Anfields "sjokobunker" - Fyllt med godbiter.... - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 56 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 2459
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bladet Hjemmekino har nå heldigvis separate skalaer for ulike kvaliteter. Skal bli morro å se dommen i Hjemmekino nr. "November".

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    ...PS! Dagens pris er omtrent $70 lavere enn sist gang jeg bestilte, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.... ;-)
    Men... så er jo verdien på dollaren blitt noe høyere også da... likevel kommer du nok noe bedre ut av det, ikke sant?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med mellomstasjonen H79. Er den droppet ? Det er jo også en meget god 720P pj.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er "litt gøy" er at jeg og noen få andre faktisk har sett XV-Z3000 før de proffe gutta har fått sett den.
    Du er priviligert
    Hva med mellomstasjonen H79. Er den droppet ? Det er jo også en meget god 720P pj.
    Uten tvil en meget god projektor, men den bør ikke kost særlig mere enn Sharpen for å være verdt det.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Men... så er jo verdien på dollaren blitt noe høyere også da... likevel kommer du nok noe bedre ut av det, ikke sant?
    Ble jo billigere totalt sett ja, men jeg skulle nå helst hatt spilleren her.... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Som du sikkert har sett har jeg forsøkt å få tak i en pent brukt H79, men det florerer ikke akkurat av disse på bruktmarkedet i øyeblikket. Den er absolutt mer fleksibel, men som AK sier, dersom XV-Z3000 kommer close og den passer i rommet er det kanskje et like greit valg.

Det som den har fått bra kritikk på er sortnivå og kontrast. Ikke helt uvesentlige parametre. Uansett; når en har vært vant til LCD i eget oppsett en stund, vil jo bildekvalitetshoppet være av den respektable slagen ved oppgradering til en god 720-DLP også. Er mindre penger å "gamble" med, en får nok alltid solgt for en ok pris igjen dersom regnbuer fremdeles skulle være et problem.

En ting er sikkert; med denne hobbyen går en aldri tom for tankespinn....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bladet Hjemmekino har nå heldigvis separate skalaer for ulike kvaliteter.
    Kun i breddetester. Enkelt tester. slik det er snakk om for Sharpe'en, har ikke slikt karaktersystem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er "litt gøy" er at jeg og noen få andre faktisk har sett XV-Z3000 før de proffe gutta har fått sett den.
    Det er jo et "tveegget sverd" dette da, for når det legges ut test på AVforum først, så er jo nyhetsverdien forsvinnende liten for bladet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Ville ikke si det så sterkt, Gorm. Det er jo leserne av bladet man skal tilfredstille, og ikke bladet selv. Dessuten så dekker bladet og private reviews ulike momenter, og for brukerne av forumet så gir mangfold av tester et større beslutningsgrunnlag.

Det er jo ikke akkurat snakk om at "enten så leser man tester i Hjemmekino eller på AVforum." Projectorcentral, Cine4Home, Hemmabio, Bigscreen, og andre steder kommer i tillegg. Alle kan ikke være først på alt alltid.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Ville ikke si det så sterkt, Gorm. Det er jo leserne av bladet man skal tilfredstille, og ikke bladet selv. Dessuten så dekker bladet og private reviews ulike momenter, og for brukerne av forumet så gir mangfold av tester et større beslutningsgrunnlag.
    Tingen er vel at svært mange av de som leser bladet også leser på AVforum..

Litt OT her nå, så kanskje vi skal pendle oss inn på diskusjonen rundt Cinema Anfield igjen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kvaler:

Som de fleste har fått med seg, så selger BenQ tydeligvis ut sitt restlager med usannsynlig gode priser på 8720. Dette er en kongeprojektor, og leverer det aller flotteste bildene (sammen med en riktig kallibrert H79) jeg har sett av en 720-projektor. Denne har alt en kan ønske av en projektor, men desverre også lang throwratio. Dette innebærer for min del kompromisser begge veier.

Jeg har solgt min Epson TW600, og valget på ny PJ (frem til 1080 blir litt billigere) har til nå fallt på Sharp XV-Z3000. Også en 720-PJ (rett nok 768 ) med relativt gode attester og en pris på 18k. Denne passer utmerket plasseringsmessig i min kino og kan levere et 100" bilde på 3,25 meter som er fra linse til lerret.

Ut fra intet kommer så 8720 til samme pris. Plasserer jeg denne i min kino trenger den rundt 4 meter på et 100" lerret, så skal jeg tyne denne inn må jeg ned i ca 80". BenQ 8720 leverer nok et bedre bilde og har mer funksjoner enn Z3000, denne leverer igjen et stort nok bilde til å få kinofølelsen. Bildekvaliteten XV-Z300 vs BenQ 8720.......:???:

Så valget mitt er da i grove trekk:

1. Gå for Sharp XV-Z3000, ha et 100" lerret.
    2. BenQ 8720, gå ned til 80".

Hva mener folket? :???:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GÅ NED på størrelse???? Nei du, XV-Z3000 kommer til å imponere deg den også. Gå for det største bildet

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gå ned i bildestørrelse, det kommer tidsnok flere gode tilbud...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kvaler:......
    Tenker på det samme. Jeg må kun ned 3 cm på hver side...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så valget mitt er da i grove trekk:

2. BenQ 8720, gå ned til 80".

Hva mener folket? :???:
    Er i utgangspunktet mest positiv til et stoort bilde. MEN 8720 har fått veldig gode tester og jeg må si at jeg tviler på at en ny pj til 18 kan passere en som er kun et år eller to og som lå stødig på 55K. Synes dette høres ut som et kjempekjøp. For din del Anfield ville jeg nok valgt Z3000 men under sterk tvil. Ville vel helst sett begge ved siden av hverandre i Cinema Anfield før jeg tok en avgjørelse.
    Gorm har jo testet begge, hva sier han? Jev vil kanskje tro han heller mot 8720 siden det var en favoritt, men han kjenner jo også rommet ditt og kan sikkert gi et godt råd.

BTW: Hvis en har 4,45 hvilken bildestørrelse får en da ? (med 8720)

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    80 tommer? Er ikke det i minste laget Anfield? Husk at dette ikke er noe screendoor-befengt LCD-monster vi snakker om.
    Jeg ville nok valgt en projektor som gir deg bilde på den lerretsflaten du har hengende i dag. Hva med XV-Z3000?
    Her full forståelse for at en ønsker å hoppe på dette fantastiske tilbudet, men for å illustrere; det hjelper meg lite om Porche boxter blir solgt for 100K, når jeg faktisk trenger minimum 3 seter.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hjelper meg lite om Porche boxter blir solgt for 100K, når jeg faktisk trenger minimum 3 seter.
    God illustrasjon

Forøvrig sier jeg det nok en gang: Jeg er rimelig sikker på at du også vil bli kjempefornøyd med XV-Z3000.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Her full forståelse for at en ønsker å hoppe på dette fantastiske tilbudet, men for å illustrere; det hjelper meg lite om Porche boxter blir solgt for 100K, når jeg faktisk trenger minimum 3 seter.

Det ble sent i natt gitt. Det utrolige med slike tilbud er at en får skikkelig fart på tankevirksomheten. Jeg har målt, beregnet, estimert, tenkt, vurdert, og målt igjen. Og konklusjonen blir den samme hver gang. Selv om jeg får et noe bedre bilde med 8720, blir 80" for smått. Og da er liksom noe av vitsen borte. Uansett hvor godt tilbudet er...

Så da har jeg en SharpVision XV-Z3000 i bestilling. Takfeste er også bestilt, og dette bydde også på litt utfordringer. Må ha et som bygger så lite som mulig ned, da jeg kun har 210 under taket. Valget falt på et feste fra Chief;

Spennende tider. Jeg forsøker i første omgang en DLP for å se om jeg kan leve med en eventuell regnbueproblematikk over litt tid. Kan jeg det, er mulighetene litt større ved valg av 1080-projektor. Det blir en realitet så fort prisene har falt litt til. Uansett, ved å velge en DLP 720-projektor, vil dette gi meg en god kvalitetsheving på ren bildekvalitet målt mot en D5-LCD (selvfølgelig da gitt at jeg kan leve med regnbuene).

Benytter samtidig anledningen til å ønske alle nye eiere av BenQ 8720 til lykke med en vidunderlig projektor. ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Har du sett XV-Z3000? Hvis ikke, så kan jeg garantere at den leverer. Så den som sagt hos Ak, og sortnivået...det er bare toppers.

Enig i ditt valg mellom "DC3 projektor + lite bilde" vs. "DC2 projektor og større bilde"-

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Anfield, du blir fornøyd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett XV-Z3000?
    Nope!

Har sett endel på HC3000, og den har imponert meg. Hadde det ikke vært for rommets begrensninger vs kasteavstand/offsett så hadde jeg mest sannsynlig valgt en slik for lenge siden. Når XV-Z3000 dukket opp ble det som er begrensninger for mange andre, en mulighet for meg. :razz:

Side 56 av 123 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 96 106 116 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •