Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 65 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 2459
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Pass på så du ikke sitter så lenge på gjerdet nå, Counterpointer, at du detter ned... ;-)
    :-D :-D
    har sittet så lenge på gjerdet at rompa sitter fast..... :evil:

he-he men sparer jo kroner enn så lenge

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både trist og spennende at du skal selge Nakamichi'n, Anfield. Synes du kan røpe hva som kan "erstatte" denne? Hadde det ikke vært for at jeg har overdimensjonert forsterkerkraft fra Nakamichi fra før, skulle jeg slått til på salget ditt... Lykke til med salget, og ny kraftkar snart(?).

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke du selge et av dine trinn også da?

En går stadig gjennom (om)prioriteringer og en har jo alltid personlige preferanser å ta hensyn til. Nakamichien fortjener en bedre skjebne enn å stå lagret hos meg i tiden fremover, så da håper jeg den får et fortsatt lykkelig liv hos noen som kan ta godt vare på den.

Bakgrunnen for salget kommer for en dag om ikke lenge.....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest de siste par sidene, og selv om det ikke er noen grunn til det så får jeg feelingen av at at du holder på å permiterer cinema anfield. Håper for guds skyld at dette ikke er realiteten, men fikk en liten hunch da jeg leste dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har lest de siste par sidene, og selv om det ikke er noen grunn til det så får jeg feelingen av at at du holder på å permiterer cinema anfield. Håper for guds skyld at dette ikke er realiteten, men fikk en liten hunch da jeg leste dette.
    Da kan jeg trø til med en trøstende melding, og berolige deg med at det fremdeles puttes mer penger inn i Cinema Anfield, enn det taes ut.... ;-)

Salget av Nakamichi PA5E gikk rimelig kjapt, og den ble solgt klokken 0230 i natt. Den pakkes i kveld forsvarlig ned og sendes til sin nye herre i Nord-Norge i løpet av morgendagen.

Jeg måtte ta et valg på Nakaen, og da det er et litt kostbart produkt på vei inn, måtte noe selges for å frigjøre littegrann midler. Sikkert noen som kjenner seg igjen.....:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte greier Da er det bare å vente å se hva som kommer inn nå

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte ta et valg på Nakaen, og da det er et litt kostbart produkt på vei inn, måtte noe selges for å frigjøre littegrann midler. Sikkert noen som kjenner seg igjen.....:-D
    Men du vil ikke røpe hva dette er før det er på plass...?
    Ble bare litt nysgjerrig på om det er ny effektforsterker, ny ML senter, flere subber eller annet moro...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield skal kovertere tilbake til Audiovector.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ikke du selge et av dine trinn også da?

En går stadig gjennom (om)prioriteringer og en har jo alltid personlige preferanser å ta hensyn til. Nakamichien fortjener en bedre skjebne enn å stå lagret hos meg i tiden fremover, så da håper jeg den får et fortsatt lykkelig liv hos noen som kan ta godt vare på den.

Bakgrunnen for salget kommer for en dag om ikke lenge.....
    Stemmer det, men ikke begge, det skjer ikke på mange år ville jeg tro, forelska. Men ja, tar poenget ditt:wink: Har flere kjøpere på effektforsterkeren, mange seriøse tung-hifi entuasiaster der ute, dersom jeg kan få kalle det, det. Blir spennende å se hva du ender opp med nå, Anfield. Selv er Parasound JC-1 muligens det eneste jeg i det hele tatt ville vurdert å byttet Naka'n med. Krell og Pass Labs kunne jo vært gøyalt å prøvd, men for å være ærlig, har jeg ikke helt den store "troa".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Anfield skal kovertere tilbake til Audiovector.
    Jeg er troendes mot mye, men ikke det.... ;-)

Ikke noe galt om Audiovector. Det er definitivt en av de beste dynamiske høyttalerne jeg har hørt, og lydsignaturen glir lett hjem hos meg. Når det er sagt, er det et lite hakk opp til luftigheten og holografien, for ikke å snakke om den enormt bra mellomtonen, som Martin Logan disker opp med. Jeg er så utrolig fornøyd med hvordan mine Vista spiller i mitt rom, så noe "tilbakekonvertering" blir det ikke snakk om gitt.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Ble bare litt nysgjerrig på om det er ny effektforsterker, ny ML senter, flere subber eller annet moro...
    Av de alternativene der, så ligger det i den sistnevnte kategorien...:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi tippe i retning bilde da kanskje...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...sony?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Skal vi tippe i retning bilde da kanskje...
    Nakaen blir ikke erstattet med et nytt effekttrinn enda. Faktisk presterer Arcam AVR350 et rimelig godt resultat alene med Vistaene. Den er strømsterk (1200VA), 2 x 120 watt i stereo og belastningsmessig stabil ned i 2 ohm, så til receiver å være er det klart på høyde med flere, gode stereoforsterkere.

Så frem til økonomien er bygget opp igjen, får den det lydmessige ansvaret.

Så tipset om at forandringene kommer på bildesiden er vel ikke så steingalt tippet, nei.....

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At AVR 350 presterer så bra alene imponerer meg virkelig.

Hvis oppgraderinger skal komme på bildefronten da tipper jeg på en Optoma HD3000.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lille monitoren du har koblet til racken din - hva slags merke er det og hvor kjøpte du den?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo hos Anfield

Det er lørdag morgen. Klokka har såvidt passert 9 når jeg og Mr.Myagi hopper i bilen og setter kursen mot Arendal. 4 timer senere ruller bilen inn på gården. Etter å ha hilst på familien og småpratet litt bærer det ned i "hulen" hvor Rune har godsakene. Som vanlig må rommet oppleves for å få det rette inntrykket, men jeg synes faktisk at bildene som er tatt stemmer veldig bra med inntrykket man får når man går inn døra. Stilfult, ryddig og samtidig en koselig atmosfære. Her kan man sitte i sin egen verden og kose seg med lyd og bilde i avslappende omgivelser

Som den gode verten han er, hadde Rune satt frem både kaffe og wienerbrød, til og med en iskald carlsberg ble servert undertegnede

Så var det på tide med litt musikk. Rune hadde satt sammen en demoskive med noe musikk jeg kjente fra før og noe jeg ikke hadde hørt tidligere. Det tok ikke mange sekundene før jeg dro kjensel på den forføreriske lydsignaturen til Martin Logan. Sømløst, luftig, engasjerende...Rett og slett deilig lyd Etter å ha holdt på en stund kommer en liten overraskelse. "Jeg har lurt dere litt", sier plutselig Rune..."Jeg har bare spilt med Arcamen". Jeg og Myagi ser spørrende på hverandre :-? Jeg sitter og ser på det grønne lyset på nakamichien, som bare har vært slått på men ikke tilkoblet, uten at verken jeg eller Myagi har tenkt noe som helst på at det ops: Her har vi kjørt den en låten etter den andre med kanonlyd og stålkontroll uten å ofre en tanke til at naka`n bare var til pynt Når man i tilegg vet at ML er krevende høyttaler kan man ikke unngå å bli imponert.

Vi gikk etterhvert over til litt konserter og her også består anlegget med glans. Man får tegnet opp et sømløst lydbilde rundt seg og dermed blir man mer "med" i konserten. Det samme gjelder på film. Åpningsslaget på "Master&Commander" er et demospor mange helt sikkert er kjent med. Her blir alle kanalene satt på prøve. Kanonkulen dundrer inn i skipet (og sofaen til Rune ) og trebitene flagrer rundt ørene SVS`n var meget godt integrert med resten av oppsettet. Å kombinere audiovector med ML fungert også utmerket i mine ører.
    Vi fikk også en liten demo av HD DVD vs DVD på "The Last Samurai" og det er definitivt forskjeller, men det overrasket meg heller ikke. Sharp Z3000 leverte flotte bilder og selv om jeg ser regnbuer av og til var det såpass lite at jeg uten problem kunne levd med denne prosjektoren.

Som vanlig gikk tiden for fort, og vips var 5 timer forbi. Det var på tide å sette seg i bilen for å besøke nestemann. Jeg skulle gjerne hatt noen timer til i kjelleren til Rune, så forhåpentligvis blir det ikke siste gang jeg får komme på besøk.
    Tusen takk for en super demo av et oppsett du har all grunn til å være stolt over Rune

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lapavoni
    At AVR 350 presterer så bra alene imponerer meg virkelig.

Hvis oppgraderinger skal komme på bildefronten da tipper jeg på en Optoma HD3000.
    Misforstå meg ikke. AVR350 er ikke "perfekt" og uten forbedringspotensiale. Men den klarer seg godt alene. Med PA5E tilkoblet er lydbildet noe mer "amerikansk", litt roligere i toppen med fremdeles oppløst og endel fyldigere i bunnen. Arcamen oppleves som strammere og mer definert i bassområdet. Når kontoen er blitt litt fyldigere igjen vil jeg nok dra på jakt etter et nytt effekttrinn, men dersom jeg ser kinoen under ett var det et område jeg ønsket meg noe mer enn på effektdelen av lydsiden.

Forresten; HD3000 er det ikke..... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Den lille monitoren du har koblet til racken din - hva slags merke er det og hvor kjøpte du den?
    Den lille 7" LCD-skjermen er en Nedtech. Jeg kjøpte den brukt av g-h her på forumet, og den kostet vel rundt 800,- ny på Prix den gangen om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg skulle gjerne hatt noen timer til i kjelleren til Rune, så forhåpentligvis blir det ikke siste gang jeg får komme på besøk.
    Tusen takk for en super demo av et oppsett du har all grunn til å være stolt over Rune
    Wow....ops:

Takker så masse for de rosende og gode ordene. Det er minst like givende å gi demoer til felles "lyd- og bildenerder" som det er å oppleve en. Jeg har enda til gode å ikke treffe hyggelige og oppriktig interesserte mennesker her på forumet, og så også denne gangen.

Dere er begge hjertelig velkomne igjen, da det helt sikkert er gjort endringer i oppsettet (forhåpentligvis til det bedre ;-) ) når den tiden kommer.

Newcomer Lapavoni sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg ikke. AVR350 er ikke "perfekt" og uten forbedringspotensiale.
    He, he, he. I AV-verden er det bestandig rom for forbedring. Jeg tror aldri det kommer til å skje at du kommer til å si at nå er hjemmekinoen din så bra som den kan bli.

Forresten; HD3000 er det ikke..... ;-)
    Hmmmm, men er jeg inne på rett spor?

Side 65 av 123 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 95 105 115 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •