Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 123 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Endelig har du "ekte" hjemmekino også :grin:
    He he, sier du som mangler senterhøytaler og greier....;-)

Neida, ble bra det. Merket på besøket hos deg at det var endel liv "baki der" som jeg gikk glipp av uten.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Ser veldig bra ut dette Anfield. :grin:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer med nye høyttalere. Ser veldig bra ut dette Anfield. :grin:
    Takker, O'store læremester......;-)

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra Anfield! Synes absolutt det var et fornuftig valg å heller gå for bakhøyttalere, og lekkert ble det også!

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du vurderer å selge Arcam`en. Siden det virker som du legger stor vekt på det musikalske, lurer jeg på hva du har snust på nå? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han sikter helt sikkert mot det aller ypperste nå! Men han får ikke kjøpe min AVR300!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jeg ser du vurderer å selge Arcam`en. Siden det virker som du legger stor vekt på det musikalske, lurer jeg på hva du har snust på nå? :grin:
    For å være ærlig så har jeg ikke bestemt det enda. Er sant som du sier at det musikalske er viktig. Det er vel mulig at det blir noen effektforsterkere til den evt nye pre'en, men vi får se. Arcamen er jeg egentlig veldig fornøyd med, det er mere eventyrlysten etter å prøve noe nytt som tar meg. Og AVR200 er den komponenten jeg har hatt lengst nå..........;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så "Flight of the Phoenix" i går kveld. Og jeg kan fremdeles ikke fatte at det tok så lang tid å få kjøpt bakhøytalere :???: Det er jo en ufattelig mye bedre filmopplevelse med skikkelig omringende "kringlyd" enn uten.......

Hadde egentlig littegranne lav lyd på i begynnelsen (i følge meg da...) da jeg visste hva som var i vente. Fy fa.... for et lydtrykk!! Og bakhøytalerne gav fra seg en mye større andel av lydbilde enn jeg kunne tenkt meg. Nå satt jeg jo midt inni stormen.....

Disse dipole CXene fra Audiovector funker utrolig bra. Selv om jeg sitter forholdsvis nærme bakveggen, så spres lyden veldig bra, og det er ikke mulig å pinpoint eksakt hvilken høytaler som gir fra seg hvilken lyd (en hører selvfølgelig om lyden kommer fra høyre ller venstre..;-) ), men det må vel kalles diffus lyd?

Uansett, utrolig godt fornøyd med lyden i bakhøytalerne, kan sterkt anbefales andre......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at du er fornøyd med CXene. En god investering.

Skulle nysgjerrigheten bli for stor så råder jeg deg til å prøve gulvstående i samme scene. DET gir kringlyd, det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Skulle nysgjerrigheten bli for stor så råder jeg deg til å prøve gulvstående i samme scene. DET gir kringlyd, det.
    I et annet hus, i et annet rom, en eller annen gang i fremtiden skal du ikke se bort fra at akkurat det blir resultatet, nei.....;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal som kjent ikke selge bjørnen før skinnet er skutt, men skal du konvertere til separat prosessor og effekttrinn eller 7.x receiver?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man skal som kjent ikke selge bjørnen før skinnet er skutt, men skal du konvertere til separat prosessor og effekttrinn eller 7.x receiver?
    Har faktisk problemer med å bestemme akkurat det, men foreløpig (dersom Arcamen blir solgt) så tyder det foreløpig på en receiver med litt flere muligheter, muligens med et par effektblokker til......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig! Oppgraderingsvalget er tatt!

Arcam FMJ A32 Integrert stereoforsterker.

Det lå vel i kortene etter de siste innleggene. Først og fremst vil jeg få takke dere alle på forumet for innspillene i denne tråden,

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/23636-oppgradere-til-hva.html

og spesielt Tiger som satte meg på sporet av denne. Alle samtalene på MSN og alle PMer hjalp også en god del....;-)

Dette klargjorde endel rundt alle spørsmålene jeg har stilt meg selv om hva som vil bli den beste oppgraderingen for min hjemmekino på det nåværende tidspunkt. Og det musikalske er såpass viktig at det var hensynet til det som gjorde at allverdens "dibbedutter" som romkorreksjon, tilkoblingsmuligheter, DSPer m.m. ble valgt bort. Jeg var såpass godt fornøyd med kombinasjonen Arcam/Audiovector at det nesten ble for dumt å "ofre" det.....

Arcam FMJ A32 er en utrolig fascinerende maskin. Som integrert stereoforsterker kan den brukes for egen maskin i et rent stereo-oppsett. Men den har også prosessorinngang som gjør at jeg kan sette den som ren effektforsterker og styre alt lydnivå fra fjernkontrollen til receiveren til kinobruk.

En annen delikat funksjon er at den har innebygd phono-forsterker, både MM og MC. Dette ble mer og mer viktig, da min rimelig nyinnkjøpte Rega Planar 2 står klar sammen med alle LP-platene, klar for en tidsreise tilbake til 80- og 90-tallet.....;-)

Ved siden av all fleksibiliteten så er den nesten viktigste grunnen at det er en veldig bra effektdel på denne. Selve effektdelen er identisk med Arcam FMJ P35. P35 har tidligere på dette forumet fått sin andel skryt, bl.a. har den greit dradd "vanskelige" høytalere som Dali Helicon med svært godt resultat. Strømforsyningen er på hele 800 VA, og det lover godt. Selv for mine Audiovector Mi3 som er relativt "lettdradde" med 8 ohm og følsomhet over 91db......

Flere gode grunner for å kjøpe denne er det også, ikke minst prisen, som havnet på godt under halv pris av nytt. At den også utseendemessig vil ta seg godt ut i racket, kommer på toppen som en bonus...;-)

Så nå blir det spennende å se hva mer kraft til frontene betyr for det lydmessige, både til musikk i stereo og til kino-bruk.

Som sagt tidligere; takk for hjelpen i jakten på bedre lyd.....:grin: :grin:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer "from the bottom of my heart". Satt selv i går og vurderte denne meeeget sterkt, og etter å ha vært i kontakt med selger var jeg millimetre fra å kjøpe den selv. Ville hatt den sammen med mine M3 Signature, men en vurdering opp mot at jeg vil prioritere flere kanaler enn 2 medvirket til at jeg valgte å tipse deg istedenfor. Godt å se at den havnet på forumet allikevel.

Takk for at du kjpte den, så slipper jeg å vurdere mer rundt A32. Venter på tilbakemelding fra deg om hvor fornøyd du er når du får koblet den opp hjemme hos deg. Jeg tror du har foretatt et lurt valg

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Tror du fikk akkurat den oppgraderingen du kunne tenke deg. Får enda mer i både kino og stereo modus samtidig som utseende er der.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at den havnet på forumet allikevel.
    Ja, vi får passe på å holde godsakene innen "familien"....;-)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funky! Tror ærlig talt jeg ville kjøpt den hvis ikke en av dere hadde gjort no, som igrunnen ville vært en anelse fjollete med tanke på at jeg ikke ville fått brukt den før til jul. AVR200 er fin den, men mye vil jo ha mer. Du får komme med tilbakemeldinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en flott forsterker Anfield

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Anfield. Fin forsterker det der, passer nok deg bra tenker jeg.

Blir spennende å høre dine tilbakemeldinger på den. Hadde jo selv P35, og det var en meget god effektforsterker.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lenge til du får forsterkeren? Eller har du fått den kanskje?

Side 9 av 123 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •