Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 76

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 76 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,501 til 1,520 av 2459
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gøy å følge med, Anfield, rør i solnedgang er et vakkert syn...

Du har etterhvert fått deg et utrolig flott anlegg!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Låter det like lekkert som det ser ut har du funnet en super kombinasjon.

Det er nok for lite watt....

Forøvrig et lekkert bilde.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert knall med rør på ML, har bare aldri hatt gleden av å oppleve rør på elektrostat. Du har ikke vurdert unison research performance på rør fronten? Den får knall kritikk i engelsk presse og designet hadde gjort seg godt i rommet ditt

Så til det det egentlige poenget med dette innlegget, hvilken farge er det du kjører på veggene dine?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Så til det det egentlige poenget med dette innlegget, hvilken farge er det du kjører på veggene dine?
    Veggfargen er en egenkombinert variant. Lady vegg, silkematt 10B-base, Den eksakte fargekoden er OK054 RB085 SS135.

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Det er nok for lite watt.... :razz:
    Tøysekoppen.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av cybervision

Du har etterhvert fått deg et utrolig flott anlegg!
    Takker for gode ord fra alle, men jeg gjør oppmerksom på at både Arcam-kombinasjonen og MC275 kun er på lån for å teste ut. Om det blir kjøp etterhvert får vi se på.....

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var du i gang med det litt nostalgiske!..

Rør og LP-spiller. Kombinasjon jeg har lyst til å prøve!

Du har merket forskjell mellom digitalt og analog lyd, hva vil du si er de største forskjellene?

Uansett spent på dine vurderinger fra å til.
    Kanskje du slutter helt med surround.. hehe

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Da var du i gang med det litt nostalgiske!..

Rør og LP-spiller. Kombinasjon jeg har lyst til å prøve!

Du har merket forskjell mellom digitalt og analog lyd, hva vil du si er de største forskjellene?

Uansett spent på dine vurderinger fra å til.
    Kanskje du slutter helt med surround.. hehe

A.
    Rega Planaren har "gått på en smell" og er ikke i drift p.t. Så det går i CD og rør for tiden.

Jeg har merket meg noen forskjeller på "digital" og "analog" (forstår jeg det rett om du her mener transistor/ICE og rør?). Men jeg velger å teste og lytte mer før jeg kommer med noen form for konklusjon. Er fordeler og ulemper med alle, her kommer personlige preferanser inn i bildet. Men det jeg har hørt til nå gir jo mersmak, såpass kan jeg jo si..... ;-)

PS! Surround blir nok værende, er jo tross alt et kombirom og til film ønsker jeg flere kanaler i drift. Til musikk derimot er det to som gjelder....:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, da kom en nye pakke med nytt spennende rørutstyr i hus. Pakken var grisetung, og veide sine vel 30 kg.

Rogue Stereo 90. Samme KT88 utgangsrør som McIntosh 275, så dette skal det bli spennende å AB-teste. Akkurat nå er jeg ferdig med å justere forsterkeren til 4 ohm i stedet for 8 ohm som den kommer med som standard. De hvite bomullshanskene har igjen vært i aksjon og rørene er installert.

Slik ser den ut på samme plass som MC275. Utrolig massiv, med en frontplate hele 13 mm tykk. Inngir et saftig kvalitetsinntrykk, og oser maskulinitet.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen kan påstå at denne ikke er stilren i alle fall! Blir interessant å høre inntrykk etter testing mot "mac"en... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende test dette,har selv hatt Rogue stereo 90 hjemme og likte det jeg hørte.
    At det i tillegg er en direkte konkurrent med i bildet gjør det enda mer morosamt...
    Gleder meg til å se inntrykkene dine på trykk Anfield.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til får en noen påminnelser i livet om at lyd og bilde ikke er så vesentlig som det av og til kan føles. I dag har vi måttet gå til det triste, men dog humane og nødvendige steget å avlive vår faste følgesvenn gjennom 12,5 år. Med stigende grad av hoftedisplasy og dessuten et sterkt angrep av ondartede kreftsvulster i magen gjorde det nødvendig.

I samråd med dyrlege ble det derfor besluttet å avslutte det hele på den mest mulig humane måte, før smertene kom for fullt. Et rolig hjemmebesøk, innsovnende på den store gode saccosekken ble det hele avsluttet i rolige og verdige former.

Det hele er som nevnt det mest humane og lite egoistiske en kan gjøre ovenfor sine dyr, men det også jaggu noe av det mest triste jeg har vært borti. Akkurat nå er det et stort hull i livet, men en vet innerst inne at det var det riktige å gjøre. Dette var mye tyngre enn jeg hadde forestilt meg, selv om jeg har forberedt meg på dette i lang tid nå.

Vel vel, siden dette er min tråd velger jeg å hedre "Sasja" med et par bilder, og si takk for følget de 12 årene vi vandret sammen.

"We'll meet again..... "

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-sasja-fjell-mini-jpg

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-sasja-jpg

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Av og til får en noen påminnelser i livet om at lyd og bilde ikke er så vesentlig som det av og til kan føles. I dag har vi måttet gå til det triste, men dog humane og nødvendige steget å avlive vår faste følgesvenn gjennom 12,5 år. Med stigende grad av hoftedisplasy og dessuten et sterkt angrep av ondartede kreftsvulster i magen gjorde det nødvendig.

I samråd med dyrlege ble det derfor besluttet å avslutte det hele på den mest mulig humane måte, før smertene kom for fullt. Et rolig hjemmebesøk, innsovnende på den store gode saccosekken ble det hele avsluttet i rolige og verdige former.

Det hele er som nevnt det mest humane og lite egoistiske en kan gjøre ovenfor sine dyr, men det også jaggu noe av det mest triste jeg har vært borti. Akkurat nå er det et stort hull i livet, men en vet innerst inne at det var det riktige å gjøre. Dette var mye tyngre enn jeg hadde forestilt meg, selv om jeg har forberedt meg på dette i lang tid nå.

Vel vel, siden dette er min tråd velger jeg å hedre "Sasja" med et par bilder, og si takk for følget de 12 årene vi vandret sammen.

"We'll meet again..... "

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-sasja-jpg
    Utrolig leit Rune!

Jeg har også en trofast følgesvenn på alle mine fisketurer! Selv om det er pappa sin hund, så har jeg jo blitt utrolig glad i min "fiskekamerat", så du har min aller dypeste medfølelse:cry:

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kondolerer

uff da. har avlivet en hund selv engang og da måtte tøffe meg ta opp lommetørklet. for det var jammen trist. Vel, de gode minnene varer evig:cry:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig trist Rune ! Man kan ikke forbrede seg på noe sånt uansett hvor mye man prøver. Du/dere gjorde det eneste riktige uansett hvordan det nå føles..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist dette Rune.
    Har hund selv (dog i en litt mindre utgave) Har erfart mange ganger at det som sies, "hunden er menneskets beste venn ", stemmer fortreffelig.

Frank

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke annet enn å kondolere, Rune. Har selv opplevd det samme for noen år siden, og det er absolutt ikke moro. Møtte jo Sasja i sommer jeg også, så føler med deg.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer, det er trist når dyr man har et tett forhold til vandrer til de evige jaktmarker. :cry:

For øvrig blir det spennende å høre hva du synes om Rogue-utstyret. Jeg bare elsker utseendet, ihvertfall.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kondolerer Rune.

Fin hund, tragisk å miste en beste venn.
    Det er som et familje medlem som er gått tapt. Trofaste å alltid glad for å treffe sine.

A.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Flott hund!
    Fint å ha gode minner.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trist å høre, og du tok det riktige valget.

Har selv måttet avlive hund (Rottweiler) i vår familie, og stemningen er naturlig nok laber de nærmeste dagene etter at det skjedde.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var trist, men sånn er det å ha dyr...denne siden følger også med, desverre! :cry: I løpet av de 10-12 siste årene har vi hatt mange firbente som har fulgt oss. De har holdt ut i varierende grad; noen bare noen måneder, andre i 10 år. Det er utrolig trist når familiemedlemmer, som de jo blir ganske fort, går bort. Det er dog best å gjøre som du har gjort før de begynner å få vondt og må lide. Altfor mange tviholder på kjæledyrene av ren egoisme og det har jeg ikke mye til overs for. :evil: Det gode er alle minnene og etter sorg kommer det alltid glede; blir kanskje en ny følgesvenn snart? :-D

Her er Linnie som var med oss fra 1995 - 2005 :-D (èn liten pinne og hun var i paradis :-D )
    Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-linnie-jpg

I dag har vi èn Schäfer og denne lille "tølperen" :-D (populært kalt "Jack Daniels terrier" )
    Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-toya-jpg

Det kommer bedre tider Anfield selv om det er trist når slike øyeblikk kommer...

Side 76 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 72 73 74 75 76 77 78 79 80 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •