Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 59

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 59 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste
Viser resultater 1,161 til 1,180 av 2459
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok det er mange som har handlet over evne etter de kom på forumet ja
    Er vel av den typen selv, når en først får åpnet sinnet sitt for nye ting så er det fort gjort å ville ha det selv.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Blir det ML center etterhvert eller beholder du den fantastiske centeren du ellerede har???
    Jeg kommer nok ikke til å bytte ut Si6C. Det eneste, lille ankepunktet jeg har mot Martin Logan er senterhøyttaleren som jeg opplevde med litt for lite "trykk". Legger for ordens skyld til at det var hos Akto, og at den modellen hans kanskje ikke var optimal. Han har jo byttet etter den tid.

Si6C fungerer utrolig bra i samspill med Vista, har en dynamisk og oppløst spillestil uten å bli spiss. At den har Heil-bånddiskant hjelper selvfølgelig til, den tradisjonelle domediskanten som Audiovector bruker kan fort bli i spisseste laget for noen, og i samspill med elektrostater.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ordens skyld; jeg har ikke fått den nye senteren enda, men den kommer muligens i dag. Bildene er av den samme jeg har hatt tidligere

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    For ordens skyld; jeg har ikke fått den nye senteren enda, men den kommer muligens i dag. Bildene er av den samme jeg har hatt tidligere
    Aahh, fremdeles noe goodies å se frem til, Atle.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med ventetiden på min nye projektor drev jeg og ryddet litt i kinoen i går kveld, og plukket frem igjen den "gamle" Rega Planar 2 som jeg kjøpte skitbillig på bruktbørsen for en tid tilbake. For å få spilt noen av de over 500 LP-platene jeg har stående trenger den en aldri så liten "renovering", og i den forbindelse ble det bestilt en ny PU:

Ortofon Super OM10P. Ikke blant de dyreste, langt der i fra. Men den vil nok duge langt bedre enn den lett skakke som står der nå. I tillegg byttet jeg drivreim, og rengjorde den skikkelig.

Vurderer også å kjøpe meg et aldri så rimelig RIAA-trinn, og har tenkt å teste ut denne:

Cambridge 640P. Cambridge har laget skikkelig gode CD-spillere og integrerte stereoforsterkere i budsjettklassen som gir mye god lyd for pengene. Kan de ha lykkes like godt på RIAA-biten? For snaue 1k er det verdt å ta sjansen. Er nok endel bedre enn de innebygde RIAA-forsterkerne som finnes der ute...

Skal bli artig å få et gjenhør med noen av 80-tallets helter. Har også en god del klassikere på LP, kan bli morro å leke seg litt med en platespiller og sammenligne litt CD vs LP (skikkelig uhøytidelig selvfølgelig :-D ).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ligger på torvet
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...1578&cat=last7

Rega er jo også kjent for å lage bra vinylsaker.......... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er observert..... ;-)

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hvorfor finne opp kruttet på nytt?........

25 kg
    2 x 450VA trafoer
    4 x 94uF ladelytter

Versjon strøken....
    Grattis med kanonmatch og kremlyd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig.....

Da er SharpVision XV-Z3000 kommet i hus. Monteres i ettermiddag, og inntrykk følger.......

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tenke meg at du har lyst til å prøve den sammen med HD-DVD spilleren din;-)

Den kommer nok på døra ganske snart skal du se:-D

Skal bli intressant å se hva Sharp har kommet opp med denne gang.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å høre hva du synes om Sharpen

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjør jeg også. Og kom ikke å klag på sortnivået....

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Grattis med kanonmatch og kremlyd
    ......Og krembilde

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mer bekymret for regnbuer, men fortvil ikke, jeg har med med Irsk hostesaft når jeg kommer:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er første titten gjort og jeg kan gi litt tilbakemeldinger.

Overgangen fra LCD til DLP ser ut til å gå bedre enn fryktet. Under alle testscener i går kveld var det kun sporadisk at jeg la merke til regnbuene, og da gjerne i panoreringsscener. Selvfølgelig er det mulig å fremprovosere dem med å bevege hodet en god del, men det gikk lang tid før jeg "oppdaget" dem. Svært positivt!!

Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Jeg er mer bekymret for regnbuer, men fortvil ikke, jeg har med med Irsk hostesaft når jeg kommer:grin:
    Og dette var uten irsk hostesaft eller annen regnbuemedisin :-D

Når det gjelder bildekvaliteten er det jo en enorm forskjell i dynamikken i bildet. Det er ekstra gøy å oppleve forskjellene i eget oppsett, i mitt rom med full lyskontroll. Det florerer med detaljer i det mørke, faste testcenene, som jeg ikke så med en LCD-projektor. Det var riktignok mer "smell" i fargene med min forrige PJ, TW600, men fargene oppleves muligens som mer ekte nå.

Jeg kjører min XV-Z3000 i "Medium Contrast"-mode, da jeg har et grått Adeo-lerret med rundt 1.0 i gain. Går jeg på neste valg "High Contrast" oppleves bildet som akkurat litt for mørkt, og dette valget er nok best på lerret med høyere gain, som AK sitt ScreenGoo-lerret eksempelvis.

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Og kom ikke å klag på sortnivået....
    Og det gjør jeg heller ikke..... Sortnivået er fantastisk. Både jeg og Arendal var overrasket i går over hvor bra det var. Litt av problemet med å se 2,35:1-bilder på et 16:9-lerret er jo disse sorte "stripene" over og under bildet. Når vi satt og så filmklipp i går, la vi overhodet ikke merke til dette fenomenet, det opplevdes som sort rundt hele bildet og det var kun når vi var skikkelig kritiske at en kunne skimte nyanseforskjellene. Kan tenke meg at dere med 8720 opplever litt av det samme, da sortnivået på denne også er fenomenalt bra. Fullstending lyskontroll er selvfølgelig godt medvirkende til dette.

Plasseringsmessig er denne, som svært mange DLPer, en utfordring for mange, men en velsignelse for meg. Da jeg har kort avstand fra bakvegg til lerret (3,7 meter) og lav takhøyde (2,10 meter) passer denne perfekt, og mitt takfeste bygger kun 9 centimeter ned. 100" bilde på 3,3 meter opplevdes som akkurat passe stort, og det er kun i enkelte lyse/hvite scener at en ser rasteret. Her har jo LCDene en STOR fordel med horisontal og vertikal lensshift. (vet at 8720 også har det ;-) )

SharpVision XV-Z3000 er en rimelig mye skarpere projektor enn de LCDene jeg har hatt gleden av å teste selv, og således oppstår det litt mer bildestøy (dithering-lignende) enn jeg har sett fra før. Justerte litt på støyreduksjonen på min Marantz DV-7600, og det ble merkbart mye bedre.

Støynivået på denne er akkurat litt for høyt, og oppleves om rimelig likt projectiondesign sin Action! Model One MKIII. Legger til at dette er på "husken" og ikke en side-by-side-sammenligning. Uproblematisk under filmvisning, men i de stilleste partier legger en merke til den.

Kommer tilbake med mer info og opplevelser rundt min nye Sharp, dette var noen kjappe inntrykk for nå. Det skal testes mer, men jeg er strålende fornøyd med denne til nå, og når kvalitetshoppene er som dette er det gøy å bruke litt ekstra penger.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    Kan tenke meg at du har lyst til å prøve den sammen med HD-DVD spilleren din;-)
    Det kan du være sikker på.... ;-)

Fikk jo testet denne litt på den nye Sharpen i går også, og en ting er klar: 720p-utgangen fra denne spilleren "suger". Når vi kjørte 720p var bildet rimelig sløvt og uskarpt, i tillegg til litt bildestøy. Når vi switchet til 1080i, og lot projektoren gjøre scaleringsjobben, har XV-Z3000 tydeligvis en bedre chip, og gjorde jobben bra. Bildet på både "Chronicles of Riddick" og "The Last Samurai" ble betydelig skarpere og mer tredimensjonalt.

Brukervennligheten på HD-A1 er jo så som så. Den "hang" seg et par ganger dersom en trykket for mange ganger på spoleknappen, og dersom en skulle bytte oppløsning må en vente en evighet og dessuten starter filmen på nytt. At fjernkontrollen ikke har bakgrunnsbelysning resulterte i et par feiltastinger. Dette resulterte i at det tok tid før en kom tilbake til filmen, og oppleves som negativt.

Noen har klaget på støyen, men i mitt oppsett ble den "overdøvet" av projektoren.

Alt i alt, glad jeg har fått den i hus, men det finnes absolutt forbedringspotensiale. Tar også et forbehold om at jeg ikke har siste versjon av firmware.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi må ikke glemme at projectoren gjorde en god jobb på 1080i sammenliknet med det spilleren leverte ut på 720 var det natt og dag.

I forbindelse med testingen av HD-DVD spilleren fikk vi også prøvd den nye High-end omformeren til Classolsen:

Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-omformer-jpg

Og vi var begge enige om at denne er skikkelig rå!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, for en som er opptatt av design, gled jo denne rett inn i oppsettet....

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ja, for en som er opptatt av design, gled jo denne rett inn i oppsettet....
    Lekker sak det der ja:-D
    Projektoren så ikke så værst ut den heller!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støynivået på denne er akkurat litt for høyt, og oppleves om rimelig likt projectiondesign sin Action! Model One MKIII. Legger til at dette er på "husken" og ikke en side-by-side-sammenligning. Uproblematisk under filmvisning, men i de stilleste partier legger en merke til den.
    Det høres egentlig litt merkelig ut.. Den jeg hadde bråket vesentlig mindre enn de PD MKII og III'ene jeg har hørt.. (Hukommelse)

Godt å høre at du er fornøyd med bildekvaliteten

Side 59 av 123 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 55 56 57 58 59 60 61 62 63 69 79 89 99 109 119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •