Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2459
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sukk! ER bare å kondolere Rune! Ble skilt fra min kjære Border Collie i sommer så jeg vet hvordan du har det.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke skrevet noe i denne tråden enda, men fulgt med i lang tid. Du har et supert anlegg og en utrolig fint rom. Men det inlegget ditt med bilder av den flotte hunden fikk meg til å tenke litt. Jeg fikk så medfølese for deg. Dette ble det mest følsomme øyeblikket mitt på avforum hittil. Vi har en hund her i familien som alltid kommer å sier hei, grurer meg virkelig til den dagen det er slutt!

Til slutt vil jeg si at den siste rør forsterkeren var skikkelig lekker. Har begynt å få litt interesse for rør selv nå også. Men jeg tenker det sammen med klipsch! Blir spennende å høre en endelig dom.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Triste saker, Rune, men som du sier; det tegnet seg en linje mot en slutt som bare måtte komme en dag...

Det gode i det hele er jo at Sasja fikk en (etter forholdene) god til inntil det siste - og ikke minst; dét hos en familie som visste hvordan man skal ta vare på en sliten hund.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre. Har vært med på tilsvarende to ganger, og vet hvordan du har det. Dette er dessverre ulempen med å ha hund, de lever for kort.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit å høre Rune. Jeg har selv vokst opp med hund, men når vi vurderte å få en egen i fjor viste det seg at kona plutselig var blitt allergisk :? Hun har også hatt hund i barndommen, så vi håper det er forbigående. Utrolig fine tegninger på hunden din forresten.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre, ja. Har vært med på dette en gang jeg også, og slike ting er aldri lett å takle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kondolerer!

Alltid trist når noe slikt skjer! Har selv mistet to hunder, og det føles tomt en stund!
    Mvh Chris

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt er utrolig trist, selv om det var til det beste.

Er utfattelig mye glede ved å ha en hund, noe en merker veldig godt når de er borte. Har selv hatt hund siden jeg var liten gutt, og den lengste perioden var 4mnd å det var en utrolig kjedelig tid.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så mye for de mange og enormt gode støtteerklæringer, folkens. Gjør godt! Begynner etterhvert å gå litt opp for en og hverdagen får en jo raskt i sving med andre ting, og vi har kommet over den verste kneika nå. Var innover til Oslo i går angående "Projektor 2007", og startet kjøreturen klokken 0500. Må innrømme at de første milene ble unnagjort i stillhet med tusen tanker svirrende.

Mange gode minner finnes, og de suges på som karameller. Vi vet det var det rette valget, men det er tungt når det må taes. Lynnet på den bikkja skulle jeg gjerne ha "klonet" for det er noe av det beste jeg har vært borti. Utrolig lærevillig, elsket barn, stabil psyke og lojal intill det siste. Gikk kurs til ettersøks/ruin-hund i Norske Redningshunder, men kunne ikke opptaes da det viste seg at hun hadde middels grad av HD. Vel vel, trøsten er at Benjamin fikk noen gode stunder med henne, og hun var "brudepike" i bryllupet vårt......

Vel, kanskje på tide å rette fokus mot det tekniske igjen....

Har nå gitt Rogue Stereo 90 og McIntosh 275 over 100 timer på rørene, og nå begynner det å bli på tide med litt mer kritisk lytting. Til fredag dukker også RoKo og Flageborg opp med sine fintunede ører, og er klare til å felle sin "dom". Kjekt med second opinions. Mer detaljerte inntrykk blir nok levert i løpet av helgen kan jeg tenke meg.

Som tidligere nevnt er det styrker og svakheter med alle de produktene jeg har inne nå. Arcams P1000 gjør heller ikke skam på firmanavnet, og leverer varene. AV9 slår meg ut hver gang jeg bruker den, den er utrolig gjennomsiktig og løfter lyden flere hakk. Her har "Hjemmekino" gjort et godt valg til sin referansekino.... ;-)

Vel, mer info følger etterhvert....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det ikke meningen å spore av tråden din igjen, men jeg føler at en kondolanse er på sin plass Rune... Det er alltid trist å miste et familemedlem, enten det er dyr eller mennesker

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, Marantz. Medfølelse er godt i en sådan stund uansett......

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er "plutselig tilbake" og da skal Arcam og annet snacks under luuuupen.

Gleder oss - selv om man jo vet hva mye av dette utstyret er god for.

Arcam på toppnivå er intet mindre enn krem. Dette selv om AVP700 ikke heeeelt innfridde mine forventninger.

Dog leverer de gromlyd, ikke minst på sine toppsertifiserte SACD-spillere.

Jupp - vi møtes ca. kl. 19:36 på fredag! ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jupp - vi møtes ca. kl. 19:36 på fredag! ;-)
    Ahh, forsinkelse på gang? Første anslag fra Flageborg antydet 19:32....

Hjertelig velkommen skal dere være. Har hørt såpass mye nå at jeg nesten har hørt meg døv og går litt i sirkler. Godt å få noen andre ører inn for å bekrefte/avkrefte....

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du vet jo at jeg ser mer realistisk på ting enn det Flageborg gjør... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du vet jo at jeg ser mer realistisk på ting enn det Flageborg gjør... ;-)

Vi er "plutselig tilbake" og da skal Arcam og annet snacks under luuuupen.
    Er liksom ikke måte på hva vi kan finne på å teste ut, alternativene er altfor mange til at vi klarer alt. Rogue Stereo 90, McIntosh 275, Arcam AV9/AVR350/P1000, Midgard Oberon 4.1 eksempelvis. Så vi må prioritere knallhardt. Men dere er vel klare for en "utfordring" antar jeg..... ;-)

Arcam på toppnivå er intet mindre enn krem.... ..... Dog leverer de gromlyd, ikke minst på sine toppsertifiserte SACD-spillere.
    En test på forskjellen i mitt oppsett med vanlig CD og SACD i to kanaler fra Marantz SA-15 S1 klarer vi vel alltids å skvise inn.... ;-)

Blir morro dette gutter. Faktisk "moro med lyd". Mulig det blir en eller to deltagere til denne fredagen, men "the more the merrier". Flere ører og flere uttalelser, me like.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare ta en liten sak fra HD1 tråden. Den er vel on topik her men off topik der.
    Tydelig at vi begge liker Eva Longoria :lol: men syntes du Sentinel var en god film? :roll:

Ble skuffet over den. Trodde at den skulle være langt bedre. Kun middels i min bok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handlingsmessig var "Sentinel" en helt grei "tidtrøyte-film" rent plotmessig. Men Eva er bra, men først og fremst var det den første filmen jeg så med AV9 som lydsjef. Jeg hadde en svært god lydopplevelse under den filmen, men handlingsmessig går det jo 15 på dusinet av denne.... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AV9 er utrolig bra. Har bare hørt den hos Akto med Avantgarde og ConradJohnsen, men det låt rett og slett himmelsk
    Men hvis jeg forsto det riktig så er det ikke sååå mye som skiller ned til modellen under. Skal være samme prosessorer og dac'er.
    Men dette holder vel du på å teste ut?
    Er jo litt stram pris på AV9:???:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR350 og AVP700 har identisk prosessering og like kort. Det vet jeg, og der er forskjellene kanskje ikke enorme. Hva de teoretiske forskjellene på AV9 og AVP700 er har jeg ikke rukket å sette meg inn i enda, men de lydmessige forskjellene er relativt store, både på musikk og film. Om det er verdt prisforskjellen er jo opp til hver enkelt og dens lommebok. Lydmessig er det en merkbar og god investering.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et "bilde" begynner å tegnes.....

De siste ukene har fortonet seg som ekstremt spennende her nede i ”den brune hule”, og mye snacks av utstyr har funnet veien hit. I tur og orden har Arcam sine AV9 og P1000 kommet på besøk til AVR350, og på rørsiden har Rogue Audio Stereo 90 og McIntosh MC275 funnet trygt frem. Nok å ta seg til med andre ord.

Først og fremst må jeg si at dette er et komplisert startfelt å begynne testing på, da det for det første varierer mellom forskjellige teknologier og samtidig to forskjellige preamper. Målet mitt har hele tiden vært å forsøke å oppnå en forbedret lyd i stereo, og således er et effekttrinn til AVR350 en førsteprioritet i testsammenheng.

Jeg har holdt på med egentesting av forskjellige konstellasjoner i et par tre uker allerede, og det var på tide å få inn ekstern kompetanse for å bekrefte eller avkrefte egne inntrykk. ”Kringlyd” med Flageborg og RoKo tok utfordringen, og sammen med frankh inntok de i går kveld Cinema Anfield for å oppleve Arcam og rør og for å meddele sine inntrykk.

Begge rørforsterkerne har nå rundet 100-150 timer spilletid, og all elektronikk hadde stått på ca tre timer før seansen begynte. Både Arcam AVR350 og AV9 ble benyttet i Pure Direct for minst mulig digital påvirkning, og da følgelig uten sub. Likt lydtrykk ble justert opp på samtlige sammenstillinger for at ikke forskjeller i db skulle lure oss. Kilden var min egen Marantz SA-15, og høyttalerne var selvfølgelig Martin Logan Vista. Jeg lot gutta få sweetspot, og foretok selv all kobling og skifting.

Vi startet med å spille på dagens oppsett, med Arcam AVR350 bak spakene. Vi valgte ut 7 forskjellig sammensatte lydspor med diverse musikk, blant andre Kari Bremnes, Jean Michel Jarre, Ambra, Victor Bailey, Charlie Haden og Pat Metheny. Lydbildet er jo godt kjent for meg, og jeg la merke til et par nikk i panelet som en forsiktig aksept av at dette gikk an å høre på.

Etterpå koblet vi til Rogue Audio Stereo 90 som effekt. 350 fremdeles som pre. De samme låtene ble avspilt, i samme rekkefølge. For å være på den sikre siden koblet også P1000 mot AVR350 for å sjekke hva et effekttrinn gjorde med lyden.

Den totale enigheten rådde i lyttepanelet om at 350 med rør, og da spesielt Rogue Audio Stereo 90, stakk av gårde med ”prisen for best lyd” ;-) .

Vi gikk gjennom samme opplegg med AV9 som pre, og dette løftet lydbildet enda et hakk. Alt ble mer finoppløst, flere mikrodetaljer og et mer transparent lydbilde bredde seg ut.

Jeg lar panelet eventuelt utfylle med egne erfaringer i denne tråden, og kommer også tilbake med mine egne personlige betraktninger og vurderinger av oppsettet. For øyeblikket tenkes det kraftig, og en ting er sikkert: En eller annen form for investering er ikke til å komme utenom……..

Legger ved noen bilder av seansen...

Rogue Audio Stereo 90 og Marantz SA-15 S1

En kan skimte et pent KT88-rør der inne.....

Arcam AVR350 og AV9.

Arcam P1000 med McIntosh MC275 på topp.

Et lite nærbilde av MC275

MC275 sine KT88 utgangsrør, samme rørtypen i begge rørforsterkerne.

Positivt at MC275 nå også leveres med høyttalerterminaler som også takler bananplugger.

Side 77 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •