Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2459
    Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er det med MC275 og høytspilling? De demoene jeg har fått med MC275 og relativt store høyttalere (RF-83, Usher 6381, RF-7) så virker det som om det har skortet på kreftene, lyden har vært direkte ubehagelig ved litt pådrag.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det først og fremst viktig å definere hva "høyt" er. Til de lyttevolum som vi testet i går, så holdt det i massevis.

Dersom mer "aggressiv" musikk og høye lyttevolumer står på tapetet, så opplever jeg at Roguen faktisk "holder lenger" før det blir uholdbart for forvrenger. Har ikke db-målt dette, dette er tatt på øremål. Men transistoralternativet P1000 går enda lenger, og er således et bedre teknologisk valg ved ekstrem høytspilling vil jeg tro.

Til mitt bruk, og de volumer jeg selv opererer på til vanlig, og ikke minst musikktypen jeg oftest sverger til, så er det noe magisk med rørklangen. Jeg må innrømme at jeg er litt overrasket over hvor mye jeg gleder meg over musikken og opplevelsen med en røreffekt.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har egentlig aldri "lyttet" på rørforsterkere. Det man har fått høre mht. snill og myk lyd er etter denne seansen en sannhet med sterke modifikasjoner.

Det var simpelthen et lekkert lydbilde som brettet seg ut. Åpent, masse mikrodetaljer og luftig på den måten at alt ble "langt" mer troverdig.

Eneste relative sammenlikning må bli lyden fra CD kontra SACD. Samme "oppgradering" lydmessig der.

Det var en intensiv, men målrettet, aften vi fikk i går. Lekker lyd og ikke minst spennede variasjon utstyret imellom.

Min oppfatning er fortsatt at oppgradering av effekttrinn er mer betydningsfullt enn oppgradering på pre-siden.

PS: Rør på ML var jo bare deeeeeilig joooo... ;-)

Nå er jeg Rouge-sugen...!!! ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor skal dette ende? Kjekt å se at noen tar den helt ut, and beyond. Anfield er vel typen som klarer å nyte oppsettet parallelt med tenkingen på nye ting.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si du har hatt en imponerende progresjon på anleggsiden, Anfield... Fant dette i en PM fra sept 2004: " Vurderer RX-V650 mot SR4400. Og Audio Pro Black Diamond Image sett mot Infinity Beta 50 og Psb Image T-55...." Skulle gjerne vært der selv, har stor sans for Martin Logan.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvor skal dette ende? Kjekt å se at noen tar den helt ut, and beyond. Anfield er vel typen som klarer å nyte oppsettet parallelt med tenkingen på nye ting.
    Skal love deg at jeg klarer å nyte anlegget, Tiger. Er minimum 2 timer i rommet mitt hver dag. Og når en er så heldig å kunne jobbe frilans med dette, og komme borti så mange fristelser, så skal det godt gjøres å stå i mot.

Jeg har hatt mange hobbyer opp igjennom, og dette er nok en av de dyrere. Men jeg har kastet mange penger "ut av vinduet" før på dyre biler, dyre reiser, damer m.m. ;-) Nå går det i H/K og HIFI i stedet. Bedre det......

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Må si du har hatt en imponerende progresjon på anleggsiden, Anfield... Fant dette i en PM fra sept 2004: " Vurderer RX-V650 mot SR4400. Og Audio Pro Black Diamond Image sett mot Infinity Beta 50 og Psb Image T-55...." Skulle gjerne vært der selv, har stor sans for Martin Logan.
    Takker for det, JD. Hehe, husker den tiden der. Lydinteressen har lagt latent i mange år, men det var i 2004 jeg bestemte jeg for at jeg ønsket å bruke mer tid og penger på dette. Har ikke angret et sekund.

Må nok en gang gjøre oppmerksom på at jeg enda ikke har kjøpt noe av dette, velvillige importører har lånt meg utstyret for egentesting i eget oppsett før eventuelt kjøp. Hva det ender med er jo en annen sak. Vi får ser.......

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heftig Anfield! Rør er i vinden for tiden føler jeg. Har såvidt kikket på det selv.

Har kun hørt rør i butikk, og aldri over en ordentlig lytteseanse. Hva vil du si er "magien" som alle skryter av? Kanskje litt vanskelig å sette fingeren på...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hva vil du si er "magien" som alle skryter av? Kanskje litt vanskelig å sette fingeren på...
    Ikke så vanskelig egentlig, lydmessig. Mellomtonen og den totale holografien. Eksempelvis på Kari Bremnes sin "Ansiktet te månen" som vi brukte i går: Stemmen fremstår som mer organisk og ekte, mer luft rundt vokalen. Anslag på gitarstrenger og pianospill oppfattes også som mer ekte og mer distinkt. "Total luftighet" er ord som slår meg. Rør beskrives også som "laid back" i diskantområdet, men det er absolutt ikke erfaringen min etter disse ukene. Bassen er også dypere, men ikke slapp og ukontrollert som en ofte har blitt fortalt at rørforsterkere gjør. Dypere, men fremdeles med kontroll er en foreløpig "konklusjon" på disse to rørkonstruksjonene her.

Ellers så må jeg jo innrømme at det er noe nostalgisk med rørkonstruksjoner, og sålenge det ikke er ekstremt vanskelig og krever mye vedlikehold så er det absolutt et fascinerende tema.

Matching av alle komponenter og rommet er fremdeles et viktig element, men merker at jeg begynner å bli rimelig nøgd her nå, med Arcam, Marantz, Martin Logan og rør..... :-)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Search and change all - from "Bremnæs" to "Bremnes"... execute... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Search and change all - from "Bremnæs" to "Bremnes"... execute... ;-)
    Done!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når hører jeg minimalt på ho Kari, men skjønner jo hva det går i. Får se hvor jeg ende opp etterhvert... Spennende å følge med, selv om ditt oppsett er noen divisjoner over mitt.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke så vanskelig egentlig, lydmessig. Mellomtonen og den totale holografien. Eksempelvis på Kari Bremnes sin "Ansiktet te månen" som vi brukte i går: Stemmen fremstår som mer organisk og ekte, mer luft rundt vokalen. Anslag på gitarstrenger og pianospill oppfattes også som mer ekte og mer distinkt. "Total luftighet" er ord som slår meg. Rør beskrives også som "laid back" i diskantområdet, men det er absolutt ikke erfaringen min etter disse ukene. Bassen er også dypere, men ikke slapp og ukontrollert som en ofte har blitt fortalt at rørforsterkere gjør. Dypere, men fremdeles med kontroll er en foreløpig "konklusjon" på disse to rørkonstruksjonene her.

Ellers så må jeg jo innrømme at det er noe nostalgisk med rørkonstruksjoner, og sålenge det ikke er ekstremt vanskelig og krever mye vedlikehold så er det absolutt et fascinerende tema.

Matching av alle komponenter og rommet er fremdeles et viktig element, men merker at jeg begynner å bli rimelig nøgd her nå, med Arcam, Marantz, Martin Logan og rør..... :-)

Hehe.. Du begynner å bli frelst!?
    Artig Rune, kanskje du opparbeider deg erfaringer rundt rør som kan være nyttig for oss andre med rør utstyr.
    Du virker som en som setter seg dypt inn i ting før du begir deg ut på noe, ikke på tynn is mao.

A.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nå er jeg Rouge-sugen...!!! ;-)
    eller... Rouge-sugden ops: Tog du an? Au, den var blaut en lørdags kveld

Anfield, må si jeg misunner deg stort akkurat nå :-D Det hadde vært rasende morro å ta Åmli-veien nedover en eller annen dag og oppleve kinorommet ditt. Sikle, sikle...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Det hadde vært rasende morro å ta Åmli-veien nedover en eller annen dag og oppleve kinorommet ditt. Sikle, sikle...
    Det blir snart satt opp en konkret dato for demo uti mars måned, er bare å kaste deg over den når den tid kommer.

Men først må jeg ta en avgjørelse på hva jeg gjør med utstyrsparken min... ;-)

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir snart satt opp en konkret dato for demo uti mars måned, er bare å kaste deg over den når den tid kommer.

Men først må jeg ta en avgjørelse på hva jeg gjør med utstyrsparken min... ;-)
    Da venter jeg i spenning. Kanskje jeg kan kombinere det med en tur innom AudioArt og Lsound i samme slengen.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant å lese om erfaringer og inntrykk etter lytteseansen. Dette har gitt meg enda en grunn til å prøve AVR350 i mitt eget oppsett, noe jeg allerede hadde litt i tankene etter at du "lurte" meg og Myagi da vi var på demo hos deg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Interessant å lese om erfaringer og inntrykk etter lytteseansen. Dette har gitt meg enda en grunn til å prøve AVR350 i mitt eget oppsett, noe jeg allerede hadde litt i tankene etter at du "lurte" meg og Myagi da vi var på demo hos deg
    He he, artig at dere "gikk" såpass på den finta...:-D Du bør absolutt få testet AVR350 mot din SR7500, aner meg at du vil høre forskjell....

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, artig at dere "gikk" såpass på den finta...:-D Du bør absolutt få testet AVR350 mot din SR7500, aner meg at du vil høre forskjell....
    Hva får deg til å tro det?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Hva får deg til å tro det?
    He he. "Kilden" min røpet seg litt der... ;-)

Du har jo en test på gang av AVR350 for AVforum, spent på å lese dine konlusjoner når den tid kommer.

Side 78 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •