Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 123 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 2459
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    grattis Rune. men fjernkontrollen.. jeg har den samme spilleren i redaksjonen. fjernkontrollen ser slik ut:
    I know! Men hvis jeg må avstå fra den fjernkontrollen for å spare over 6k, så er det verdt det. På musikk er det ikke så ofte en bruker fjernkontrollen allikevel, den er lagt på hylla bak meg. Spilleren er tross alt viktigst....... :wink:

Du har spilleren i redaksjonen sier du? Test på gang i neste blad da eller? Vet at det kommer test av denne i neste Fidelity.

PS! Gratulerer med ny avatar forresten..... :wink:

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for det rune
    vi sjekker denne og
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny spiller Rune! Var ganske kul den ja

Nå fikk jeg lyst til å bytte cd-spiller igjen og... :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    takk for det rune
    vi sjekker denne og
    Og det bildet var av????

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lovet å komme tilbake med noen inntrykk etter at jeg hadde testet den nye Moon Harbour litt, and here goes:

Jeg fryktet vel at jeg ikke skulle høre noe særlig forskjell når jeg byttet til en dedikert CD-spiller. Det er derfor deilig å kunne slå fast at den bekymringen ikke hadde rot i virkeligheten.

Det er de faste test-platene mine som går igjen, pluss et par nye som jeg har oppdaget og har hørt mye på i det siste:

D'sound - Smooth Escapes
    Pat Metheny - The Way Up
    Knut Reiersrud - Tramp
    Pat Metheny - Speaking of Now
    Victor Bailey - Low Blow

Hele lydbildet er fyldigere og bredere nå enn med 2910. I mellomtonen legger jeg nå merke til at flere ting enn tidligere. Men det første jeg merket meg var at det var en god del mer bass. Mer kontant, og fyldigere bass. Den har ikke så lett for å bli "boomete" nå (i mangel av et bedre ord).

Jeg har tidligere sagt at ideelt sett skal musikk nytes i stereo uten subwoofer. Tidligere har jeg savnet bittelitt trykk helt nederst, og når jeg gikk til innkjøp av SVS 25-31 PCPlus har jeg skrevet at jeg synes det var vanskelig å få en god, sømløs integrasjon mellom en såpass kraftig sub og mine Mi3. Og det høres kanskje smådumt ut, men dette problemet er nå nesten løst. Jeg gjorde et forsøk når jeg begynte å teste, jeg tok og skrudde av subben. Og for en overraskelse! Dette låter megabra. Slik bass har jeg aldri hatt uten subb før. Setter jeg på subben nå, på samme innstillinger som før, så blir det for mye bass :shock:

Mellomtonen har som sagt også endret seg. For å ta et eksempel fra Victor Baileys plate Low Blow. Spor 8, Babytalk, er en rolig, rytmisk sang med kun bass, tommer og piano. Her går bassgangene forholdsvis dypt (ikke Kari Bremnæs-dypt, men dog). Trommeslagerens visper høres tydeligere enn før, og når han i overgangene slår seg litt løs, opplever jeg en mye bedre holografi enn før. Når jeg har lest HiFi-blader tidligere har jeg flirt litt av noen uttrykk som de bruker som eksempelvis "Lydbildet brer seg ut, og musikerne står bedre plassert i forhold til hverandre, og er lettere å skille". Men det er akkurat det som skjedde. Så det har altså noe for seg..... :wink:

Så for øyeblikket spilles og nytes musikk i stereo uten subb. Og jeg storkoser meg med godlyden fra dette design-underverket. Jeg er strålende fornøyd, spesielt når design og godlyd går såpass hånd i hånd som her. Kona er også fornøyd, og synes at spilleren er pen og passer godt inn i heimen. Nok en liten bonus å ta med seg :wink: Og til en pris på rett over 4k, mener jeg at dette er et av de beste HiFi-kjøpene jeg noensinne har gjort.

Det er gøy med slike dager i HIFI-verden.......

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,899
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virker som en ypperlig spiller, et røverkjøp til den prisen... Skikkelig stilig er den også... Gratulerer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig lekker sak, gratulerer Nå ble jeg skikkelig misunnelig!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker gutter!! :lol:

Kan virkelig anbefale egenimport, også fra Kina og ikke bare fra "SVS-USA".... :wink:

Prisene er latterlig lave der borte, og nå som det begynner å komme skikkelige webshoper med egenimport-produkter er det jo skikkelig spennende.

Jeg har ihvertfall nå fått blod på tann, og er allerede i gang med å undersøke hva jeg kan karre til meg av tilbud på effektforsterkere...... 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du er fornøyd med lyden. Og at spilleren ser meget bra ut er jo et pluss.

Ellers var det jeg som ikke kunne høre forskjell på DAC i Shanling og AVR300. Vet du om det står samme DAC i AVR200 og AVR300? I tilfelle ja, hadde det vært interessant å høre om du har sammenlignet DAC'ene i AVR200 og den nye CD-spilleren?

Jeg har ellers ikke klart å finne ut nøyaktig hvilken DAC som står i AVR300. Vet bare at det er en Wolfson.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at du ble fornøyd med spilleren da! Du er jo ikke kjent for å si at noe er bra om det ikke stemmer så vidt meg bekjent. Høres ut som et lite kupp til den prisen ja.

Du får fortsette jakten på det god liv i Asia

espenf:
    Nå har ikke jeg sjekket om AVR 200 og 300 har samme DAC, men i følge Oslo Hifi Center er det kraften og noen flere funksjoner som er forskjellen på disse. Forforsterkerdelen ellers skulle være like bra på begge.

Litt OT: Kan forøvrig legge til at jeg hørte forskjell på DACen i AVR 200 og Cayin CDT-15A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenf
    Ellers var det jeg som ikke kunne høre forskjell på DAC i Shanling og AVR300. Vet du om det står samme DAC i AVR200 og AVR300? I tilfelle ja, hadde det vært interessant å høre om du har sammenlignet DAC'ene i AVR200 og den nye CD-spilleren?

Jeg har ellers ikke klart å finne ut nøyaktig hvilken DAC som står i AVR300. Vet bare at det er en Wolfson.
    Det er Wolfson DACer i Arcamen ja, mens Jungson-spilleren bruker Burr Brown.

Egentlig et godt forslagt espenf, skal forsøke å koble digitalt fra spilleren til AVR200 for å teste, og rapporterer selvfølgelig resultatene her.........

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Da venter jeg i spenning på hva du finner ut!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sitat Opprinnelig postet av espenf

Det er Wolfson DACer i Arcamen ja, mens Jungson-spilleren bruker Burr Brown.

Egentlig et godt forslagt espenf, skal forsøke å koble digitalt fra spilleren til AVR200 for å teste, og rapporterer selvfølgelig resultatene her.........

Og da er stemmene talt opp og resultatet foreligger......... :wink:

Og siden jeg ikke er HIFI-journalist, eller noen gang kommer til å bli det, vvil jeg ikke engang forsøke å skjule konklusjonen til slutt.

Vinneren er Jungson Moon Harbours DACer !!!

For å være litt mer seriøs. Jeg testet slik:

Koblet analogt mellom Moon Harbour og AVR200 som vanlig. Alternativt koblet jeg digitalt mellom samme spiller og receiver. Analogt bruker jeg et par TaraLabs til rundt 600,-. Digitalt brukte jeg en MonsterCable til ca 1200,-.

Når jeg startet å teste hadde anlegget stått på i en god del timer, men jeg har ikke spilt på det i dag før jeg testet. Dette for ikke å være forutinntatt og "fyllt" av noen lyd før jeg begynte.

På test-cden min (Victor Bailey - Low Blow) har jeg et fast testspor som jeg kjenner godt og har spilt mye i det siste. Da skulle forutsetningene for å høre forskjeller være tilstede.

Testet først digitalt. Men dette hørtes da veldig flatt og kjedelig ut? :? Synes å kunne huske at anlegget mitt spilte mye bedre enn dette? Her var det lite bass, og det som skilte seg ut her var en utpreget diskant, nesten hard når trommisen slo på cymbalene. Bassgangene hørtes ut som ble spilt i naborommet, virket utrolig "loddent" og langt vekk. Stemmene hørtes ut som om det ble sunget gjennom et slør.......

Hmmmm, hva er dette?

Så switchet jeg til analogt. Satte på samme sporet. Og HALLELUJA !!! :shock: For en forskjell :lol: ALT ble bedre. Lydbildet "bredde seg helt ut" som det heter, og spesielt i bassen og mellomtonen var det en helt annen gnell. Diskanten var absolutt tilstede, men her spilte det da utrolig pent, fyldig og sammenhengende. Frykten jeg hadde for at anlegget mitt skulle helle til det lyse, kan jeg nå nesten legge fra meg. For dette var morro. Jeg hadde aldri trodd at det skulle være såååå stor forskjell. Og ikke kan det være kabelens feil heller. Digitalt brukte jeg jo den dyreste MonsterCablen jeg hadde.

Jeg switchet mye frem og tilbake for å høre, og for å få mine antagelser bekreftet. Og det var det samme hver gang. For morro skyld testet jeg også min 2910 analogt. Dette var absolutt også bedre enn digitalt og la AVR200 gjøre jobben, men på langt nær så bra som Moon Harbour gjorde. Så nok engang, oppgraderingen har så absolutt lønned seg....

Kommer et par HIFI/hjemmekinointeresserte gutter på demo her i morra, så det skal bli morro å ha noe såpass konkret å vise........

Så hvordan du ikke kan ha hørt forskjell på Shanling T100 og AVR300 analogt koblet, kontra bruk av AVR300 sine DACer er herved et mysteium, espenf :wink: :wink: :wink:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir moro å høre!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig morsomt å lese denne tråden
    Stå på, anfield! Import er den eneste måten å få god hifi for en billig(ere) penge
    Må innrømme at jeg er litt misunnelig på CD-spilleren din...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På test-cden min (Victor Bailey - Low Blow) har jeg et fast testspor som jeg kjenner godt og har spilt mye i det siste. Da skulle forutsetningene for å høre forskjeller være tilstede.
    Du må gjerne ta med test-cd'n din å stikke innom meg en tur, for å sjekke analog kontra digital :wink: slik at jeg kan få en "objektiv" vurdering av egen cd-spiller.
    PS! Anlegget er tweaket radikalt MYE siden sist du var innom!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Du må gjerne ta med test-cd'n din å stikke innom meg en tur, for å sjekke analog kontra digital :wink: slik at jeg kan få en "objektiv" vurdering av egen cd-spiller.
    PS! Anlegget er tweaket radikalt MYE siden sist du var innom!
    Hehe, i løpet av ferien skal du ikke se bort fra at det lar seg gjøre. Begynner ferie i uke 28. Kanskje jeg tar med "Kina-babyen" også.... :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, i løpet av ferien skal du ikke se bort fra at det lar seg gjøre. Begynner ferie i uke 28. Kanskje jeg tar med "Kina-babyen" også.... :wink:
    JA! Det er bare å "plinge på" i forkant, "babyen" skal få "pole position" og det passer for min del fra 1. juli og framover :wink: Litt hekta? JA!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kommentarer etter besøk :)

Torsdag kveld var det duket for besøk hos Anfield. Jeg og en kompis fikk en veldig bra demonstrasjon! For min del var det mest for å sjekke ut PT-AE700’en på et Adeo Greyvision lerret, da vi har samme DVD spiller. Og også få en ny demo av SVS sub i annet oppsett. Ikke minst er det alltid lærerikt på sånne besøk, også denne gangen.

Jeg var også spent på den nye Jungson CD-spilleren. Det visuelle førsteinntrykket var at den er en artig og lekker sak. At den veier 11 kg gir jo også en følelse av kvalitet.

Det har jo vært snakket litt om DACene i denne og Arcam’en tidligere i tråden. Vi hørte en stund på musikk med cd-spilleren koblet analogt. Det hørtes veldig bra ut, lydbildet var detaljert og åpent. Så ble overføringen gjort digitalt… :shock: Lyden ble MYE dårligere, og det kort og godt over hele linja. Uten tvil. Hva dette skyldes er nok beskrevet tidligere i tråden.

Det jeg var spent på nå var forskjellen mellom Jungson og 2910. Heldigvis var ikke forskjellen der så stor som fryktet, da jeg var redd det skulle være noe ala forskjellen man nettopp hadde hørt koblingsmessig. Vi testet ikke mye frem og tilbake, men generelt syntes jeg CD-spilleren spilte mer detaljert og penere. Og merkelig nok for meg så virket det som om Jungson spilleren fikk bedre frem de dypere frekvensene. Skjønner nå at Anfield ikke bruker suben på musikken han lytter til. Det kunne virke som Jungson spilleren var litt kresen på platene til tider, vet ikke hva det skyldes. Hvordan Jungson klarer seg i kampen mot andre dedikerte cd spillere i samme prisklasse har ikke jeg forutsetninger for å uttale meg om, det har jo kommet en del nye som har fått gode kritikker.

De Audiovector høyttalerne spiller meget bra. Skulle tro de var fysisk større når man lytter til dem, stor lyd. Interessant å høre at det kreves såpass lang innspillingstid.

Så var det tid for å fyre opp projektoren. Viftestøyen var en positiv overraskelse. Ved å ha den på en tett hylle ble man skjermet i lytteposisjon, og der fikk den også tilstrekkelig kjøling til å gå i eco modus. Bildene var bra, men dessverre fikk jeg igjen bekreftet at jeg er svært følsom for screendoor. Det er mulig jeg ser etter det og derfor legger merke til det hele tiden.

Adeo Greyvision. Det blir nok absolutt mitt nye lerret. Lekkert og bra!

Anfield – tusen takk for demoen! Det var en interessant og lærerik kveld. Når jeg en gang får rigget opp her hjemme også er du selvsagt hjertelig velkommen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode ord, Dan ops:

Bare hyggelig å ha folk med felles interesse på besøk. En lærer som du sier også noe nytt hver gang en møter noen i denne gjengen, så slike demoer er aldri bortkastet, hverken for den som viser og den som blir vist....... :wink:

Jungson-spilleren er nok litt kresen på noen av de brente platene, det er riktig. Men ikke på de originale. Og den spiller alle platene jeg har puttet i den til nå. Sjekket i dag litt på hvilke den sliter med, og den som den slet mest med var en brent som etiketten ikke satt skikkelig sentrert på. Men dette er ikke et stort problem.

Forskjellen på lydkvaliteten på Moon Harbour og 2910 er ikke revolusjonerende nei, til det er Denon-spilleren for bra. Men det er en merkbar forskjell, og da er det verdt oppgraderingen i mine øyne. Men på dette nivået er jo stegene mindre enn dersom en hadde sammenlignet med en Elkjøp-spiller til 300,-. :wink:

Leste i en annen tråd at du nok kom til å kjøpe 7700 pga screendoor. Tror nok du kommer til å bli fornøyd med det, og du er jo i motsetning til meg ikke sensitiv for regnbuer, så det valget støtter jeg fullt ut. Sammen med et Adeo-lerret vil dette bli knall. Og da vil jeg nesten påstå at det heller ikke gjør noe med å gå opp til 215, for fyllingsgraden på 7700 vs AE700 er jo bedre. Så det gjør ingenting å "blåse opp" bildet til den størrelsen da (ref din lerrets-tråd)

Og ja, jeg kommer nok gjerne på demo hos deg når din kino er ferdig rigget..... :wink:

Side 6 av 123 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 56 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •