Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 123 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Gleder meg til neste Arendalstur Anfield Jeg storkoste meg sist og på vei hjem var jeg og Mr.Myagi helt enige om at vi måtte ta oss bedre tid neste gang.
    Neste gang kan dere kanskje overnatte, så kan vi holde på litt utover. Innen den tid kan det jo være at det er noe nytt i oppsettet også, godt med felles audiofile som en kan nyte det sammen med....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I mitt rom, med dempet belysning og levende lys, litt godt å drikke, lett nedsunket i sweetspot og med noen glødende rør og deilig musikk i spilleren. Jeg kan lett se det for meg......
    Høret besnærende ut det Anfield og min erfaring med CLS og rørmonoblokker var veldig gode. Men rør er et sært felt og krever litt, men det er du jo klar over. Har foresten sett en McIntosh 275 for en stund siden på brukttorget og den var det vel ikke satt noen upris på, mener å huske det var 4-5K. Er forøvrig enig med deg i at McIntosh sitt blå lys er mer harry enn lekkert, men kan gjøre et unntak for MC2KW

Men har et spørsmål til det glødende lyset i kinosammenheng Hva gjør du med det evt?

Akto sin Conrad vil sikkert låte like godt hos deg som den gjør hos han og det er referanselyd :-D

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Så bytter kanskje Klipsch-skrullingene sine 2x250watts kraftverk.
    Jeg har sagt det før. Det er "naimen" ikke "nais" å mobbe oss Klipsch'ere på denne måten.
    Jeg mobber ikke deg for dine pinglewatt

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg mobber ikke deg for dine pinglewatt
    Er det ikke litt rart at folk på dette forumet bruker digre transistorforsterkere på høyttalere som er utviklet for å kjøre sammen med 2x10watt?

Men.

Mer watt er bedre.
    Rørforsterkere er gammeldags.
    Midgard 2x600 watt er det ultimate på høyttalere med 100db følsomhet.
    Det eneste som teller er å ha en stor forsterker som har KONNNNNN-TROLL.
    Alt under 1x150 watt er talentløst.

Det er hva jeg har erfart av AV Forums Klipsch brukere.

Counterpointer, du har da Totem Arro, så du er et unntak.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK Drammen har et en slik McIntosh 275 stående som dem skal selge ut billig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Men har et spørsmål til det glødende lyset i kinosammenheng Hva gjør du med det evt?
    Først og fremst, skal si det size over bildene du legger inn for tiden.... ;-)

Det med lyset har jeg tenkt over, men jeg har ikke konkludert med noe endelig enda. Det aller viktigste i dette rommet er musikken, den tar vel over 70% av brukertiden min. Så må jeg ofre noe, så vil det bli litt mer lys. Jeg vil heller ha litt rørlys i kinoen min enn det turkise displaylyset som bildet ditt viser. FYSJ!

En annen løsning er å ikke bruke røreffekten på film. P.t. bruker jeg min Arcam AVR350 med hell både på musikk og film, og et høyttalerkabelbytte skal jeg nok kunne leve med de gangene jeg skal se film.

Så lenge det går an å bruke banaplugger på rørforsterkeren. Der sliter nemlig McIntosh 275. Rimelig sære høyttalertermineringer, som vel aller helst kun tar avisolerte uterminert høyttalerkabler. Det er en uting, og begrenser fleksibiliteten betraktelig.

(BTW: Dersom det var en oppegående 275 som var til salgs for 4-5k så er i det tilfellet GRISEBILLIG! Nypris i dag er jo 30k, så jeg mistenker at du har blingset litt på prisen der.....)

Men lyden er tross alt det viktigste. Og jeg har mer og mer blitt nysgjerrig på Rogue Audio.

Har vist dette bildet tidligere, men jeg blir mer og mer fascinert av denne saken etterhvert som jeg kommer over informasjon om den. Drevet av 4 KT88/6550-rør, en enorm byggekvalitet og relativt diskret frontpanel. Bryterswitch mellom ultralineær og triodemodus. Kan fåes i denne fargen og oksidert sort alufarge. DET kan bli lekkert, det....

Noen tanker om denne, C. Alshus?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke litt rart at folk blablablabla
    Alt under 1x150 watt er talentløst.
    Ikke alle liker Engelsk korrekt lyd min gode mann. Noen liker å spille høyt OG ha kontroll. Da nytter det ikke med noen gamle slitne rørforsterkere må du skjønne

Fra ironi til alvor. Det gjør vel ikke noe å ha forsterkere med mye effekt? Det er vel forsterkerens generelle egenskaper som er viktig, ikke hvor mange watt den er på. Pass Labs 600 eller 2kW? Nei takk - 10 watt holder for meg.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker det jeg har hørt av McIntosh, men får meg ikke til å akseptere å ha disse 80-tallsboksene i rommet. De minner meg for mye om en Pioneer-forsterker jeg hadde en gang i tiden, det eneste som er forskjellen bortsett fra lyden er at Mac har sveiseblinklyssetting og Pioneeren hadde SPAKER som brytere.

EDIT: fjernet en alkoholpåvirket slengbemerkning som Roffe reagerte på :-)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Med respekt å melde: har ikke tittelen på tråden blitt litt gay med tillegget "et rom med ro og stemning i fokus....."? ;-)
    Tøysegutten! Ta deg en grønn paraplydrink og kos deg, du også! Hvis du synes "ro og stemning" gir slike assosiasjoner er du enten homofob eller veldig usikker på egen legning. Jeg synes litt ro og stemning av og til er balsam for sjelen og da får det heller være at man ikke blir omfavnet av Manshow-bermen.

Og forresten: Finnes det noe mer maskulint enn McIntosh og Rogue Audio?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med respekt å melde: har ikke tittelen på tråden blitt litt gay med tillegget "et rom med ro og stemning i fokus....."? :wink:

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Tøysegutten! :wink: Ta deg en grønn paraplydrink og kos deg, du også! Hvis du synes "ro og stemning" gir slike assosiasjoner er du enten homofob eller veldig usikker på egen legning. Jeg synes litt ro og stemning av og til er balsam for sjelen og da får det heller være at man ikke blir omfavnet av Manshow-bermen.
    Så så, gutter! Den mentale takhøyden i min kino er stor (selv om den i virkeligheten er 2.10 meter ;.) ) Så jeg aksepterer at noen kommenterer eller slenger noen kommentarer, uten at jeg blir blåst bakover av den grunn. Såå sikker er jeg nemlig på meg selv.....

Hellnoob: Rommet mitt brukes først og fremst som et rekreasjonssted. Dernest hjemmekontor og testlokale. Først og fremst står musikk i fokus, og etter en slitsom arbeidsdag, og som far i en liten småbarnsfamilie, er det få ting som er mer avslappende enn å sette seg ned her, ta en kald øl og for eksempel sette på den siste platen til Holly Cole og "lune an".

Men jeg tåler at folk spøker om trådtittelen.... ;-)

roffe: Enig i at McIntosh er maskulint. Men det "bikker litt over" for min del, og et av de få produktene jeg synes er lekre er deres 275. Som sagt er det et par negative ting med den rent bruksmessig, men det hadde absolutt vært interessant å teste ut den. Rogue Audio er jeg derimot enig i er maskulint. Jeg har i dag avtalt å se nærmere på deres Stereo 90 forsterker, så om et par uker håper jeg det er et eksemplar på vei over dammen for litt testing i eget oppsett. Blir morro.......

Edit: Angående Rogue Audio; sjekk dette oppsettet for noe av de vasseste de har: http://avforum.no/minhifi/show.php/Bj%F8rnT

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm... Håper ikke du mener jeg tok det ille opp, for det gjorde jeg ikke. Synes bare assosiasjonen var såpass far-fetched at en liten, lett humoristisk retur av skruballen var på sin plass.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først og fremst, skal si det size over bildene du legger inn for tiden.... ;-)
    Bare å si fra hvis jeg skal resize :-D Har nylig funnet ut at metoden jeg brukte før på bilder var tungvinn og tidkrevende. Nå går det mye fortere men jeg kan da ikke velge størrelse. Men blir det for stort er det ikke sååå mye jobb å endre det.

Just let me know

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    HFK Drammen har et en slik McIntosh 275 stående som dem skal selge ut billig.
    Vet du hva de forlanger for den?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har vist dette bildet tidligere, men jeg blir mer og mer fascinert av denne saken etterhvert som jeg kommer over informasjon om den. Drevet av 4 KT88/6550-rør, en enorm byggekvalitet og relativt diskret frontpanel. Bryterswitch mellom ultralineær og triodemodus. Kan fåes i denne fargen og oksidert sort alufarge. DET kan bli lekkert, det....

Noen tanker om denne, C. Alshus?

Har ikke det, Anfield. Men KT88/6550-røret er jo kjent som et skikkelig råkkerør da. Med godt driv i musikken. Og så gir dem mye effekt.
    Ellers liker jeg Rouge, da den ser ut som en normal forsterker ut i hylla. Gir vel heller ikke like mye lys som om du så rett inn på rørene.
    En annen kul ting med rør, er at du kan skifte rør, for deretter å få noe annerledes spillestil.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Ikke alle liker Engelsk korrekt lyd min gode mann. (...) Det gjør vel ikke noe å ha forsterkere med mye effekt?
    Naim er ikke akkurat nøytralt.
    Men skjønner godt hva du mener.
    Alt handler til syvende og sist om samspill.
    Ingen tvil om at Pass på 2x600 watt er kanonbra, men har du for eks. (?) Avantgarde høyttalere, så ser jeg ikke helt poenget. Da passer det kanskje bedre med en liten, men høykvalitativ tass på 1x15 watt.
    Enten det er rør, eller transistor.

47 Labs kanskje?

På tide å bytte ut den pinglete attentommern med noe litt grommere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Bare å si fra hvis jeg skal resize :-D Har nylig funnet ut at metoden jeg brukte før på bilder var tungvinn og tidkrevende. Nå går det mye fortere men jeg kan da ikke velge størrelse. Men blir det for stort er det ikke sååå mye jobb å endre det.

Just let me know
    Snart over på ny side nå, så det er ikke så brennhast.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke det, Anfield. Men KT88/6550-røret er jo kjent som et skikkelig råkkerør da. Med godt driv i musikken. Og så gir dem mye effekt.
    Ellers liker jeg Rouge, da den ser ut som en normal forsterker ut i hylla. Gir vel heller ikke like mye lys som om du så rett inn på rørene.
    En annen kul ting med rør, er at du kan skifte rør, for deretter å få noe annerledes spillestil.
    Siden du har litt peiling på rør, og du mener at KT88/6550-rørene har disse egenskapene, kanskje du kunne gi meg en liten pekepinn på hva du mener er de andre rørenes klangkarakter og egenskap? Eksempelvis EL34, 845, 211, 300 og de andre populære.....

Spennende med rør. Her er det mange muligheter, og det fine er at med Rogue Stereo 90 kan en bytte lett rundt på forskjellige rør som du sier for å endre lydkarakteren noe i den retning en selv foretrekker.

Når det gjelder utseende, så er jeg enig med deg. En kan jo sitte og se direkte inn på rørene sett skrått ovenfra, og med en sort oksidert frontplate passer den vel relativt greit ved siden av min sorte AVR350.

Kan ikke vente med å forsøke....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har litt peiling på rør, og du mener at KT88/6550-rørene har disse egenskapene, kanskje du kunne gi meg en liten pekepinn på hva du mener er de andre rørenes klangkarakter og egenskap? Eksempelvis EL34, 845, 211, 300 og de andre populære.....

Vil ikke bli beskyldt for å ha så mye kunnskap om rør. Selv om jeg er ganske rørete. . .

EL34 gir vel endel futt de og. Ikke like mye som 6550. Er vel også beryktet for å være et rock n roll-rør, da dette røret sitter i mange gitarforsterkere. Bra fokus på dynamikk og trøkk. Vil tro det er det samme med 6550.

300. Rørenes dronning. Spiller silkemykt. Er regnet som det røret som er best på å formidle/fremkalle følelser. Et rør gir 8-9watt. Western Electric og EAT er de to beste produsentene. Et par koster omtrent 8000,-

845. Rørenes konge. Tror de har litt lignende klang som 300B, men mer kraftfull. Et rør gir 25-30 watt, så du trenger ikke like lettdrevne høyttalere.

211. Kjenner ikke til dette røret, utenom at det gir 20 watt ut.

2A3. Spiller om mulig enda mykere enn 300B, men gir bare 3 watt per rør.

I forhold til transistor, vil rørgutta si at rør er mye mer silkemykt og luftigere.
    Mange prater om typisk rørlyd, litt snill mellomtone og topp med litt rund bass. Det kan også være motsatt, eller i beste fall ganske nøytralt. Kommer vel an på kontruksjonen?

Du har sett Audiophiles omtale av Rouge forsterkern?
    audiophile.no

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer godt med de inntrykk og innspill jeg har fått fra før. Alt tyder på at et 300-rør er "krem", men at impedansen og kreftene i Vista vil "tyne" dette røret for mye i forhold til hva jeg ønsker å få ut.

Alt i alt ser det ut som om en "transistor-fyr" som jeg lett kan teste ut en KT88/6550 rør først, da dette som du sier er et "rock-n-roll"-rør med de fordeler og ulemper det medfører. I mitt tilfelle nok flere fordeler....

Jeg har selvfølgelig lest Audiophile-Arves test, ikke minst fått flere råd og PMer angående rør det siste døgnet.... ;-)

Hjemmekino trenger vel noen med rørinteresse også....;-)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .............Hjemmekino trenger vel noen med rørinteresse også....;-)
    RØR er spennende - det er den 1. Watten som betyr noe.

MEN.........allllliaveeeeeeel - som ekspertene sier det så greit:

"RØR blir bare dårligere.......med tiden"

dvs. FØRSTE gangen du lytter - er RØRET på topp - neste gang er det redusert i ytelse.............det er bare sånn RØR-teknologien fungerer i praksis.....

DET får meg til å tenke - men jeg har utrolig lyst til å teste selv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    RØR er spennende - det er den 1. Watten som betyr noe.

MEN.........allllliaveeeeeeel - som ekspertene sier det så greit:

"RØR blir bare dårligere.......med tiden"

dvs. FØRSTE gangen du lytter - er RØRET på topp - neste gang er det redusert i ytelse.............det er bare sånn RØR-teknologien fungerer i praksis.....

DET får meg til å tenke - men jeg har utrolig lyst til å teste selv
    ..... enig i det meste, Flageborg. Du er selvfølgelig velkommen til en seanse når jeg får et røreffekt-"monster" på besøk i mitt rom. Om et par uker står en "Rogue Stereo 90" her. Kanskje noe for en kveld med kaffe i små kopper, med noe annet i større begre.....?

Rør er spennende. Og denne tar vi vel i felleskap, Flageborg..... ??

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar! - som en strikk - for en RØR-seanse

Side 73 av 123 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •