Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 123 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Når får vi se bilder av det nye racket?
    Skal se om jeg kanskje kan få knipset og lagt ut noen bilder i kveld....

Har du "degradert" lerrete? Eller var det bare en tanke?
    Er enda ikke gjort. Har en svoger som har et 92" Adeo, så vi skal byttelåne så jeg kan teste ut. Men det skjer ikke før til uka. Tror uansett at jeg fortsetter med grått lerret.

Hører rykter om at en liten stavanger gjeng kunne tenkt seg en sørlandstur igjen i nær fremtid
    g-h var litt gira på jobb i dag da han hadde fått øye på svaret ditt fra e-h
    Om de skal ned så kunne jeg virkelig tenkt meg og slå følge om jeg er velkommen, og det ikke bare er han Glenn som vil ha meg med... Har lenge hatt lyst på en lytt til elektrostat! ;-) Jeg er hvertfall en sikker taper enten det er ps3 eller xbox som blir spillt:roll::-D
    Når det gjelder å bli med på et besøk her, så er du hjertelig velkommen. Heng deg på "Vestlandsfanden" nedover, så skal vi nok få noe moro her....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hmmmm.....det har visst jeg også
    Har du endelig fått kjøpt noe Naim, Vettemann.... ;-)

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er jo flere prima musikkfestivaler her i området til sommeren, så hvorfor ikke slå flere fluer i et smekk?

www.canalstreet.no - www.canalstreet.no
    www.hovefestivalen.no

Planet Snapa-Håvard er en kjernekar, og meget serviceinnstilt. Et meget godt fortrinn i dagens marked.
    Under canalstreet har vi leid en husbåt i danmark, men når hovedfestivalen går av stabelen er jeg hjemme. Hadde vært gøy å få til noe denne helgen
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du endelig fått kjøpt noe Naim, Vettemann.... ;-)
    Jepp

Det ble CD 5i:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *Stående applaus*

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret signatur nå, Christel Alsos.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Under canalstreet har vi leid en husbåt i danmark, men når hovedfestivalen går av stabelen er jeg hjemme. Hadde vært gøy å få til noe denne helgen
    Mener at jeg har satt meg selv opp på ferie i under Hovefestivalen (ikke hovedfestivalen ;-) ) så jeg jeg ser ikke bort i fra at vi kan ta sikte på et aldri så lite Arendalstreff her nede på den tiden. Kjenner jeg Flageborg rett, så åpner nok han sitt loft også i samme slengen.......:-D

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endret signatur nå, Christel Alsos.... ;-)

Sr slik ut.

Men den blir nok byttet snart. Liker godt Demokrit sit ordtak.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen av sporene på cd'n jeg la igjen som falt i smak?

"'Evil men have no songs.' How is it then, that the Russians have songs?"
    Nietzsche

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Var det noen av sporene på cd'n jeg la igjen som falt i smak?
    Jeg har dessverre ikke fått tid til å sette meg ned å lytte skikkelig på den enda, men i løpet av helgen......

Ellers har "jakten på godlyden" avsluttet for denne gang. Gårsdagens seanse hos akto i går kveld bekreftet det meste av mine tanker, og valget er tatt.

Arcam AVR350 er solgt til en meget sympatisk entusiast her på AVforum, men jeg er så godt fornøyd med Arcam sin lydsignatur i samarbeid med Martin Logan/Rogue og jeg oppgraderer i samme leia. Arcam FMJ C31 er derfor ny forforsterker i stereo. De meget gode inntrykkene fra AV9 er i behold her, og med prosessorinngangen kan den lett kombineres med et multikanalsoppsett.

Med salget av AVR350 betyr jo det at jeg må ha ny "sentral" for filmopplevelsen. Valget falt på Sony STR-5200ES. 3 HDMI innganger, meget brukervennlig GUI, romkorreksjon å teste ut, et lekkert design og mulighet for å ta i mot lyd over HDMI (som flere andre) var gode argumenter. Denne er allerede testet i et par tre uker, og jeg er meget fornøyd.

Jeg har også DV139 på prøve. Lydmessig er dette en av de aller beste DVD-spillerne jeg har testet på musikk, og bildekvaliteten og brukervennligheten er kanonbra. Lydmessig kommer den imidlertid ikke opp mot Marantz SA-15 i mitt oppsett. Bildemessig er det en meget god spiller, men det er mye penger å betale for en ren DVD-spiller i så måte. Jeg har derfor fått en Marantz DV7001, og denne skal testes ut i løpet av helgen. Noen grove inntrykk kan jeg komme med, men vil ikke gå i detaljer da en kollega av meg skal teste denne i et kommende Hjemmekino. Spennende, spennende...... ;-)

Har dessverre ikke så mye tid til å skrive noe mer akkurat nå, men vil legge ut litt mer informasjon senere og noen flere betraktninger rundt skiftene senere. Nye bilder har jeg lovet, og de kommer......

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende at du vurderer Marantz DV7001, Anfield. Vurderer selv den sexy, slanke lillesøsteren DV6001, som visstnok testes som del av en gruppetest for bladet også. Det virker jo som Marantz fortsatt har riktig fokus på lyden selv om de lager DVD-spillere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV7001 skal testes både bilde- og lydmessig ja, men den skal fortrinnsvis brukes som ren DVD-spiller i mitt oppsett. Jeg har fått testet ut Denon 2930 og Pioneer 989 siste tiden, så jeg er enig i at det blir spennende.... :-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid noe spennende på gang her =) Morsomt at du fortsatte med Arcam, ulempen er på en annen side at jeg ikke lenger er den eneste med denne preampen på forumet :P

Blir spennende å se dine observasjoner rundt sony'en, må jo anskaffe en form for kringlyd en gang jeg og.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Morsomt at du fortsatte med Arcam, ulempen er på en annen side at jeg ikke lenger er den eneste med denne preampen på forumet :P
    Er det ikke "the more, the merrier" som er ordtaket da? ;-)

Blir spennende å se dine observasjoner rundt sony'en, må jo anskaffe en form for kringlyd en gang jeg og.
    Sonyen er jeg rimelig godt fornøyd med. Den er meget brukervennlig, bortsett fra displayet som er veldig lite og det er et "must" med separat liten skjerm for å betjene den. Fordelen med dette er at når jeg kun bruker den til film, så har jeg ikke hatt det store behovet for å justere noe når den først er satt skikkelig opp.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke "the more, the merrier" som er ordtaket da? ;-)
    De sier jo så, med Akto er vi jo en trio :P

Uansett, veldig happy for at du synes den var bedre enn AVR350. Hadde vært trist hvis den var like god da jeg aldri gadd å lytte til den før jeg handlet...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått dristet meg til å ta noen nye bilder av oppsettet sånn som det fremstår p.t.

Kanskje litt mørke, men i kveld ble ikke tid til Photoshop prioritert.

Racket er nytt, og ganske mye større enn det forrige fra IKEA (Lack). Modellen heter Omega, og er fra Bohus. Fordelen er at det er endel stødigere, og ting kommer mer til rett.

Vinyl er på plass i form av en over 30 år gammel Lenco B52 som er istandsatt og oppgradert med ny Shure-nål fra Jico. Spiller alldeles glimrende mtp investeringen, og en skal vel ikke helt se bort i fra at jeg kommer til å snuse mer på vinyl etterhvert.

Racket er endel høyere enn det forrige, og det kommer littegrann i konflikt med lerretet. Så lenge filmen er i 2.35-format er det ikke noe problem, da forsvinner "sortstripen" bak senteren. Men med 1.78/1.85-filmer kommer den i veien. Så det blir en utskiftning av lerretet til en mindre størrelse, mest sannsynlig 92". Da går det akkurat klar. Jeg vil beholde grå duk, og har bestemt meg for å droppe hvit duk med VW50. Den må henge litt til, så lenge det er lyd som er hovedfokus her i sjokobunkeren..... :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tre ord Anfield! Stilig, gjennomført og lekkert
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nice!!

Dere tar så flotte bilder at det er en fryd å se på:-D

Kamera har dere bare med å ta med begge to i august

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Platespillern og centerkanalen har allurat samme farge på treverket.

Lekre bilder....

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merket du noen forandring i lydbildet med det nye racket. Her hjemme merkes det forskjell på hvilket rack som benyttes i allefall. Da tenker jeg ikke på mikrofoni i elektronikken, men at massen og størrelsen på det som sitter mellom høytalerne er annerledes.

Vil tro at bassen og dybden på stereoperspektivet ble noe forandret.

Side 90 av 123 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •