Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 67

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 67 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,321 til 1,340 av 2459
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    :lol: 3 måneder er en evighet innen denne hobbyen...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Gratulerer med ny projektor. Et rush av dere her på forumet nå. Hva er neste steg: Videoprosessor eller ny DVD-spiller...eller lever DV7600 trygt foreløpig?
    Ja, egentlig ganske mange som sitter med VW50 når du nevner det. Men jeg skjønner det jo, for det er en rå projektor for pengene.

I og med at jeg nå sitter med en 1080-projektor, er det naturlig å tenke på en DVD-spiller med mulighet for 1080p ut. Eller en spiller som kan gi 576i ut over HDMI? Dette er et "vanskelig" valg, og den rimeligste varianter ville jo vært en Pioneer 696 som Arendal har.

Samtidig er jeg nysgjerrig på hva en DVD-spiller med enda bedre skalering og deinterlacing kan tilby. Har såvidt sett Denon 2930 og jeg likte det bildet den disket opp med. Støyreduksjonen er bra og det at den har en Reon-chip tilsier at det bør være en spiller som nok kan gjøre jobben bedre enn VW50 kan. Vi får se......

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan mener du Toshiba HD-DVD står seg mot Denon 2930 på SD-DVD? Er litt nysgjerrig på den sammenligningen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer, Rune. Skal si det går unna i Cinema Anfield om dagene. Er ingen tvil om at Pearl er en meget bra projektor, og er sikkert ikke bare jeg som fort ble litt misunnelig nå
    Projektorbyttet kom jo litt fortere enn det strengt tatt burde, men det får så være. Når suget kommer, så kommer det skikkelig. Overrasket nesten meg selv litt også....

Strengt tatt sitter jeg nå med et oppsett jeg burde kunne forlenge "fornyelsessyklusen" endel på. At jeg solgte effekttrinnet takler jeg greit, men jeg vet at et nytt trinn kommer en gang igjen. Men en ting av gangen. Det oppsettet som er her nå, spiller i mine øyne og ører veldig bra, og etter at jeg fikk Perlen har jeg ingen klare savn i oppsettet mitt. Men vi vet jo alle at det kan endre seg... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer Anfield :grin: Denne kan du storkose deg med helt frem til langt ut i februar tenker jeg
    Bør vel strengt tatt gå en god stund lenger enn det. En god 1080 bør jo vare en stund. Så du får nok ikke denne på billigsalg over nyttår.... :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Hvordan mener du Toshiba HD-DVD står seg mot Denon 2930 på SD-DVD? Er litt nysgjerrig på den sammenligningen.
    Hmm, vanskelig å sammenligne skikkelig da den ikke tar PAL-plater. Og jeg har ingen NTSC-plater. Arendal har testet spilleren min med noen av hans NTSC-plater, og på dem gjorde den en god jobb.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Toshiba'n er en veldig god DVD-spiller. Skaleringen fra 480 til 720 er svært god, og de-interlacingen henger også godt med. Skalering til andre oppløsninger har jeg ikke testet.

Gratulerer med nyervervelsen kompis, godt å "være i mål" på bildesiden tenker jeg. ;-)

PS: det ble forøvrig DV-139 på meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Toshiba'n er en veldig god DVD-spiller. Skaleringen fra 480 til 720 er svært god, og de-interlacingen henger også godt med. Skalering til andre oppløsninger har jeg ikke testet.

Gratulerer med nyervervelsen kompis, godt å "være i mål" på bildesiden tenker jeg. ;-) PS: det ble forøvrig DV-139 på meg.
    Beklager den tekniske diskusjonen, Anfield, men Gorm: hvis ikke Toshibaen tar PAL-SD-DVDer (se nedenfor), er den nokså nytteløs for min (og andres) DVD-samlinger, selv om den er "veldig god" på NTSC?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Gratulerer med nyervervelsen kompis, godt å "være i mål" på bildesiden tenker jeg. ;-)

PS: det ble forøvrig DV-139 på meg.
    Takker for det, Gorm. Du har jo faktisk en liten del av skylda for at jeg byttet projektor så pass fort, og investerte såpass med penger som jeg gjorde. Du utsatte meg for "ML-fakter" på bildesiden, og jeg er et svakt menneske i slike øyeblikk.....:-D

Jeg er farlig å være stor i kjeften, men det føles som om det skal bli en stund til neste bytte nå. Greit nok at det kommer bedre projektorer, men denne bør holde en stund. At det nå er bildekilden som er den store akilleshælen er jo hevet over enhver tvil.

Gratulerer såååå masse med DV139, den er jeg grisemisunnelig på. Har du fått den enda? Det er helt uaktuelt at jeg følger etter på den spilleren, tross alt en grense har jeg også....:twisted:

Edit: Skrivefeil

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fett!

Gratulerer så mye
    Jeg kan arve den etter deg når du blir lei

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult å se at en av forumets råeste kinoer utvikler seg videre og blir enda råere. Gratulerer!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Ikke akkurat en dårlig oppgradering det nei!
    Planlegger du å bruke avr300'n nå eller fler oppgraderinger ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Planlegger du å bruke avr300'n nå eller fler oppgraderinger ?
    Pirker litt; jeg har en AVR350... ;-)

Flere oppgraderinger tror jeg ikke det blir i 2006. Som jeg skrev litt lenger opp i tråden er en ny DVD-spiller smått aktuelt. Jeg kommer nok til å teste ut noen effekttrinn etterhvert, men det blir ikke kjøpt noe før et lite stykke ut i 2007.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Kult å se at en av forumets råeste kinoer utvikler seg videre og blir enda råere. Gratulerer!
    Takker deg, og alle dere andre for gode ord. Det varmer.

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Fett!

Gratulerer så mye :grin:
    Jeg kan arve den etter deg når du blir lei
    Hehe, har notert deg på listen.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Pirker litt; jeg har en AVR350... ;-)

Flere oppgraderinger tror jeg ikke det blir i 2006. Som jeg skrev litt lenger opp i tråden er en ny DVD-spiller smått aktuelt. Jeg kommer nok til å teste ut noen effekttrinn etterhvert, men det blir ikke kjøpt noe før et lite stykke ut i 2007.
    Beklager, kom på det da jeg tittet innpå de oppdaterte bildene på minhjemmekino

Men skal ikke du i kjelleren å se en film eller to isteden for å sitte på nette?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har han ikke pc'en i kjelleren da?
    Men ja, synes han burde vært i sofaen nå.. :wink:

Har blitt så evig misunnelig på oppgraderingen Anfield, at jeg klarer nesten ikke holde meg unna kjøp knappen snart. Sukk.... Triste greier, får prøve å holde meg i skinnet litt til(?).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt leketøy, Anfield, det er en bra projektor

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Men skal ikke du i kjelleren å se en film eller to isteden for å sitte på nette?
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Har han ikke pc'en i kjelleren da?
    Stemmer det, når jeg satt meg til PCen i går kveld hadde jeg nettopp tre timer med testing, filmklipp o.l. bak meg. Så den blir brukt.

I går ble jeg sittende å se omtrent hele "Last Samurai" på HD-DVD. Mange av scenene måtte jeg rett og slett se flere ganger, for det et et enormt bra bilde. I forhold til SD-DVD er det virkelig "som å se ut et vindu". En floskel kanskje, men sånn er det.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD-DVD er tingen
    Du synes projektoren er skarp nok, også på SD material?

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Beklager den tekniske diskusjonen, Anfield, men Gorm: hvis ikke Toshibaen tar PAL-SD-DVDer (se nedenfor), er den nokså nytteløs for min (og andres) DVD-samlinger, selv om den er "veldig god" på NTSC?
    Hvis du har planer om å erstatte DVD spilleren din med en HD spiller bør du nok se på en av de europeiske HD-DVD eller Blu-ray spillerene og heller sonemodde en av dem for å få i pose og sekk.

Rune, du skal ikke se bort i fra at jeg kommer innom en tur med 696 for å se hvordan 576i over HDMI står seg mot 7600 og 576p.

Men, du som har så gode kontakter kan vel skaffe noe annet snadder å teste med?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Flere oppgraderinger tror jeg ikke det blir i 2006.
    :lol: :lol:

....nei du kan så si

Side 67 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 63 64 65 66 67 68 69 70 71 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •