Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 75 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 2459
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

blålys

Klart vi kommer på en hverdag hvis det er det vi må!!
    Hyggelig hvis det kunne vært en fredag med overnatting inkludert. Finnes mange overnattingssteder på Sørlandet......
    Vi kan jo stå for godt selskap,brun og rød drikke og kanskje ett par kubbelys. Har jo forstått at du er ute etter god stemning?
    Høres ut som en gjeng med rumperyttere men men

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg jo med rette kalle dere for superentusiaster... 26 mil for å høre på Martin Logan og rør. Snakk om forventningspress.....:neutral:

MC275 får jeg denne uka, men Roguen er på vei over dammen as we speak. Derfor er nok ikke den her før neste uke. Så en eksakt dato må vi komme tilbake til når jeg vet noe mer konkret.

Uansett, dette blir spennende å høre.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da må jeg jo med rette kalle dere for superentusiaster... 26 mil for å høre på Martin Logan og rør. Snakk om forventningspress.....:neutral:

MC275 får jeg denne uka, men Roguen er på vei over dammen as we speak. Derfor er nok ikke den her før neste uke. Så en eksakt dato må vi komme tilbake til når jeg vet noe mer konkret.

Uansett, dette blir spennende å høre.
    26 mil for å høre på Martin Logan er jo ikke mye, dere skal jo reise 180-200 mil for å høre på Focal til sommeren.

Jeg skal forresten en tur sørover, enten i februar eller mars! Er det forresten langt med toget fra Oslo til Arendal? Får kanskje be om en liten Audiens da hvis det skulle passe??? Martin Logan har jeg sinnsykt lyst å få lyttet til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    26 mil for å høre på Martin Logan er jo ikke mye, dere skal jo reise 180-200 mil for å høre på Focal til sommeren.

Jeg skal forresten en tur sørover, enten i februar eller mars! Er det forresten langt med toget fra Oslo til Arendal? Får kanskje be om en liten Audiens da hvis det skulle passe??? Martin Logan har jeg sinnsykt lyst å få lyttet til.
    Nei, vi her nede i sør er nok litt mer bortskjemte når det gjelder avstander enn dere oppe i nord.

Ikke langt med toget, men det går raskere med buss. 4,5 timer i buss fra Oslo og du er her. Overnatting og seng skal vi holde. Februar er som sagt rimelig fullspekket, men satser du på mars så er mulighetene store. Du er uansett hjertelig velkommen...

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Nei, vi her nede i sør er nok litt mer bortskjemte når det gjelder avstander enn dere oppe i nord.

Ikke langt med toget, men det går raskere med buss. 4,5 timer i buss fra Oslo og du er her. Overnatting og seng skal vi holde. Februar er som sagt rimelig fullspekket, men satser du på mars så er mulighetene store. Du er uansett hjertelig velkommen...
    Vi får satse på mars da! Langhelg slik at jeg får hørt på både Martin Logan og kanskje Avantgarde:-D Vi får avtale nærmere på PM

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så tidig!

Blir helt revet med a å lese dene tråden her!Helt utrolig utvikling du har hatt,alt ifra nytt hus til barn..er vel ikke så mange om topper denne!
    Lykke til videre da.Og gleder meg til å lese videre oppdateringer..
    Adios!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Vi får satse på mars da! Langhelg slik at jeg får hørt på både Martin Logan og kanskje Avantgarde Vi får avtale nærmere på PM
    Høres ut som en plan... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av esbens
    Blir helt revet med a å lese dene tråden her!Helt utrolig utvikling du har hatt,alt ifra nytt hus til barn..er vel ikke så mange om topper denne!
    Lykke til videre da.Og gleder meg til å lese videre oppdateringer..
    Adios!
    Takker for gode ord, esbens.

Hobbyen og interessen har vært glødende i mange år, men det er de siste årene en virkelig har fått muligheten til å rendyrke den som jeg gjør nå. Er nok endel som har en lignende kurve som meg, men jeg er nok ekstra synlig i og med at jeg har denne tråden og en presentasjon på minHjemmekino. Min gode venn akto har jo et myye råere oppsett, og en brattere kurve enn meg igjen. "Gutta ha det godt...."

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, en liten godsak er kommet trygt frem og står akkurat nå og godgjør seg.....

I tillegg har jeg jo gjort "tabben" med å ta inn en Arcam AV9 for egentesting i egen hule. Jeg er helt satt ut, og forelsket er nesten et brukendes ord. Sammen med P1000 disker den opp et lydbilde på mine Martin Logan Vista som jeg aldri har opplevd her nede før. Dette er utrolig transparant og en ekstrem holografi. Støygulvet i musikken er ekstremt lavt. Eneste negative er en liten trafo-dur fra P1000, men denne forsvinner helt med en gang musikken kommer på.

Kanalseparasjonen på film er også kanon. Jeg og kona så "Sentinel" her for et par dager siden, første filmen etter at jeg hadde brukt endel timer på å justere inn den nye elektronikken. En mye brukt floskel innen lyd er jo "til og med kona hørte forskjell", men dette var over all forventning. Hun snudde seg mot meg og sa med et skråblikk; "Hva har du gjort med lyden, det er jo lyd overalt?"...... Jeg må innrømme at jeg satte opp et lite og tenkte akkurat de samme tankene selv. I en ren AB-test mot AVR350 får en jo kjapt bevist forskjellene, men vi snakker tross alt om en prisøkning på ca 30k. Er det verdt det? Tja, kommer an på ørene som hører det, men bedre var det ihvertfall. Såpass mye at lommeboka mi er sendt på rehabilitering i påvente av noe skikkelig "avrusningsmiddel". Så får vi se om det hjelper......:???:

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lommeboka på rehabilitering og ørene på avrusning

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekkert bilde Anfield... Rør gjør seg absolutt i dempet belysning, men du nevner ikke lyden?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo også greit å gjøre oppmerksom på at din kjære fru ikke akkurat er ukjent med musikk da

AV9 høres spennende ut, men er desverre litt i dyreste laget for de fleste :|

Hva er det du har stående der, med teknikk fra nitten pil og bue?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som en McIntosh 275...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Utrolig lekkert bilde Anfield... Rør gjør seg absolutt i dempet belysning, men du nevner ikke lyden?
    Lyden er det litt for tidlig å gjøre opp status på, da jeg ikke har drevet kritisk lytting enda. Importøren anbefaler rundt 100 timer før en lytter kritisk, så da er jeg pliktoppfyllende jeg. Men så langt virker det jo lovende, det kan jeg si.....:-D

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Nå er det jo også greit å gjøre oppmerksom på at din kjære fru ikke akkurat er ukjent med musikk da :smile:
    Riktig det, som pedagog med musikk som hovedfag og vokalist i et 25 manns storband har hun jo ørene rett skrudd på (tør jeg håpe da.....) ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Ak
    AV9 høres spennende ut, men er desverre litt i dyreste laget for de fleste :neutral:
    Absolutt dyrt ja, og kanskje derfor det var dumt å låne den med hjem. Men men, vi får se......

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert bilde av 275 :-D

Men hvorfor lyser ikke det fremste lille røret slik som de andre

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Lekkert bilde av 275 :-D
    Takk!
    Men hvorfor lyser ikke det fremste lille røret slik som de andre
    Mulig det er vinkelen, det lyser ihvertfall IRL.... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kombinasjonen med 275 og ML kan i hvert fall ikke beskyldes for å være mainstream :-D Låter det like lekkert som det ser ut har du funnet en super kombinasjon.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør skaper god stemning i heimen, noe som kommer godt frem på bildet :-D En god rødvin og favorittskiva i spilleren sitter nok som et skudd nå Rune?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke jeg har gitt deg noen kompliment for kinoen din, det er med andre ord på tide =)

Ikke nok med at anlegget er flott - rommet ser ut til å ha en "lun" og avslappende atmosfære. Virkelig strøkent.

Arti med rør på elektrostater, selvom jeg ikke helt klarer å forestille meg hvordan det høres ut. Satser på at det kommer en fyldig reportasje her

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Rør skaper god stemning i heimen, noe som kommer godt frem på bildet :-D En god rødvin og favorittskiva i spilleren sitter nok som et skudd nå Rune?
    Må dessverre melde pass på rødvinen foreløpig, Marantz. Hjemme alene med guttungen. Men at testskiva mi har vært en runde eller to i spilleren i løpet av kvelden, kan jeg love deg..... ;-)

Kombinasjonen med 275 og ML kan i hvert fall ikke beskyldes for å være mainstream :grin:
    Ikke at "mainstream" ikke kan være bra, men det er litt morro med utstyr som skiller seg litt ut fra mengden. Den kommende Rogue Stereo 90 er jo heller ikke spesielt m.s. og skiller seg kanskje enda mer ut. Blir ufattelig spennende å teste disse to mot hverandre.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Arti med rør på elektrostater, selvom jeg ikke helt klarer å forestille meg hvordan det høres ut. Satser på at det kommer en fyldig reportasje her :wink:
    Har hørt mye bra om rør, også på elektrostater. Mye derfor jeg valgte å teste det ut i eget oppsett. Når jeg har dannet meg nok inntrykk til å "dele ut" vil jeg selvfølgelig dele dette med andre. Akkurat nå sitter jeg mettet med endel inntrykk, som jeg gjerne skulle ha fått bekreftet/avkreftet av andre. Så til uka blir det nok en lytteseanse med inviterte "audiofile", når rør nr 2 også er på plass og har fått spilt en stund.

Morro er det.....

Side 75 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •