Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da er helgen overstått og g-h, e-h og AK er kommet trygt tilbake til vestlandet. Veldig hyggelig med besøk, gutter, som alltid. Musikk i to kanaler, multikanal, filmklipp og vi fikk faktisk tid til en hel film også (MI3 på HD-DVD). Dette sammen med endel runder i PGR3, og du har oppskriften på en vellykket helg! Det virket ihvertfall som om gutta koste seg....

Tiger: Kanskje neste gang...?

Homecinema / Marantz/ Kid / Ambience / devilej:

Vi må nok ut i mars måned før jeg kan få til en demo med overnatting. Før den tid går helgene rimelig unna. En skal tilbringes i Son, det blir forhåpentligvis en innvielse av Hjemmekinos nye stue, og det ryker fort et par helger til å organisere Projektor 2007. Men den som venter på noe forhåpentligvis godt, har kanskje tid til å vente......?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "I can't wait" ... som det heter; eller det er jo det vi kan selvfølgelig! :-D Det er jo verdt å skyve på når man har projektor 2007 OG den nye storstua til Hjemmekino i vente! :-D
    Dette blir en vannvittig bra vår!!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for ordens skyld ikke glemt deg, Zocral... ;-)

Siden du bor her i distriktet er det lettere å finne et demotidspunkt, da vi ikke er avhengig av en helg. Onsdagene er generelt en vanskelig dag, men det finnes da flere dager.

StrikeAce har også antydet at han har lyst til å få en titt på VW50, som ikke var her sist han var her. EvilDick har også en film liggende her. Kanskje vi skal forsøke å slå dette sammen?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Vi som bor rundt Oslo får begynne å planlegge, bare Anfield kommer opp med en helg som passer. :-D
    Hadde vært gøy om vi hadde reist ned noen stykker og fått lurt oss inn på en demo hos både Anfield og Flageborg på samme tur. En hotellovernatting og en liten bar-runde utpå kvelden er jo absolutt ikke å forakte når man samles en gjeng....
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Hadde vært gøy om vi hadde reist ned noen stykker og fått lurt oss inn på en demo hos både Anfield og Flageborg på samme tur. En hotellovernatting og en liten bar-runde utpå kvelden er jo absolutt ikke å forakte når man samles en gjeng....
    Sier som jeg sa til Kid tidligere i tråden; spar penger og dropp hotellovernattingen. Du får mye god musikk, film og drikke for de pengene. Jeg tilbyr overnattingsmuligheter, og det gjør nok Flageborg også.

Min kino er også lisensiert for nytelse av alkohol, så her er mulighetene mange...:-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sier som jeg sa til Kid tidligere i tråden; spar penger og dropp hotellovernattingen. Du får mye god musikk, film og drikke for de pengene. Jeg tilbyr overnattingsmuligheter, og det gjør nok Flageborg også.

Min kino er også lisensiert for nytelse av alkohol, så her er mulighetene mange...:-D
    Dette høres jo utrolig bra ut. Gleder meg til denne turen blir en realitet :grin:
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Min kino er også lisensiert for nytelse av alkohol, så her er mulighetene mange...:-D
    Jøss - er din også det?

Ja, det er jo om å gjøre å samle så mange nytelser som mulig på ett sted...
    Ja, jeg tenker selvsagt på den type nytelser som ikke forstyrrer filmopplevelsene altså...
    Det er vel derfor vi sjelden ser kvinnfolk i kinoene våre... - ikke sant...? ;-)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes da dårlig filmer man kan "se" avogtil og da!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har for ordens skyld ikke glemt deg, Zocral... ;-)

Siden du bor her i distriktet er det lettere å finne et demotidspunkt, da vi ikke er avhengig av en helg. Onsdagene er generelt en vanskelig dag, men det finnes da flere dager.

StrikeAce har også antydet at han har lyst til å få en titt på VW50, som ikke var her sist han var her. EvilDick har også en film liggende her. Kanskje vi skal forsøke å slå dette sammen?

Det er helt greit for meg, må bare se hvilken dag det blir slik at jeg ikke lover for mye... ;-)

Skulle det bli aktuellt med en "dual-demo" så har jeg veldig lyst til å være med til Flageborg også hvis det er mulig.
    Veldig morro å møte nye folk med samme interesse.
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som kanskje noen har fått med seg har jeg, som min kollega akto, fått et snev av lyst til å oppgradere litt i min kino. Om enn ikke like drastisk som akto... ;-)

Det det er snakk om er effekttrinn. Og i en prisklasse +/- 20k er det en jungel å velge i. Jeg har tidligere nevnt at jeg er lysten på å gå utenfor "oppmerket løype" og se på noen gode, men ikke fullt så mye mainstream-produkter.

Merker som GamuT, Bryston, Krell, Conrad Johnson og Bladelius er aktuelle. Alle transistoralternativer. Men også Conrad Johnson sine rør-alternativer, eksempelvis CAV 50 er interessante.

Og rør er en besnærende tanke. Jeg har fått endel innspill i en annen tråd angående passende alternativer til Martin Logan Vista, og noen av de mest aktuelle tar jeg opp i denne tråden.

Mange er fan av McIntosh, men jeg har aldri kunnet helt svelge det blå lyset i front av de mer "tradisjonelle" forsterkerne deres. Men når jeg nå er inne på rør, har en av de virkelige "Grand Old Men" innen rørteknologien fattet min interesse, nemlig denne klassikeren:

En annen kandidat, om enn litt over prisklassen, er Conrad Johnsons MV60.

En lekker sak, men mest sannsynlig altfor dyr.....

Men den forsterkeren som har vekket min interesse mest er denne:

Rogue Stereo 90.

Products: Stereo 90 Amplifier

90 rørwatt, basert på KT88-rør. Eiere av Rogue, både her på AVforum og HFS har levert strålende beskrivelser av Rogue, og skal etter sigende være en god match med Martin Logan (og andre elektrostater).

Til å være rørforsterker, er Rogue Stereo 90 svært brukervennlig. Egnet verktøy til justering av bias, med eget integrert meter og muligheten til å teste forskjellige rørtyper for påvirkning av lydsignatur til egen preferanse er svært interessant. Muligheten for enkelt å skifte fra ultralineær modus til trodedrift med en switch bakpå er også svært forlokkende.

"Ahhh, sirenene lokker, og jeg liker det...."

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se noen holder koken.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Havner vel noe nytt i din kino også, Tiger. Nå som du har bestemt deg for ikke å reparere dine M3A mener jeg....

For å ta det med investeringer. Denne gangen har jeg tenkt å ta tiden til hjelp, og teste ut litt før eventuelt kjøp. Vi snakker om store summer her, og da skal en jaggu være godt fornøyd med resultatet før kortet blir dratt.

P.t. er jeg strålende fornøyd med anlegget, men noen små justeringer blir det nok. Kanskje på subområdet.... ?

Rør har jeg lekt med tankene rundt i over 1,5 år uten å gjøre noe med det. Men kanskje tiden er kommet. Det måå jo prøves, og det i eget oppsett.

Men så kommer akto sin beslutning om å selge sin 2500 susende inn fra sidelinjen, ikke lett dette.... ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å se at du er litt usikker på hva du vil ha, som alle oss andre...

Rør kan nok være spennende det, har aldri eid et hi-fi produkt med rør jeg heller.

Skal du sparke ut svs og prøve et annet merke der også kanskje?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Klart at KID er hjertlig velkommen også.

Skal gi beskjed jeg når den siste finishen er gjort. Håper det ikke tar alt for lang tid å isolere, sette opp veggene, og få ferdig taket innvendig.

Snakkes nermere.

A.
    Suverent - I'm ready! Så du får bare gi en lyd fra deg når ting begynner å falle på plass :wink:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Homecinema / Marantz/ Kid / Ambience / devilej:

Vi må nok ut i mars måned før jeg kan få til en demo med overnatting. Før den tid går helgene rimelig unna. En skal tilbringes i Son, det blir forhåpentligvis en innvielse av Hjemmekinos nye stue, og det ryker fort et par helger til å organisere Projektor 2007. Men den som venter på noe forhåpentligvis godt, har kanskje tid til å vente......?
    Gi en lyd fra deg når du er klar, du. Nå har jeg endelig fått lappen i lommeboka, og bilen er klar, så du får bare si ifra. FoN her fra forumet var også meget interessert i å bli med nedover, så dersom det passer en helg - sitter han på med meg nedover... Gleder meg! Februar, Mars, April - kun du som kan bestemme når du har tid, jeg/vi er klare! :-D

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Gi en lyd fra deg når du er klar, du. Nå har jeg endelig fått lappen i lommeboka, og bilen er klar, så du får bare si ifra.
    Grattis Kid! :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide å prøve rør?

Så bytter kanskje Klipsch-skrullingene sine 2x250watts kraftverk.

Det ligger mye artig på bruktbørsen nå for tiden.

Prima Luna har noen monoblokker til omtrent 30000,- (?)
    KT88 og 2x70 watt.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til neste Arendalstur Anfield Jeg storkoste meg sist og på vei hjem var jeg og Mr.Myagi helt enige om at vi måtte ta oss bedre tid neste gang.
    Kid:Grattis med lappen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Gi en lyd fra deg når du er klar, du. Nå har jeg endelig fått lappen i lommeboka, og bilen er klar, så du får bare si ifra. FoN her fra forumet var også meget interessert i å bli med nedover, så dersom det passer en helg - sitter han på med meg nedover... Gleder meg! Februar, Mars, April - kun du som kan bestemme når du har tid, jeg/vi er klare! :-D
    Gratulerer så mye med førarløyva, Kid. Litt lettere nå når en er mobil vil jeg tro... ;-)

Du og FoN er selvfølgelig på listen min, og som sagt tar jeg kontakt når vi er et stykke ut i februar. Da kan vi legge litt planer. Bør jo bli en helg, slik at vi kan holde på litt ut i de sene timer, og dere kan overnatte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    På tide å prøve rør?
    Absolutt! Jeg er spent på om det vil gi meg det løftet i lydbildet som jeg ønsker. Det med rør er en besnærende tanke som har lagt i bakhodet mitt en god stund. Det blir jo nesten som en "hobby i hobbyen", med alle de muligheter som ligger der med rørbytte, justeringer o.l.

Og ikke minst; jeg synes det ser dritlekkert ut. I mitt rom, med dempet belysning og levende lys, litt godt å drikke, lett nedsunket i sweetspot og med noen glødende rør og deilig musikk i spilleren. Jeg kan lett se det for meg......

Side 72 av 123 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •