Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 66

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 66 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,301 til 1,320 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hint: Det er ikke en slik en...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VW 50? Med crytallio2?

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du røper du jo alt? Når kommer dette i hus :razz:

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Som den gode verten han er, hadde Rune satt frem både kaffe og wienerbrød, til og med en iskald carlsberg ble servert undertegnede
    Det har aldri jeg fått, bortsett fra en kaffikopp etter å ha spurt.:-D

Kanskje det bedrer seg nå som vi blir perlevenner Rune?

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hint: Det er ikke en slik en...

Hvis det ikke er en golf så er det vel en Passat. I og med Volkswagen forkortes til VW så kan man jo forledes til å tro ikke skal kjøpe en VW50, men en VW100. Men du har jo nettopp kjøpt en ny projektor og dessuten er en VW100 svindyr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg heller du skal sikte mot polo gitt, og vurdere golfen som VW100 og Passat som Qualia 004.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Da tror jeg heller du skal sikte mot polo gitt, og vurdere golfen som VW100 og Passat som Qualia 004.
    Kjører ikke du Passat....

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Men Qualia heter Qualia og ikke VW ;-) Men, jeg tror ikke han skal kjøpe seg noen ny projektor. Det er under to måneder isden ha skiftet. Tydeligvis er det en processor/scaler som kommer. Hvis Optoma HD3000 er en Golf, hva er en Passat da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Det har aldri jeg fått, bortsett fra en kaffikopp etter å ha spurt.:-D

Kanskje det bedrer seg nå som vi blir perlevenner Rune?
    Forskjell på folk.... ;-)

Neida, kanskje jeg har begynt å ta deg for gitt. En kaffekopp skal være klar før du kommer neste gang. Ølen får du vente med, for du kjører jo bil hver gang.....:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perlevenner og Poloer... er det ikke nok hint til vw50 nå...?
    Når er nyanskaffelsen ventet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relativt tydelige hint, er enig i det freddie.... ;-)

På tide å "slippe katten ut av sekken":

Kanskje overraskende for noen at jeg "knaller til" med ny projektor ikke lenge etter at jeg spanderte på meg ny SharpVision XV-Z3000. Vel, det er som kjent farlig å reise på demoer. En kan bli bitt, det har jo jeg blitt før. Og det var på den lille projektorshootouten vår i forbindelse med Electroworld 2006 at det lille frøet ble sådd. Jeg så i den forbindelse hvilket enormt bra bilde Pearl gav, og ikke minst hvor stor bildeforbedring det ble når min HD-DVD stod for bildeleveransene. Kalasbra!!

I forbindelse med demobesøket i helgen fikk jeg lånt en Sony VW50 for å teste opp mot min Sharp XV-Z3000 i eget rom. I tillegg hadde Mr. Myagi med seg en InFocus IN78, så her skulle det testes.....

IN78 er, som Gorm har skrevet i siste nummer av Hjemmekino, ekstremt bra kallibrert fra fabrikk. Når vi koblet det hele mot en HDMI-switch så kunne vil se bilde mot bilde fra de forskjellige projektorene. Og IN78 fremstod med et veldig bra bilde, både fra SD- og HD-materiale. Den koster riktignok 28k, så litt er det jo grunn til å forvente. Minstemann i gjengen, Z3000, koster 18k og når vi testet alle disse projektorene ser en med all tydelighet at en god 720-projektor er i stand til å trylle frem ekstremt bra bilder så lenge kildematerialet er bra. Det er her begrensningen ligger i dag.

Når en så kobler opp VW50 og sammenligner er det første som slår meg; SORTNIVÅ! For en forbedring :shock:. Her er det sorte veldig sort, og samtidig med masse detaljer. Fargene er i tillegg ekstremt godt mettet, og bildet er så jevnt og rolig at det hele er en fryd. Pikselstruktur er et ord en ikke trenger å tenke på i det hele tatt og støynivået på VW50 er jo utrolig lavt. Riktignok en lavfrekvent durelyd, men den legger en overhodet ikke merke til så lenge det er et snev av filmlyd. Sammenlignet med de fleste andre projektorer (kanskje bortsett fra VW100, Optoma H79 og BenQ 8720) så er dette en av de desidert stilleste PJene på markedet.

"Once you go black, you never go back" er et utrykk brukt om mer lysskye affærer enn projektortesting. Men det duger som analogi her og. For når vi koblet opp de to 720-DLPene og hadde bildet "side-by-side" kom jo forskjellene veldig tydelig frem. Det som før var sort, virket nå nesten grått og når en har sett forskjellene såpass tydelige i egen hule var jeg solgt. Denne måtte jeg bare ha.

Hudtonene var enda mer naturlige, og renheten i det hvite var hakket vassere på IN78 enn både VW50 og Z3000. Så jeg må nok ty til en aldri så liten fargekallibrering på min Perle for å få den helt optimalisert. Men her ber jeg de som aldri har sett en Pearl om å lese at "bildet er utrolig bra, og det er mest de aller mest pirkete av oss som ikke slapper helt av før denne jobben er gjort." Bildet ut av boksen er veldig bra, men mye vil ha mer.

Her er jo IN78 en aldri så liten joker. Denne projektoren er jo rett og slett "Plug and Play". Som målingene til Gorm viste. Den er også støysvak på low lampemodus, men vifta får et skikkelig oppsving dersom du drister deg til å sette den til høyeste modus. Den har en rikelig meny, ser bra ut og gir et kanonbilde. Muligens litt for dyr?

Hva så med Z3000? Den holder seg svært godt mot IN78. Spesielt med tanke på prisforskjellen. Nesten halve prisen gjør at en kan koste på seg en liten fargekallibrering uten å nærme seg IN78 prismessig. Men på ren bildekvalitet. Den støyer riktignok noe mer, og har et litt særere zoomområde, men dersom den passer i kinorommet gir den utvilsomt et veldig bra bilde pr krone.

Z3000 fikk således et svært kort opphold i min kino. Ikke fordi jeg var så misfornøyd med den, men fordi jeg fikk smaken på noe som var enda bedre. Og dessverre enda dyrere. Derfor ble valget om å selge Nakamichien tatt, for å spe på finansieringen av Pearl. Alle monner drar.....

Den oppmerksomme leser vil da skjønne at det nå står en SharpVision XV-Z3000 med et svært begrenset timeantall på telleren og lengter etter ny eier. Skulle noe være interessert, er det bare å ta kontakt.......

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får bare gratulere så mye, med noe av det råeste man ser her på forumet. Nå ble jeg misunnelig:wink:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ja !!! DAmn, hadde jeg bare hatt penger nu ! ... du skulle ha ventet i ca 2mnd Anfield ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor. Et rush av dere her på forumet nå. Hva er neste steg: Videoprosessor eller ny DVD-spiller...eller lever DV7600 trygt foreløpig?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D Gratulerer!
    I tillegg til bedre bilde er den vel også penere rent fysisk enn Sharpen...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, Rune. Skal si det går unna i Cinema Anfield om dagene. Er ingen tvil om at Pearl er en meget bra projektor, og er sikkert ikke bare jeg som fort ble litt misunnelig nå

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ja. Du slutter aldri å overraske på oppgraderingsfronten. Gratulerer så mye med ny projektor

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig ang sortnivå på VW50, for det er rett og slett sinnsykt. Støynivået var også såpass lavt at det i mine ører ikke er noe å tenke på i det hele tatt. Når man i tilegg må helt innpå et 100" lerret for å kunne se et lite hint av screendoor er denne en sikker vinner Merker jeg er litt misunnelig på deg nå

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Anfield :-D Denne kan du storkose deg med helt frem til langt ut i februar tenker jeg

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer Anfield :-D Denne kan du storkose deg med helt frem til langt ut i februar tenker jeg
    Hehe - eller ihvertfall gjennom store deler av romjulen

Side 66 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 62 63 64 65 66 67 68 69 70 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •