Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hun synes at de ser aldeles utmerket ut, kjære Counterpointer... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo alt såre vel Jeg forundres fremdeles (vi har vært sammen i 23 år) over min kjære sine syn på dette og hint. Spesielt når det gjelder design...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at dette rommet er "kun mitt" så har hun sjelden sterke meninger om hva jeg finner på her nede. Det største utbruddet kom vel når jeg tok inn ML Vista, de synes hun ikke var mye å skryte av. Nå derimot synes hun at de er litt kule og annerledes....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I og med at dette rommet er "kun mitt" så har hun sjelden sterke meninger om hva jeg finner på her nede.
    Det har jeg hørt mye hjemme hos oss ! Ja kjære, der kan du gjøre hva du vil. Også plutselig finner madamen at det hadde vært fint å gjøre det og det og at jeg kunne bruker litt mindre plass slik at hun får mer plass til gjesterom, sine veldig mange klær, sko, etc.

Jeg mener seriøs at du er en veldig heldig man hvis du er med en kvine som ikke prøver å overtar hele huset ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest igjen de sidene hvor du forklarer hvordan du har kommet til å beholde Rogue Stereo 90 og ikke de andre du hadde testet. Jeg har startet å se på hybrid forsterker og rørforsterker men det finnes så utrolig mange at det blir umulig å teste alle sammen.

For eksempel ser jeg at du har ikke prøvd hybrid forsterkerne fra Vincent (eller andre) mens du prøvde P9/P1000. Hva var grunnen ?

Du skrev selv at dette er et komplisert startfelt å begynne testing på. Hvordan anbefaler du at jeg velger de komponentene jeg trenger å høre hjemme ? (Pris er selv. en god start)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å gi spesielt gode anbefalinger på dette. Jeg startet med å tråle nettet for mest mulig informasjon angående produkter. Dette tok noen måneder før jeg ressonnerte meg frem til hvilke produkter jeg kunne tenke meg å teste ut hjemme. At det ble startet med AV9 og P1000 (ikke P9 ;-) ) var et enkelt resultat av min forkjærlighet for Arcam. Når det gjaldt rørforsterkere hadde jeg et par tråder gående angående hvilke produkter "rørkjennere" kunne anbefale brukt sammen med resten av mitt utstyr. Fikk (som vanlig) mange forskjellige svar, men noen av alternativene var såpass spennende at jeg bare måtte teste ut (Rogue og MC275).

At jeg ikke her sett nærmere på Vincent, er rett og slett et resultat av at merket ikke appelerer til meg i det hele tatt.

Det var på forhånd ikke bestemt at jeg skulle bytte til en rørforsterker. Men jeg var nysgjerrig på "what the fuzz was about", så jeg fant fort ut at det beste var å skaffe seg egenerfaring.

For min egen del har jeg landet på å finne høyttalerne som gir den lydsignaturen en ønsker seg, for så å parre dette med riktig elektronikk etterpå. Rom eksempelvis ambiance her på forumet har oppdaget, så er det ingen produkter som sitter med fasit, matchingen i hele kjeden er meget viktig. Men at høyttalerne og rommet er viktige komponenter å velge riktig først på, det tror jeg på...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det viser seg at det ligger mye mye mer arbeid bakk valget ditt enn det som viser på denne tråden. Det så nesten ut som et impulskjøp.

Som du sier bør jeg vel skaffe meg egenerfaring men jeg er av den typen som liker sikre valg, noe som finnes lite i denne saken.

Kanskje burde jeg også ta meg en tur til Sørlandet en dag og høre hvordan dine Vista høres, bare for å skaffe meg egenerfaring ... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at rørene er borte nå og Liverpool logoen er tilbake med mer glans enn før ...

Betyr det at du er ikke forelsket i rørene dine lenger ?

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liverpool ska' toppe laget neste sesong! Se opp ManU og Chelsea!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ser at rørene er borte nå og Liverpool logoen er tilbake med mer glans enn før ...

Betyr det at du er ikke forelsket i rørene dine lenger ?
    Er sikkert det at liverpool trenger mer støtte enn det rørene gjør

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Liverpool ska' toppe laget neste sesong! Se opp ManU og Chelsea!
    Pøh

Glory glory osv.....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en kommentar om at rørene var borte fra en enkel avatar, så kom det en "drøss" med innlegg. Dere er rare.... ;-)

Ingen dramatikk i dette, Jerome. Kun litt "back to basic". Uansett hva slags galskap jeg finner på en gang i fremtiden vil det inkludere rør i en eller annen forstand. Det kan jeg garantere deg... :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, en kommentar om at rørene var borte fra en enkel avatar, så kom det en "drøss" med innlegg. Dere er rare.... ;-)
    Ikke rare, bare veldig opptatte av avforums medlemmers ve og vel ;P

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for en meget fin demo av Cinema Anfield. :-D

Veldig hyggelig å komme på besøk hos dere, og ta i mot vilt fremede folk med åpene armer og åpen snakk så ut til å falle dere naturlig.

Martin logan i et privat oppsett har så mye mer å gi, kontra et som er satt opp i messer eller for demo hos forhandlere.
    Ikke skarpe heller ikke mangel fulle på enkelte frq omeråder. At deres ni timer med innstillinger å inntegreringer har gitt utbytte er sikkert. Kan tenke meg til at alle de justerings mulighetene på elektrostat er noe lett å rote seg vekk i. Tow in / tow out, tilt framover, bakover, og avstander til vegger må stemme for opptimalisering, men så ble resultatet bra til slutt!
    Sømløst lydspekter hele veien, og "rolig" å balansert lyd med masse dynamik på all musikken som vi testet med.

Roguen hadde full kontroll, og spilte med en dynamik som det var total mangel av hos meg på mine Usher, vil si jeg ble possitivt overasket når jeg hørte Martin Logan på rør, masse energi, og givende å lytte til. Måtte dra på smilebåndet av og til under lytte seansene, noe som ikke skjer meg for ofte.
    Lyttingen var ikke slitsomt på noen måte, og fem timer gikk fort, og tiden var inne for å sette nesen hjemover.

Takker for et hyggelig samvær, og for en god mottakelse.

Kan anbefales på det varmeste å låne et øre til denne high end kinoen, for de som setter pris på lyd kvalitet.

Mvh A.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow!

Det var litt av en beskrivelse Ambience! Heldige er dere som bor så sentralt at dere kan dra på lytteseanser hos hverandre, det er begrenset med det her oppe i nord. Ingenting er bedre, mer koselig og ikke minst erfaringsmessig bedre enn akkurat hjemme hos besøk.

Og det er vel ingen tvil om at oppsettet til Anfield holder meget høy standard. En dag når anledningen byr seg og jeg søker om audiens så håper jeg å få oppleve Cinema Anfield.

Blir jo beæret med besøk av Anfield og Akto i august å da skal mitt oppsett være såpass bra at jeg tør å innvilge dem audiens:-D

Da skal dem lære meg hvordan man setter opp et skikkelig hjemmekinoanlegg, kalibrering, romkorrigering etc., og jeg skal lære dem hvordan man fanger store ørreter

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det var litt av en beskrivelse Ambience! Heldige er dere som bor så sentralt at dere kan dra på lytteseanser hos hverandre, det er begrenset med det her oppe i nord. Ingenting er bedre, mer koselig og ikke minst erfaringsmessig bedre enn akkurat hjemme hos besøk.

Og det er vel ingen tvil om at oppsettet til Anfield holder meget høy standard. En dag når anledningen byr seg og jeg søker om audiens så håper jeg å få oppleve Cinema Anfield.

Blir jo beæret med besøk av Anfield og Akto i august å da skal mitt oppsett være såpass bra at jeg tør å innvilge dem audiens:-D

Da skal dem lære meg hvordan man setter opp et skikkelig hjemmekinoanlegg, kalibrering, romkorrigering etc., og jeg skal lære dem hvordan man fanger store ørreter

Hehe

Hørtes ut som grei deal!

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow.... Det må jeg si, ambiance....ops:

Takker for gode ord. Som alltid hyggelig å få besøk av andre fra vårt audiofile fellesskap. Det slutter aldri å overraske meg hvor mange åpne hyggelige og tvers igjennom genuint interesserte mennesker en kommer i kontakt med her på AVforum, og det er en sann glede å få besøk av alle og enhver.

Hyggelig at du ble litt overrasket, ambiance. Du har jo et skikkelig HiEnd-oppsett selv som jeg gleder meg stort til å kunne få en demo på en gang. Synd det gikk skeis sist, men neste gang får jeg sette av enda mer tid og så tar vi en større del av Vestfold (både deg og Scic?).

Jeg må også takke for at dere tok turen, og dere er mer enn velkomne igjen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....og jeg skal lære dem hvordan man fanger store ørreter
    Akkurat det gleder jeg meg stort til. Må bare få sett å få bestilt flybilletter nå. Evenes beste alternativ?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det gleder jeg meg stort til. Må bare få sett å få bestilt flybilletter nå. Evenes beste alternativ?
    Bardufoss er nærmest, men spiller ingen rolle, Evenes, Tromsø, Bardufoss, Kirkenes, Vadsø, Trondheim, jeg kjører og henter dere uansett

Dere kan jo sjekke litt, men vanligvis er det billigst med Norwegian til Tromsø.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bardufoss er nærmest, men spiller ingen rolle, Evenes, Tromsø, Bardufoss, Kirkenes, Vadsø, Trondheim, jeg kjører og henter dere uansett

Dere kan jo sjekke litt, men vanligvis er det billigst med Norwegian til Tromsø.
    Billigste reise rute tror jeg er Oslo (OSL) - Tromsø (TOS) via Bodø (BOO). SAS som flyr. Ingen fly bytter bare mellom landig i Bodø. Mulig Norwegian flyr samme leget!?

A.

Side 95 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •