Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er rimelig i tråd med mine erfaringer ja, Kenti. Så jeg håper du fikk noe matnyttig ut av dette, Jerome..?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er rimelig i tråd med mine erfaringer ja, Kenti. Så jeg håper du fikk noe matnyttig ut av dette, Jerome..?
    Takk til begge to. Alltid deilig å få et rask og detaljert svar. Jeg har nå fått en del info som gjør med glad. Kanskje blir det et par Vista i mitt rom om ikke så lenge ?

Jeg er ikke noe bass-freak men jeg liker at den føles når jeg spiller litt høyt. Rock eller blues uten bass som føles inne er ikke det samme, synes jeg.
    Vi prøvde en del forskjellig musikk når jeg var hos MrMyagi og jeg følte ikke at det var for lite bass. Focal 1027Be er vel sterkere i bassen men de spiller ikke så åpen og luftig som Vista.

Tror at jeg skal prøve å låne et par av begge to for å prøve hjemme.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da begynner jeg å nærme meg en aldri så liten konklusjon på mitt lille romtuningsprosjekt. Og det er godt en kan ta seg tid og forsøke flere ting, for i vår forunderlige HIFI-verden er det ofte lang mellom teori og praksis.

Wedge-paneler fra Acoustic Tuning i Trondheim ble bestilt, og 6 stykk paneler kom i posten.

Bakgrunnen for at jeg gikk igang med dette prosjektet var å forsøke å dempe bakveggen i håp om å få en opplevelse av økt rom bakover i lytterommet mitt. Som kjent sitter jeg ganske nærme bakveggen og på film og mye kreativt mixet musikk kunne jeg tenke meg at lyden skulle bre seg enda mer bak meg enn det gjør i øyeblikket. Jeg er ikke misfornøyd, bare for å ha understreket det, men mye vil ha mer og fanden vil som kjent ha flere...

Etter diverse testing skulle det vise seg at teorien om "live end - dead end" med demping av bakveggen ikke gav meg det løftet jeg var ute etter. Litt skuffet etter å ha testet ut i x antall timer nektet jeg for at investeringen var bortkastet, og gav meg i kast med å forsøke å dempe frontveggen i stedet. Risikoen var jo tilstede, da Vista som kjent er dipoler og ofte trenger frontveggen å "spille på lag med". Men skepsisen skulle fort vise seg å være ubegrunnet, og det er ikke uten grunn at lytterommet mitt ser slik ut i dag:

Med å dempe frontveggen gir jeg "slipp på" noen av refleksjonene bak høyttaleren. Rent lydmessig betyr det at det lydmessige rommet og tredimensjonaliteten fikk et løft. Lydbildet er nå skummelt dypt, samtidig som jeg har beholdt den breddefølelsen som jeg hadde fra før. Nå er det utrolig lett å pin-pointe vokalen i front, og hvor i lydbildet de forskjellige musikerne er plassert. På et av mine desiderte favorittspor av Kristin Asbjørnsen, "Tryin to get home" starter sangen med et enkelt rytmearrangement på congas. Når Kristin så kommer inn med sin stemme noen sekunder ut i låta, er det bemerkelsesverdig hvor langt foran trommelyden hun plasserer seg. Utrolig morro å høre hvordan rørforsterkeren spiller på lag med elektrostatene og lager et vanvittig deilig oppløst lydbilde.

Nå skal det også sies at min Stereo 90 benyttes i triodemodus. Erfaringene mine med det er at lydbildet blir mer tredimensjonalt enn i ultralinær modus, mindre forvrengning med det resutat at bl.a. bassen strammes godt opp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stund siden jeg var på "besøk" så det var godt å være tilbake igjen. Kjapt spørsmål: Benyter du separat effekt til senterhøyttaleren din? Hvis nei, har du prøvd?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, og velkommen igjen... :-)

Har ikke separat effekttrinn til Si6C. Den får sin kraft levert av STR-DA5200ES. Har forsøkt effektrinn på denne for en stund siden (Midgard 4.1). At den ikke lenger er i hus bør være et hint sterkt nok.

Hos meg er stereo-opplevelsen kraftig prioritert, filmlyden kommer som en bonus i tillegg. Sysler seff med planer om separat effekt, men foreløpig har pengene forsvunnet andre steder, samt at savnet etter mer effekt ikke har vært sterkt nok....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten oppdatert profilen min med nye bilder og tekst på minHjemmekino, var på høy tid gitt....:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd 5200'n som musikkformidler standalone ? Eller er det bare på film den er konge`?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selvfølgelig forsøkt den som ren sjef i stereo, og det kommer vel som ingen bombe at den ikke hadde sjanse mot det dedikerte oppsettet... ;-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, det forventet jeg ikke at den hadde noen sjangs mot stereo oppsettet.
    Men mer mot de andre kringlyd recieverne du har testet i oppsettet ditt.
    Hvor står den der`?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kommer et godt stykke bak min tidligere Arcam AVR350 på ren stereo, noe annet var heller ikke å forvente. Lydsignaturen ligger i mine ører relativt nøytralt, med et bittelite fokus mot det lyse. Sammenlignet med Denon 3806 og Pioneer AX4 (NB! Tar dette på husken...) ligger den et sted i midten av disse. Alle da uten romkorreksjon aktiv, da dette fungerer best i mitt rom.

Etter at jeg gikk over til et dedikert tokanalsoppsett (sydd sammen med prosessorinngangen på C31) så ønsket jeg en receiver som kunne gjøre en god jobb på film. 5200 gjør en bedre jobb enn AVR350 gjorde på film, så sånn sett har jeg fått i både pose og sekk.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den dere prøv å feil praksisen din har jeg vært borti selv.
    Så lenge at skuffelsen går over til glede, er det vel ikke noe galt i innvesteringene da!?

Hjørne dempingen som jeg hadde i kinoen, var bare å kaste ut da Usherene kom inn. I stedet skal de bygges om, og plasseres bak i kinoen.

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Den kommer et godt stykke bak min tidligere Arcam AVR350 på ren stereo, noe annet var heller ikke å forvente. Lydsignaturen ligger i mine ører relativt nøytralt, med et bittelite fokus mot det lyse. Sammenlignet med Denon 3806 og Pioneer AX4 (NB! Tar dette på husken...) ligger den et sted i midten av disse. Alle da uten romkorreksjon aktiv, da dette fungerer best i mitt rom.

Etter at jeg gikk over til et dedikert tokanalsoppsett (sydd sammen med prosessorinngangen på C31) så ønsket jeg en receiver som kunne gjøre en god jobb på film. 5200 gjør en bedre jobb enn AVR350 gjorde på film, så sånn sett har jeg fått i både pose og sekk.
    Ok, greit å få en slik sammenligning, kjenner til denon ihvertfall så jeg vet ca hvor den ligger. Er ikke så fan av det alt for lyse, men må vel ta meg en tur rundt å få hørt den en plass

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er imponerende at disse relativt "kjedelige" platene ikke trekker ned WAF'en i rommet i det hele tatt. Rommet ser like bra ut og nå får man bare en ekstra følelse av kvalitet og godlyd. Artig å lese hva slike plater kan gjøre. Skulle likt å hatt et slikt rom selv, der jeg kunne montere slike ting men akkurat i stuen blir det litt for drøyt.:-D
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romtuning er moro!

Fint å høre at platene til slutt fikk en positiv innvirkning på akustikken i rommet ditt. Ingenting er bedre enn en oppgradering som ikke koster skjorta.

Bare av nysgjerrighet, hva er det du synes at Sonyen gjør bedre på film enn gamlefar, 350?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre effekttrinnet ditt i morgen, og sammenligne det opp mot Parasound oppsettet mitt som jeg tar med. Blir riktignok ikke på riktige høyttalere lengre, men det gir meg en indikasjon om hva en overgang til rør vil gi meg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ok, greit å få en slik sammenligning, kjenner til denon ihvertfall så jeg vet ca hvor den ligger. Er ikke så fan av det alt for lyse, men må vel ta meg en tur rundt å få hørt den en plass
    Bare for å ha sagt det, flere av receiverne til Denon er heller ikke spesielt tilbakeholden i diskantområdet etter min mening, noen av de rimeligste kan ha en liten tendens til å være litt pågående i diskant og bassområdet, mens mellomtonen av den grunn blir litt mer tilbakeholden. Pioneer sin er vel den receiveren jeg selv har testet som har låtet mest oppløst, av og til litt vel mye i toppen. Her planter Sonyen seg pent i mellom med et meget velbalansert lydbilde. IMHO.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes det er imponerende at disse relativt "kjedelige" platene ikke trekker ned WAF'en i rommet i det hele tatt. Rommet ser like bra ut og nå får man bare en ekstra følelse av kvalitet og godlyd. Artig å lese hva slike plater kan gjøre. Skulle likt å hatt et slikt rom selv, der jeg kunne montere slike ting men akkurat i stuen blir det litt for drøyt.:-D
    Takker for gode ord. Eget rom er gull...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bare av nysgjerrighet, hva er det du synes at Sonyen gjør bedre på film enn gamlefar, 350?
    Den gir meg et litt mer sammenhengende lydbilde til film. Enkeltdetaljer i lydbildet kommer noe bedre frem og senterkanalen gir et litt mer distinkt trykk enn før. Det har nok mest med lydsignatur å gjøre, for Arcamen har garantert mer krefter til å takle ekstrem høytspilling. Der må Sonyen se seg slått. Uten at det er noe problem, for til vanlig filmtitting har jeg masse å gå på, gjelder kun ved ekstreme demosituasjoner.

5200 integrerer også suben på en glitrende måte, som gjør at jeg ikke har behøvd å gjøre noen justeringer etter romkorreksjonen/autooppsettet gjorde sine innstillinger.

Den er totalt sett litt mer brukervennlig med bl.a. flere HDMI-muligheter, ikke minst lyd. GUIen er det vel bare Yamaha som kan konkurrere med.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Gleder meg til å høre effekttrinnet ditt i morgen, og sammenligne det opp mot Parasound oppsettet mitt som jeg tar med. Blir riktignok ikke på riktige høyttalere lengre, men det gir meg en indikasjon om hva en overgang til rør vil gi meg
    Jeg har fremdeles et ønske om å være med dere i morra, men det har dukket opp en situasjon her hjemme som gjør det hele litt usikkert om jeg kan få kommet avgårde. Har sendt dere PM begge to. Dersom det ikke skulle bli mulig for meg å være med, så har vel Bjørn 2 x Rogue i hus allerede, så bortkastet vil det jo ikke bli for deg.

Jeg tar kontakt litt senere...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg synes det er imponerende at disse relativt "kjedelige" platene ikke trekker ned WAF'en i rommet i det hele tatt. Rommet ser like bra ut og nå får man bare en ekstra følelse av kvalitet og godlyd.
    Hva sier kona om disse platene Anfield?

Side 94 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •