMT) ved å bytte fra originalrørene til NOS-rør fra Sylvania. *kose kose kose...*

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Greit å vite at jeg har ett (eller 2 :wink: ) spennende prosjekter å lese om når høsten kommer krypende.
    Det blir litt "jobb" med å finne ut hvilke komponenter som skal bekle de forskjellige oppsettene. Men en lever og ånder jo for denne hobbyen, så det skal bli spennende også. Nå skal det sies at jeg ikke starter helt på bar bakke og har et par meget gode alternativer linet opp allerede. Jeg skal passe på å komme med noen innspill og bilder etterhvert som ting er innom "på prøve"...:-D

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg kjenner en bølge av sympati skylle gjennom kroppen ved tanke på at Rogue forlater deg. Det skal nok godt gjøres å gjenskape lyden fra så kraftige rørkontruksjoner på et lavere budsjett, men jeg regner ikke med at det er målet heller.
    "Veien er målet", sier du, men man skal også huske at det er mange veier som fører fram til ulike mål. Noen ganger er det vanskelig å vite hvilke veier som fører til et godt mål, men studerer man kartene, slik du garantert gjør, så skal det godt gjøres å gå helt feil. Lykke til! :smile:
    Nok en gang, velfunderte og smådype tanker fra deg, roffe. Klart at forskjellige veier leder til forskjellige destinasjoner, men her er hoveddestinasjonen klar. Mine egne preferanser og smak er altavgjørende i mitt kjelleroppsett. Her står nytelse, harmoni, musikalitet, begeistring, lidenskap og livsglede frem som gode ord for å beskrive de aktuelle produktenes "must have-egenskaper. I og med at jeg fremdeles sitter (og sitter meget godt) med Martin Logan Vista, så må jo det hele matche.

Når det gjelder stueoppsettet er det klart at egne lydmessige preferanser også gjør seg gjeldende der. Men det som er viktigst der er å ha en stabil referanse når det kommer til testing av utstyr i nogenlunde samme priskategori. Og originaliteten i komponentvalgene blir mye mindre der enn det jeg kan tillate meg i "mitt eget" oppsett, hvis du/dere skjønner hvor jeg vil....

At kona får et helt nytt anlegg å spille på i stua (det betyr jo at Audio Pro Stereo One åker ut) og gleder seg masse til det er også med på å øke den audiofile livsgleden her i huset...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål. Du kjører jo stere og surround hver for seg, sitter og leker med samme tanke selv da med en rørpre. Men uten prosessor inngang, noe jeg antar du bruker på din arcam vs sony?

Tips på måte å gjøre det for en uten prosessor inngang?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, mac! I mitt oppsett var sub i stereo ikke et alternativ.
    Ok. Jeg regnet med det, men jeg ble litt usikker siden det står i profilen din "Martin Logan Vista trenger av og til litt drahjelp helt i bunn, da kommer SVS PB12 Plus/2 godt med...."
    Har selv aldri fått dette til i et rent stereo-oppsett, så jeg ble litt nyskjerrig
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Jeg regnet med det, men jeg ble litt usikker siden det står i profilen din "Martin Logan Vista trenger av og til litt drahjelp helt i bunn, da kommer SVS PB12 Plus/2 godt med...."
    Har selv aldri fått dette til i et rent stereo-oppsett, så jeg ble litt nyskjerrig
    Klipp og lim fra østlendingenes besøk i sjokkobunkeren.
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg personlig ville ikke involvert Mr. plus/2 med mindre VolksWagen også sto på.

Enig! Og blir også praktisert....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Et lite spørsmål. Du kjører jo stere og surround hver for seg, sitter og leker med samme tanke selv da med en rørpre. Men uten prosessor inngang, noe jeg antar du bruker på din arcam vs sony?

Tips på måte å gjøre det for en uten prosessor inngang?
    Fullt mulig å løse dette uten prosessorinngang også. Da med den manuelle metoden. Da må du vri volumet til et gitt nivå (og da likt hver gang dersom du bruker receiver med autoopssett/romkorreksjon for at dette skal bli likt fra gang til gang). Cluet her bli å huske å skru ned igjen etter hver gang du har brukt forforsterkeren til akkurat dette. Hvis ikke kan det bli en litt ubehagelig opplevelse når du, uten å tenke deg om, setter på en plate og bytter inngang.

Har en integrert forsterker på test i øyeblikket som ikke har prosessorinngang. Men den nullstiller volumet hver gang den blir avslått. Siden jeg da alltid slår av anlegget mitt om natten vil det hjelpe litt på vei uten prosessorinngangen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med at den av og til trenger litt drahjelp i bunnen, menes det som gwandarion sier, til filmbruk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da ble også C31 solgt, og blir sendt avgårde til ny eier på mandag. Da er grunnlaget lagt, og jakten kan intensiveres.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullt mulig å løse dette uten prosessorinngang også. Da med den manuelle metoden. Da må du vri volumet til et gitt nivå (og da likt hver gang dersom du bruker receiver med autoopssett/romkorreksjon for at dette skal bli likt fra gang til gang). Cluet her bli å huske å skru ned igjen etter hver gang du har brukt forforsterkeren til akkurat dette. Hvis ikke kan det bli en litt ubehagelig opplevelse når du, uten å tenke deg om, setter på en plate og bytter inngang.

Har en integrert forsterker på test i øyeblikket som ikke har prosessorinngang. Men den nullstiller volumet hver gang den blir avslått. Siden jeg da alltid slår av anlegget mitt om natten vil det hjelpe litt på vei uten prosessorinngangen.
    Da er jeg bitte litt klokere, men bare litt
    Kobler du rørpre -> Surround->Effekt, eller surround ->rørpre ->effekt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det siste....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg endel klokere gitt bare å finne en egnet kandidat iløpet av høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og da ble også C31 solgt, og blir sendt avgårde til ny eier på mandag. Da er grunnlaget lagt, og jakten kan intensiveres.....
    Jeg ser at det er ikke bra å reise på ferie. Da skjer det alltid mye som man går glipp av :cry:

Lykke til med jakten din og husk å holde oss oppdaterte (med bilder) ...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktjungelen er stor den, så det tar tid å lete.... :-D

Ellers, så har jeg hatt en ukes "ferie", og har en uke til kommende opp. Og da skal følgende "småprosjekter" være ferdigstillte. Sommeren er kanskje en stille tid i lyd- og bildesammenheng, men desto travlere på hus- og hagefronten.

Puuuuh, det tar på å være huseier...

Et bad skal pusses opp og ny terrasse med takoverbygg skal opp.

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å være godseier, og som du sier er det alltid større små prosjekter pågang Hva er det du holder på med her da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Badet står for tur til å få en aldri så liten ansikstløfting. Har hakket opp de gamle flisene og revet vegger, har rammet inn et lite podie som boblekar og dusjkabinett skal stå på, og gulvet skal deretter avrettes med flytemasse. Så skal det lektes ut på nytt og våtromsbestandig beverpanel skal snekres opp. Deretter skal mørke skiferfliser legges og fuges. Så skal alt inventar monteres. Badet skal være innflyttingsklart til helgen...:shock:

Ellers så har jeg revet den gamle verandaen, og har lagt ny takpapp i og med at den gamle lakk. Bjelkelaget er lagt på nytt og til mandag begynner snekker med å legge nye terrassebort for så å snekre opp et takoverbygg som er ment å forlenge utesesongen utover høsten.

Alt i alt, nok å gjøre...

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skal alt inventar monteres. Badet skal være innflyttingsklart til helgen...:shock:

Alt i alt, nok å gjøre...
    Stemmer om du har med noen håndverkere å gjøre så regner jeg med at disse liker dette

Men "W" er vel glad for at det ikke er bare hjemmekinoen som er prioritert
    Når det er sagt så er den sinnsyk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er absolutt en god investering å ta badet nå, ja. Har litt å gå på fremover da.... ;-)

Moderator e-h sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du ikke skal lage deg to-kanals på bad og terasse med Multiroms-løsning nå da

PS! Det blir nok fortreffelig med ekstra fasiliteter!

Side 97 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •