Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 64

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 64 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 ... SisteSiste
Viser resultater 1,261 til 1,280 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, da var første demo unnagjort i går, og i morgen venter en ny. Gleder meg masse til MrMyagi og Marantz kommer nedover i morra fra østlandet for å besøke meg og Flageborg.

Spesielt gleder jeg meg til bildedelen av denne samlingen. Etter at vi har gått gjennom det lydmessige i stereo blir det nemlig en aldri så liten projektor-shootout mellom Sharp XV-Z3000, InFocus IN78 og Sony "Pearl" VW50. Bør bli interessant....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    en aldri så liten projektor-shootout mellom Sharp XV-Z3000, InFocus IN78 og Sony "Pearl" VW50. Bør bli interessant....
    Det er vel ganske åpenbart at Pearl topper dette kalaset og det skulle jo bare mangle med nesten dobbel pris.
    Veldig spenende å høre om IN78 den har det ikke vært så veldig mye om enda. Tipper vel at Sharp tar andre plassen men det er jo interesant å høre om styrker og svakheter med alle tre. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det er vel ganske åpenbart at Pearl topper dette kalaset og det skulle jo bare mangle med nesten dobbel pris.
    Forventer selvfølgelig at Pearl tar denne greit hjem, men dobbelt pris gjelder kun i forhold til Sharpen. IN78 koster jo veilledende 28k, og etter Gorms test i siste Hjemmekino den projektoren som er best og riktigst kallibrert fra fabrikk. Blir spennende å se "live".

Uansett er det gull verdt å se tre projektorer koblet til samme DVD-spiller og samme film med en HDMI-switch. Da blir det relativt kjapt og greit å se forskjellene "hands on" og vi blir en god erfaring rikere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skal selge nakamichien, hva er planene videre, eller er det hemmelig ?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en PDF-utgave av "AV Guide". Sender du e-post adressen din pr. PM så sender jeg deg hele fila. Der er Sonyen testet:

Positive:
    Excellent black level
    Accepts 1080p/24 and displays at 96Hz
    Accurate color decoding (RCP off)
    Great value

Negative:
    Oversaturated color primaries
    Highest frequency rolled off at 1080i
    Mediocre shadow detail

Fila er på 74 sider med diverse innhold.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail sendt!

Jeg har jo allerede sett Sony "Pearl" VW50 på nært hold tre ganger, så når det gjelder den så vet jeg hva jeg begir meg inn på. Men alltid morro å lese hva andre mener.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bjørnti
    Ser du skal selge nakamichien, hva er planene videre, eller er det hemmelig ?
    Ikke direkte hemmelig, men foreløpig holder jeg kortene litt til brystet.... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro, da venter jeg spent

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke direkte hemmelig, men foreløpig holder jeg kortene litt til brystet.... ;-)
    Hvis Anfield har tenkt å trå til litt her (og det kan vel tenkes ) kommer det kanskje noe med rør?
    Har ikke hørt Akto sitt oppsett med den nye CJ forsterkeren kun med de gamle PA7. Men det var fremdeles ikke slik jeg husket en erfaring med ML CLS og rørmonoblokker. Det var noe magisk over det spesielt på vinyl.
    Oppsumert betyr det at jeg har stor tro på ML sammen med god rørforsterker. Time will show.. :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den som venter for se hva som skjer i kinoen min....

Fikk et spørsmål på PM, om "jeg kom til å kjøpe en Blue Ray spiller også eller om jeg hadde plantet mine bein i HD-DVD leiren?"

Til det er svaret at jeg har ikke tatt noe standpunkt til den krigen, og konsentrerer meg om at jeg får stillet det verste HD-suget med min HD-A1. Jeg kommer ikke til å bestille en relativt kostbar BD-spiller heller enda, da jeg for lengst har satt meg på liste til en PS3. Og i følge at par linker her på forumet så holder den grei standard på HD-avspilling av BD. Så da er det bare å vente. Godt jeg har Toshibaen å støtte meg på i mellomtiden.... ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette jaget er litt rart. Hadde man sett tilbake til når PS2 kom så ville "en PS2 som DVD-avspiller være bra nok". Men, jeg er enig i at det er fornuftig å beholde Toshibaen og ta inn en BD-spiller a-la PS3 til formatkrigen stilner.

Det er bare det at om 1-2 år så vil PS3 være "håpløst utdatert" på samme måte som PS2.

Noen kompromisser må man imilertid alltid ta; I dag er alt hot, og i morgen not...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noen kompromisser må man imilertid alltid ta; I dag er alt hot, og i morgen not...
    Sånn er det hele tiden, like greit å ta det "ad notam" med en gang. Husker når jeg kjøpte AE-700, da var den såvidt under 17k. Tenk hva en får for den prisen i dag, og hvor "billig" en kanonprojektor som eksempelvis VW50 egentlig er i dag. Og hvor billig den evt vil være om 1 1/2 år. Men hvem kan i så fall vente så lenge.....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ting går som det virker av omtale kommer JVC HD1 til å ta all oppmerksomhet fra WV 50, mye likt det som har skjedd med WV100. Det vil si at WV50 ikke lenger er "hot" i februar-07 det skulle tilsi lavpris rundt mars eller april. Dette er mine antagelser. Hva tror dere?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror VW50 fortsatt er "hot" i februar, men at HD1 vil være hakket vassere, dog også med sine ulemper

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men spørsmålet her er jo til hvilken pris? Hva er det meningen JVC sin DILA skal legge seg på? At den kan være bedre er en ting, men det er jo prisdifferansen som er spennende her.

Edit: Ingen projektorer vil være "perfekte", men en ting er sikkert. At HD1 ikke vil tilby samme oppgraderte opplevelse fra VW50 som vi fikk fra 720 DLP til 1080 DILA vs VW50... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene i Norge er enda ikke fastsatte, men det kan tyde på at den vil legge seg litt over VW50.. Sansynligvis ikke mye dog.
    I Japan er MSRP omtrent lik.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo spennende selvfølgelig. Regner med at forskjellene på VW50 og HD1 ikke vil være enorme, men hva forventer du er de største da? (spekulasjonsmodus på).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvis ting går som det virker av omtale kommer JVC HD1 til å ta all oppmerksomhet fra WV 50, mye likt det som har skjedd med WV100. Det vil si at WV50 ikke lenger er "hot" i februar-07 det skulle tilsi lavpris rundt mars eller april. Dette er mine antagelser. Hva tror dere?
    Pass på så du ikke sitter så lenge på gjerdet nå, Counterpointer, at du detter ned... ;-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det jo spennende selvfølgelig. Regner med at forskjellene på VW50 og HD1 ikke vil være enorme, men hva forventer du er de største da? (spekulasjonsmodus på).
    HD1 vil ha ganske mye bedre kontrast, og tidlige målinger indikerer opp mot 20k:1 (uten automatisk iris). Jeg tror den vil ha hakket mer korrekte farger, basert på hva jeg så på HD10K. Ellers vil den ha mindre finesser, deriblant ikke motorisert zoom og fokus. Støynivået vil nok være fordel VW50.

Spennende å se !

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å se hva den presterer den dagen der oppe og går. Uansett, finner en mye å utsette på VW50 sitt bilde, er en i overkant kritisk, noe AK har innrømmet at han lett er. Er jo et enormt hopp opp fra DLPer og LCDer i samme prisklasse.

Jeg har ingen grunn til å forsvare VW50, men det bildet jeg har sett fra den kanten er overlegent det beste jeg har sett fra en digital projektor, og jeg gleder meg å få testet den i egen hule.

Det eneste som er sikkert i denne diskusjonen, er at det vil alltid komme et nytt og bedre produkt. Hele tiden......

Side 64 av 123 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 60 61 62 63 64 65 66 67 68 74 84 94 104 114 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •