Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 57

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 57 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste
Viser resultater 1,121 til 1,140 av 2459
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du gjør slik vil du jo kunne få projektoren lengre bak

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ikke så lenge jeg har trappa til første etasje rett på andre siden av veggen. Hadde nok ikke tatt seg ut med en halv meter PJ stikkende ut midt i den.... :-D

Men takk for tipset.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD-spilleren er forresten kommet til landet i dag, men får ikke hentet den før i morra. Stusset litt da jeg fikk regningen fra Magnum/Jetcarrier på frakten; 2825,- inkl. mva. :???: Synes dette var rimelig høyt ut i fra hva som stod i prislisten deres. I tillegg; er det vanlig å få moms på frakten i utlandet?

Noen tanker?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Benytter samtidig anledningen til å ønske alle nye eiere av BenQ 8720 til lykke med en vidunderlig projektor. ;-)
    Takk for det Og gratulerer så mye selv, den Sharp'en er sikkert ikke å kimse med den heller. Håper ikke du blir plaget av regnbuer;-)

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD DVD-spilleren er forresten kommet til landet i dag, men får ikke hentet den før i morra. Stusset litt da jeg fikk regningen fra Magnum/Jetcarrier på frakten; 2825,- inkl. mva. :???: Synes dette var rimelig høyt ut i fra hva som stod i prislisten deres. I tillegg; er det vanlig å få moms på frakten i utlandet?

Noen tanker?
    Gratulerer med med ny spiller!

Jeg synes fakturaprisen du oppgir virker veldig høy. Mva er inkludert i fraktprisene til JetCarrier. Du betaler kun mva av vareverdien.
    Jeg anbefaler deg å sjekke sporingsinformasjonen på pakken din hos www.posten.no . Sporingen hos Posten vil i de aller fleste tilfeller vise riktig vekt og volum på pakken. Hvis dette avviker fra beregningsgrunnlaget til JetCarrier, så bør du sende en e-post/klage til JetCarrier så fort som mulig. Jeg har selv fått medhold i en lignende sak tidligere.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny projektor og spiller. Spennende tider, tenker jeg.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benytter samtidig anledningen til å ønske alle nye eiere av BenQ 8720 til lykke med en vidunderlig projektor. ;-)
    Takk takk! :-D og gratulerer selv!
    Blir spennende å høre dommen når du får både ny spiler og pj på plass. Tenker det blir kanonbra samtidig som det passer sammen med resten av kremutstyret du har i kinoen din! :-D

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stusset litt da jeg fikk regningen fra Magnum/Jetcarrier på frakten; 2825,- inkl. mva. :???: Synes dette var rimelig høyt ut i fra hva som stod i prislisten deres. I tillegg; er det vanlig å få moms på frakten i utlandet?
    De opererer med noe som heter volumtillegg, og jeg vil tro det er det som gjør frakten så dyr.. Jeg betalte nesten 3K BARE i frakt på et eksosanlegg sendt vis Magnum.. Latterlig dyrt, og jeg bruker dem neppe igjen.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får være kjerringa mot strømmen jeg da og si at jeg ville gått ned på størrelsen.

Jeg synes bildet ditt er for stort i forhold til sitteavstanden.

Du sitter jo bare 1,4 ggr bilebredden i fra og det synes jeg er for nærme.

Uansett, grattis med ny projector!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg si da...? Mulig jeg ender med rundt 1:1.2 mellom bildebredde og avstand.

Seriøst mener jeg at det ikke er noe problem å sitte nær, men det stiller større krav til bildet mhp. sammenheng og oppløsning i bildet. Altså høy oppløsning og minimering av "screendoor" (noe som er problematisk nok for oss som er følsomme for RGB-flimmer i tillegg). Jeg mener at det bør få være en personlig preferanse hvor stor del av synsfeltet bildet skal fylle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er det en personlig vurdering som må til for å finne ut av hva som er passe størrelse og ikke.

Arendal er vant til mindre bilde enn jeg er, men jeg skulle nok ha klart meg i min kino med et 80"-lerret også. Jeg hadde tross at den størrelsen i min forrige "stue-kino". Lysten på litt mer kinofølelse ble utslagsgivende for at jeg byttet to størrelser opp.

Et annet moment er også at DLP jo har rundt 20% bedre fillrate enn LCD, blir spennende å se hvordan dette gir utslag i ren bildekvalitet mot min nylig "avgåtte" TW600.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten;

WARNING!

Benytter samtidig muligheten til å "advare" en smule (eller informere om min erfaring) med Jetcarrier.

Bestillte en HD-DVD-spiller gjennom Amazon, og et firma som hette Vanns. Ordren gikk smertefritt den, og produktet ble sendt raskt og bekreftelse på handelen fikk jeg raskt fra både Amazon og Vanns.

Nevnte tidligere i tråden at jeg så fikk sjokk når fraktregningen på Toshibaen kom pålydende 2825,-. Det viser seg at produktet er, fra Vanns side, pakket inn i en enorm pappeske med diverse "isolerings/luftdingser" rundt. Dette økte volumet på pakken noe enormt, og det er da størrelsen på pakken som blir utslagsgivende for hvordan Jetcarrier beregner fraktbeløpet. Dette står opplyst på Jetcarriers side, og således har de sitt på det tørre. Problemet her er at vi som kunder ikke har noen andre opplysninger å gå etter når vi booker frakt med Jetcarrier enn forsendelsens vekt. Det er det som står oppgitt på forsendelsesdokumentene jeg fikk fra selger.

Jetcarrier står på sitt, og således kommer min HD-DVD spiller på ca 1500,- mer enn den faktisk burde kostet.

Moralen her er; prøv å få rede på på forhånd mål og vekt på forsendelsen. Hvis ikke kan det fort bli en dyr affære.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leit med den ekstrakostnaden, men på den andre siden er det jo en gledens dag med ny PJ og HD-DVD på gang :-D Får håpe du kan leve med litt regnbuer....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Leit med den ekstrakostnaden, men på den andre siden er det jo en gledens dag med ny PJ og HD-DVD på gang :-D
    Småpenger i den store sammenhengen. Men kjekt å gjøre oppmerksom på det, irritasjonen var mye større en kronebeløpet.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står sjelden stille i "det brune rom", og i går kveld hadde jeg Akto og RoKo på besøk. Begge rimelig drevne Martin Logan-eiere, og med solid ballast fra sub-justering. Det var på tide å fininstille oppsettet mitt, og finne den ideelle høyttalerplassering.

Vedrørende høyttalerplassering på elektrostater er det rimelig vanskelig å gjøre det helt på egen hånd. Det beste er tre personer; En til å lytte og en til å justere hver høyttaler. Oppsettet var ikke så galt stilt inn fra før, men en cm "feil" i utgangsposisjon blir fort 15 cm i lytteposisjon. I og med at en Martin Logan kun har 30 grader spredningsmønster kan en fort havne i "uløkka".

Etter diverse justering, både med lett vinkling og tilting, var lydbildet betydelig likere det jeg opplevde hos godeste Akto. Her var luftigheten, bredden og holografien på plass.

"Sub-optimalisering" innrømmer jeg at det er andre som er bedre enn meg til, så gleden var stor over at Akto tok med seg sitt kallibreringsutstyr i form av laptop, målemikrofon, eksternt lydkort og Room EQ Wizard. Selv hadde jeg en Behringer 1124 liggende. Denne tenkte vi fort å teste ut, da rommet mitt har noen lydmessige utfordringer (som de fleste rom har). Jeg har en topp i rommet rundt 45 hz, som tidligere har vært et problem. Når vi har entusiaster som Akto som kan bruke en Behringer, så er det jo ikke noe sak... ;-) Vi endte med å justere 9 bånd.

Vi endte opp med denne kurven:
    Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter....-anfield2-jpg

Takker en masse, både Akto og RoKo, for tiden de investerte og resultatet til slutt. Subben er perfekt integrert med frontene, og jeg nyter både film og musikk med nyfunnet gledet. En lærerik kveld, med hyggelige entusiaster. "Den som mener en er ferdig utlært er ikke utlært, men ferdig".......

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg gleder meg til ett besøk av ekspertisen til sommeren

Betalingen for å gi bort masse friluftsglede og fiskeopplevelser av de helt store, er i dette tilfellet justering og kalibrering av profesjonelle:-D

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Og jeg gleder meg til ett besøk av ekspertisen til sommeren

Betalingen for å gi bort masse friluftsglede og fiskeopplevelser av de helt store, er i dette tilfellet justering og kalibrering av profesjonelle:-D
    Ikke glem att de også er gode på å ta bilder da vettemann

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kan det bli bedre; fisking og hjemmekino.... ;-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Ikke glem att de også er gode på å ta bilder da vettemann
    Hehehe, ja du sier noe der, akkurat nå har jeg bare bakhøyttalere å ta bilde av, og det er jo ikke så spennende, men klart du skal få ett par bilder av noen fete ørreter i profil

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det bli bedre; fisking og hjemmekino.... ;-)
    Du glemte øl og fenalår;-)

Side 57 av 123 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 53 54 55 56 57 58 59 60 61 67 77 87 97 107 117 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •