Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 123 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 2459
    Newcomer Theater sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Fra hvilken nettside bestilte du din nye CD-spiller?

Leker selv med tanken på å importere.
    Spilleren kommer fra Coemaudio.com. Hadde egentlig tenkt å teste ut den nye aktøren ornec.com, men de førte ikke Jungson.

Fra coem er det mail som gjelder, og Norman som styrer sjappa der er vel ikke stødigst i engelsk. Men serviceinnstilt er han, og det teller jo det og.....
    Hva kom egentlig fraktutgiftene for cd-spilleren på? Lurer litt på å importere cd-spiller selv, mest sannsynlig fra ornec.com. men jeg antar at fraktprisene til coem ikke er så ulike ...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Theater
    Sitat Opprinnelig postet av Typhoon7
    Fra hvilken nettside bestilte du din nye CD-spiller?

Leker selv med tanken på å importere.
    Spilleren kommer fra Coemaudio.com. Hadde egentlig tenkt å teste ut den nye aktøren ornec.com, men de førte ikke Jungson.

Fra coem er det mail som gjelder, og Norman som styrer sjappa der er vel ikke stødigst i engelsk. Men serviceinnstilt er han, og det teller jo det og.....
    Hva kom egentlig fraktutgiftene for cd-spilleren på? Lurer litt på å importere cd-spiller selv, mest sannsynlig fra ornec.com. men jeg antar at fraktprisene til coem ikke er så ulike ...
    Kostet $96 i frakt med Coem. Det er litt forskjell i fraktpriser, her er Coem noe billigere enn Ornec, men prisene til Ornec er jo endel billigere igjen. Så det er jo et totalregnestykke en må se på. Totalt sett, når jeg har beregnet en totalpris, er Ornec sine priser oftest de billigste.

Ville egentlig handle fra Ornec, men de førte ikke Jungson, og det var den spilleren jeg ville ha. Men på effekttrinn-biten ligger de jo godt an...... :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket effekttrinn tenker du på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hvilket effekttrinn tenker du på?
    Classic 8.0b.

Specs kan sjekkes ut her: http://www.ardency.adr.dk/8.0.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvordan du ikke kan ha hørt forskjell på Shanling T100 og AVR300 analogt koblet, kontra bruk av AVR300 sine DACer er herved et mysteium, espenf :wink: :wink: :wink:
    Da har jeg lest testen din, Anfield. Takk for at du tok deg tid til å utføre den! På dine vegne er jeg glad for at du kunne utrope DACen i CD-spilleren som vinneren.

I følge Arcam (UK) står det en Crystal CS4340 DAC i AVR200. Da blir dessverre ikke testen like interessant for meg siden DACen i AVR300 er en Wolfson Codec WM8770. Om vi hadde hatt samme DAC, ville jeg meget sterkt vurdert å kjøpe samme CD-spiller som den du har basert på testen din. Jeg har jo nesten samme høyttalere som deg (Mi3 Super).

Ellers har jeg på andre fora sett uttalelser om at DACen i AVR300 er meget god. Så kanskje det likevel ikke er et så stort mysterium at jeg ikke hørte noen forbedring ved tilkobling av Shanling T100? Jeg ser likevel ikke bort fra at andre med et bedre trent lytteøre ville ha hørt (mikroskopiske?) forskjeller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Da har jeg lest testen din, Anfield. Takk for at du tok deg tid til å utføre den! På dine vegne er jeg glad for at du kunne utrope DACen i CD-spilleren som vinneren.

I følge Arcam (UK) står det en Crystal CS4340 DAC i AVR200. Da blir dessverre ikke testen like interessant for meg siden DACen i AVR300 er en Wolfson Codec WM8770. Om vi hadde hatt samme DAC, ville jeg meget sterkt vurdert å kjøpe samme CD-spiller som den du har basert på testen din. Jeg har jo nesten samme høyttalere som deg (Mi3 Super).

Ellers har jeg på andre fora sett uttalelser om at DACen i AVR300 er meget god. Så kanskje det likevel ikke er et så stort mysterium at jeg ikke hørte noen forbedring ved tilkobling av Shanling T100? Jeg ser likevel ikke bort fra at andre med et bedre trent lytteøre ville ha hørt (mikroskopiske?) forskjeller.
    Hei Espen!

Da er det klar forskjell på hvilke DACer som sitter i 200 og 300. Ser at DACene fra Wolfson er de samme som sitter i CD73-spilleren fra Arcam. Og den har jo høstet gode kritikker. Så da stemmer nok det at det er en god forskjell på 200 og 300-lyden ja.....

Men vil bare si at når det gjelder de foregående spillerne jeg har hatt, så har jeg også der foretrukket analog kobling fremfor digitalt. Så det er ikke noe nytt. Men forskjellene ble jo enormt mye større med Jungsonen.....

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevnte såvidt Clearaudio Emotion, er det en spiller du selv har hørt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Du nevnte såvidt Clearaudio Emotion, er det en spiller du selv har hørt?
    Nei, desverre ikke hørte den. At jeg valgte å nevne den går mer på designet, synes det er den lekreste spilleren i en "moderat" prisklasse. Utrolig lekker, og hadde således passet godt inne her hjemme..... 8-)

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har god smak, det skal du ha

Jeg ble bare litt nysgjerrig siden jeg er ute etter platespiller selv. Og design teller nesten like mye som lyden. Greit nok at man er gal etter godlyd, men hvem vil vel ha noe som skjemmer ut stua av den grunn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg har skrevet noe i denne tråden, men det har ikke vært stille av den grunn......;-)

Først var det lerrets-test av den opprinnelige bakprojeksonsduken til Arendal. Den gav et veldig positivt inntrykk, og gav meg mersmak. Så da passet det greit å bestille en demoprøve på den nye DreamScreen som er på vei inn på lageret til AVShop om ikke for lenge. Spennende å se hvordan denne står seg mot Adeo Greyvision og Rosebrand-duken. Jeg har dessuten blitt veldig lysten på å vite mer om de mye BlackScreens, bl.a. det SuperNova-lerretet fra DNP som nettopp er kommet på AVShop. Men tiden får vise om det kommer en test av det fra vettuge personer. Er litt avhengig av det da det blir noe for dyrt koste ut 13k på ren gambling uten å vite noe.....;-)

Ellers så er stua fyllt opp av morro i dag/kveld, jeg er gressenkemann og nyter det maksimalt. Oppbevarer en SVS PB12 ISD for en forumkompis, og tester den etter alle kunstens regler i løpet av kvelden og de neste dagene. Morro å se hva den klarer. Foreløpig imponerer den virkelig i forhold til prisen. Snurrer vel litt film med den og min 25-31PCPlus for å sammenligne....

Jeg har også vært ute og snuset på effektforsterker, har en stund innbilt meg at jeg trenger mer futt i kinoen min, og all ære til Flageborg som lar meg låne en Doxa 70 Signatur MKII. Den skal testes opp mot min Arcam AVR200 på ren stereo. Fått spilt littegranne i dag, men ikke nok til å felle en endelig dom. Spennende er det ihvertfall....

Ellers så er det flere på min.hjemmekino som har savnet bakhøytalere i mitt oppsett, og det har jeg tenkt vel og lenge på. Har desverre endel begrensninger med tanke på kino-rommet mitt. Her gjelder det å ha kreative og kvalitetsbevisste løsninger, og regner med å komme i mål med bakhøytalerløsninger i løpet av en ukes tid.....

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Men det tar på for lommeboka........;-) ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva du synes om Doxaen i forhold til AVR 200. Blir nesten skuffet på vegne av alle de som snakker varmt om Doxa om den ikke er bedre, selv om AVR 200 er en veldig god musikkreceiver.

Oppbevarer en SVS PB12 ISD for en forumkompis, og tester den etter alle kunstens regler i løpet av kvelden og de neste dagene.
    Vær forsiktig da!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Blir spennende å høre hva du synes om Doxaen i forhold til AVR 200. Blir nesten skuffet på vegne av alle de som snakker varmt om Doxa om den ikke er bedre, selv om AVR 200 er en veldig god musikkreceiver.
    Og resultatet av denne lille testen er at Arcam AVR200 står seg veldig bra i en direkte sammenligning med Doxaen. :shock: Og det synes jeg nesten er littegranne rart. Mine Mi3 er jo ikke spesielt tungdrevne høytalere, så det er mulig at en strømsterk receiver som AVR200 er en bra combo der.

Spilte det samme sporet fra Victor Baileys plate "Low Blow" to ganger, før jeg byttet og gjorde det samme med Doxaen. Gjentok dette tre ganger. Kona, som er musikklærer og sanger, var med i "testpanelet" for å se om vi begge hørte det samme.

Det første som slår meg er nesten litt opplagt. Bassen fremstår som mer kontrollert når Doxaen står for kreftene. Når AVR200 må klare seg alene, er det tendenser til noe mere "buldrebass", bassen blitt liksom littegranne mere "boomete" i mangel av en bedre beskrivelse. Så det som ofte kan oppfattes som mindre bass, er rett og slett mer kontrollert bass.

Men oppover i lydbildet føler jeg faktisk at jeg taper noe. Doxaen har etter det jeg har lest og hørt rykte på seg for å være veldig nøytral. Men det trodde jeg at Arcamen også var. Når AVR200 må klare seg alene, er det faktisk mer detaljer og bl.a. mer markerte vispeslag fra trommisen.

For å være sikker byttet vi også til noen andre CDer vi kjente godt, og det samme gjentok seg hver gang. Bedre kontroll i bunnen, men noe mindre oppløst i toppen.

Vet ikke om dette høres dumt ut, men det var slik vi opplevde det ihvertfall....

Hadde vel egentlig trodd at det skulle være en større forskjell og opplevelse med en effektforsterker. Så det var nesten litt skuffende. På den andre siden kan det jo også være at kombinasjonen Arcam og Audiovector faktisk står så bra til hverandre (Lyd & Bilde mente jo det i sitt siste nummer )

Så foreløpig når det gjelder en oppgradering av kraft i min hjemmekino, så ble det lagt bittelitt på is. Bakhøytalere forbigikk nettopp "power-ønsket", og er ved siden av en RadioShack og muligens en Behringer 1124 det neste på listen.....

Men en artig test, var det.......

Edit: Skrivefeil.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke bakhøyttalere seiler så oppover?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvilke bakhøyttalere seiler så oppover?
    Ja, det er det som er spørsmålet da?

http://avforum.no/forum/h-yttalere/22688-hva-slags-bakh-ytaler-til-mitt-oppsett.html

Du har ikke noen brukte CX-høytalere du skal kvitte deg med du da, Tiger.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er dere sikkert dritlei at jeg lister opp hva jeg har gjort/testet her i heimen de siste dagene, men når en er "i stimen" er det vanskelig å stoppe....;-) Så here goes:

Har endelig fått lånt en RadioShack lydtrykksmåler, og fått tak i dette berømte regnearket for å få fremstilt det hele med grafer. Har vært spent på dette en stund, og vært nysgjerrig på hvordan det jeg har stilt inn "med ørene" viser seg på papiret.

Jeg har egentlig bare et "møbleringsmessig godkjent sted" å plassere tønna, og det er i høyre hjørne i front. Der er den mest ute av syne. Siden hjørneplassering er anbefalt fra SVS sin side, regnet jeg med at det skulle duge.

Her er målingene:

Har også Kentis nye PB12-ISD på besøk før den shippes til ham i Oslo, og testet den for sikkerhets skyld også mot min (lilla kurve).

Jeg merker at jeg har en ganske bra topp på rundt 50hz, og en dipp rett etter på 63hz. Noen med noen kommentarer rundt dette?

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drittlei...........? Hvordan kan du finne på å antyde noe slikt? Dette ser jo veldig bra ut, og en liten Behringer henter inn "dippene" på en enkel og grei måte. Bare si fra når du vil låne min for mer testing.........;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dip'ene skyldes som regel et faseproblem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noen brukte CX-høytalere du skal kvitte deg med du da, Tiger.....
    Skjønner spørsmålet, men jeg liker den lille AV-familien. P.t. har vi ingen å miste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dip'ene skyldes som regel et faseproblem.
    Regner med at du da mener et faseproblem mellom frontene og subben? For jeg testet subben alene med fire forskjellige faseinstillinger uten at det påvirket kurven i nevneverdig grad.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde flere målinger av min SVS 25-31 PCPlus i dag, basert på innlegget over. Gorm nevnte at faseproblemer ofte var grunnen til dip'ene.

Tuben står på samme sted, høyre foran, men nå har jeg også målt med fasen på 90 og 180 for å se om det gjorde noe forskjell.

Alle målinger er gjort med sub og fronter satt til small. Turkis er fase 0, gul er 90 og den hvite 180.

Noen synspunkter?

Side 7 av 123 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •