Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 68

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 68 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste
Viser resultater 1,341 til 1,360 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    HD-DVD er tingen
    Du synes projektoren er skarp nok, også på SD material?
    Projektoren oppleves som skarp nok ja. Og skarpere enn Z3000. Men dersom målet er det "perfekte" er det selvfølgelig ikke alt som er "perfekt" på Pearl heller, men så bra som det er mulig å forvente en projektor til denne prisen.

Kvaliteten på SD-kildematerialet er jo altavgjørende for bildekvaliteten, for er kvaliteten så som så, så avslører jo VW50 det nådeløst. En liten ulempe med en så god projektor ;-)

Jean Michel Jarre in China derimot er jo strålende

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Rune, du skal ikke se bort i fra at jeg kommer innom en tur med 696 for å se hvordan 576i over HDMI står seg mot 7600 og 576p.
    Helt klart interessant. Kontakter deg for å finne en dag som passer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    :lol: :lol:

....nei du kan så si
    Tok et lite forbehold om bytte av DVD-spiller, men den må jo først bli tilgjengelig..... ;-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ligger det ann med din pj i forhold til bue på nedre kant? AK har vel en som plager han litt mens Arendal sin er utenfor projeksjonsområdet.
    Gorm hadde ikke sett det på den han testet og SVS'-man og undertegnede kunne ikke se den på Sony senteret sin.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er en liten bue på rundt 3-4 mm, så det karakteriserer jeg som "ingenting". Kun synlig når en setter opp "testgriden" på projektoren. Om dette plager en under film så er har en andre problemer som er større enn projektoren sine......

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buen blir støre ved bruk av lensshift... Jeg må bruke ganske mye, og derfor er buen større hos meg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker vel ikke mest lensshift, så det er mulig roten til problemet ligger der ja. Skal jeg anslå hvor mye, kanskje 25% av totalen?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker nok nermere 60-70% tenker jeg....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det forklarer vel saken. Sony senteret sin sto jo på sofaen. Tror ikke det ble brukt noe lensskift da.
    Er dette et fenomen som er på andre projektorer med lensskift? Kan ikke huske å ha lest om det på noen andre (ikke de som AK har testet engang)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så samme fenomenet på min tidligere AE-700. Den hadde lens-shift. I tillegg er det en liten bue på rundt 8mm på Z3000 også, men nok en gang: Ikke nok til at det er synlig under filmvisning. Kun under justering. Men som mange andre ting kan det for oss "nerder" være nok til å irritere oss grundig bare fordi vi vet at det er der..... ;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har gjort så jeg ikke får sove om natta lenger, Rune. :razz:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men som mange andre ting kan det for oss "nerder" være nok til å irritere oss grundig bare fordi vi vet at det er der..... ;-)
    Godt poeng. For min del er det slike ting som også blir vektlagt (antagelig for mye) i vurderingen av om en projektor er aktuell kandidat i egen kino.

Men det avgjørende punktet for meg foreløpig ift WV50 er nok lysstyrke, da jeg egentlig ønsker 3,8 meter bredt 2.35:1 lerret hvis jeg først skal bytte pj.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Godt poeng. For min del er det slike ting som også blir vektlagt (antagelig for mye) i vurderingen av om en projektor er aktuell kandidat i egen kino.
    En ting er i hvertfall sikkert. Dersom dette er nok til å knekke nattesøvnen kontra alle de positive faktorene ved denne projektoren er det ikke mange projektorer som kan være aktuelle der ute. Det er jo "alltid" noe som ikke er 100%. Du kan risikere å sitte på gjerdet lenge da, Counterpointer.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Du har gjort så jeg ikke får sove om natta lenger, Rune. :razz:
    "Har du lyst, har du lov. Har du vett, lar du være" er et ordtak min bestemor prøvde å lære meg. Kanskje noe for deg da....

Du får ta deg en tur nedover for litt demo og abstinenskontroll dersom det blir for ille...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som så mange ting er det økonomien som blir det viktigste. Er ikke lett å finne plass til en investering på nesten 40K. Spesielt når gjenstandene dropper så fort i pris og mister sin verdi enda fortere.
    Men vurderer for tiden om jeg skal selge hele vinylriggen (med høytalere, forsterkere og rack) for å frigjøre kapital til pj
    Problemet er at selv med det er jeg nok ikke helt i mål.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var litt bue på XV-Z3000, men ganske mye mindre hos meg ihvertfall. I tillegg koster den halvparten, slik at en ikke vil være like kritisk som på VW50.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen har vi jo hatt før, AK, men det er vel endel flere og større fordeler med VW50 som oppveier for den "feilen", også dersom en ser på pris og sammenlignet med Z-3000.

Skal ikke forsvare VW50 for enhver pris, når en sitter med produktet selv er en jo litt "biased". Men personlig mener jeg at de negative aspektene ved denne projektoren er latterlig små, og kun grunnlag for irritasjon for de som ønsker å la seg irritere. Bildekvaliteten overstiger alt i samme prisklasse, således er VW50 et av de bildemessig beste kjøpene en kan gjøre idag. Også til prisen.

Om din nye JVC er bedre (aller helst ønskelig er vel perfekt) bli ytterst spennende å se.....:-D

Vi kan vel sette strek for "bueproblematikken" til VW50 i min tråd, og evt fortsette den tekniske diskusjonen i egnet tråd?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Du får ta deg en tur nedover for litt demo og abstinenskontroll dersom det blir for ille...
    Jeg regner med å ha mulighet for kjøring på egenhånd i Januar, må få kjøpt bil:wink: Regner da med å ta en hotell helg i Arendal, så får jeg tatt to fluer i en smekk. Må få opplevd trykket hos Mr. Flageborg også, når jeg først er dere nede. (Ikke det at "der nede", er en veldig lang tur.. men har en tendens til å bli sittende altfor lenge når jeg er imponert, derfor greit å bare snike seg bort til hotellet)

Takker igjen for invitasjon, og du ser meg garantert en gang på nyåret:wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne diskusjonen har vi jo hatt før, AK, men det er vel endel flere og større fordeler med VW50 som oppveier for den "feilen", også dersom en ser på pris og sammenlignet med Z-3000.
    For min del heller det begge veier, men det trenger vi ikke diskutere nå... Kanskje over noen pils en gang

Om din nye JVC er bedre (aller helst ønskelig er vel perfekt) bli ytterst spennende å se.....:-D
    La oss håpe det

Vi kan vel sette strek for "bueproblematikken" til VW50 i min tråd, og evt fortsette den tekniske diskusjonen i egnet tråd?
    Det kan vi De fleste har vel også forstått at jeg til tider er en flisespikker :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg regner med å ha mulighet for kjøring på egenhånd i Januar, må få kjøpt bil:wink: Regner da med å ta en hotell helg i Arendal, så får jeg tatt to fluer i en smekk. Må få opplevd trykket hos Mr. Flageborg også, når jeg først er dere nede. (Ikke det at "der nede", er en veldig lang tur.. men har en tendens til å bli sittende altfor lenge når jeg er imponert, derfor greit å bare snike seg bort til hotellet)

Takker igjen for invitasjon, og du ser meg garantert en gang på nyåret:wink:
    Kast ikke bort pengene på hotell, du har gratis overnatting hos både meg og Flageborg. Mye god musikk og DVD du kan få for de pengene.....:-D

Side 68 av 123 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 64 65 66 67 68 69 70 71 72 78 88 98 108 118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •